Afknappers
donderdag 23 oktober 2025 om 16:44
Ja tuurlijk, dat is zo.Lila-Linda schreef: ↑23-10-2025 14:35ik denk wel, dat vrouwen veel strenger oordelen en beoordelen en dat dat niet onverstandig is. De kans dat je als vrouw vermoord/verkracht/aangerand/mishandeld wordt, is toch nog steeds aanzienlijk tijdens het daten. Je wil geen rode vlaggen (of vlaggetjes) over het hoofd zien
Maar hoe ik sommigen hier hoor over hoe bepaalde dingen worden gezegd, dan gaat dat over heel iets anders.
Ik vind het oprecht treurig dat mensen afknappen om zoiets als 'zullen we rond koffietijd afspreken?', 'een borrel doen' of 'een vorkje prikken'.
Let wel: afknappen. Iemand wordt dan eerst wel leuk gevonden maar wordt om pietluttigheden de deur gewezen.
Ik vraag me dan ook af hoe tolerant deze mensen zijn tegenover collega's, onbekenden, kennissen. Mensen kunnen lokaal soms andere uitdrukkingen hanteren. Ik vind het om eerlijk te zijn stupide mensen daarop af te keuren. Zeker omdat je daar niet echt last van hebt. Van zweetvoeten wel. Of iemand die niet kan koken.
Maar goed, ik heb zo weer mijn eigen dingen waar ik op afknap.
donderdag 23 oktober 2025 om 16:47
haha dat iemand de moeite neemt zeg. ik heb dat cadeau op laten sturen door mijn secretaresse. en blokkeerbijtie schreef: ↑23-10-2025 16:34Dat is toch vreselijk en hoor ik nog best vaak.
Andersom had iemand een lieve kaart die ik hem gestuurd had, dramatisch in mijn tuin gesmeten![]()
En een keer hadden mijn buurvrouw en ik beiden iets afgebroken met iemand, waardoor we niet wisten wiens date een verwelkte rode roos door de toegangspoort had gestoken.
donderdag 23 oktober 2025 om 19:10
makreel schreef: ↑22-10-2025 18:17Op mijn eerste serieuze baantje was ik heel erg verliefd, zuchtend en smachtend, op iemand die in het archief werkte. Dus ik ging heel vaak dingen archiveren of uit het archief ophalen zodat ik een praatje met hem kon maken. Uiteindelijk was ik zo onder de indruk van hem dat ik hem mee uit wilde vragen. Dus ik met trillende benen naar het archief, hij zat daar geconcentreerd te werken. Hij dacht waarschijnlijk dat hij alleen was want hij liet een keiharde scheet. Pats boem verliefdheid over, omgekeerd en ontgoocheld naar m’n werkplek gelopen.
Voor iedereen een groene tuin
donderdag 23 oktober 2025 om 19:13
donderdag 23 oktober 2025 om 22:53
donderdag 23 oktober 2025 om 22:56
Nou, mensen (wij) op dit forum eigenlijk ook toch?
donderdag 23 oktober 2025 om 23:47
Een man die erg leek en klonk als Hans Kazan. En hij vond het heel normaal zijn kinderen in de zomervakantie 2 van de 3 weken bij zijn ouders onder te brengen, zodat hij daarna zelf nog 2 weken weg kon. Hij had notabene co-ouderschap en dus de helft van de tijd 'vrij'. Het schoot mij als alleenstaande moeder met 24/7, 365 dagen de zorg voor jong kind compleet in verkeerde keelgat.
donderdag 23 oktober 2025 om 23:54
vrijdag 24 oktober 2025 om 08:02
Het heeft niks met tolerantie te maken maar met aantrekkingskracht. Een date is geen collega of kennis.Paradise schreef: ↑23-10-2025 16:44Ja tuurlijk, dat is zo.
Maar hoe ik sommigen hier hoor over hoe bepaalde dingen worden gezegd, dan gaat dat over heel iets anders.
Ik vind het oprecht treurig dat mensen afknappen om zoiets als 'zullen we rond koffietijd afspreken?', 'een borrel doen' of 'een vorkje prikken'.
Let wel: afknappen. Iemand wordt dan eerst wel leuk gevonden maar wordt om pietluttigheden de deur gewezen.
Ik vraag me dan ook af hoe tolerant deze mensen zijn tegenover collega's, onbekenden, kennissen. Mensen kunnen lokaal soms andere uitdrukkingen hanteren. Ik vind het om eerlijk te zijn stupide mensen daarop af te keuren. Zeker omdat je daar niet echt last van hebt. Van zweetvoeten wel. Of iemand die niet kan koken.
En aantrekkingskracht zit in details. Als mjjn collega binnenkomt met 'goeiedagschotel', dan denk ik, whatever. En door.
Als een date hetzelfde zegt, dan denk ik, wat ben jij oubollig en saai. Geen kwalificaties waar ik het warm van krijg. Van een collega hoef ik het niet warm te krijgen. Maar bij een date is dat nu juist precies wel de bedoeling.
vrijdag 24 oktober 2025 om 08:24
Wat mij betreft staat met stip op 1 de persoonlijke verzorging en hygiëne. Zowel van de persoon als zijn of haar huis. Je zou denken dat zoiets standaard zou moeten zijn. Maar helaas zie ik daar behoorlijk wat mensen fouten in maken.
Mensen die stinken, met ontbrekende tanden, een ranzig toilet of een vies huis. Ik lig soms in een deuk om de verhalen van mijn datende omgeving.
Mensen die stinken, met ontbrekende tanden, een ranzig toilet of een vies huis. Ik lig soms in een deuk om de verhalen van mijn datende omgeving.
vrijdag 24 oktober 2025 om 08:27
Ja, een slechte hygiëne en vies huis zou ik ook niet trekken. Iemand die zichzelf niet verzorgd, brrr! Een slecht gebit kun je niet altijd iets aan doen en toch vind ik het een enorme afknapper. Iemand die veel vloekt of plat praat zou ik ook moeite mee hebben.evelien2010 schreef: ↑24-10-2025 08:24Wat mij betreft staat met stip op 1 de persoonlijke verzorging en hygiëne. Zowel van de persoon als zijn of haar huis. Je zou denken dat zoiets standaard zou moeten zijn. Maar helaas zie ik daar behoorlijk wat mensen fouten in maken.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
vrijdag 24 oktober 2025 om 09:55
Zo heb ik eens een date gehad met een man die mij na afloop nog even thuis uitnodigde. Was een aardige man dus ik ben gegaan. Achteraf ben ik blij dat ik dat gedaan heb. Hij woonde in het huis waar hij ook met zijn ouders had gewoond. Dat huis was dus al zo'n 40 jaar niets meer mee gedaan en stond ramvol. Kleden over de tot op de draad versleten vloerbedekking. Volgens mij nog het originele behang wat totaal verkleurd was. Je kon er bijna geen stap zetten. En lekker schoon was het er ook niet. Na tien minuten ben ik opgestapt en heb eerlijk gezegd dat ik dat echt niet trek.
You can pick your friends.
You can pick your nose.
But you can't pick your friends nose.
(Jake)
You can pick your nose.
But you can't pick your friends nose.
(Jake)
vrijdag 24 oktober 2025 om 10:00
ik weet het, het mag niet in een topic over afknappers... maar toen ik voor het eerst bij mijn huidige partner thuis kwam, wist ik: dit is echt een leuke man!Strelizia schreef: ↑24-10-2025 09:55Zo heb ik eens een date gehad met een man die mij na afloop nog even thuis uitnodigde. Was een aardige man dus ik ben gegaan. Achteraf ben ik blij dat ik dat gedaan heb. Hij woonde in het huis waar hij ook met zijn ouders had gewoond. Dat huis was dus al zo'n 40 jaar niets meer mee gedaan en stond ramvol. Kleden over de tot op de draad versleten vloerbedekking. Volgens mij nog het originele behang wat totaal verkleurd was. Je kon er bijna geen stap zetten. En lekker schoon was het er ook niet. Na tien minuten ben ik opgestapt en heb eerlijk gezegd dat ik dat echt niet trek.
vrijdag 24 oktober 2025 om 10:06
grappig, mijn huidige partner had een vreselijk afgeleefd huis. toen ik er voor het eerst kwam dacht ik oh jee! maar ik vond hem zo leuk dat ik het los kon laten. zo zie je dat afknappers ook relatief zijn. inmiddels wonen we samen in mijn fijne huis en gaan we op mooie reizen van de overwaarde van zijn huis dat verkocht isLila-Linda schreef: ↑24-10-2025 10:00ik weet het, het mag niet in een topic over afknappers... maar toen ik voor het eerst bij mijn huidige partner thuis kwam, wist ik: dit is echt een leuke man!
vrijdag 24 oktober 2025 om 10:12
Ja, eens. Mijn man had best wel wat afknappers maar ik was verliefd dus dan kijk je er net even anders naar.noorderlicht76 schreef: ↑24-10-2025 10:06grappig, mijn huidige partner had een vreselijk afgeleefd huis. toen ik er voor het eerst kwam dacht ik oh jee! maar ik vond hem zo leuk dat ik het los kon laten. zo zie je dat afknappers ook relatief zijn. inmiddels wonen we samen in mijn fijne huis en gaan we op mooie reizen van de overwaarde van zijn huis dat verkocht is![]()
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
vrijdag 24 oktober 2025 om 10:30
Bij 'een vorkje prikken' krijg ik een type man in gedachten waarmee ik niet dood gevonden wil worden. Kan een vooroordeel zijn, en dan hangt het van de rest (van mijn indruk) af of het een afknapper is.Paradise schreef: ↑23-10-2025 16:44Ja tuurlijk, dat is zo.
vrijdag 24 oktober 2025 om 10:40
Wat uitspraken betreft heb ik moeite met mensen die elke zin beginnen met "Ik.... ehm..... " (lange pauze). Waardoor ze gesprekken domineren met introspectieve monologen.
Ook via app, egoverhalen of zelfs spraakberichten.
Vreselijk. Bij First dates zie ik het heel vaak gebeuren. "Nou weet je.... Ik eehh..... Hmm ja.... Ik twijfel soms heel erg weet je, over wat ik denk en voel. Herken je dat?"
Wat zeg je dan eigenlijk: helemaal niks. Dingen die inderdaad iederéén vindt of heeft.
Wat een verademing als iemand gewoon rechtstreeks en bondig communiceert, en meer luistert dan zendt. Maar een zeldzaamheid lijkt het.
Ook via app, egoverhalen of zelfs spraakberichten.
Vreselijk. Bij First dates zie ik het heel vaak gebeuren. "Nou weet je.... Ik eehh..... Hmm ja.... Ik twijfel soms heel erg weet je, over wat ik denk en voel. Herken je dat?"
Wat zeg je dan eigenlijk: helemaal niks. Dingen die inderdaad iederéén vindt of heeft.
Wat een verademing als iemand gewoon rechtstreeks en bondig communiceert, en meer luistert dan zendt. Maar een zeldzaamheid lijkt het.
vrijdag 24 oktober 2025 om 16:12
Ik vind het dan weer een afknapper wanneer er pas na een dag een reactie komt. Je hoeft echt niet aan je telefoon vastgeplakt te zitten om een reactie te sturen. Meteen is natuurlijk niet nodig, maar wanneer zelfs dezelfde dag bij voorbaat al geen optie is, zou ik er snel klaar mee zijn.Sterrenstof74 schreef: ↑23-10-2025 23:54En ik knap er op af als iemand meteen of toch zeker wel dezelfde dag een reactie op appje verwacht. Als er concreet iets moeten worden afgesproken, ligt het anders, maar ik heb er geen behoefte aan de hele dag aan mijn telefoon geplakt te zitten.
vrijdag 24 oktober 2025 om 16:43
ik vind het heel leuk om steeds wat in contact te zien, een mooie manier om elkaar te leren kennen. Ik vind niet appers persoonlijk niet leuk. en niet appers zullen mij ook niet leuk vinden, omdat ik meerdere keren per dag app.Raisonneur schreef: ↑24-10-2025 16:12Ik vind het dan weer een afknapper wanneer er pas na een dag een reactie komt. Je hoeft echt niet aan je telefoon vastgeplakt te zitten om een reactie te sturen. Meteen is natuurlijk niet nodig, maar wanneer zelfs dezelfde dag bij voorbaat al geen optie is, zou ik er snel klaar mee zijn.
vrijdag 24 oktober 2025 om 16:47
Het voelt voor mij altijd een beetje dwingend. Een collega had er zelfs een handje van om dan te appen: hallo, ben je er nog, als ik door een vergadering of een gesprek of iets anders niet direct reageerde. Had ik het idee dat ik mijn excuses moest aanbieden omdat ik even m'n telefoon had weggelegd om geconcentreerd te kunnen doorwerken. En een hardloopmaatje stuurde dan nog een vraagteken ofzo iets. BRRR. Als er spoed is: bel mij in plaats van te appen.noorderlicht76 schreef: ↑24-10-2025 16:43ik vind het heel leuk om steeds wat in contact te zien, een mooie manier om elkaar te leren kennen. Ik vind niet appers persoonlijk niet leuk. en niet appers zullen mij ook niet leuk vinden, omdat ik meerdere keren per dag app.
Wat eten we vanavond?
vrijdag 24 oktober 2025 om 17:10
makreel schreef: ↑24-10-2025 16:47Het voelt voor mij altijd een beetje dwingend. Een collega had er zelfs een handje van om dan te appen: hallo, ben je er nog, als ik door een vergadering of een gesprek of iets anders niet direct reageerde. Had ik het idee dat ik mijn excuses moest aanbieden omdat ik even m'n telefoon had weggelegd om geconcentreerd te kunnen doorwerken. En een hardloopmaatje stuurde dan nog een vraagteken ofzo iets. BRRR. Als er spoed is: bel mij in plaats van te appen.
[/quote
daar kan ik ook heel slecht tegen. eeeeh leef je nog?? maar als ik amoreus geinteresseerd ben (dus niet bij collegas en vrienden) ja ndan ben ik echt een apper. en wil ik dat ook graag van de ander. en gelukkig kom ik ook leuke mannen tegen die daar ook zo instaan
vrijdag 24 oktober 2025 om 18:14
Ik block mensen meteen als er zo'n vraagteken komt. De groeten hoor.
Ik had een buurvrouw die dat deed. Ik haar geblokkeerd. Kwam ze met een heel verhaal aan mijn deur over blauwe vinkjes en dat ze er onzeker van werd. Ik ontplofte zowat. Ik snap dat ik een soort Kees Momma ben, jammer dan. Ik geloof niet dat ik dit menstype mis in mijn leven.
Ik had een buurvrouw die dat deed. Ik haar geblokkeerd. Kwam ze met een heel verhaal aan mijn deur over blauwe vinkjes en dat ze er onzeker van werd. Ik ontplofte zowat. Ik snap dat ik een soort Kees Momma ben, jammer dan. Ik geloof niet dat ik dit menstype mis in mijn leven.
vrijdag 24 oktober 2025 om 18:20
Ik had er ook 1 die gaf me een handdoek toen ik bleef logeren en zei "sorry haha er is iets misgegaan met de wasverzachter."
De hele nacht alleen maar gedacht aan waarom iemand zoiets zou zeggen. Je gebruikt duidelijk nooit wasverzachter, who cares, maar nu schaam je je er ineens voor tegenover mij dus ga je maar liegen?
De hele nacht alleen maar gedacht aan waarom iemand zoiets zou zeggen. Je gebruikt duidelijk nooit wasverzachter, who cares, maar nu schaam je je er ineens voor tegenover mij dus ga je maar liegen?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in