Afscheidsbrief...

16-05-2008 21:23 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal...

Ik ben boos, teleurgesteld en ontzettend verdrietig....

Zouden jullie deze brief aan mijn vriend willen lezen en beoordelen?

Liefs, Marietje.

-----

Lieve Maus,

Dit weekend heb ik eens even heel goed nagedacht over wat jij met mijn gevoel aan het doen bent momenteel. Van de altijd spontane meid die vol vertrouwen in het leven stond ben ik de laatste maanden veranderd in een doordacht onzeker en wantrouwend persoon. En helaas niet zonder dat ik op bepaalde dingen stuitte die ik niet leuk vond om te lezen of te zien.

Ja, ik heb je hyves gecheckt, waar berichtjes in je inbox stonden die bepaald niet leuk voor mij waren om te lezen, maar ik had het je vergeven. Ja, ik heb ook je MSN gesprekken gelezen, MSN gesprekken die niet veel te raden over lieten voor mij. Fijn om te weten dat je wacht op Tineke en als zij ooit vreemd wil gaan dat ze jou moet bellen…. En fijn om te lezen dat je graag met Lieselot nog een keer het zou willen doen. Raar, want ik vroeg het je en je had geen seks met haar gehad toch, alleen gezoend….Nou ik geloofde je, ondanks dat het helaas een leugen was.

Ok, zolang je het niet daadwerkelijk uitvoert wil ik je wel vergeven. Maar toen stuitte ik op een cam chat site..... Explain to me, please?! Beetje raar….En verschillende foto’s op je computer … Helaas heb je de meeste verwijderd, maar foto’s met de titel Kijk mijn poesje, lijken mij niet foto’s van een mooie natuuromgeving.

Maus, wat moet ik hier nou mee? Je blind vertrouwen? Dat kan toch op deze manier helemaal niet? Want schijnbaar doe je dit soort dingen, dingen die ik nooit in mijn leven van een man zou pikken, nooit, never nooit!

Dus ook niet van jou, Zelfs niet van jou.

Dat jij je momenteel kut voelt en je misschien uit verveling dit soort dingen doet, doet dat niks af aan het gevoel wat het mij geeft. Ja, ik vind het stom van je en ja ik voel me hierdoor ontzettend gekwetst. Maar in plaats van dat ik je razend opbel, blijf ik rustig en denk ik , ja hij voelt zich ontzettend kut en misschien onzeker en zoekt op deze manier misschien bevestiging….. Maar wat moet ik hier mee?

Hoe moet ik nou die persoon vol vertrouwen zijn als ik dit lees en zie?! Dat je niet eerlijk tegen mij bent geweest en tijdens je relatie dat soort dingen doet. Wat beteken ik dan voor je?

En als je nu als persoon wel heel lief en aardig en aandachtig zou zijn geweest was het misschien weer anders geweest, dan had ik niet eens de neiging gehad je computer te checken, wat ontzettend stom is, maar wat wel mijn onderbuik gevoel maar weer eens bevestigd heeft. Dat je dingen doet die ik niet accepteer. En daarbij vind ik het ontzettend jammer dat je altijd boos op mij bent als persoon. Ik doe alles voor je, anders gezegd ik deed alles voor je, zonder ook maar een keer te denken, maar wat krijg ik ervoor terug….

En dat is wat ik me tegenwoordig wel afvraag, wat krijg ik er voor terug als ik elke keer maar rustig je woede over me heen laat komen, nooit boos op jou wordt, je kamer opruim, je was doe…. Ik doe het voor mijn gevoel nooit goed genoeg. Als ik seks wil, wil jij slapen.. Als ik aan het werk ben, dan wil je ineens wel seks maar ben ik er niet dus zoek je het maar op internet? Dat is zo frustrerend en maakt een vrouw zo onzeker. Wat zou je er van vinden als ik met 5-10 mannen contact onderhoud en het zo flirterig was als wat jij doet? Zou je me dan nog vol vertrouwen en zonder onzekerheid behandelen? Zou je het dan nog accepteren als ik achter de pc zou zitten, nee en dat is ook waar ik me, hierdoor, door die berichten, ontzettend aan erger. Aan dat vreselijk vaak achter die pc zitten.

Ik weet gewoon niet meer wat ik moet, sta met mijn rug tegen de muur en de enige uitweg die ik nog zie is keihard wegrennen. Ik wil niets meer dan toewijding in een relatie en dat mijn vriend, voor mij alleen kiest. Die genoeg aan mijn liefde, lichaam en geest heeft. Die naar me toe komt als hij verdriet heeft, die naar me toe komt om me vast te pakken en te zeggen dat hij van me houdt, en ik wil dat mijn vriend betrouwbaar is en me het vertrouwen nooit zal ontnemen.

Het is gewoon dubbel dit.

Want vanuit mijn hart accepteer ik niet wat je gedaan hebt en blijkbaar nog steeds druk mee bezig bent. En datzelfde hart geeft zoveel om jou dat ik je nooit zou willen verlaten. Je maakt me boos, verdrietig, onzeker en alles behalve gelukkig met je gedrag van de afgelopen tijd.

Een heel verhaal, met alleen maar gezeur waarschijnlijk, maar dit is wat ik voel.

Vertel me wat ik hier mee moet doen, moet ik de rest van mijn leven delen met een man die ik niet meer recht in zijn gezicht kan zeggen wat ik denk omdat ik niet durf te zeggen dat ik in een, stomme actie zijn pc heb uit zitten pluizen en echt niet leuke dingen ben tegen gekomen?

Of moet ik luisteren naar mijn hart die me momenteel zegt “Ga, voordat hij al je waardigheid ontneemt”

En dat ga ik doen, Maus, ik ben weg. Ook al ben ik vreselijk vreselijk verdrietig, huil ik met heel mijn hart en hoop ik dat je anders besluit te worden en jij degene bent die mij terug wil winnen. Dat je nu denkt, ik wil haar niet kwijt en je er alles, alles aan gaat doen om mij weer in je leven te krijgen. Maar door je kei harde woorden van de laatste tijd denk ik dat dat niet gaat gebeuren.

Wat ik je nog wil zeggen, ik hou van jou, heel veel. Maar juist op dit punt in mijn leven wil ik een man die ik kan vertrouwen en die nooit mijn vertrouwen zou willen beschadigen.

En dat is wel wat je doet, zoiets wil ik niet in een relatie. Nooit. Dan maar een kerel die minder tof, gezellig en vol humor is, maar als hij maar vertrouwen en genegenheid geeft. Iets wat ontbreekt, vertrouwen en eerlijkheid.

Denk erover na, en leer er van. Zeker na wat wij samen hebben meegemaakt moet je hier van leren dat dit niet op deze manier kan, echt niet. ZO maak je een vrouw kapot. Juist wat jij niet ziet in een ideale vrouw, datgene veroorzaak je met je gedrag. Want elke vrouw, elke meid zou door jou acties ontzettend onzeker en depressief worden. Iets wat jij niet aantrekkelijk vind, waardoor jij je juist nog meer afsluit voor diegene.

Ik kies voor mezelf, kies jij alsjeblieft ook voor jezelf en doe wat met je leventje. Je bent nog hartstikke jong, maar VERNEUK het niet, alsjeblieft.

Lieverd, wat ik je nog wil meegeven, je bent een goed persoon, maar blijf nog even een tijd alleen Leer en denk na over wat je wilt. Ik hou van je!

Dag lieve schat, aan wie ik zoveel heb gehad en om wie ik zoveel geef, ik zal aan je denken, nog heel veel dagen en heel veel nachten. Sterkte!

Kus, Marie.
@ Justine: Absoluut waar...!!!!! Het is een kwestie van steeds maar uitstellen wat eigenlijk toch moet komen... Omdat je er niet meer tegen kan.

En je wordt alleen nog maar meer gekwetst....Echt waar!

Ik snap dat je hoop nog even meer aanwezig is dan het inzien dat het moet stoppen...

Veel sterkte
pppffffff....wat wil je nou eigenlijk?! Die gast neemt een loopje met je. Dat is inmiddels duidelijk. Je weet het zelf en het halve forum heeft je er op gewezen. Maak geen drama dat je het uit wilt maken, want dan wil je niet. Dus vanavond eerst even laten merken dat je echt heel heel ziek bent en als ie dan weer bot reageert, hier weer even een zielig berichtje achter laten.

Als ik je verhaal lees over het 'vreemdgaan' dan is het inderdaad een knuppel. De manier waarop jij hem manipuleert met je slachtoffer houding zorgt zoals je leest ook bij mij voor een botte reactie. En waarom smsjes sturen naar iemand die duidelijk niet bij jou wilt zijn? En waarom hem vanavond nog langs laten komen? Hij gaat echt het licht niet zien en weet dat ie met wat lieve woorden gewoon kan doen waar hij zin in heeft. En tot hoever jij jezelf laat kwetsen, is nu echt je eigen verantwoordelijkheid. Je 'vriend' zijn bedoelingen zijn duidelijk!
kan maar 1 ding zeggen en dat is kies voor jezelf.

Ben ook jaren met iemand samen geweest die de laatste paar jaar uitsluitend deed wat hij leuk vond.

Niet met vriendinnen of andere vrouwen hoor maar als we op vakantie gingen ging hij doodleuk alle nachten vissen.

das 1 voorbeeld. En ik zat met mijn zoontje op een doodsaaie camping...

Ben uiteindelijk bij hem weggegaan omdat ik het niet meer trok en doodongelukkig was. Ben nu samen met mijn zoontje en een nieuwe vriend en ben voor het eerst sinds jaren weer gelukkig. heb nu een relatie waarin er wederzijds gegeven en genomen wordt. Mijn zoontje is gelukkig omdat ik dat ben en het voelt heerlijk..

Bovendien kan ik het nu beter met mijn ex vinden als ooit tevoren.. We praten nu weer gewoon....

dus kies voor jezelf en er komt vanzelf iemand op je pad die bij je past wwant hier wordt je echt niet gelukkig van
Hallo, ik vind de reactie van Chica een beetje overdreven bot.

Deze meid of vrouw zet niet om die reden haar berichtjes hier neer. Maar omdat ze er mee zit en misschien zelf niet zoveel mensen in de omgeving heeft om raad aan te vragen...

Meid, kom op, je bent sterker dan die kerel, én alleen red je het ook wel. Hij geniet schijnbaar erg van het part-time vrijgezel/ part-time vaste relatie. Jij wilt full-time relatie, terecht ook maar bij hem zul je dat niet krijgen als hij zich al niet open stelt voor een gesprek!!

Zo kan het ook niet langer meid....

Ga voor jezelf, pas als je vrienden met jezelf bent kun je weer nieuwe mensen ontmoeten...

En ook voor jou zit daar wellicht echt wel een nieuwe leuke kerel tussen!
Ik vind de reactie van chica latina helemaal niet bot. Het is de waarheid. Sterker nog, ik vind het waanzinnig dat er hier nog berichten worden gezet dat zij beter verdient. Want in mijn ogen verdient ze niet beter anders zorgde ze er wel voor dat ze het kreeg of ze dumpt die lozer. Dat doet ze niet dus zal ze het toch niet zo heel erg vinden hoe ze behandelt wordt.

Dit is overigens niet wat ik dit meisje gun maar wat er ook gezegd wordt over weggaan bij die gast gaat er bij haar niet in dus ik ben het 100% met chica latina eens.
Het was beter geweest als ze die brief toch gestuurd had denk ik nu als ik de reactie van Marietje zo lees over het telefoontje.
Lieve Marietje,

Allereerst wil ik je heel veel succes en sterkte wensen straks.

Maar nu, wat jij wilt dat kan niet

Je wilt iemand veranderen.

Je wilt zo graag dat hij net zo lief/attent/zorgzaam/meelevend/emotioneel is als dat jij bent.

Dat gaat niet lieve schat.

Hij is zijn eigen persoon, die wellicht de eerste maanden heeft gedaan alsof hij bovenstaande allemaal WEL was om je voor zich te winnen.

Kijk iedereen kan een toneelstukje opvoeren, maar niemand houdt dat jaren vol.

Je vent is door de mand gevallen!

Hij laat zijn ware aard zien nu.

Net las ik ergens dat hij een loopje met je neemt

Maar om heel eerlijk te zeggen denk ik dat jij een loopje neemt met jezelf.

Das niet lullig bedoeld maar ik ben bang dat je vast aan houden bent aan een illusie.

Jouw picture perfect.

Waar niets mis mee is hoor, begrijp me niet verkeerd.

Jij blijft zelf constant je eigenn grenzen verleggen

Hoe vaak heb je al tegen jezelf gezegd; dit WIL ik niet?

Maar je blijft doorbuffelen, maar je sloopt jezelf ermee.

Mede ook omdat je niet heel erg duidelijk bent naar hem

Je ZEGT wel dat je het niet leuk vind en dat je het niet meer wil zo, maar als hij TOCH blijft doen wat hij doet, blijf je met hangende pootjes terugkomen.

De boodschap die je dus geeft is: sla me nog maar een keer, ik kom toch wel terug (figuurlijk gesproken hoor)

Ik begrijp heel goed hoe rot je je voelt en hoe graag je het wil laten werken maar meis....luister toch eens naar je gevoel over je relatie

Dat voelt NIET goed, anders zou je niet zo verdrietig zijn.

Heel heel heel veel sterkte de komende tijd want als JIJ er geen streep onder zet blijft dit nog een hele tijd doorgaan.....voor hem is er namelijk geen vuiltje aan de lucht, hij krijgt toch altijd zijn zin dus waarom veranderen?

Hou je poot maar stijf en zeg maar tegen hem, weet je ik hoef je even niet te zien niet te horen of niet te spreken.

HOU jezelf daar dan ook aan en ga niet op een moeilijk moment toch smssen

Laat HEM maar voelen en zien dat je wel degelijk kracht in je donder hebt en laat hem ook maar voelen dat je ook zonder hem kan.

(huilen, panieken, verdrieten doe je dan de komende weken bij vriendinnen)

Je zal zien, ook JIJ gaat je daardoor beter voelen, je gaat een stukje kracht in jezelf ontdekken waarvan je niet wist dat je het in je had.

Het kost wat moeite, wat zeg ik heel veel moeite maar het levert je zo veel op.

Een stuk eigenwaarde, en dat kan je best gebruiken lieve Marietje

Kop op, JIJ hebt de controle over je eigen leven hoor, niemand anders!!!!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Beste Marietje,

Ik lees vanaf het begin mee en vraag me heel erg af of jij wel vriendinnen hebt, échte, waar je leuke dingen mee kan doen. Het lijkt erop dat je zo ontzettend met je vriend bezig bent, hoe hij is, denkt, zich gedraagt. En daar heb je heel veel tijd voor zo te horen. Alles wordt geanalyseerd....

En echt, het klinkt ons allen niet in de oren als een leuke, gezellige stabiele relatie. Als je nu al niet gelukkig bent, denk je dat hij wel zal veranderen door je gepraat??. Een man (partner) moet je niet willen veranderen. Hij wil niet, dus laat 'm. Dit is geen partij voor je, jij zoekt een lieverd die je waardeert zoals je bent en waar je het gezellig mee hebt.
quote:leinnie schreef op 19 mei 2008 @ 17:23:

Ik vind de reactie van chica latina helemaal niet bot. Het is de waarheid. Sterker nog, ik vind het waanzinnig dat er hier nog berichten worden gezet dat zij beter verdient. Want in mijn ogen verdient ze niet beter anders zorgde ze er wel voor dat ze het kreeg of ze dumpt die lozer. Dat doet ze niet dus zal ze het toch niet zo heel erg vinden hoe ze behandelt wordt.

Dit is overigens niet wat ik dit meisje gun maar wat er ook gezegd wordt over weggaan bij die gast gaat er bij haar niet in dus ik ben het 100% met chica latina eens.

Ik vind de reactie van Chica misschien wel wat confronterend, maar niet bot. Niet wat je zou willen horen, maar dat is juist goed!

Springt er ten minste weer ns iemand omhoog die je weer n oppepper geeft...

"Ze zal het niet zo heel erg vinden dat ze zo behandeld wordt..."

Lekker kortzichtig.

Alsof ze hier voor haar lol schrijft...

In haar ogen is het misschien wel een loser, maar ook de enige die van haar heeft gehouden...

Dat is best moeilijk om dan te accepteren dat dat niet meer zo blijkt te zijn..!!!
En indd,,,, een stukje eigenwaarde kun je misschien wel gebruiken, Marietje...

quote:Freebie schreef op 19 mei 2008 @ 19:09:

[...]

Ik vind de reactie van Chica misschien wel wat confronterend, maar niet bot. Niet wat je zou willen horen, maar dat is juist goed!

Springt er ten minste weer ns iemand omhoog die je weer n oppepper geeft...

"Ze zal het niet zo heel erg vinden dat ze zo behandeld wordt..."

Lekker kortzichtig.

Alsof ze hier voor haar lol schrijft...

In haar ogen is het misschien wel een loser, maar ook de enige die van haar heeft gehouden...

Dat is best moeilijk om dan te accepteren dat dat niet meer zo blijkt te zijn..!!!

Leg me eens uit wat er kortzichtig aan is?

Natuurlijk vindt ze het niet fijn hoe hij haar behandeld maar als het erg genoeg is dan gaat ze wel bij hem weg. Die druppel heeft ze nog niet gehad anders zou ze geen uitwegen blijven zoeken. Dus vandaar dat ik vind dat zij het niet erg genoeg vindt.

En natuurlijk is het niet fijn om achter te komen dat iemand waarvan je dacht dat hij anders was dan hij in werkelijkheid is maar ik geloof niet dat hij ook maar 1 seconden van haar gehouden heeft, je behandelt iemand waar je van houdt of van gehouden hebt toch anders dan hij bij haar doet. En als het werkelijk zo schreinend is dat hij de enigste is die ooit van haar gehouden heeft dan moet ze professionele hulp zoeken.
Ik vrees dat Marietje het helemaal niet uit gaat maken. Dus waarom ze advies wilt hoe ze het moet aanpakken snap ik niet.

Ze kan beter een topic openen hoe te leven met een vriend die niet 100% voor haar gaat en van haar houdt. Maar dat ze er mag zijn als het hem uitkomt.

Jammer dat ze met zo weinig genoeg neemt en dat hij daar dankbaar gebruik van maakt.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik denk dat ze zelf ook wel weet dat niet een goede relatie is mylenevalerie.

Ze weet dat haar manier van aanpak niet goed is maar probeer je te verplaatsen in een meisje met niet al te veel zefvertrouwen...

Voor jezelf opkomen is dan heel HEEL erg moeilijk.
Jees, wat een topic! Idd Summerdance, denk ook dat Marietje erg onzeker is en bevestiging zoekt bij een man. Bij een foute man nog wel! Iemand die haar afstoot/aantrekt/afstoot/aantrekt, maar ja, daar zijn onzekere mensen vaak naar op zoek.

Marietje, dit is niet perse waar voor jou hoor! Maar als je je erin herkent dan hoop ik zeker dat je vanavond (je zou toch met hem afspreken) je beslissing hebt doorgedrukt en bij hem weggaat... Als je je er niet in herkent hoop ik dat trouwens ook. Hij gebruikt je, en jij wil met hem verder: wanneer zie je het licht??? Ik hoop dus vanavond. Het zal de komende tijd dan niet makkelijk worden, maar achteraf heb je spijt dat je dit niet eerder hebt gedaan...

Marietje

Wat jammer dat jij, die zo goed weet wat je wil in een man (je weet immers in je brief heel goed te zeggen wat je allemaal in m mist en anders zou willen), niet voor jezelf kunt besluiten dat je daar dus naar op zoek gaat!! Hij gaat echt niet veranderen in mister Right, zo werkt het nu eenmaal niet. Life ain't that good!! Je kunt een man niet veranderen in wat jij hebben wil. Het enige dat je kunt doen is een man zoeken met wie jij gelukkig bent, op jullie eigen manier. Je klinkt nu niet gelukkig, dus volgens mij hang je nu aan de verkeerde man.

Maar ik realiseer me ook wel dat ik makkelijk praten heb, zo vanaf de andere kant van een computerschermpje. Ik hoop voor jou dat je sterk genoeg bent om met deze relatie te stoppen en na een tijd op zoek te gaan naar iemand die jouw lach en liefde wel verdient.
Hoe is het gisteren gegaan Marietje?
Summerdance, bedankt voor je lieve berichtje....

En alle anderen ook, maar daar had ik even wat aan...

Heb inderdaad geen vriendinnen, heb bevestiging nodig van een man en ja, dat is zo moeilijk om er dan weer alleen voor komen te staan...

Gisteravond kwam hij uiteindelijk aanzetten met een grote bos bloemen en een kaartje met Sorry, dus hij wist zelf al dat hij fout zat.

Heb alles eerlijk opgebiecht wat ik gelezen/gezien en gehoord had en merkte dat hij alles wilde verdraaien...Heb toen ook gezegd je moet eerlijk zijn, niet liegen.

Toen kwam van zijn kant er ook uit dat hij afgelopen dagen weinig van zich had laten horen en dat hij dat eigenlijk met opzet had gedaan omdat hij twijfelde aan ons....

Aan zichzelf, dat hij niet snapte waarom hij zo deed als dat hij deed. Hij had een afspraak met de dokter gemaakt en hij zei dat hij er alles aan zou willen doen om mijn vertrouwen, wat terrecht beschadigd is terug te winnen....

En dat hij daar afgelopen dagen over had nagedacht, en me zo erg gemist heeft dat hij niets liever wil dan samen verder...

Tsja, ik heb toen gezegd dat ik het allemaal even niet meer weet....

Dat het mijn vertrouwen dusdanig heeft beschadigd dat ik hem niet zo 1,2,3 meer geloof...

Daar schrok hij heel erg van en heeft me verzekerd dat hij wil veranderen....

Toen heb ik gezegd laat me dat dan eerst maar eens merken, door vanavond naar huis te gaan en me een tijdje met rust te laten tot je naar de dokter bent geweest en misschien hulp hebt. Want ik geloof niet dat jij écht inziet wat je fout doet...

Pffff......Volgens mij best stoer!!!

Dus toen hebben we samen nog dvd-tje gekeken, hij deed heel lief, knuffelen, zoenen....En toen heb ik hem vriendelijk de deur gewezen, met de mededeling, ik ben moe!

Vanaf gisteravond al 2 sms'jes.... ik wil het niet zo, nogmaals sorry.

En vanochtend..."Als je het zo wil, kan ik toch ook niet laten zien wat ik voor je voel?"

Heb op beide nog niet gereageerd....

Misschien komt de klap nog, maar voel me momenteel, behalve ziek, niet echt verdrietig ofzo!!!
quote:marietjevandermeer schreef op 20 mei 2008 @ 07:47:

Misschien komt de klap nog, maar voel me momenteel, behalve ziek, niet echt verdrietig ofzo!!!

Goed zo meid !

En ga nu eens bij jezelf te raden waarom je je niet echt verdrietig voelt....dat zegt toch al genoeg lijkt me. Je hebt het heft in eigen handen genomen en voelt je nu sterk. Realiseer je je ook, dat hij reageert op bijna dezelfde manier als de inhoud van jouw brief ? Bijna smekend, waarom doe je dit nou, enz. En toch kon jij sterk genoeg zijn om hem op afstand te houden en liet je je niet inpakken door zijn houding. Dat geeft te denken, nietwaar?

Mijn mening: hou hem nog maar even op een afstand, dan merk je vanzelf wel hoe diep de liefde bij jou of hem zit.
Knap gedaan meis!

Ben plaatsvervangend trots!

Tis precies wat Trixie zegt, hij doet nu precies wat jij doet, smeken.

Das even leuk want het eerste wat nu door je hoofd schiet is "zie je wel, hij vind ook dat hij fout zit en hij gaat veranderen"

Maar pas op meis, dingen zeggen en dingen doen zijn twee hele verschillende dingen.

Jij hebt vast ook wel eens gezegd, ik word een stoere zelfstandige meid toch?

Hij heeft nu gezegd dat hij de dingen anders gaat doen laat het hem maar bewijzen, aan jou maar vooral ook aan zichzelf.

Dat je hebt gezegd laat me maar even met rust want ik geloof niet echt dat je inziet wat je fout doet vind ik echt een prima actie!!

En wat hij nou doet...tsja zoals het op mij overkomt lijkt het een beetje emotionele chantage.

Ik wil dit niet zo (nee logisch, hij krijgt zijn zin niet)

En als het zo moet kan ik toch niet laten zien wat ik voor je voel?

(ja hoor dat kan hij wel....door je de ruimte te geven, JUIST door je rust te geven)

Knap dat je nog niet hebt gereageerd, das best moeilijk he?

Als je toch heel graag iets wil laten horen (hey, jullie hebben ten slotte nog een relatie) kan je hem wel laten weten, dat hij juist laat zien wat je voor hem betekend door je even los te laten

Dat je bloednerveus wordt van dat gedraai en gekonkel.

Hou het kort en probeer de ik mis je teksten een beetje te vermijden.

Ik vind je nu al een stuk sterker over komen dan 5 pagina's geleden

Misschien is het nog toneelspel, dat geeft niet, dit is ook iets wat je gewoon moet LEREN, maar hou maar vol, met je grenzen trekken ga je het veel verder schoppen dat met steeds je grenzen verleggen.

Heel veel beterschap en sterkte.

Oja, wat echt helpt is heel veel schrijven, niet naar hem, maar HIER!

Liefs,Summer
quote:marietjevandermeer schreef op 20 mei 2008 @ 07:47:

Pffff......Volgens mij best stoer!!!Best stoer? Hartstikke stoer!
quote:

Gisteravond kwam hij uiteindelijk aanzetten met een grote bos bloemen en een kaartje met Sorry, dus hij wist zelf al dat hij fout zat.

...

Toen kwam van zijn kant er ook uit dat hij afgelopen dagen weinig van zich had laten horen en dat hij dat eigenlijk met opzet had gedaan omdat hij twijfelde aan ons....

Aan zichzelf, dat hij niet snapte waarom hij zo deed als dat hij deed. Hij had een afspraak met de dokter gemaakt en hij zei dat hij er alles aan zou willen doen om mijn vertrouwen, wat terrecht beschadigd is terug te winnen....

En dat hij daar afgelopen dagen over had nagedacht, en me zo erg gemist heeft dat hij niets liever wil dan samen verder...

Tsja, ik heb toen gezegd dat ik het allemaal even niet meer weet....

Dat het mijn vertrouwen dusdanig heeft beschadigd dat ik hem niet zo 1,2,3 meer geloof...

Daar schrok hij heel erg van en heeft me verzekerd dat hij wil veranderen....

Toen heb ik gezegd laat me dat dan eerst maar eens merken, door vanavond naar huis te gaan en me een tijdje met rust te laten tot je naar de dokter bent geweest en misschien hulp hebt. Want ik geloof niet dat jij écht inziet wat je fout doet...

Pffff......Volgens mij best stoer!!!

Dus toen hebben we samen nog dvd-tje gekeken, hij deed heel lief, knuffelen, zoenen....En toen heb ik hem vriendelijk de deur gewezen, met de mededeling, ik ben moe!

Vanaf gisteravond al 2 sms'jes.... ik wil het niet zo, nogmaals sorry.

En vanochtend..."Als je het zo wil, kan ik toch ook niet laten zien wat ik voor je voel?"

Heb op beide nog niet gereageerd....

Allereerst: Hartstikke goed van je, dat je je gisteravond niet meteen weer hebt laten inpakken!

Maar - en dat bedoel ik niet verkeerd - laat het hier niet bij. Pas op voor de valkuilen die je t.o.v. hem hebt en die nu niet ineens weg zijn. Ga er niet meteen vanuit dat hij dit allemaal 100% oprecht meent en dat hij nu echt gaat veranderen. Laat hem je dat eerst echt bewijzen!

Met een bloemetje aankomen en 10 x sorry zeggen, lief doen, beloven dat het goed komt, lieve sms-jes sturen.... daarmee heeft hij het nog niet goed gemaakt. Is hij echt eerlijk geweest en heeft hij echt verantwoordelijkheid genomen voor zijn acties? Dus niet alleen door sorry te zeggen etc., maar ook door inhoudelijk in te gaan op wat er is gebeurd? En hoe hij met je omgaat?

Ik vind het sms-je "als je het zo wil, kan ik toch ook niet laten zien wat ik voor je voel" een beetje een alarmpje. Wordt ie nu al ongeduldig dat je hem niet meteen weer in je armen sluit en doet alsof er niets gebeurd is? Vindt ie dat ie nu wel weer genoeg berouw heeft getoond en dat jij je er nu maar alweer overheen moet zetten? Dat ie nu wel weer genoeg 'gezeik' over hem een heeft gekregen en dat hij immers sorry heeft gezegd dus dat het weer over moet zijn?

Echt even sterk wezen nu, niet meteen weer in zijn armen vallen. Want ik ben echt bang dat hij anders over een week zijn goede gedrag al weer aan de kant zet en verder gaat zoals het tot nu toe al zo lang gegaan is. Immers, het is weer 'gewoon' een goedmaak-momentje omdat ie idd wel voelt dat hij weer even een eikel is geweest t.o.v. jou, maar misschien verwacht hij wel hetzelfde als van de vorige keren: dat jij het hem dan weer snel vergeeft en dat alles weer zo door kan gaan zoals hij het gewend was.

Wat gaat ie precies bij de dokter doen eigenlijk?
Goed gedaan, zeg!

Maar zoekt hij nu een medische oorzaak voor zijn egoisme??

Vreemd.
Ja, vraag ik me ook af. Gaat hij een of andere verslaving aankaarten?

Maar petje af Marietje, heel goed dat je de regie zo goed in handen hebt gehouden.

Nu gewoon volhouden!
Marietje, stoer wijffie!!

goed gedaan, meissie, ik ben ook plaatsvervangend trots op je.

Laat hem nu idd maar eens bewijzen dat ie het licht heeft gezien en je beter gaan behandelen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik heb me speciaal voor deze topic geregistreerd, ik lees het forum wel vaker als gast, vandaar.

Marie, allereerst, wat iedereen ook zegt: je weet al waar de schoen knelt. Moeilijk om dat toe te geven, en vooral naar jezelf toe. Ook omdat je diep van binnen weet dat het je teveel energie kost.

Mijn complimenten over hoe je het gisteren hebt aangepakt!

Ik herken heel veel van wat je schrijft, en ik ben blij dat je eerlijk kunt toegeven dat het nogal aan zelfvertrouwen bij je schort. Je wilt je vriend naar de huisarts sturen zodat hij (dat neem ik maar even voor het gemak aan) doorgestuurd gaat worden naar een psychologe oid?

Meis, hoe graag je het ook wilt, iemand kan pas veranderen wanneer hij/zij het probleem onder ogen ziet en er écht aan wil werken (dus niet voor een ander naar de huisarts gaan, dan schort 't alsnog aan motivatie als je dat niet uit jezelf kunt doen uberhaupt). Ik denk daarom, in dit geval, dat je jezelf niet moet vergeten, en iets aan je zelfvertrouwen moet doen.

Wil jij je continue blijven afvragen waarom dingen lopen zoals ze lopen? Denk je zeker te weten dat je je vriend kunt vergeven? Zoals je namelijk een aantal dingen schrijft, komt het bij mij niet over alsof je dit makkelijk gaat vergeten en vergeven.

Je leeft in een zeepbel die al gesprongen is, en je staat nu met je beide voeten op aarde en je ziet en beseft dat deze relatie jou niet brengt wat je zou willen.

Marie, verandering maak jezelf, niet een ander. Ga voldoening halen uit jezelf, daar heb je echt geen man voor nodig! Je moet jezelf voldoening kunnen geven, anders ga je geen gelukkig leven hebben/krijgen. Alleen JIJ! kan jezelf gelukkig maken, een ander kan dat niet.

Als dit het niet is wat het is, stop er dan mee, want je helpt jezelf echt zo de vernieling in (ik spreek uit ervaring, dus ik weet hoe moeilijk het is). 6 jaar terug was ik een persoon die ook dacht dat ik gelukkig kon worden door iemand, maar uiteindelijk heb ik toen voor mezelf gekozen en ik voel me misschien wel 1000 keer zoveel beter als toen. Meis, ga naar de huisarts, regel een gesprek voor jezelf, ga werken aan jezelf, zeg je 'vriend' vaarwel en begin je leven te leven voor jezelf!

Je kunt het, ik weet het zeker. Het is alleen moeilijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven