Afscheidsbrief...

16-05-2008 21:23 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal...

Ik ben boos, teleurgesteld en ontzettend verdrietig....

Zouden jullie deze brief aan mijn vriend willen lezen en beoordelen?

Liefs, Marietje.

-----

Lieve Maus,

Dit weekend heb ik eens even heel goed nagedacht over wat jij met mijn gevoel aan het doen bent momenteel. Van de altijd spontane meid die vol vertrouwen in het leven stond ben ik de laatste maanden veranderd in een doordacht onzeker en wantrouwend persoon. En helaas niet zonder dat ik op bepaalde dingen stuitte die ik niet leuk vond om te lezen of te zien.

Ja, ik heb je hyves gecheckt, waar berichtjes in je inbox stonden die bepaald niet leuk voor mij waren om te lezen, maar ik had het je vergeven. Ja, ik heb ook je MSN gesprekken gelezen, MSN gesprekken die niet veel te raden over lieten voor mij. Fijn om te weten dat je wacht op Tineke en als zij ooit vreemd wil gaan dat ze jou moet bellen…. En fijn om te lezen dat je graag met Lieselot nog een keer het zou willen doen. Raar, want ik vroeg het je en je had geen seks met haar gehad toch, alleen gezoend….Nou ik geloofde je, ondanks dat het helaas een leugen was.

Ok, zolang je het niet daadwerkelijk uitvoert wil ik je wel vergeven. Maar toen stuitte ik op een cam chat site..... Explain to me, please?! Beetje raar….En verschillende foto’s op je computer … Helaas heb je de meeste verwijderd, maar foto’s met de titel Kijk mijn poesje, lijken mij niet foto’s van een mooie natuuromgeving.

Maus, wat moet ik hier nou mee? Je blind vertrouwen? Dat kan toch op deze manier helemaal niet? Want schijnbaar doe je dit soort dingen, dingen die ik nooit in mijn leven van een man zou pikken, nooit, never nooit!

Dus ook niet van jou, Zelfs niet van jou.

Dat jij je momenteel kut voelt en je misschien uit verveling dit soort dingen doet, doet dat niks af aan het gevoel wat het mij geeft. Ja, ik vind het stom van je en ja ik voel me hierdoor ontzettend gekwetst. Maar in plaats van dat ik je razend opbel, blijf ik rustig en denk ik , ja hij voelt zich ontzettend kut en misschien onzeker en zoekt op deze manier misschien bevestiging….. Maar wat moet ik hier mee?

Hoe moet ik nou die persoon vol vertrouwen zijn als ik dit lees en zie?! Dat je niet eerlijk tegen mij bent geweest en tijdens je relatie dat soort dingen doet. Wat beteken ik dan voor je?

En als je nu als persoon wel heel lief en aardig en aandachtig zou zijn geweest was het misschien weer anders geweest, dan had ik niet eens de neiging gehad je computer te checken, wat ontzettend stom is, maar wat wel mijn onderbuik gevoel maar weer eens bevestigd heeft. Dat je dingen doet die ik niet accepteer. En daarbij vind ik het ontzettend jammer dat je altijd boos op mij bent als persoon. Ik doe alles voor je, anders gezegd ik deed alles voor je, zonder ook maar een keer te denken, maar wat krijg ik ervoor terug….

En dat is wat ik me tegenwoordig wel afvraag, wat krijg ik er voor terug als ik elke keer maar rustig je woede over me heen laat komen, nooit boos op jou wordt, je kamer opruim, je was doe…. Ik doe het voor mijn gevoel nooit goed genoeg. Als ik seks wil, wil jij slapen.. Als ik aan het werk ben, dan wil je ineens wel seks maar ben ik er niet dus zoek je het maar op internet? Dat is zo frustrerend en maakt een vrouw zo onzeker. Wat zou je er van vinden als ik met 5-10 mannen contact onderhoud en het zo flirterig was als wat jij doet? Zou je me dan nog vol vertrouwen en zonder onzekerheid behandelen? Zou je het dan nog accepteren als ik achter de pc zou zitten, nee en dat is ook waar ik me, hierdoor, door die berichten, ontzettend aan erger. Aan dat vreselijk vaak achter die pc zitten.

Ik weet gewoon niet meer wat ik moet, sta met mijn rug tegen de muur en de enige uitweg die ik nog zie is keihard wegrennen. Ik wil niets meer dan toewijding in een relatie en dat mijn vriend, voor mij alleen kiest. Die genoeg aan mijn liefde, lichaam en geest heeft. Die naar me toe komt als hij verdriet heeft, die naar me toe komt om me vast te pakken en te zeggen dat hij van me houdt, en ik wil dat mijn vriend betrouwbaar is en me het vertrouwen nooit zal ontnemen.

Het is gewoon dubbel dit.

Want vanuit mijn hart accepteer ik niet wat je gedaan hebt en blijkbaar nog steeds druk mee bezig bent. En datzelfde hart geeft zoveel om jou dat ik je nooit zou willen verlaten. Je maakt me boos, verdrietig, onzeker en alles behalve gelukkig met je gedrag van de afgelopen tijd.

Een heel verhaal, met alleen maar gezeur waarschijnlijk, maar dit is wat ik voel.

Vertel me wat ik hier mee moet doen, moet ik de rest van mijn leven delen met een man die ik niet meer recht in zijn gezicht kan zeggen wat ik denk omdat ik niet durf te zeggen dat ik in een, stomme actie zijn pc heb uit zitten pluizen en echt niet leuke dingen ben tegen gekomen?

Of moet ik luisteren naar mijn hart die me momenteel zegt “Ga, voordat hij al je waardigheid ontneemt”

En dat ga ik doen, Maus, ik ben weg. Ook al ben ik vreselijk vreselijk verdrietig, huil ik met heel mijn hart en hoop ik dat je anders besluit te worden en jij degene bent die mij terug wil winnen. Dat je nu denkt, ik wil haar niet kwijt en je er alles, alles aan gaat doen om mij weer in je leven te krijgen. Maar door je kei harde woorden van de laatste tijd denk ik dat dat niet gaat gebeuren.

Wat ik je nog wil zeggen, ik hou van jou, heel veel. Maar juist op dit punt in mijn leven wil ik een man die ik kan vertrouwen en die nooit mijn vertrouwen zou willen beschadigen.

En dat is wel wat je doet, zoiets wil ik niet in een relatie. Nooit. Dan maar een kerel die minder tof, gezellig en vol humor is, maar als hij maar vertrouwen en genegenheid geeft. Iets wat ontbreekt, vertrouwen en eerlijkheid.

Denk erover na, en leer er van. Zeker na wat wij samen hebben meegemaakt moet je hier van leren dat dit niet op deze manier kan, echt niet. ZO maak je een vrouw kapot. Juist wat jij niet ziet in een ideale vrouw, datgene veroorzaak je met je gedrag. Want elke vrouw, elke meid zou door jou acties ontzettend onzeker en depressief worden. Iets wat jij niet aantrekkelijk vind, waardoor jij je juist nog meer afsluit voor diegene.

Ik kies voor mezelf, kies jij alsjeblieft ook voor jezelf en doe wat met je leventje. Je bent nog hartstikke jong, maar VERNEUK het niet, alsjeblieft.

Lieverd, wat ik je nog wil meegeven, je bent een goed persoon, maar blijf nog even een tijd alleen Leer en denk na over wat je wilt. Ik hou van je!

Dag lieve schat, aan wie ik zoveel heb gehad en om wie ik zoveel geef, ik zal aan je denken, nog heel veel dagen en heel veel nachten. Sterkte!

Kus, Marie.
Rider,

Sorry Marietje, maar wat een brief. Ik zou er ook niets mee kunnen, als man. En als vrouw denk ik ook niet. En ook eens met Tientje, want hij klinkt erg naar, gewoon kort maar krachtig relatie verbreken dus.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Rider!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

je hebt mijn hart gestolen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

s c h i t t e r e n d geschreven!!!
*veegt zich de tranen uit de ogen van het lachen om de post van Rider*

Marietje, wat kut allemaal voor je. Eens met de anderen: hij is zo'n lange uitleg niet waard, bewaar de brief voor als je je de komende tijd rot voelt en je afvraagt waarom je het ook alweer uitmaakte.

Of wil je hem eens goed laten schrikken zodat-ie als de sodemieter terugkomt?
.
Niet versturen! Ik heb ooit eens zo'n zelfde brief geschreven, ergens in de hoop dat hij nu eindelijk zou begrijpen hoe eerlijk ik was, wat hij met me deed en hopende dat hij ineens veranderd zou zijn en we nog lang en gelukkig samen zouden blijven (zoiets . Ik ben zoooooooooooooooooooo blij dat ik het nooit heb gedaan. Ik zat klaar de brief te geven en ineens zag ik het licht.

Ik snap ook niet dat je nog zo aardig bent, dat verdient hij niet. Jij zal wel denken dat jullie en bijzondere liefde samen hebben, maar zo te horen krijg je NUL respect, dus ok dat beeld klopt niet.

Verstuur de brief niet, ga weg en doorsta de pijn, over tijd snap je niet dat je het niet eerder hebt gedaa, succes!
Ik kan niet anders dan me aansluiten bij de overgrote meerderheid. Plak de brief in je dagboek en lees hem als je het moeilijk hebt. Maar stuur hem niet naar 'Maus'. Hij is het niet waard, en als hij je epistel überhaupt al leest, reageert hij waarschijnlijk zoals Rider al heeft gedaan.
anoniem_24114 wijzigde dit bericht op 16-05-2008 22:57
Reden: dagboek, niet plakboek
% gewijzigd
Ik ga niet alle reacties van de anderen lezen, ben veel te moe, maar ik heb wel de moeite genomen om je hele brief te lezen.

Ik vind jouw brief goed. Door een hele korte te schrijven met de woorden: je bent een klootzak, jij bent mij niet waard en ik wil je nooit meer zien, dan ben jij wellicht de zondebok in zijn ogen. Jouw brief is juist zo goed geschreven dat dat jij op een fatsoenlijke manier de relatie kunt verbreken en hem een flinke dreun na verkoopt. Ik zelf heb de neiging als iemand mij onwijs gekwetst heeft, diegene nog eens 3dubbel terug wens te kwetsen, en ik denk dat jij wel goede onderhuidse dingen hebt geschreven, waardoor hij zich kut gaat voelen ;) En toch is het een nette brief !!

Veel sterkte voor de komende tijd!!
quote:Madeliefff schreef op 16 mei 2008 @ 23:48:

Ik ga niet alle reacties van de anderen lezen, ben veel te moe, maar ik heb wel de moeite genomen om je hele brief te lezen.

Ik vind jouw brief goed. Door een hele korte te schrijven met de woorden: je bent een klootzak, jij bent mij niet waard en ik wil je nooit meer zien, dan ben jij wellicht de zondebok in zijn ogen. Jouw brief is juist zo goed geschreven dat dat jij op een fatsoenlijke manier de relatie kunt verbreken en hem een flinke dreun na verkoopt. Ik zelf heb de neiging als iemand mij onwijs gekwetst heeft, diegene nog eens 3dubbel terug wens te kwetsen, en ik denk dat jij wel goede onderhuidse dingen hebt geschreven, waardoor hij zich kut gaat voelen ;) Ik denk dat je een enorm goedbedoelende, lieve optimist bent. En ik denk dat je een vrouw bent. Klopt dat zo'n beetje?
Als Rider een goede imitatie wilde geven van het soort infantiele etter die je moet mijden als de pest, goed gelukt. Zo niet....herinner me eraan dat ik je mijd als de pest Rider.

Marietje, neem niet de moeite om deze brief te versturen. Je wilt toch niet dat hij weet dat je de moeite hebt genomen om het te schrijven.

Een kort "Fuck you dude" mailtje lijkt me afdoende in deze.
Het was een imitatie. Wel een leuke trouwens.
@t Rider: Ja, ben een vrouw haha

@t Minny: Waarom trouwens niet de moeite nemen om die brief te versturen?? Hij kan dan nog een lul zijn, maar ze heeft wel een relatie met die kerel gehad. Ik kan me best voorstellen dat Minny het van haar kant op een zo goed als maar mogelijke wijze wil afsluiten. Ik vind dat ze de brief wel moet versturen. Dan heeft zij haar zegje gedaan en kan ze proberen verder te gaan met haar leven. Zeggen 'fuck you dude' is zich verlagen tot een bepaald niveau. Beter is het in mijn ogen om een brief te sturen met een paar goede steken onder water, en die staan mijn inziens zeker wel in de brief
Laat nooit schriftelijk bewijs achter voor een man die je in zijn egootje hebt gekwetst, zijn vriendjes in de kroeg zullen er smakelijk om lachen. Om over zijn toekomstige vriendinnetje nog maar te zwijgen....

Ik raad het af.
Ik denk daar anders over, ik vind het een zwaktebod, al dat geguilt trip. Of eerlijk en open of gewoon je snufferd houden. Maar dat is hoe ik er tegenaan kijk.
pfff wat een brief, alleen om de lengte is is al niet te pruimen. Je hebt enorm veel medelijden met jezelf en je leest je ex de les alsof hij een stout klein jongetje is.

Ik zou zeggen, joh het is uit, ik heb geen zin in een vriendje die druk is met andere meiden, toedeloe

p.s. ik krijg nog 200 euro van je
Als je echt gewoon wilt kappen, dan hoef je geen brief meer te schrijven. Het lijkt ergens alsof je denkt dat je hem met die brief terug kan winnen, je wilt nl veel te veel uitleggen en hem ook nog eens wat leren... hoop je dat hij van emotie door de brief, zijn leven gaat beteren en bij je terugkomt?

(En ik ben het met vorige reageerders eens dat de brief te belerend is, daar trekt hij zich echt niets van aan, sterker nog: je wekt er grote weerstand mee op.)

Als je dat nl niet hoopt, waarom dan al die woorden en schrijf je dan niet gewoon: ik stop ermee. Bedankt voor de leuke tijden die er ook nog wel waren, maar de laatste tijd trok ik het niet meer. Je weet waarom. Het ga je goed (als je hem dat echt gunt dan).
Hallo allemaal, moest vanavond werken dus vandaar nu pas even een reactie op jullie lieve berichtjes. Hard maar wel rechtvaardig. Ook jij Rider, precies zoals mijn vriendje zou reageren...

Nee het is nog niet uit, maar ben er wel een beetje klaar mee, al hou ik heel erg veel van hem en zou ik zo graag wat meer toewijding van hem naar mij toe willen. Dit heb ik al een aantal keren proberen duidelijk te maken maar of de boodschap komt niet goed aan, of hij wil gewoon niet veranderen....

En dat trek ik gewoon niet meer....

Maar ik wil zo graag dat het nog wel goed komt...Eigenlijk wil ik de brief niet hoéven te sturen, maar ik krijg in mijn hart de laatste tijd een beetje het gevoel dat ik mezelf verloochen door elke keer maar weer op mijn knieën door de modder te gaan om maar een vriendje te hebben die tenminste met me samen wil zijn!!!

Pfff...Rider Tell me, Wat kan ik doen, Hoe moet ik nu doen om mijn man, mijn vriend in te laten zien dat hij als de donder een beetje moeite voor me moet doen en dat ik dit zo niet trek, omdat hij zo veranderd is?!

Alle anderen, super bedankt, misschien is het ook wel te zielig, teveel verwijten, maar dit is wat ik voel, denk, hoop dat hij het ooit inziet dat hij een meid had die alles voor hem over had en alleen maar simpelweg gelukkig wilde worden samen, en dat hij een keer spijt krijgt van zijn vreemde gedrag....

Kus
Is heel begrijpelijk. Weet je wat ik zo vervelend vind hiervan? Dat mijn ervaring is dat ze het pas doorkrijgen wanneer je veel afstand neemt. En vaak is dat dus te laat. Maar dat kan geheel aan mijn eigen ervaringen liggen. Ik blijf alleen wel het gevoel houden dat iemand het of direct hoort en oppikt of er weinig mee kan.

Je kunt hem niet dwingen. Je kunt hem niet forceren. Hij moet zelf willen. Doet hij dat niet en is de relatie compleet niet wat je wil, dan houdt 't op. Ipv hem dan te proberen te veranderen kun je veel beter je eigen plan gaan trekken en kijken wat jij nou eigenlijk belangrijk vindt en wil van en met je leven.

Het zijn geen makkelijke dingen. Maar neem de verantwoordelijkheid terug voor jouw geluk en jouw leven, daar hoort ie ook.

Als het van één kant komt, Marie, dan houdt het gewoon op. Je kunt hem niet dwingen. Hoeveel je ook van hem houdt, iemand die om de haverklap achter je rug achter andere vrouwen aanzit, houdt niet zoveel van jou als jij van hem.

Dat is hard om te accepteren, maar ik denk wel dat dat in dit geval beter is. Hij wil je niet. In ieder geval niet exclusief, en niet genoeg om je geen pijn te doen. En jij bent een makkelijke prooi: in je liefde accepteer je alles van hem, zelfs dat hij je dood- en doodongelukkig maakt. En het is ook lekker makkelijk, zo'n blind adorerend popje dat altijd bij je blijft en je alles vergeeft.

Als je weer gelukkig wilt worden, zul je daar zelf iets voor moeten doen. Wees hard. Voor hem, maar vooral voor jezelf. Maak een clean break, huil lekker uit, en zoek vervolgens een kerel die wèl van je houdt.
Ik vind tientjes brief de kortste en duidelijkste. Ik vind Riders reactie bot maar realistisch voor een man. Kan me voorstellen dat een man zo zou reageren. Wat wil je met je brief duidelijk maken? Mijn ervaring is dat lange brieven niet overkomen. De helft wordt overgeslagen, idd. "wat bedoel je nou eigenlijk?". Hou het kort en bondig, hoe groot de verleiding ook is om lang uit te wijden over jouw gevoelens. Hoe korter je het houdt, hoe minder uitleg, des te krachtiger en zekerder kom jij over. En des te duidelijker is het voor hem. Haal je niet nog verder naar beneden met zo'n lange smeekbrief, sorry maar zo komt het op mij over.
Het is te hopen dat Maus niet zo'n kwallebak is als Rider hier parodieert maar de brief is inderdaad nogal lang en het is een klaagzang van begin tot eind. Als het allemaal zo erg is hou dan op met die relatie en wees trots op jezelf dat je de ballen had om er een punt achter te zetten.

Veel geluk zonder Maus, bewaar die brief voor jezelf en hopelijk vind je een léuke man!
quote:marietjevandermeer schreef op 17 mei 2008 @ 03:27:

Pfff...Rider Tell me, Wat kan ik doen, Hoe moet ik nu doen om mijn man, mijn vriend in te laten zien dat hij als de donder een beetje moeite voor me moet doen en dat ik dit zo niet trek, omdat hij zo veranderd is?!

Je moet eerst voor jezelf uitmaken wat je wilt. Aan de ene kant wil je het uitmaken, aan de andere kant wil je door als hij maar verandert. Nou geloof me, dat zal hij niet doen. Iemands karakter kan je niet veranderen. En hij wil denk ik ook niet veranderen. Hij vindt het best zo. En aanpassen? Waarom? Pas jij je maar aan denkt hij. Daarbij, jij bent diegene die een probleem hebt, je zult hem moeten accepteren of voor jezelf kiezen dat je beter verdient. En dit niet pikt. Hij geeft niet zoveel om jou als jij om hem. Anders was je wel exclusief voor hem geweest en was hij niet zo aan het rondkloten.

Kies voor jezelf, stop met jezelf te pijnigen. De brief is veels te lang en belerig. En daarbij komt het over alsof je hem zo weer terug wilt nemen als hij de woorden uitspreekt, lieverd ga niet weg. Door deze brief zal hij echt niet veranderen.

Ik weet niet hoelang jullie een relatie hebben? Maar ik zou het zelf gewoon persoonlijk zeggen en geen brief sturen.

Sterkte.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Marietje heeft de afgelopen weken al diverse topics geopend over haar slecht lopende relatie. Wanneer zij nu nog meent om met zo'n brief indruk te maken of meent dat deze relatie kans van slagen heeft, dan heeft Marietje in deze een heel groot probleem. Zij kan,ondanks alle signalen, niet realistisch denken.

marietje, ik denk niet dat je van deze jongen houdt. Jij houdt van een illusie, iemand die hij bij lange na niet is, maar da's een fictieve persoonlijkheid.
Marietje,

je schrijft in je brief aan Maus dat je de laatste maanden van een altijd spontane meid vol vertrouwen in het leven veranderd bent in een doordacht, onzeker en wantrouwend persoon. Waarom wil je hier in hemelsnaam mee doorgaan? Omdat ie in het begin zo leuk was? Waarom denk je dat ie ooit weer zo leuk wordt?

Anders verwoordt:

Jij was spontaan en stond vol vertrouwen in het leven, hij was leuk en lief en alles.

Jij bent nu veranderd in doordacht, onzeker en wantrouwend persoon, hij is veranderd in een lul.

In jouw 'staat' van onzekerheid en wantrouwen stuur je hem een brief waarin deze onzekerheid en het wantrouwen duidelijk naar voren komt. Hij zal dus zeer waarschijnlijk weer reageren als een lul en echt niet opeens terugveranderen in die leuke lieve jongen die hij eerst was.

Hoe krijg je hem dus terugveranderd in die leuke lieve jongen die hij eerst was? Door zelf terug te veranderen naar die leuke spontane meid die jij eerst was.

Bijkomend voordeel is dat je tegen die tijd dat je terug veranderd bent weer zoveel vertrouwen in jezelf hebt dat je inziet dat hij een enorme sukkel is. En dat je hem nooooooooooit meer terugwilt! Want iemand die je zelfvertrouwen zo aantast is t niet waard om mee om te gaan, laatst staan om een relatie mee te hebben en je leven mee te delen.

Marietje, sterkte en hou je taai

(en, nee, dus niet versturen die brief
Effe off topic, hoe gaat het met je Friezin?
Waarom stel je je zo onderdanig op?! Je geeft iedere keer nog aan dat je van hem houdt en dat je wil dat hij veranderd, maar weet hij dit dan al niet allemaal?!?! Ik zou er zo klaar mee zijn! ook al houd je nog heel erg veel van hem, je laat je toch niet zo gebruiken? kom op zeg!! Geloof me, er zijn echt genoeg kerels die ECHT voor jou gaan!! Als iemand al zo de behoefte heeft om dit allemaal te doen, dan zegt dat toch al genoeg over hem?

Hij weet in principe dat hij hier 'gewoon' mee weg komt...in je brief laat je weten dat je nog heel veel van hem houdt, dus hij knipt straks 1 keer in zijn vingers en zegt dat het hem heeeeel veel spijt (ahum) en jij vergeeft hem weer?! want zo lees ik jou brief. Je wil hem eigenlijk niet kwijt.....

Nee, laat hem maar goed voelen dat dit niet normaal is in een relatie! En dat je er echt klaar mee bent, dat zou ik hem ook gewoon zeggen dan ipv een brief!

Tsja, tuurlijk ben je gek op hem....maar ik zou me nooit zo laten behandelen, daar wordt je zelf echt niet gelukkiger van! want het wantrouwen zal altijd blijven.....

Succes!
Hoi Feliciaatje

Goed, eigenlijk. Ik heb het uitgemaakt (met een slag om de arm, dat wel) omdat ik er aan onderdoor ging. Nu eerst weer even mijn eigen leven op de rails krijgen, en hij dat van hem. (Het afstand houden lukte niet echt. Ook al zagen we elkaar dan niet, we hielden wel contact via sms etc. Dus dan ben je nog steeds continu met elkaar bezig. Schoot niet op.)

Ik hoop ook (net als wat ik een marietje stuurde) dat ik over 3 maanden met iets meer afstand naar de situatie kan kijken, zelf weer wat minder emotioneel ben en dus, mochten we dat allebei nog willen, een stabielere basis hebben om met de relatie te beginnen / verder te gaan.

Enne, thanks for asking

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven