AHHHH.... wat moet ik met hem aan ?

11-05-2009 20:02 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke... daar gaat ie dan. Zal even kort mijn "probleem" proberen uit te leggen. Of kan ik beter zeggen...even mijn frustratie spuien bij jullie.

Heb een lieve vriend, al 5 jaar, woon met hem samen. Tot zover helemaal oke. Het is alleen zo dat mijnheer echt geen ene moer in het huishouden doet. We hebben eens in de 2 weken een hulp voor een paar uurtjes, maar zoals jullie ook allemaal weten ga je het daar niet mee redden. Hij is een type die alles laat slingeren en opruimen ho maar. Als ik er wat van zeg wil hij er niet over praten en kan lullen wat ik wil, maar het dringt niet door. We werken allebei full time, maar hij vind het blijkbaar de taak van de vrouw om te koken, boodschappen te doen, wassen, strijken enz enz.

Net weer heftige discussie gehad. Nou ja.... eigenlijk kan ik het geen eens zo noemen. Hij sluit zich af. Praten zat er dit keer geen eens bij. Hij ging gewoon achter de pc zitten en deed net of hij mij niet hoorde. Kan me bijna niks ergers dan dat voorstellen.

Stond net echt even op janken....Gelukkig nog net in kunnen houden, maar het voelt zo klote dat we er geen eens over kunnen praten. Hij hoeft van mij echt niet alle huishoudelijke taken op zich te nemen, maar als hij mij maar met wat kleine dingen kan helpen. Ik ren me een rotje en hij wil geen eens meedenken in een oplossing.

snik.

Dit wilde ik even kwijt.... bedankt voor het luisteren/lezen
quote:meds schreef op 14 mei 2009 @ 01:09:

Ik begrijp het niet, hoezo doen jullie mannen niet wat jullie willen?

Ik kan me daar niks bij voorstellen. Maar het ligt in ieder geval altijd aan de zender.

Tips:

- geef een heldere concrete opdracht met zo min mogelijk tekst.

als ik zeg: was, dan gaat mijn man de was doen. Als ik zeg vuilnis, dan zet hij de vuilnis buiten.

- als hij het niet doet, of niet op het juiste moment het commando uitvoert dan verhef je je stem

- als hij dan nog niet in actie komt dan volgt straf.

Het is wel belangrijk dat je consequent bent en altijd dezelfde volgorde hanteert. Niet gaan waarschuwen dat helpt niet

Heb jij zo'n klikker gebruikt bij het africhten trouwens?
Alle reacties Link kopieren
Mannen,mijn oma zei het altijd al : als je een man neemt dan heb je je eerste kind ook al..

Wel aandoenlijk hoor die mannen die als een puppy kunstjes leren.

Vertonen ze gewenst gedrag dan krijgen ze een beloning,en bij ongewenst gedrag is het pech gehad..

Ik zou bijna zo'n man in huis nemen maar helaas ik heb al een hond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven