afpakkerij

07-06-2010 12:39 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
sinds 3 weken zijn mijn man en ik uitelkaar..

In de laatste maanden van mijn relatie heb ik iemand leren kennen met wie het ontzettend klikt en die me nu door de scheiding heen sleept... , Ik ben denk niet verliefd op hem en hij niet op mij tenminste ik denk van niet... Nu het volgende,

ik was laatst met mijn zusje in de stad en we kwamen hem tegen. Gezellig met zn drieen een drankje gedaan, en nu het volgende..

Mn zusje heeft hem haar telefoonnummer gegeven en ze smssen en mailen de hele dag door..

Ik vind dit best erg, vroeger voor ik getrouwd was gebeurde nl altijd hetzelfde. Elke leuke gozer moest ze van me afpakken, zodat ze een soort bevestiging had dat ze lekker was.. Bij mijn ex man lukte het niet, en daarom had ze een soort van hekel aan hem..

Deze jongen vind haar ook erg knap.. Mijn zusje heeft nu op het moment een soort van "vriend" maar tegen mijn beste vriend zegt ze dus dat ze die jongen niet wilt blabla.. Die gozer betaald haar huur alles en basically leeft ze van zijn zak. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen..

Ik wil namelijk niet jaloers zijn, maar ik wil mn beste vriend niet kwijtraken aan haar..

iemand tips?
quote:domnaiefmutsje schreef op 07 juni 2010 @ 13:20:

Je zus en die vriend zijn volwassenen die zelf bepalen wat ze doen. Of jij het nu leuk vindt of niet. En als zij hem misbruikt, dan is hij daar nog altijd zelf bij...

Precies, en als deze man daadwerkelijk je beste vriend is dan zal hij jullie vriendschap niet door je zusje laten beïnvloeden.

Je kan hem waarschuwen voor haar acties uit het verleden maar als hij hier toch op in gaat is dat zijn keuze.

Nu ben ik misschien pessimistisch in jouw ogen maar ik ben nogal sceptisch over vriendschappen waarbij:

- binnen een paar weken men elkaar aller-allerbeste vriend(in) is.

- in tijden van scheiding de aller-beste vriend(in) de ander steunt maar er heus echt waar géén sprake is van verliefdheid

- men wél jaloers is als de aller-allerbeste vriend(in) ineens gelijksoortig intensief contact met een ander heeft.

- er wel gesekst wordt met de aller-allerbeste vriend maar dit, heus echt waar helemaal niets te betekenen heeft...

- er gesproken wordt in termen van "afpakken" en "vroegah deed zij dat ook altijd..."

Maar goed, ik ben vast een cynische oude taart met ouderwetse ideeën over vriendschap... (maar wel met een fijne vriendenkring die door de jaren heen zich heeft bewezen in tijden van voor- en tegenspoed..).
I will repeat myself again.. We hebben geen seks..

Kunnen gewoon goed met elkaar vinden, meer niet..

Tsja ik ken geen ander woord ervoor dan afpakken. En inderdaad vroeger, of had ik moeten zeggen voorheen (?) deed zij dit ook altijd. En ik zie gewoon precies waar ze weer mee bezig is.
Ik begrijp je dilemma wel.

Ik heb jaren omgegaan met een vriendin die ook zo nodig bevestiging wilde en het eenvoudigweg niet kon laten om het te proberen, niet om een relatie aan te gaan, maar gewoon om te kijken of het lukte. Ik heb haar altijd maar laten begaan met de filosofie,de man die daar intrapt, hoort niet bij mij.

Zij raakte ook altijd lichtelijk in paniek als het niet lukte en begon dan af te geven op de man in kwestie dat hij zo dom was om zich te laten betoveren, terwijl hij toch het stokje had, maar goed.

Je kan het hem vertellen, maar er is dan een kans dat hij denkt dat je jaloers bent. Je kan het ook laten begaan en afwachten tot ze hem dumpt. Als het bij jou en de man in kwestie alleen om een vriendschap gaat dan mag dat niets uitmaken.

Naderhand kan je hem nog altijd vertellen dat dit nou eenmaal zo gaat met haar en dan kunnen jullie je vriendschap gewoon uitbouwen.

Zit er stiekem toch een beetje verliefdheid bij je, ja, dan heb je een probleem waar ik je niets over kan zeggen.

Laat je niet aanpraten dat het alleen maar jaloezie is, want de jaloezie zit aan de andere kant van het verhaal, dat weet ik maar al te goed.

Sterkte met je besluit.
Als júllie alleen maar vrienden zijn en jouw zus ziet méér in hem dan een vriend...wat is dan het probleem? Dan kunnen jullie vrienden zijn en zij duikt het bed in met hem...
quote:Mamadeluxe schreef op 07 juni 2010 @ 13:39:

I will repeat myself again.. We hebben geen seks..

Kunnen gewoon goed met elkaar vinden, meer niet..

Tsja ik ken geen ander woord ervoor dan afpakken. En inderdaad vroeger, of had ik moeten zeggen voorheen (?) deed zij dit ook altijd. En ik zie gewoon precies waar ze weer mee bezig is.

Whatever, geen seks dan .

Blijft staan dat jij problemen hebt met hun intensieve contact. Je kan er niets aan veranderen (zij willen blijkbaar gráág contact samen).

Je beste vriend wil graag contact met je zusje blijven houden en houdt jou goed op de hoogte van wat ze samen bespreken. Ik vind het een rare situatie. Jij doet krampachtig over hun contact, noemt hem je beste vriend, intussen gaat hij gezellig superintensief met je zusje om (is hij nu ook ineens een héél goede vriend van haar?).

Waarom concentreer je je niet eens een tijd op jezelf.? Je ligt midden in een scheiding en bent op je 20e verplicht getrouwd. Je hebt op dit moment meer aan echt zelfstandig en volwassen worden (dat betekent dat je geluk niet afhangt van het gedrag van je "beste vriend" en je zusje) dan aan je tijd en energie verspillen aan deze twee personen.
quote:Mamadeluxe schreef op 07 juni 2010 @ 13:27:

Ik heb de man in kwestie al ingelicht erover en hij bespreekt meestal ook wel wat ze te melden heeft, zodat ik dan kan aangeven of ze liegt of niet.

Dit vind ik wel erg ongezond klinken zeg. Hij wordt vrienden met haar, maar moet alles wat zij gezegd heeft even bij jouw komen testen op waarheid?? Lekkere vriendschap dan tussen hen. Of doet hij dit stiekem omdat jij toch wel heel graag tot in details wil weten wat zich afspeelt tussen deze twee? En vervolgens je uiterste best doet om je zus in een slecht daglicht te stellen?

dat is gewoon een normaal maatje wil hebben met wie ik kan lachen. Want dat heb ik lang niet gedaan.. En ik vind het gewoon niet leuk dat mn zusje dit dan ook doet.. Ze heeft haar eigen pleziertje toch?

En nogmaals

Zie je die man als je 'pleziertje'? Dat alleen al doet mijn nekharen recht overeind staan. Zeker in combinatie met de opmerking dat het ook nog exclusief jouw pleziertje moet blijven. Die man is geen speelgoed. Afpakken kan met speelgoed (als je een jaar of 3 bent) maar niet met mensen. Afpakken betekent dat je iets kwijt bent. En hij blijft toch ook vrienden met jou?

Wat heb je nou helemaal te verliezen in deze situatie? Dat is me namelijk niet geheel duidelijk.
Nou, ik snap TO wel. Als het er die zus nou enkel en alleen om te doen is het versieren van een man om haar eigen ego op te krikken, ongeacht de gevoelens van TO...

...ik geloof dat ik dan allang eens een gezellig gesprek onder vier ogen zou hebben gehad met zuslief.

Kom op, zij is degene die kinderachtig is en TO niets lijkt te gunnen, of ik lees iets heel raars!
Huts!
Mamadeluxe, ik snap je volkomen omdat ik helaas hetzelfde heb meegemaakt. De voorbeelden die je noemt zou ik zelf geschreven kunnen hebben...

Jouw zusje concurreert met jou en zij is jaloers op jou. Dit zal ophouden wanneer zij zich beter voelt over zichzelf. En/of wanneer zij een serieuse relatie heeft.

Ik zou het niet met die vriend bespreken maar met haar. Maak haar duidelijk dat je de omgang met hem fijn vindt en of ze het niet voor je wil verpesten.

Sterkte!
quote:Mamadeluxe schreef op 07 juni 2010 @ 13:27:

@Summerdance, ik heb er geen problemen mee als ze vrienden zijn.

Mijn oudere zus is namelijk ook al heel lang samen met iemand die ik al heel lang voor haar kende. Dus dat is het probleem niet.. Maar mijn iets jongere zusje is gewoon een heks. Ze doet het em voor de bevestiging.

Ik heb de man in kwestie al ingelicht erover en hij bespreekt meestal ook wel wat ze te melden heeft, zodat ik dan kan aangeven of ze liegt of niet.

Maar dan nog....dan doet ZIJ het voor de bevestiging

Dat wil toch niet zeggen dat hij jou dan ineens laat vallen?

Jullie hebben alleen een vriendschap, ik blijf het zeggen hoor....dat gaat best samen!

@Appelsientje, hij is idd een hele leuke man. Maar ik wil gewoon voorlopig alleen fun hebben(zonder seks) ik heb 6 jaar lang een klote relatie gehad (mishandelingen enz) dat is gewoon een normaal maatje wil hebben met wie ik kan lachen. Want dat heb ik lang niet gedaan.. En ik vind het gewoon niet leuk dat mn zusje dit dan ook doet.. Ze heeft haar eigen pleziertje toch?Maar waarom staat haar pleziertje JOUW vriendschap met hem dan in de weg??????
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Mama2010 schreef op 07 juni 2010 @ 14:57:

Jouw zusje concurreert met jou en zij is jaloers op jou. Dit zal ophouden wanneer zij zich beter voelt over zichzelf. En/of wanneer zij een serieuse relatie heeft.

Wat een onzin.

Om vrienden concurreer je niet

Tenminste ik niet hoor

Een vriendschap is!

En als je moet gaan vechten om aandacht moet je jezelf afvragen of degene waarmee je de vriendschap hebt hetzeflde voelt naar jou

Stel, ik heb een vriend en die vriend ontmoet een ander meisje waar hij vrienden mee wordt (ongeacht of het nou mijn zus is of niet)

Als ik vervolgens moet gaan smeken om zijn aandacht dan is hij MIJ toch niet waard?

of zie ik het nou weer helemaal verkeerd?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat ik bij elke nieuwe man in het leven van mijn zus puur voor het spel even zou proberen of ik 'm kon krijgen, om 'm daarna weer te dumpen.

Tuurlijk kan het een keer voorkomen dat ik via m'n zus een man ontmoet die ik echt leuk vind en met wie het wat wordt, maar als het puur een "erekwestie" is en je het bij elke man probeert....dat zou ik bij een gewone vriendin al niet flikken en bij m'n lieve zusje al helemaal niet.

Ik snap dus heel goed dat je hier moeite mee hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven