Afstand nemen van elkaar / een korte break?

18-04-2008 16:42 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al heel wat geschreven hier op het forum.

Over nog mijn prille relatie met mijn vriend. Heb nu 5 maanden een relatie, maar wel met veel twijfels over mijn gevoelens voor hem. Is hij nu echt de "ware" voor mij. Is hij degene met wie ik oud wil worden.

Als je twijfels hebt, moet je er dan wel mee doorgaan? Hij is pas mijn tweede echte vriend. Want als het goed voelt heb je toch geen twijfels of wel??

Soms zijn de twijfels even weg..en denk ik 'ja hij is het'. Maar dat is maar voor korte duur..en dan komen de twijfels weer. Die twijfels zijn meestal:

- Vind ik hem wel echt leuk

- Ben ik wel echt verliefd?

- Vind hem soms niet echt aantrekkelijk / soms weer wel

- Ben ik er echt wel trots op dat hij mijn vriendje is

Maar hij heeft ook echt leuke kanten, doet graag leuke dingen, lekker weg..is heel enthousiast, spontaan, kan heel goed luisteren, is begripvol en heel lief.

Nu heb ik samen in overleg met mijn vriend, want we kunnen namelijk heel goed praten, dat ik ruimte nodig heb..alles op een rijtje zetten. Twee weken lang even geen contact. En dan eens kijken of ik HEM mis of IEMAND mis.

Zijn er meer mensen die ervaring hebben met een tussenpauze. Even tot jezelf komen en heeft dit geholpen?? Of uiteindelijk toch de knoop doorgehakt??
Ik heb er geen ervaring mee. De vragen die jij stelt

- Vind ik hem wel echt leuk

- Ben ik wel echt verliefd?

- Vind hem soms niet echt aantrekkelijk / soms weer wel

- Ben ik er echt wel trots op dat hij mijn vriendje is

zijn eigenlijk allemaal dingen die in een goede en stabiele relatie niet horen te spelen. Als iemand de ware voor jou is en jou respectvol behandelt, weet je heel duidelijk wat je voelt.
Hmm, je kent het aloude argument, bij twijfel niet doen. Het lastige van een afstand nemen is dat je met veel vragen zit waar je met een afstand minder makkelijk antwoord op krijgt. En je de neiging kan hebben om vast te houden aan de fijne momenten met hem en je bril enigszins roze kleurt. Als je de afstand neemt, moet je denk ik ook niet jezelf thuis opsluiten maar naar buiten gaan en de nodige afleiding zoeken.
Ik vind dit heel moeilijk!

Ik heb zelf nu 8 maanden een relatie, en 2 maanden terug begonnen de twijfels.

Er waren irritaties van mijn kant waardoor ik echt ging twijfelen of hij het wel is voor mij. De ene keer dacht ik, ja hij is het, en dan was ik echt blij! Maar op sommige momenten dacht ik ook, nee hij is het niet, en wellicht loopt er iemand rond bij wie ik geen twijfels heb.

Omdat ik gek werd van de twijfels, wilde ik ook even rust. Ik nd dit erg vervelend naar mijn vriend toe, want ik wil hem niet aan het lijntje houden!

We hebben er nu even een punt achter gezet, om ook te kijken wat ik nou wil, en of ik hem mis, of iemand!

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik er nu tijdens die break ook niet uitkom. Het klopt voor mij inderdaad dat ik me erg vasthoud aan de fijne dingen/momenten, zodat ik alles rooskleuriger zie en denk, ja dat gaat goedkomen met ons!

Maar daarnaast blijf ik wel nog met die twijfels zitten!

Ik zeg aan de ene kant ook, twijfels hoor je niet te hebben als je in principe nog maar zo kort samen bent!

Maar ik ben zo bang om spijt te krijgen, bang om later in te zien dat hij het wel is voor, en dan is het te laat!

Succes in ieder geval!
Mijn ervaring met een "pauze cq ruimte" is niet goed, ik ben dan trouwens wel degene die geen pauze nodig had, met een "pauze" laat je iemand in vreselijke onzekerheid achter en het is dan ook een soort uitstel van executie, als je twijfels hebt dan kun je ertegen vechten en er zo uit komen of je hakt nu een knoop door, hoe moeilijk dat ook is.

Sterkte!
Ik ken dit ... heb ook lang getwijfeld bij mijn ex...

Wel niet wel niet wel niet .. zelfde vragen die jullie hebben had ik ook..

Heb er een punt achter gezet.. na 2 maanden ging ik hem vreselijk missen wilde hem terug.. En hij nam mij terug... weer ging ik twijfelen .... wel niet wel niet wel niet..

Toen weer een punt er achter gezet en nu is hij heel gelukkig met zijn nieuwe vriendin en dat gun ik hem ...

Hij verdiend het nl niet een meid die alsmaar blijft twijfelen.. hij verdiend echt een meid die 100% voor hem gaat .. En die heeft hij nu .. Hij gelukkig ik ook gelukkig !
ik heb 3 echte lange relaties gehad... en ook elke keer uiteindelijk getwijfeld...pfff dat is zo lastig. wel, niet, wel, niet, erg leuk, minder leuk, dolverliefd, irritatie...

en uiteindelijk bleek ook elke 3 keer dat hij het ook gewoon niet was, en maakte ik het uit. dat was dan de 2 maanden erna erg moeilijk maar als ik er nu op terug kijk waren het echt de beste beslissingen. die twijfels waren er gewoon niet voor niks...
Ik heb tot nu toe ook altijd twijfels gehad in relaties en bleef er dan lang mee lopen. Ik deed er erg lang over om die knoop door te hakken, maar tot nu toe is het uiteindelijk blijkbaar altijd het juiste geweest.

Nu loop ik bij een psycholoog, o.a. omdat ik altijd zoveel twijfel in relaties... Ben benieuwd wat daaruit komt. Misschien ben ik gewoon nog niet die ene tegengekomen, maar misschien ligt het aan mijzelf.
Hey female 20, volgens mij ben ik jou al eens eerder bij een topic van mij tegengekomen..

In ieder geval herken ik wat je zegt. Ik twijfel ook altijd in relaties, ook altijd gedaan. Ik loop nu ook bij een psycholoog, en het blijkt dat ik dingen aan mezelf moet veranderen.

Het twijfelen komt voort uit een stuk onzekerheid in mezelf, niet helemaal blij zijn met mezelf, en het blijk dat ik mezelf weinig geluk "gun".

Ik denk dat ik hierdoor dus ook erg twijfel over mn relatie! Maar ik denk ook dat twijfel nooit goed kunnen zijn, tenminste niet de twijfels van "ben ik wel verliefd" en "vind ik hem wel leuk".

Wel lastig hoor, I know..
Nee, ik heb nooit getwijfeld aan mijn huidige relatie ( >11 jaar) maar dit was eigenlijk ook de eerste relatie waar ik op een "relaxte" manier in ging.

Ik ging zeker niet na een paar maanden al afvragen of dit het nu was voor de rest van ons leven.... brrrr

Kortom: ik denk dat jij/jullie wellicht toch iets te zwaarmoedig bezig zijn. Kruip eens gewoon bij elkaar als het gezellig is en niet als je er geen zin in hebt in plaats van alles zo te "benoemen"...

Jeeeeeeezzzzz chill out!
@ sid82: Ik heb denk ik inderdaad toen bij jouw in je topic gereageerd. Bij m'n laatste 'relatie' had ik twijfels en liep daar een tijdje mee. Toen ik het vertelde heeft hij het uitgemaakt.

Maar we zitten dus wel heel erg in hetzelfde schuitje! Ik denk dat het ook komt door mijn eigen onzekerheid, hetzelfde als bij jou. Ik merk namelijk ook dat als ik onzekerheid krijg van m'n partner, ik niet twijfel en als m'n partner mij zekerheid geeft, ik erg ga twijfelen!

19 en 20 mei heb ik een soort cursus/therapie van 2 dagen en dat schijnt al veel met je te doen. Tot die tijd kom ik niet meer bij de psycholoog, daarna belt hij me pas weer en kijken we wat er verder nog nodig is.

Als je me wil mailen: cameltje21@hotmail.com is een anoniem e-mailadres van mij. Zelf ben ik nu trouwens 26!
Ik heb je gemaild!
ik krijg een foutmelding via mn hotmail..jouw email adres schijnt niet te kloppen!
Ik heb even gekeken (had er allang niet meer gekeken), maar hij doet het nog wel. Alleen ik moest kiezen welke versie van hotmail ik wilde en nu zijn al mijn oude mailtjes weg, dus er was wel iets vreemds ja!

Maar nu komt je mail wel aan als het goed is.
Vanmorgen opgestaan en gelijk met een K*T gevoel! Zit ik hier op de zaterdag thuis, zonder vriend. Vanmorgen heel erg triest..maar goed..Marco Borsato opgezet..en eens flink zitten janken!! Lucht wel op! Maar nu..net mijn huis schoongemaakt. Flink zitten poetsen.

Straks maar even de stad in..als ik daar zin in heb..en dan..?? Pfff ik mis hem nu al! Of mis ik iemand waarmee ik samen leuke dingen kan doen! Nog steeds een vraag. Soms denk ik..waar ben ik nu mee bezig...zet er een punt achter! Maar voel me daar niet sterk genoeg voor.

Wil er eerst alles aan doen om het nog een kans te geven.

Dus eens kijken of ik HEM mis in deze 2 weken.

Geen Koninginnendag en Hemelvaartsdag met hem vieren...pfff ook al zo moeilijk!

Had me voorgenomen na mijn eerste relatie van 5 jaar niet meer zoveel liefdesverdriet te hebben. Mijn hart was toen zo erg gebroken in tweeen gescheurd. Maar nu...voel ik weer zo..ben gebroken!!

Mezelf toch maar proberen op te peppen! Zitten janken hele dag..lost ook niks op.
Ik vraag me af waarom je nu weer een nieuw topic opent. De informatie uit je vorige topic (gisteren nog actief) heeft hier toch alles mee te maken.
een break helpt niks!

ik heb het ook een keer geprobeerd en het hielp echt geen zak.

je blijft de goede dingen zien en de slechte..

je komt niet verder

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven