Agressieve man

14-01-2020 21:14 254 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_394713 wijzigde dit bericht op 23-01-2020 13:42
99.91% gewijzigd
Dat teruggaan is de opvulling van de leegte in jezelf. En dat is je angst. Dat je het daarvan niet wint. Ik wilde ook meerdere keren weg. Ik werd niet geslagen (wel bijna). Maar ik voelde mij zo ontzettend naar zonder hem. En waarom? Dat ongelooflijke gat had ik met een onrealistisch beeld opgevuld. Met de wens dat alles wel zou veranderen. Dat alles wel goed zou komen. Altijd die hoop. En nu 7 jaar later denk ik nog steeds: wat stoer dat ik weg bij hem ben. Wie was ik als ik was gebleven? Nog steeds die gekrenkt dame.

Wat mij hielp: Mensen die veel inzichten hadden in dit soort personen. Misschien was mijn ex zelfs een narcist. Maar dan de verborgen versie. Maar het was in ieder geval geen liefde en op basis van macht. Dat is nooooit een goed uitgangspunt in een relatie.

Zoek een therapeut met kennis, maar vooral ook die puur is. Dus niet constant in methodieken denkt, maar kijkt wie jij bent en wat bij jou past.
Ikkuz schreef:
16-01-2020 16:00
Dat teruggaan is de opvulling van de leegte in jezelf. En dat is je angst. Dat je het daarvan niet wint. Ik wilde ook meerdere keren weg. Ik werd niet geslagen (wel bijna). Maar ik voelde mij zo ontzettend naar zonder hem. En waarom? Dat ongelooflijke gat had ik met een onrealistisch beeld opgevuld. Met de wens dat alles wel zou veranderen. Dat alles wel goed zou komen. Altijd die hoop. En nu 7 jaar later denk ik nog steeds: wat stoer dat ik weg bij hem ben. Wie was ik als ik was gebleven? Nog steeds die gekrenkt dame.

Wat mij hielp: Mensen die veel inzichten hadden in dit soort personen. Misschien was mijn ex zelfs een narcist. Maar dan de verborgen versie. Maar het was in ieder geval geen liefde en op basis van macht. Dat is nooooit een goed uitgangspunt in een relatie.

Zoek een therapeut met kennis, maar vooral ook die puur is. Dus niet constant in methodieken denkt, maar kijkt wie jij bent en wat bij jou past.
Ik ben nu op dit moment echt heel verdrietig. Ik mis hem opeens zo erg. Super erg eigenlijk . Pff. Maar ik hou vol. Morgen bel ik ook gelijk de dokter op, want ik wil echt niet terug...
loveyourlife101 schreef:
16-01-2020 20:35
Ik ben nu op dit moment echt heel verdrietig. Ik mis hem opeens zo erg. Super erg eigenlijk . Pff. Maar ik hou vol. Morgen bel ik ook gelijk de dokter op, want ik wil echt niet terug...
Hou vol. Echt waar. Dit is de angst voor het onbekende. Je doet het super goed.
Je mist hém niet, je mist hoe het had kunnen zijn met hem als hij niet die agressieve, controlerende, manipulerende kant had.
Kun je live met iemand even bellen en je hart uitstorten? Het is niet niks waar je nu doorheen gaat. :rose:
TO het heeft mij meer dan 20 jaar van mijn leven gekost met zo’n figuur als jij beschrijft. Jaren lang heb ik gehoopt dat alles beter en anders zou worden. Ben nu een tijdje weg bij hem en ook voel Ik soms toch nog een soort gemis. Maar wel ben ik ontzettend blij dat ik eindelijk stap heb genomen te vertrekken, better late then never. Ik ben ook hoogopgeleid zie er goed uit ( zeggen anderen) en heb een goede baan. Maar heb me wel jaren lang laten slaan en als vuil laten behandelen. Maakt dus echt niet uit. Maar kies voor jezelf en je geluk en veiligheid. Zie nu zelf pas In wat een groot deel ik van mijn leven heb verspilt. Zo zonde
Doreia* schreef:
16-01-2020 20:38
Je mist hém niet, je mist hoe het had kunnen zijn met hem als hij niet die agressieve, controlerende, manipulerende kant had.
Kun je live met iemand even bellen en je hart uitstorten? Het is niet niks waar je nu doorheen gaat. :rose:
Nou ik heb wel mensen tegen wie ik het kan zeggen en met wie ik kan praten, maar het gevoel wordt niet begrepen en dat snap ik ook wel want kijk wat hij me aan heeft gedaan... Klopt ik moet echt sterk blijven ook, ik ben op de goeie weg. Ik dacht dat het wel makkelijker zou zijn.. Maar tis echt een proces
Kom op meis! :hug: :rose:
Goed bezig nu!
loveyourlife101 schreef:
16-01-2020 21:14
Nou ik heb wel mensen tegen wie ik het kan zeggen en met wie ik kan praten, maar het gevoel wordt niet begrepen en dat snap ik ook wel want kijk wat hij me aan heeft gedaan... Klopt ik moet echt sterk blijven ook, ik ben op de goeie weg. Ik dacht dat het wel makkelijker zou zijn.. Maar tis echt een proces
Het is voor een buitenstaander ook heel moeilijk te begrijpen dat je zelfs maar zou overwegen om terug te gaan naar de persoon die je om het minste in elkaar slaat. Waar het niet veilig is.
En ik beloof je: als je nu sterk blijft, weg blijft bij hem en hem totaal negeert en niet luistert naar al zijn trucjes om je weer in zijn macht te krijgen, dan beloof ik je dat jij het opeens ook niet meer begrijpt. Dan is de mist in je hoofd opgetrokken en kijk je met dezelfde ogen als iedereen naar de situatie. Dat je wel gek zou zijn om naar die situatie terug te keren.
Maar zover is het nu nog niet. Je bent nu nog teveel in zijn invloed. Daar moet je eerst van afkicken. Terug jezelf worden.

Het is daarom echt goed om te luisteren naar je omgeving, om te horen dat het niet gezond is waarnaar je terug verlangt. Liefdesverdriet, dat mag je echt hebben. En rouwen om het einde van de relatie ook. Dat hoort er ook bij. Zolang je maar keer op keer besluit dat regelmatig in elkaar geslagen te worden géén deel uit gaat maken van de rest van je leven. :rose:
Doreia* schreef:
16-01-2020 20:38
Het is precies Dit!
Ik heb er ook mee te maken gehad en echt waar als je vol houd zie je over een tijd het zelf.
He bent bang en dat mag maar je gaat echt rust krijgen en jezelf terug vinden.
Blijf in jezelf geloven !
NIET teruggaan. Natuurlijk mis je hem. Heel normaal. Dat gaat over, echt.
Life is short. Eat dessert first.
loveyourlife101 schreef:
16-01-2020 21:14
Voel je vrij te blijven schrijven, er zijn voldoende mensen hier die je wel een hart onder de riem willen steken.
Gefeliciteerd met deze stap!
Ik vroeg:
loveyourlife101 schreef:
15-01-2020 00:03
zelfverdediging... dus ik moet me laten slaan en niet proberen mezelf te beschermen. misschien even om duidelijkheid vragen voordat je onwaarheden uitkraamt. Tip van de dag!
Even een hele serieuze vraag, waarvan ik hoop dat je hem op een serieuze manier beantwoord:

Waarom vocht/sloeg jij hem niet?
(behalve vanuit zelfverdediging)

En ik zie dat jij antwoord:
loveyourlife101 schreef:
16-01-2020 01:57
En even om hier op terug te komen ik bedoel te zeggen dat ik hem nooit zou slaan, alleen uit zelfverdediging, want je wilt geen pijn!! Niemand wilt pijn! Dus je verzet je er tegen,
Ik hoopte al dat je dat antwoord zou geven.
Waarom zou jij wel pijn willen? Waarom zou het voor jou anders moeten zijn? Het is niet dat je anders verdiend. Ik hoop dat je dat ziet. Ik hoop dat je ziet dat jij gelukkig mag zijn, en geen pijn hoeft te lijden. En dat iemand die je slaat niet de normen en waarden heeft die jij hebt. Een relatie hebben of werkend maken met iemand die andere normen en waarden heeft is niet mogelijk, dat gaat schuren, dat gaat pijn doen.

Wordt gelukkig vrouw!
loveyourlife101 schreef:
16-01-2020 09:34
Klopt. Ik spreek hem nu ook niet, maar het is ontzettend moeilijk... Heel raar. Ik snap mezelf soms ook niet, heel vervelend.. Maar ik ga deze topic sluiten. Waar kan ik dat doen? Ik neem de adviezen mee en ga verder.
In een situatie als deze betekent het sluiten van een topic vaak spijt van wat geschreven is, en teruggaan naar de partner.
TO, zelfs al ga je terug, hou je mogelijk om hierover te praten open. Dat mag gewoon. :hug:
Het gemis is niet de persoon die je mist. Maar de leegte die wordt aangeraakt. Dat doet heel erg veel pijn, maar die leegte kon nooit door iemand anders worden opgevuld. Het voelde alleen zo. Over een tijd ga je je zoveel beter voelen. Doorzetten en werken aan zelfacceptatie. Je kan het!!
Doreia* schreef:
16-01-2020 21:18
Het is voor een buitenstaander ook heel moeilijk te begrijpen dat je zelfs maar zou overwegen om terug te gaan naar de persoon die je om het minste in elkaar slaat. Waar het niet veilig is.
En ik beloof je: als je nu sterk blijft, weg blijft bij hem en hem totaal negeert en niet luistert naar al zijn trucjes om je weer in zijn macht te krijgen, dan beloof ik je dat jij het opeens ook niet meer begrijpt. Dan is de mist in je hoofd opgetrokken en kijk je met dezelfde ogen als iedereen naar de situatie. Dat je wel gek zou zijn om naar die situatie terug te keren.
Maar zover is het nu nog niet. Je bent nu nog teveel in zijn invloed. Daar moet je eerst van afkicken. Terug jezelf worden.

Da
Het is daarom echt goed om te luisteren naar je omgeving, om te horen dat het niet gezond is waarnaar je terug verlangt. Liefdesverdriet, dat mag je echt hebben. En rouwen om het einde van de relatie ook. Dat hoort er ook bij. Zolang je maar keer op keer besluit dat regelmatig in elkaar geslagen te worden géén deel uit gaat maken van de rest van je leven. :rose:
Daar heb je zeker gelijk in, tis echt heel moeilijk. Ik zie ook dat hij me on blokt heeft.... Ik heb hem gewoon op blok staan natuurlijk, maar nu ik zijn foto zie vind ik het zo moeilijk. Hij doet dit natuurlijk expres! Ik moet sterk blijven pff
justagirly schreef:
16-01-2020 21:17
Kom op meis! :hug: :rose:
Goed bezig nu!
Dankjewel 😔♥️♥️♥️♥️♥️♥️
madamzonderm schreef:
16-01-2020 22:46
Voel je vrij te blijven schrijven, er zijn voldoende mensen hier die je wel een hart onder de riem willen steken.
Gefeliciteerd met deze stap!
Dankjewel! Tis echt niet makkelijk, ik was vandaag de hele dag weg, maar zodra ik thuis ben voel ik de verdriet en gemis weer opkomen. Kbn dan zo kwetsbaar. Kwil dit niet verpesten voor mezelf en contact opnemen 😭
Ikkuz schreef:
17-01-2020 10:45
Het gemis is niet de persoon die je mist. Maar de leegte die wordt aangeraakt. Dat doet heel erg veel pijn, maar die leegte kon nooit door iemand anders worden opgevuld. Het voelde alleen zo. Over een tijd ga je je zoveel beter voelen. Doorzetten en werken aan zelfacceptatie. Je kan het!!
Ja ik hoop dat dit gevoel snel over is...
Ikkuz schreef:
17-01-2020 10:45
Klopt Kvoel me echt gebroken. Dankjewel :heart:
Je hebt het weer een dag volgehouden! :yes: :high5:
Hou vol, het wordt vanzelf makkelijker.
loveyourlife101 schreef:
17-01-2020 21:06
Ja ik hoop dat dit gevoel snel over is...
Het is inderdaad een proces. Je moet er doorheen. Wat kan helpen is je te realiseren dat je je gevoel de baas kan. Op momenten dat je hem mist ed. Je bent namelijk geen willoos slachtoffer van je emotie op dat moment. Tis puur een kwestie van dat gevoel laten komen. Je merkt dan dat dat gevoel ook weer afneemt, er niets verloren is, je weer doorgaat.

Alleen het feit al dat je rationeel weet dat je niet terug moet gaan, maar dat je emotioneel zo in puin ligt nu zegt al genoeg over hoe ziek deze relatie was.
Ik denk dat je dat inmiddels ook wel realiseert als ik je berichten zo lees.

Natuurlijk ga je dit topic niet verwijderen. Je hebt het nodig om sterk te blijven.
Ik vind je heel dapper! De tijd is je grootste hulp nu. Iedere dag is er één hè. Iedere dag van geen contact met hem zorgt voor meer verwijdering. Emotioneel wil je dat misschien niet, maar rationeel weet je dat dat exact is wat je nodig hebt om dit te verwerken, achter je te laten en weer gelukkig te worden.

Ergens voel je ook opluchting, ondanks je verdriet. Hou je daar ook aan vast. Dan weet je ook dat je niet meer terug wil.
loveyourlife101 schreef:
17-01-2020 21:02
Daar heb je zeker gelijk in, tis echt heel moeilijk. Ik zie ook dat hij me on blokt heeft.... Ik heb hem gewoon op blok staan natuurlijk, maar nu ik zijn foto zie vind ik het zo moeilijk. Hij doet dit natuurlijk expres! Ik moet sterk blijven pff
Probeer ook daar afstand van te nemen. Het zijn alleen maar triggers. Als je je niet kan bedwingen blok hem, niet om hem te triggeren maar voor je rust.
Mijn verhaal lijkt erg op het jouwe, losse handen wanneer het bij hem niet goed overkwam, ook ik ben met die relatie gestopt en hoe moeilijk het ook is we komen er wel doorheen.
Zorg voor veel afleiding, zet zijn whatsapp gesprek in gearchiveerd, zo blijf je er niet constant na kijken. Zo doe ik het in ieder geval en als ik hem wil appen app ik gewoon een vriendin. Tuurlijk lukt dit niet altijd maar hun hebben niks gedaan aan verandering in de relatie of gevochten voor de relatie dus wat zijn wij waard voor hun?
We verdienen beter dan mannen met losse handen etc :-)-)

Ps: ik heb je een privé bericht gestuurd.
Volg aub de raad op van de vele mensen hier . Het is het enige juiste . Hoeveel pijn het het gemis nu ook doet . Luister niet naar dat stemmetje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven