Afscheidsbrief...

16-05-2008 21:23 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal...

Ik ben boos, teleurgesteld en ontzettend verdrietig....

Zouden jullie deze brief aan mijn vriend willen lezen en beoordelen?

Liefs, Marietje.

-----

Lieve Maus,

Dit weekend heb ik eens even heel goed nagedacht over wat jij met mijn gevoel aan het doen bent momenteel. Van de altijd spontane meid die vol vertrouwen in het leven stond ben ik de laatste maanden veranderd in een doordacht onzeker en wantrouwend persoon. En helaas niet zonder dat ik op bepaalde dingen stuitte die ik niet leuk vond om te lezen of te zien.

Ja, ik heb je hyves gecheckt, waar berichtjes in je inbox stonden die bepaald niet leuk voor mij waren om te lezen, maar ik had het je vergeven. Ja, ik heb ook je MSN gesprekken gelezen, MSN gesprekken die niet veel te raden over lieten voor mij. Fijn om te weten dat je wacht op Tineke en als zij ooit vreemd wil gaan dat ze jou moet bellen…. En fijn om te lezen dat je graag met Lieselot nog een keer het zou willen doen. Raar, want ik vroeg het je en je had geen seks met haar gehad toch, alleen gezoend….Nou ik geloofde je, ondanks dat het helaas een leugen was.

Ok, zolang je het niet daadwerkelijk uitvoert wil ik je wel vergeven. Maar toen stuitte ik op een cam chat site..... Explain to me, please?! Beetje raar….En verschillende foto’s op je computer … Helaas heb je de meeste verwijderd, maar foto’s met de titel Kijk mijn poesje, lijken mij niet foto’s van een mooie natuuromgeving.

Maus, wat moet ik hier nou mee? Je blind vertrouwen? Dat kan toch op deze manier helemaal niet? Want schijnbaar doe je dit soort dingen, dingen die ik nooit in mijn leven van een man zou pikken, nooit, never nooit!

Dus ook niet van jou, Zelfs niet van jou.

Dat jij je momenteel kut voelt en je misschien uit verveling dit soort dingen doet, doet dat niks af aan het gevoel wat het mij geeft. Ja, ik vind het stom van je en ja ik voel me hierdoor ontzettend gekwetst. Maar in plaats van dat ik je razend opbel, blijf ik rustig en denk ik , ja hij voelt zich ontzettend kut en misschien onzeker en zoekt op deze manier misschien bevestiging….. Maar wat moet ik hier mee?

Hoe moet ik nou die persoon vol vertrouwen zijn als ik dit lees en zie?! Dat je niet eerlijk tegen mij bent geweest en tijdens je relatie dat soort dingen doet. Wat beteken ik dan voor je?

En als je nu als persoon wel heel lief en aardig en aandachtig zou zijn geweest was het misschien weer anders geweest, dan had ik niet eens de neiging gehad je computer te checken, wat ontzettend stom is, maar wat wel mijn onderbuik gevoel maar weer eens bevestigd heeft. Dat je dingen doet die ik niet accepteer. En daarbij vind ik het ontzettend jammer dat je altijd boos op mij bent als persoon. Ik doe alles voor je, anders gezegd ik deed alles voor je, zonder ook maar een keer te denken, maar wat krijg ik ervoor terug….

En dat is wat ik me tegenwoordig wel afvraag, wat krijg ik er voor terug als ik elke keer maar rustig je woede over me heen laat komen, nooit boos op jou wordt, je kamer opruim, je was doe…. Ik doe het voor mijn gevoel nooit goed genoeg. Als ik seks wil, wil jij slapen.. Als ik aan het werk ben, dan wil je ineens wel seks maar ben ik er niet dus zoek je het maar op internet? Dat is zo frustrerend en maakt een vrouw zo onzeker. Wat zou je er van vinden als ik met 5-10 mannen contact onderhoud en het zo flirterig was als wat jij doet? Zou je me dan nog vol vertrouwen en zonder onzekerheid behandelen? Zou je het dan nog accepteren als ik achter de pc zou zitten, nee en dat is ook waar ik me, hierdoor, door die berichten, ontzettend aan erger. Aan dat vreselijk vaak achter die pc zitten.

Ik weet gewoon niet meer wat ik moet, sta met mijn rug tegen de muur en de enige uitweg die ik nog zie is keihard wegrennen. Ik wil niets meer dan toewijding in een relatie en dat mijn vriend, voor mij alleen kiest. Die genoeg aan mijn liefde, lichaam en geest heeft. Die naar me toe komt als hij verdriet heeft, die naar me toe komt om me vast te pakken en te zeggen dat hij van me houdt, en ik wil dat mijn vriend betrouwbaar is en me het vertrouwen nooit zal ontnemen.

Het is gewoon dubbel dit.

Want vanuit mijn hart accepteer ik niet wat je gedaan hebt en blijkbaar nog steeds druk mee bezig bent. En datzelfde hart geeft zoveel om jou dat ik je nooit zou willen verlaten. Je maakt me boos, verdrietig, onzeker en alles behalve gelukkig met je gedrag van de afgelopen tijd.

Een heel verhaal, met alleen maar gezeur waarschijnlijk, maar dit is wat ik voel.

Vertel me wat ik hier mee moet doen, moet ik de rest van mijn leven delen met een man die ik niet meer recht in zijn gezicht kan zeggen wat ik denk omdat ik niet durf te zeggen dat ik in een, stomme actie zijn pc heb uit zitten pluizen en echt niet leuke dingen ben tegen gekomen?

Of moet ik luisteren naar mijn hart die me momenteel zegt “Ga, voordat hij al je waardigheid ontneemt”

En dat ga ik doen, Maus, ik ben weg. Ook al ben ik vreselijk vreselijk verdrietig, huil ik met heel mijn hart en hoop ik dat je anders besluit te worden en jij degene bent die mij terug wil winnen. Dat je nu denkt, ik wil haar niet kwijt en je er alles, alles aan gaat doen om mij weer in je leven te krijgen. Maar door je kei harde woorden van de laatste tijd denk ik dat dat niet gaat gebeuren.

Wat ik je nog wil zeggen, ik hou van jou, heel veel. Maar juist op dit punt in mijn leven wil ik een man die ik kan vertrouwen en die nooit mijn vertrouwen zou willen beschadigen.

En dat is wel wat je doet, zoiets wil ik niet in een relatie. Nooit. Dan maar een kerel die minder tof, gezellig en vol humor is, maar als hij maar vertrouwen en genegenheid geeft. Iets wat ontbreekt, vertrouwen en eerlijkheid.

Denk erover na, en leer er van. Zeker na wat wij samen hebben meegemaakt moet je hier van leren dat dit niet op deze manier kan, echt niet. ZO maak je een vrouw kapot. Juist wat jij niet ziet in een ideale vrouw, datgene veroorzaak je met je gedrag. Want elke vrouw, elke meid zou door jou acties ontzettend onzeker en depressief worden. Iets wat jij niet aantrekkelijk vind, waardoor jij je juist nog meer afsluit voor diegene.

Ik kies voor mezelf, kies jij alsjeblieft ook voor jezelf en doe wat met je leventje. Je bent nog hartstikke jong, maar VERNEUK het niet, alsjeblieft.

Lieverd, wat ik je nog wil meegeven, je bent een goed persoon, maar blijf nog even een tijd alleen Leer en denk na over wat je wilt. Ik hou van je!

Dag lieve schat, aan wie ik zoveel heb gehad en om wie ik zoveel geef, ik zal aan je denken, nog heel veel dagen en heel veel nachten. Sterkte!

Kus, Marie.
Wow, Marietje, wat ontzettend stoer van je dat je hem, vriendelijk doch beslist, de deur hebt gewezen. Jammer dat je eerst gezellig een dvd-tje kijkt en met hem zoent en knuffelt, maar oke: je kunt niet alles in 1x verwachten!! Ik benoem dat als jammer, omdat ik denk dat je boodschap nog helderder zou zijn geweest wanneer je fysiek en emotioneel nog meer afstand zou hebben gehouden. Maar dat het je gelukt is om dit te doen, en je de volgende dag nog zo rustig te voelen, vind ik echt superknap!!

You go girl!! :D
quote:marietjevandermeer schreef op 18 mei 2008 @ 14:39:

[...]

Waar denk jij dan dat mijn vriend mee zit? Ik hou me altijd rustig en zeg op zo'n moment niet meer dan ok., prima hoor het wel morgen...Waarop hij zegt helemaal niet ok, maar ik ga bier drinken...

Dan wil hij toch graag dat ik verdrietig wordt?

Maar vertel mij waar hij mee zit ongeveer? kun je me dat zeggen? Of zit dat meer in zichzelf en kan ik daar niks aan veranderen?

En die communicatie, daar probeer ik het al maanden over te hebben maar hij schuift het, bij elke ruzie die uit een vraag van mijn kant om een keer open en eerlijk te praten altijd voortkomt, op het overlijden van een vriend van hem wat hij nog niet heeft verwerkt...

Prima, maar ik heb al 10 keer gezegd dat hij dan hulp moet zoeken, en elke keer zegt hij ja dat doe ik, maar hij doet het niet...

Weet het gewoon niet meer....Ik weet wel dat het niet goed gaat, maar als ik dat tegen hem zeg reageert hij verbaasd en zegt hij voor mij gaat het prima. Dan geef ik aan wat ik niet leuk vind en zegt hij dan moeten we daar aan werken....

Maar dan veranderd er niks....

Vind hij het dan écht prima zoals het gaat? Of wil hij eigenlijk ook geen relatie meer, maar denkt hij van ach, ik heb wat...Snel het topic scanneng geloof ik dat het al mosterd gaat zijn, maar als je nog een reactie hierop wil, laat maar weten, dan krijg je die. De extreem korte versie: ik geloof dat ik Maus niet zo lief vind en dat jij in je onzekerheid veel van dat niet-lieve triggert.
mm, toch geen mosterd. Lees voor de grap nog eens mijn ik-beeld-me-in-dat-ik-Maus-ben-reactie op je brief. Je zal zien dat ik al voorspelde dat hij zou schrikken dat je zijn vunzige geheimpjes kent, en dat hij of boos zou worden, of eerst even zou aankomen met schuldig doen.

Jouw Maus gaat niet naar de dokter, en als hij wel gaat, gaat hij daar een verhaal houden zodat hij jou aan het lijntje kan houden, of zelfs kan beweren dat de dokter in feite heeft gezegd dat het aan jou ligt.

Je hebt geen vriendinnen zeg je, en je hebt bevestiging van een man nodig. Hoe zeg ik dat nou zo vriendelijk mogelijk?

Je hebt met je stoere actie (jawel, echt, top!) er voor gezorgd dat je nu een heldere keuze hebt. Maar je hebt de keuze, zo te lezen, nog steeds niet echt gemaakt.

Maus is vast een aardige jongen, een geweldige lover, en een prima versierder, die je hart weet te veroveren, maar als de druk in zijn testikels weer wat gedaald is, blijft een niet zo aardige jongen over. Voor vrouwen die gewoon een flirt, een leuke avond, spetterende sex zoeken vast een prima vent. Voor een sterke vrouw vol zelfvertrouwen geen probleem. Maar voor jou puur vergif. Je kan hem kansen geven, en die zal hij grijpen, zolang hij interesse in je heeft.

Misschien moet je je eens afvragen waarom hij precies interesse in jou heeft. Niet in jou als zijn levensgezel tot jullie beiden kwijlend in een rolstoel worden voortgeduwd door een lieve verpleegster, als je het mij vraagt. Maar wat dan wel? Probeer dat eens helder te krijgen, ook, of misschien wel juist, als dat confronterende antwoorden oplevert. Zie je er goed uit, zodat hij over je kan opscheppen bij zijn vrienden? Pijp je geweldig? Ben je een ideale huishoudster?

Ik kan me voorstellen, als je zo onzeker bent, dat al die dingen op zich al voelen als een compliment. Maar een partner die niet werkelijk en volledig de jouwe wil zijn, zoals jij de zijne, die je pap wil voeren als je niet meer eten kan, die de bloemen op je graf wil verversen zolang hij leeft, die liever dood neer zou vallen dan jou ongelukkig zien, die moet janken als jij pijn hebt, die de demonen in je leven wil verslaan, is niet goed genoeg voor je.

Ga je door je te laten vergiftigen, of flikker je hem definitief en zonder enige kans op herstel, buiten?
quote:rider schreef op 21 mei 2008 @ 09:51:

mm, toch geen mosterd. Lees voor de grap nog eens mijn ik-beeld-me-in-dat-ik-Maus-ben-reactie op je brief. Je zal zien dat ik al voorspelde dat hij zou schrikken dat je zijn vunzige geheimpjes kent, en dat hij of boos zou worden, of eerst even zou aankomen met schuldig doen.

Jouw Maus gaat niet naar de dokter, en als hij wel gaat, gaat hij daar een verhaal houden zodat hij jou aan het lijntje kan houden, of zelfs kan beweren dat de dokter in feite heeft gezegd dat het aan jou ligt.

Je hebt geen vriendinnen zeg je, en je hebt bevestiging van een man nodig. Hoe zeg ik dat nou zo vriendelijk mogelijk?

Je hebt met je stoere actie (jawel, echt, top!) er voor gezorgd dat je nu een heldere keuze hebt. Maar je hebt de keuze, zo te lezen, nog steeds niet echt gemaakt.

Maus is vast een aardige jongen, een geweldige lover, en een prima versierder, die je hart weet te veroveren, maar als de druk in zijn testikels weer wat gedaald is, blijft een niet zo aardige jongen over. Voor vrouwen die gewoon een flirt, een leuke avond, spetterende sex zoeken vast een prima vent. Voor een sterke vrouw vol zelfvertrouwen geen probleem. Maar voor jou puur vergif. Je kan hem kansen geven, en die zal hij grijpen, zolang hij interesse in je heeft.

Misschien moet je je eens afvragen waarom hij precies interesse in jou heeft. Niet in jou als zijn levensgezel tot jullie beiden kwijlend in een rolstoel worden voortgeduwd door een lieve verpleegster, als je het mij vraagt. Maar wat dan wel? Probeer dat eens helder te krijgen, ook, of misschien wel juist, als dat confronterende antwoorden oplevert. Zie je er goed uit, zodat hij over je kan opscheppen bij zijn vrienden? Pijp je geweldig? Ben je een ideale huishoudster?

Ik kan me voorstellen, als je zo onzeker bent, dat al die dingen op zich al voelen als een compliment. Maar een partner die niet werkelijk en volledig de jouwe wil zijn, zoals jij de zijne, die je pap wil voeren als je niet meer eten kan, die de bloemen op je graf wil verversen zolang hij leeft, die liever dood neer zou vallen dan jou ongelukkig zien, die moet janken als jij pijn hebt, die de demonen in je leven wil verslaan, is niet goed genoeg voor je.

Ga je door je te laten vergiftigen, of flikker je hem definitief en zonder enige kans op herstel, buiten?Als dit niet helder is weet ik het ook niet meer
anoniem_66477 wijzigde dit bericht op 21-05-2008 10:18
Reden: het is vroeg
% gewijzigd
quote:rider schreef op 21 mei 2008 @ 09:51:

Maar een partner die niet werkelijk en volledig de jouwe wil zijn, zoals jij de zijne, die je pap wil voeren als je niet meer eten kan, die de bloemen op je graf wil verversen zolang hij leeft, die liever dood neer zou vallen dan jou ongelukkig zien, die moet janken als jij pijn hebt, die de demonen in je leven wil verslaan, is niet goed genoeg voor je. Mooi gezegd rider!
Hallo iedereen, afgelopen 2 dagen zijn niet écht leuk geweest.

Vanochtend belde hij om te zeggen dat hij naar de dokter is en volgende week voor traumaverwerking naar de psyg gaat.

Fijn om te horen, dat hij eerlijk was geweest tegen onze dokter...

Verder sukkelt het wat door. Ik krijg wel 3 of 4 keer per dag een telefoontje, hoe het met me is, wat hij aan het doen is, of hij niet even langs moet komen, en tot nu toe houdt ik de boot af...

Vind het verdomde moeilijk want hou zoveel van hem, zoals hij ooit was en net doet alsof hij nu weer is. Dat ik hem het liefste wil omhelzen en alles weer goed is....

Maar ik twijfel nog teveel of hij het allemaal wel écht meent!

Bedankt allemaal voor de steunende berichten.

Bedankt Wake up call !! :D

Ik verdien beter dan dit, veel beter!

Alleen er definitief een einde aan maken is zooo moelijk als hij weer zo laat zien wie hij is en wat hij voor me over heeft, al is het eigenlijk niet genoeg en weet ik dat ook wel...
quote:marietjevandermeer schreef op 21 mei 2008 @ 12:36:

Hallo iedereen, afgelopen 2 dagen zijn niet écht leuk geweest.

Vanochtend belde hij om te zeggen dat hij naar de dokter is en volgende week voor traumaverwerking naar de psyg gaat.

Fijn om te horen, dat hij eerlijk was geweest tegen onze dokter...

Verder sukkelt het wat door. Ik krijg wel 3 of 4 keer per dag een telefoontje, hoe het met me is, wat hij aan het doen is, of hij niet even langs moet komen, en tot nu toe houdt ik de boot af...

Vind het verdomde moeilijk want hou zoveel van hem, zoals hij ooit was en net doet alsof hij nu weer is. Dat ik hem het liefste wil omhelzen en alles weer goed is....

Maar ik twijfel nog teveel of hij het allemaal wel écht meent!

Bedankt allemaal voor de steunende berichten.

Bedankt Wake up call !! :D

Ik verdien beter dan dit, veel beter!

Alleen er definitief een einde aan maken is zooo moelijk als hij weer zo laat zien wie hij is en wat hij voor me over heeft, al is het eigenlijk niet genoeg en weet ik dat ook wel...

Geef eens je eerlijkste antwoord dat je op kan brengen op mijn vraag?

(Misschien moet je je eens afvragen waarom hij precies interesse in jou heeft. Niet in jou als zijn levensgezel tot jullie beiden kwijlend in een rolstoel worden voortgeduwd door een lieve verpleegster, als je het mij vraagt. Maar wat dan wel? Probeer dat eens helder te krijgen, ook, of misschien wel juist, als dat confronterende antwoorden oplevert. Zie je er goed uit, zodat hij over je kan opscheppen bij zijn vrienden? Pijp je geweldig? Ben je een ideale huishoudster?)
Heel eerlijk Rider, ik zou het niet weten...

Zie er absoluut niet zo goed uit, hij kan veel beter krijgen ( Hij werkt in de horeca en krijgt gemiddeld 20 mailtjes/berichtjes/krabbels per week van meisjes)

Kan wel goed pijpen ;) haha, maar of dat nou de reden is dat hij interesse in mij heeft lijkt me sterk, toch?! Is dat voor mannen een reden om een relatie te hebben met iemand?

Ik ben geen ideale huishoudster...Ruim alleen mijn eigen kamer op! Soms zijn kamer, maar daar ben ik al geruime tijd mee gestopt.

Verder, waarom hij interesse in mij heeft... Misschien omdat ik lief ben, leuk, grappig, we wel dezelfde interesses hadden....

Hij werd verliefd op mij, niet andersom... Elke keer zegt hij omdat hij me er leuk uit vond zien, én ik ook nog een leuke persoonlijkheid bleek te hebben toen we aan de praat raakten...

Tsja... Zou het echt niet weten Rider, tell me!
Ik ben een beetje bang dat ik het je niet kan vertellen. Maar dat jij het zelf ook niet weet zou ik wel wat zorgwekkend vinden. Alles kan natuurlijk, maar ik zou het niet heel vreemd vinden als je weet waarom je partner interesse in je heeft. Dat je dat niet weet bewijst niks, maar ik vind het wel opvallend.

Uiterlijk, pijpen en huishouden lijken me allemaal bijzaken, maar goed, je moet niet mij als norm nemen. Ik stelde de vraag vooral om je uit te nodigen voor jezelf na te gaan wat het is dat jullie relatie waarde geeft. Niet alleen vanuit wat jij wil van hem, en wat jij denkt dat hij eventueel, mogelijk, als hij toevallig zin heeft, zou kunnen geven. Maar ook vanuit wat HIJ wil, en of jij wel zo gewild wil worden.

Als ik na een aardige tijd "onder viva-vrouwen" op dit forum iets heb geleerd, is het wel dat iedereen eigen accenten legt, eigen dingen belangrijk vindt juist in relaties. Dus dat kan ik niet voor je bepalen, en dat kan eigenlijk niemand hier behalve jijzelf.

Maar wat ik ook geleerd heb, na ontelbare topics van vrouwen die treuren om mislukte relaties, om niet ontstane relaties, om onbegrepen partners, etc., etc., is dat je voor jezelf moet zien te ontdekken wat jij wil en hoe jij gewild wil worden. Kan de ander dat bieden, dan kan je heel wat aan samen. Maar zo niet, dan zit je in de problemen.

Overigens, wat voor mannen een reden is om een relatie te hebben, is net zo gevarieerd als voor vrouwen. Ik ken mannen die inderdaad hun relatie voor een fors deel baseren op de kwaliteit van de sex. Maar ergens is er altijd nog iets meer, denk ik. De vraag is, wat doe je met het meerdere, en wat doe je met het tekort?

Zoals ik het lees, ben jij hard bezig jezelf te laten slopen door vriend Maus. Bij het nog eens doorlezen van dit topic moest ik opeens aan een gedicht van Elsschot denken, misschien ken je het wel: het huwelijk. En misschien zegt het je iets, misschien helemaal niets, over je eigen situatie. Ik kopieer het hier, zie maar of je er in herkent wat ik lees in jouw berichten:

Het Huwelijk

Toen hij bespeurde hoe de nevel van de tijd

in d'ogen van zijn vrouw de vonken uit kwam doven,

haar wangen had verweerd, haar voorhoofd had doorkloven

toen wendde hij zich af en vrat zich op van spijt.

Hij vloekte en ging te keer en trok zich bij de baard

en mat haar met de blik, maar kon niet meer begeren,

hij zag de grootse zonde in duivelsplicht verkeren

en hoe zij tot hem opkeek als een stervend paard.

Maar sterven deed zij niet, al zoog zijn helse mond

het merg uit haar gebeente, dat haar toch bleef dragen.

Zij dorst niet spreken meer, niet vragen of niet klagen,

en rilde waar zij stond, maar leefde en bleef gezond.

Hij dacht: ik sla haar dood en steek het huis in brand.

Ik moet de schimmel van mijn stramme voeten wassen

en rennen door het vuur en door het water plassen

tot bij een ander lief in enig ander land.

Maar doodslaan deed hij niet, want tussen droom en daad

staan wetten in de weg en praktische bezwaren,

en ook weemoedigheid, die niemand kan verklaren,

en die des avonds komt, wanneer men slapen gaat.

Zo gingen jaren heen. De kindren werden groot

en zagen dat de man die zij hun vader heetten,

bewegingloos en zwijgend bij het vuur gezeten,

een godvergeten en vervaarlijke aanblik bood.
Marietje, mail me eens? fourwheels-oneheart@hotmail.com
Mooi gedicht Rider, ik kende het niet maar herken t wel
@ Marie, you're welcome!

Maar stop alsjeblieft met jezelf af te vragen waar het fout is gegaan. De fout is er al, doe daar wat aan!

Je bent zelf heel helder in je woordkeuze, je gedachtes en je gevoelens, dat mag, dat is van jou. Maar kruip niet in de huid van je vriend, dat gaat je waarschijnlijk toch niets bevredigens opleveren.

Misschien dat ik het fout heb, maar volgens mij ben je ook nog niet zo oud, dus je weet 't... (geen hand vol, land vol geblaat...weet dat je daar nu niet op zit te wachten, maar ik wou toch even met een cliché smijten ;) )

Enne, échte schoonheid zit van binnen, en volgens mij zit dat bij jou wel aardig goed (alleen nog even iets aan je zelfvertrouwen doen meis, je zegt 't al zelf: je bent het waard).

Sterkte en succes!
[quote]rider schreef op 21 mei 2008 @ 09:51:

Maar een partner die niet werkelijk en volledig de jouwe wil zijn, zoals jij de zijne, die je pap wil voeren als je niet meer eten kan, die de bloemen op je graf wil verversen zolang hij leeft, die liever dood neer zou vallen dan jou ongelukkig zien, die moet janken als jij pijn hebt, die de demonen in je leven wil verslaan, is niet goed genoeg voor je.

quote]

Rider: wat mooi gezegd. Dat is inderdaad waarom het draait.
.
Marietje, misschien ben jij voor Maus interessant omdat je meegaat in zijn buien? Omdat je in alle moeite die je voor hem doet (of eigenlijk deed, gelukkig maar!!) hem bevestigt in zijn waarde? Dat hij zich beter voelt, omdat er een mooie slimme meid genoeg in hem ziet om aandacht aan hem te besteden. Hij zal toch zelf ook wel weten dat hij geen geweldige catch is?? Gezien hoe hij met je omgaat is het niet best met hem... Het mooiste is nog dat hij alles voor je doet zodra je met hem breekt, haha. Hij weet dus wel wat hij moet doen, alleen zodra hij je 'heeft' doet hij het niet meer, omdat het niet meer interessant is... Wil je zo'n man?? Of wil je er een die dingen voor je doet en lief voor je is, omdat hij dat wil en van je houdt?
Marie fijn dat je zo begaan bent met je vriend en je het fijn vindt dat hij hulp krijgt, maar volgens mij kan je beter je energie in jezelf steken. Ga zelf eens met iemand praten en vraag je oprecht af waarom je het moeilijk vindt in een relatie te blijven die alleen maar pijn doet
Hey Marietje, wat sterk van je!! Ik had na al jouw berichtjes niet verwacht dat je daadwerkelijk afstand zou nemen (maar dat blijkt geloof ik wel uit mijn eerdere bericht). Ik wens je veel sterkte. Misschien is het een goed idee als je zelf ook wat hulp zoekt. Is niks mis mee! Succes
Marietje, nu je afstand van hem neemt zou ik je willen aanraden die zo groot mogelijk te maken. Je bent véél te goed voor deze Maus! Je wil graag dat hij verandert? Honey, men don't change for nobody!!

Je kan beter op zoek gaan naar iemand die al meteen aan jouw ideaalbeeld voldoet. Of er verdomd dicht in de buurt komt. Jouw Maus is hier niet de aangewezen persoon voor en heeft het veel te druk met zichzelf.

Reuze spannend, een getergde ziel. Misschien kun jij hem wel redden, denk je.

Maar hij put je uit, zuigt al je energie en eigenwaarde uit je weg en over een tijdje ben je nog eens kwaad op jezelf dat je het allemaal hebt laten gebeuren. Geloof me, been there, done that.

Wees lief voor jezelf, laat Maus in zijn sop gaarkoken. De eerste stap is gezet, volhouden nu!

Ik weet dat ik makkelijk praten heb, maar ik geloof dat je het kan. Je hebt iig het halve forum al achter je staan!

Zet hem op meissie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven