Agressieve man

14-01-2020 21:14 254 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_394713 wijzigde dit bericht op 23-01-2020 13:42
99.91% gewijzigd
onbekend92 schreef:
17-01-2020 23:24
Mijn verhaal lijkt erg op het jouwe, losse handen wanneer het bij hem niet goed overkwam, ook ik ben met die relatie gestopt en hoe moeilijk het ook is we komen er wel doorheen.
Zorg voor veel afleiding, zet zijn whatsapp gesprek in gearchiveerd, zo blijf je er niet constant na kijken. Zo doe ik het in ieder geval en als ik hem wil appen app ik gewoon een vriendin. Tuurlijk lukt dit niet altijd maar hun hebben niks gedaan aan verandering in de relatie of gevochten voor de relatie dus wat zijn wij waard voor hun?
We verdienen beter dan mannen met losse handen etc :-)-)

Ps: ik heb je een privé bericht gestuurd.
Dankjewel ik zal even kijken!!! <3
Sterrenwacht007 schreef:
18-01-2020 01:53
Volg aub de raad op van de vele mensen hier . Het is het enige juiste . Hoeveel pijn het het gemis nu ook doet . Luister niet naar dat stemmetje.
Zeker! dat wil ik ook echt doen! Ik wil sterk blijven, maar hij heeft vandaag conact opgezocht op messenger! Was hem op messenger vergeten te blokkeren (nu wel gedaan) maar heb toch zijn laatste bericht (memo) geluisterd en daarin is hij heel kalm..... dus dat verbaasd me ook heeel erg. terwijl hij eerst heeeel boos was op me.
madamzonderm schreef:
17-01-2020 21:09
Je hebt het weer een dag volgehouden! :yes: :high5:
yessss :cry: :heart:
Sterrenwacht007 schreef:
18-01-2020 01:53
Volg aub de raad op van de vele mensen hier . Het is het enige juiste . Hoeveel pijn het het gemis nu ook doet . Luister niet naar dat stemmetje.
Dankjewel ja daar ben ik ook echt mee bezig. Probeer ech standvastig te blijven. IS wel lastig, want hij had een memo en berichten via messenger gestuurd. en daarin was hij opeens heel kalm. dus dat triggert mij ook natuurlijk. Verder daar ook weer geblokt gelukkig!
Goed bezig, loveyourlife!
Let op:
Hij zal je niet zonder slag of stoot laten gaan.

Hij kiest nu voor de kalme taktiek. Want die verwacht je niet. En brengt je aan het twijfelen. PRECIES wat hij wil. Want wat hij wil, is jou weer in zijn macht. Want anders moet hij weer van voren af aan beginnen bij een ander meisje. Dus hij zal nog veel proberen om je terug te krijgen.

Zullen we bingo spelen? Ik voorspel de volgende taktieken. Elke keer als hij contact zoekt, ga je eerst even hier lezen of ik het juist heb voorspeld. En als het er tussen staat, dan weet je genoeg. Dat het hem niet om liefde gaat, maar om de MACHT.

. Hij huilt, is verdrietig en heeft het licht gezien.

. Hij is boos. Hoe kun je hem dit aandoen?! Na alles wat hij voor je over had!

. Hij gaat alles doen wat je wilt. Hij gaat naar de huisarts en in therapie ( valse beloften hoor).

. Hij stuurt zijn moeder/zus/vriend/neef op je af om via die persoon te moeten horen dat hij er belabberd uitziet, er aan onderdoor gaat en het leven niet meer ziet zitten. ( Niet waar)

. Er gebeurt Iets Vreselijks. Iets met ziekte of dood of verlies van baan. Elk piepeltje drama grijpt hij aan om in totale ontreddering zijn toevlucht naar jou te moeten nemen, want jij bent de ENIGE op de wereld die hem begrijpt. ( Terugsturen naar zijn familie, niet intrappen en hem troosten, het is UIT).

. Hij staat aan je deur met een gigantische bos rozen/ chocolade en met puppy ogen vraagt hij om een nieuwe kans. ( Je neemt het cadeau niet aan! En je laat hem niet binnen. Liefst doe je de deur niet open, maar laat je hem wieberen via een vriendin / familie van je)

Wie er meer aanvulling op de bullshit bingo heeft, schrijft u maar!
Wat schrijf je apart, met al je uitroeptekens. Ook vreemd dat je je je OP schrijft dat je zooooo verliefd bent en een dag later komt hij niet meer in je omgeving? Serieus? Na een paar (ontzettend goedbedoelde) reacties heb je het licht al gezien?
Ik zou willen dat dat bij alle mishandelde vrouwen zo snel zou gaan.
...
Anárion schreef:
18-01-2020 10:02
Wat schrijf je apart, met al je uitroeptekens. Ook vreemd dat je je je OP schrijft dat je zooooo verliefd bent en een dag later komt hij niet meer in je omgeving? Serieus? Na een paar (ontzettend goedbedoelde) reacties heb je het licht al gezien?
Ik lees vanaf het begin mee en denk er hetzelfde over, tegenstrijdigheden genoeg....
Anárion schreef:
zucht...... In mijn topic geef ik duidelijk aan dat hij niet meer in mijn omgeving komt, en dat ik dat niet doe VOORDAT hij veranderd is. Dus ik zag hem al niet, maar wel op social media contact. Ik was dus al in twijfel over de situatie en zag ook in dat er iets niet klopte aan mij, maar het fijne kon ik daar niet uithalen. En ik heb sowieso het licht niet gezien, want ben nog steeds HEEEEEL verliefd op deze man en vind het echt HEEEL moeilijk om afstand te doen en zeker nu hij ineens heel kalm doet. En zulke reacties doen mij nu niet goed!!!!
Oemayra schreef:
18-01-2020 10:29
Ik lees vanaf het begin mee en denk er hetzelfde over, tegenstrijdigheden genoeg....
zucht...... In mijn topic geef ik duidelijk aan dat hij niet meer in mijn omgeving komt, en dat ik dat niet doe VOORDAT hij veranderd is. Dus ik zag hem al niet, maar wel op social media contact. Ik was dus al in twijfel over de situatie en zag ook in dat er iets niet klopte aan mij, maar het fijne kon ik daar niet uithalen. En ik heb sowieso het licht niet gezien, want ben nog steeds HEEEEEL verliefd op deze man en vind het echt HEEEL moeilijk om afstand te doen en zeker nu hij ineens heel kalm doet. En zulke reacties doen mij nu niet goed!!!! En daarnaast weet ik dat ik in deze situatie erg wisselvallig ben dat is ook mijn probleem. Het is niet zo zwart/wit.
Oemayra schreef:
18-01-2020 10:29
En als je het verhaal niet gelooft, dan verzoek ik je gewoon naar een andere topic te gaan, ik krijg het idee dat je het alleen vermakend vind. Verder help je me niet echt.
TO, ik vind de situatie waar je inzit echt heel erg voor je, hoop dat je sterk genoeg bent om hier uit te komen.

Maar ik heb net deze hele topic doorgelezen en ik vind dat je wel enorm kattig en bitchy reageert op mensen die hun vraagtekens zetten en naar mijn mening niet eens hele nare dingen zeggen.

Lijkt alsof je op het puntje zit, om iedereen die ook maar iets zegt wat jou niet steunt in deze situatie af te schieten. Ik denk dan serieus, waarom je deze houding van "jij vertelt mij niet wat ik moet doen" niet meer naar je (ex) vriend doet. Waarom doe je niet naar hem zo bijdehand als hij weer naar tegen je doet.
Anárion schreef:
Dit is ook de reden waarom ik dit anoniem doe en waarom ik dit niet tegen iederreen uit mijn omgeving vertel er zijn altijd mensen die denken dat ik lieg en/of zelf aanstoot heb gegeven zodat hij me kon slaan. Denk je nou echt dat ik het nu niet zwaar heb?, want dat heb ik wel!! ik mis hem ontzettend en wil graag bij hem zijn, maar ik wil me ook niet weer zo voelen op het momenten dat hij me sloeg. Als ik de vrouwen zou tegenspreken die mij geadviseerd hadden was ik dom en als ik alles aanneem en mee neem als advies dan heb ik het licht gezien en is het opvallend...
Naomir schreef:
18-01-2020 10:51
TO, ik vind de situatie waar je inzit echt heel erg voor je, hoop dat je sterk genoeg bent om hier uit te komen.

Maar ik heb net deze hele topic doorgelezen en ik vind dat je wel enorm kattig en bitchy reageert op mensen die hun vraagtekens zetten en naar mijn mening niet eens hele nare dingen zeggen.

Lijkt alsof je op het puntje zit, om iedereen die ook maar iets zegt wat jou niet steunt in deze situatie af te schieten. Ik denk dan serieus, waarom je deze houding van "jij vertelt mij niet wat ik moet doen" niet meer naar je (ex) vriend doet. Waarom doe je niet naar hem zo bijdehand als hij weer naar tegen je doet.
Ja klopt, want ik vind het vervelend, want dit zijn echte ware gevoelens en ik vind het verveldend als dat in twijfel wordt genomen. Ik heb het echt moeilijk en daarom reageer ik zo. Ik vind het daarnaast zeker niet bitchy, maar laat wel zien dat het me kwetst, want dit zijn zeker geen leugens. Ik reageer trouwens ook met argumenten.
ikBedoelHetGoed schreef:
18-01-2020 09:28
Goed bezig, loveyourlife!
dankjewel <3
loveyourlife101 schreef:
18-01-2020 10:46
zucht...... In mijn topic geef ik duidelijk aan dat hij niet meer in mijn omgeving komt, en dat ik dat niet doe VOORDAT hij veranderd is. Dus ik zag hem al niet, maar wel op social media contact. Ik was dus al in twijfel over de situatie en zag ook in dat er iets niet klopte aan mij, maar het fijne kon ik daar niet uithalen. En ik heb sowieso het licht niet gezien, want ben nog steeds HEEEEEL verliefd op deze man en vind het echt HEEEL moeilijk om afstand te doen en zeker nu hij ineens heel kalm doet. En zulke reacties doen mij nu niet goed!!!! En daarnaast weet ik dat ik in deze situatie erg wisselvallig ben dat is ook mijn probleem. Het is niet zo zwart/wit.
Dus je hebt het nog niet echt uitgemaakt. Je zit te wachten tot hij is veranderd in jou prins op het witte paard en dan kom je weer bij hem terug en leven jullie nog lang en gelukkig?

Hij verandert niet. Echt niet. In geen miljoen jaar. Wat je ook doet.

Kies voor jezelf. Laat dit project los.
In feite ben je nu geen haar beter dan hij. Je probeert door hem bewust pijn te doen te veranderen in de persoon waarvan hij vind dat hij moet zijn.

Hij doet exact hetzelfde bij jou.

Hij fysiek en geestelijk, jij mentaal en op gevoelsvlak.

Jullie halen het slechtste in elkaar naar boven.

Zoek allebei iemand die al goed is zoals hij/zij is en die past bij je. Dan hoef je niet meer te vechten en te veranderen.
Wat Doreia zegt klopt!
Hij zal op wisselende manieren proberen je te bespelen, kijken op welke snaren jij reageert, zoals nu kalm en redelijk lijken.

Lijken, ja, want het zijn tactieken, ene keer charmant en lief, andere keer manipuleren door schuldgevoelens op te wekken, of je wijs proberen te maken dat (en wat) er iets aan jou mankeert, je zelfvertrouwen proberen onderuit te halen, emotioneel te chanteren, te dreigen, en weer terug naar prins charming, en je dus naar zijn normen te proberen te veranderen totdat je perfect gehoorzaamt aan hoe hij jou wil hebben, en precies jouw plek weet (onder hem, dus, hij bepaalt, dwingt je in die positie, hij is de baas en ziet het allemaal goed, en jij fout/verkeerd, dat moet jou geleerd worden, al dan niet met harde hand).

Door zich op te stellen als jouw meerdere, jouw opvoeder, trainer, vader, leraar enz ligt alle focus op jou en jouw gedrag, doen en laten, zelfs je gedachten en gevoelens wil hij (over/be)heersen.

En doordat het steeds over jou gaat, leidt dat de aandacht af van hémzelf, en zijn eigen fouten en onvolkomenheden en dat is precies de bedoeling ook: dat jij met jezelf bezig bent, twijfelt aan jezelf, aan jouw wil, jouw eigenwaarde en eigenliefde, en op die manier geeneens tijd of aandacht hebt voor zijn gebreken (of dat jij hém niet goed (genoeg) zou kunnen vinden, laat staan het idee opkomt dat je hem verlaat).

Hij probeert je dus te programmeren om jou in zijn macht (terug) te krijgen en te houden, en vindt daarin alles geoorloofd.
Dat kan dus heel ver gaan, heb je al gemerkt.
En nee, dat gaat niet veranderen, dat zit er zo diep in gebeiteld bij hem, dat zijn echt diepe mechanismen die zelfs een psycholoog of psychiater er niet "uit" krijgt, al zou hij dit zelf inzien en professionele hulp voor zoeken.

Dan leert hij voornamelijk nieuwe constructievere manieren aan, maar de (vroege) (genetische/jeugd) aanleg en jaren van herhaling hebben echt een diepgeworteld patroon gevestigd.
Als dat al kan veranderen zal dat een proces van járen en jaren zijn!

Dus jij als leek en als geliefde al helemaal niet.
Stap echt van dat idee af, dat (onvoorwaardelijke) liefde dat kan genezen bij hem, dat kán niet van buitenaf, en er is altijd wel iéts dat hem niet zal bevallen, want die buien zitten ook diep in hem, los van of jij dat triggert door iets "fout/verkeerd" te doen.
Al zou je tot in perfectie "afgericht" zijn, dan zullen die buien nog niet veranderen!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Het is op zich wel zwart wit. Net zoals je beslist dat je niet elke dag ontbijt met ijs of taart omdat het ongezond is kun je beslissen hoe een goede partner en relatie er voor jou uit ziet en wat de dealbreakers zijn. Je daar aanhouden omdat het anders ongezond voor je wordt.

Je hebt controle over je eigen beslissingen, niet over de zijne.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
loveyourlife101 schreef:
18-01-2020 10:48
En als je het verhaal niet gelooft, dan verzoek ik je gewoon naar een andere topic te gaan, ik krijg het idee dat je het alleen vermakend vind. Verder help je me niet echt.
Nou vermakend is het echt niet, verbazingwekkend past hier beter bij.
Je schrijft:
Dit is ook de reden waarom ik dit anoniem doe en waarom ik dit niet tegen iederreen uit mijn omgeving vertel er zijn altijd mensen die denken dat ik lieg en/of zelf aanstoot heb gegeven zodat hij me kon slaan.
Als mensen in jou omgeving denken dat je liegt, dan is het misschien niet zo vreemd dat een buitenstaander twijfelt?

Hoe zou jij het vinden als je vriendin regelmatig een pak slaag krijgt en daarnaast roept, nog steeds HEEEEEL verliefd te zijn?
Je zegt dat hij je twee vuistslagen op je ogen gaf. Denk niet dat er mensen zijn die dan denken dat je liegt hoor. Ik neem aan dat je daarmee naar de dokter bent gegaan. Wat zei die tegen je?
Je hoeft niet steeds zoveel uitroeptekens te gebruiken om je verhaal kracht bij te zetten overigens.
...
Doreia* schreef:
18-01-2020 11:16
In feite ben je nu geen haar beter dan hij. Je probeert door hem bewust pijn te doen te veranderen in de persoon waarvan hij vind dat hij moet zijn.

Hij doet exact hetzelfde bij jou.

Hij fysiek en geestelijk, jij mentaal en op gevoelsvlak.

Jullie halen het slechtste in elkaar naar boven.

Zoek allebei iemand die al goed is zoals hij/zij is en die past bij je. Dan hoef je niet meer te vechten en te veranderen.
Als een persoon wilt veranderen moet hij het zelf doen of willen. Ik kan dat niet voor een ander doen daar ben ik me bewust van. Dus we hebben nu ook geen contact omdat hij nu ook zelf geen aanstalten maakt om te willen veranderen. Mevrouw gaf net aan dat ik het licht wel snel had gezien, maar ik verwees daarom naar mijn topic die ik die dag heb geschreven, dat ik geen fysiek contact met hem had en dat ik dus al in twijfel zat en daarom deze topic had aangemaakt. Ik dwing hem nergens toe. Bedankt voor je advies trouwens als ik het nodig heb kijk ik naar de vele adviezen die ik hier heb gehad <3
Oemayra schreef:
18-01-2020 13:55
Nou vermakend is het echt niet, verbazingwekkend past hier beter bij.
Je schrijft:
Dit is ook de reden waarom ik dit anoniem doe en waarom ik dit niet tegen iederreen uit mijn omgeving vertel er zijn altijd mensen die denken dat ik lieg en/of zelf aanstoot heb gegeven zodat hij me kon slaan.
Als mensen in jou omgeving denken dat je liegt, dan is het misschien niet zo vreemd dat een buitenstaander twijfelt?

Hoe zou jij het vinden als je vriendin regelmatig een pak slaag krijgt en daarnaast roept, nog steeds HEEEEEL verliefd te zijn?
Je hebt deze topic vanaf het begin gevolgd toch? dan weet je ook dat ik erg wisselvallig ben in deze situatie en dat dat mij erg frustreert. Daarnaast zit er ook een psychisch stukje aanvast. Ik weet dat het verbazingwekkend is.. ik vind het zelf ook verbazinwekkend, had nooit verwacht dat ik in zo'n situatie terecht zou komen... Maar als je niet in deze situatie zit dan kan je het ook moeilijk begrijpen.
loveyourlife101 schreef:
18-01-2020 18:59
Als een persoon wilt veranderen moet hij het zelf doen of willen. Ik kan dat niet voor een ander doen daar ben ik me bewust van. Dus we hebben nu ook geen contact omdat hij nu ook zelf geen aanstalten maakt om te willen veranderen. Mevrouw gaf net aan dat ik het licht wel snel had gezien, maar ik verwees daarom naar mijn topic die ik die dag heb geschreven, dat ik geen fysiek contact met hem had en dat ik dus al in twijfel zat en daarom deze topic had aangemaakt. Ik dwing hem nergens toe. Bedankt voor je advies trouwens als ik het nodig heb kijk ik naar de vele adviezen die ik hier heb gehad <3
Mevrouw? :sarcastic:
...
TO zit veel korter in een relatie dan de meeste anderen. Hoelanger je in zo'n relatie zit, hoe moeilijker je eruit komt.

Daarnaast een bekende in mijn omgeving die eindelijk (!) na 15 jaar het licht heeft mogen inzien. Dit was een man. Geslagen, vernederd, gemanipuleerd, etc. Een dikke vette narcist had hij aan zijn zijde. We hebben heel vaak op hem ingepraat, maar zelfs wij zagen maar 10%. Je moet echt constant voelen in plaats van luisteren naar zo'n persoon. Zij zijn verbijsterend intelligent. Ze weten precies welke zwakke plek ze moeten aanraken om je aan het twijfelen te brengen. Dat ene kleine beetje hoop dat je toch gezien wordt door juist ZO'N persoon. Die is toch wel heel belangrijk. Je kijkt automatisch tegen dit soort personen op als je een leegte in jezelf hebt die je wilt opvullen via anderen.
Deze personen voelen dit heel goed aan.

Zelfs ondanks alle kennis die ik heb ben ik er nog wat gevoelig voor. Dan weet ik weer dat dat kleine kind in mij geraakt wordt. Iemand die je constant naar beneden haalt, maar daarna wel je flink bedankt omdat je meebeweegt in haar behoeften. Helaas kan ik deze persoon niet ontwijken. Ik zal altijd met deze persoon te maken te hebben en ik ben zelfs verplicht tot contact. En dan moet je leren je rust te bewaren. Constant nadenken dat deze persoon NIET zal veranderen. Het bij feiten houden. Deze personen weten namelijk hoe ze zelf als slachtoffer overkomen en zelf als een goed persoon eruit komen. Ze weten exact de grenzen op te zoeken.

Ze raken jou zo emotioneel aan, dat je uit de bocht vliegt (voor de buitenwereld) en de dader goed in het licht staat. Dus loslaten, loslaten, loslaten. Niet van uit emotie reageren, want dan hebben ze je. Feitelijk blijven. Weten dat het kleine kind hunkert naar liefde en aandacht, maar bekend is met 'fake aandacht en fake liefde'.
Dus telkens zal je dit opzoeken, want het voelt goed het is goed volgens je brein. Maar je voelt dus heel goed aan dat dit eigenlijk niet klopt.

Je zit nog in strijd met jezelf. Je wilt het rationaliseren. Maar voel.. Voel wat echt klopt. Je intuïtie heeft ten alle tijden gelijk. Niet je emoties. Die zijn opgebouwd uit een automatische programmering. Daar moet je los van komen. In het moment zelf is dat het moeilijkst. Dan zit je er volledig in. Dus schrijf het op. Als je in een lastige situatie komt zoals contact via messenger lees je terug waarom het contact niet goed is. Dat het je kindemoties zijn die niet meer kloppen. Dat je nog steeds vaderlijke liefde zoekt.

Het is tijd dat jij die leegte gaat opvullen. Alleen jij kan dit. Hoe doe je dit?

Door verwerking. Door bewustwording. Door het doorbreken van patronen. Gedachten veranderen. Emoties toelaten, maar niet naar handelen en dit kan je allemaal bereiken met een goede therapeut.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven