AHHHH.... wat moet ik met hem aan ?

11-05-2009 20:02 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke... daar gaat ie dan. Zal even kort mijn "probleem" proberen uit te leggen. Of kan ik beter zeggen...even mijn frustratie spuien bij jullie.

Heb een lieve vriend, al 5 jaar, woon met hem samen. Tot zover helemaal oke. Het is alleen zo dat mijnheer echt geen ene moer in het huishouden doet. We hebben eens in de 2 weken een hulp voor een paar uurtjes, maar zoals jullie ook allemaal weten ga je het daar niet mee redden. Hij is een type die alles laat slingeren en opruimen ho maar. Als ik er wat van zeg wil hij er niet over praten en kan lullen wat ik wil, maar het dringt niet door. We werken allebei full time, maar hij vind het blijkbaar de taak van de vrouw om te koken, boodschappen te doen, wassen, strijken enz enz.

Net weer heftige discussie gehad. Nou ja.... eigenlijk kan ik het geen eens zo noemen. Hij sluit zich af. Praten zat er dit keer geen eens bij. Hij ging gewoon achter de pc zitten en deed net of hij mij niet hoorde. Kan me bijna niks ergers dan dat voorstellen.

Stond net echt even op janken....Gelukkig nog net in kunnen houden, maar het voelt zo klote dat we er geen eens over kunnen praten. Hij hoeft van mij echt niet alle huishoudelijke taken op zich te nemen, maar als hij mij maar met wat kleine dingen kan helpen. Ik ren me een rotje en hij wil geen eens meedenken in een oplossing.

snik.

Dit wilde ik even kwijt.... bedankt voor het luisteren/lezen
Dushi, ze wil alleen maar wegrijden met de auto. Ze wil hem niet in de prak rijden
quote:zoetje2009 schreef op 11 mei 2009 @ 20:58:

zou het liefst mijn auto pakken weg rijden... heel ver weg. Ik gun het hem ook niet dat hij mij verdrietig ziet.

[...]

Hem niet gunnen dat hij jou verdrietig ziet? Je maakt 't 'm wel erg makkelijk dan. Hij zou zich 'ns schuldig gaan voelen...

Zo leuk kan 'n man niet zijn als ie er niet eens over wil praten en jou als huissloof wilt blijven gebruiken. Jammer dat je dit gedrag van hem niet door had voordat je ging samenwonen. Dan had je kunnen blijven latten en dan was het zijn eigen pakkie an geweest hoe ie z'n eigen huis zou onderhouden.
Ga geloof ik maar eens doen wat jij als tekst onderaan hebt staan.... wijntje inschenken...quote:Winterdip schreef op 11 mei 2009 @ 21:01:

Wat ik al aangaf, waarom laat jij jouw aandeel in de hypotheek/huur niet eens liggen? Kijken hoe hij reageert als jij je verantwoordelijkheid niet neemt. Gewoon om een punt te maken.

Desnoods zeg je dat je jouw deel voortaan gebruikt om een werkster van te bekostigen.
Heb je nog een schoon glas?
quote:zoetje2009 schreef op 11 mei 2009 @ 21:03:

Ga geloof ik maar eens doen wat jij als tekst onderaan hebt staan.... wijntje inschenken...

[...]

Heb je nog schone glazen?

Sorry, flauw grapje. Maar echt hoor, je kunt van hem eisen dat hij zijn aandeel neemt. Ik hoop dat je dat gaat doen. Sterkte ermee.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
HAhahahaha... Chardonnay! Uitgerekend met jou een crosspost!
Winterdip
Gun je het hem niet omdat je het zielig vindt voor hem of gun je hem het zien van jouw verdriet niet omdat jij vindt dat het eigenlijk maar een waardeloze knul is en je geen gelijk van hem krijgt en dat hij je aan het huilen heeft gekregen door zijn botte, egoïstische kleuterachtige manieren.

Wat is er leuk aan jullie relatie als deze ongelijkwaardig is? Ik kan me niet voorstellen dat hij verder wel lief, leuk en aardig is en beschikt over communicatieve vaardigheden in andere situaties.

Wat maakt het dat je zo gek op hem bent?
hahahah.... oh wat heerlijk effe lachen tussendoor.

Thanks iedereen voor het luisteren, het geven van tips enz enz....
Is normaal voor mannen.
Euhm mmm ja lezen is ook een vak

Maar waarom moet jij het boetekleed aantrekken en laat je hem er weer makkelijk mee wegkomen?
Strijk voortaan alleen je eigen broeken.
Leuk zijn we he? Hadden we afgesproken

Laat je even weten of je hem zover hebt kunnen krijgen dat hij zijn verantwoording neemt. Speaking of which, zie je jezelf met deze man ook kinderen krijgen? Want als dat jullie toekomstwens is krijg je het misschien nog zwaar (-der) te verduren. Hoe zie je dat voor je?
Wat is normaal voor mannen?

Als jij bedoeld dat ze geen poot in het huishouden uitsteken dan heb jij de verkeerde mannen in huis gehad.

De meeste mannen helpen WEL mee in het huishouden en vinden dit heel normaal.

Helaas zijn er nog steeds mannen die zijn blijven steken in de 50tiger jaren en die moeten nog even wakker geschud worden.
quote:Brown_Eyes schreef op 11 mei 2009 @ 21:08:

Is normaal voor mannen.ja en alle mannen zijn hetzelfde...
Ik vind dat je het hem wel erg gemakkelijk maakt. Hij gedraagt zich asociaal, maar jij vindt het sneu als hij jou verdrietig ziet? Sorry hoor, maar jij bent toch ook verdrietig door zíjn opstelling?
Peas on earth!
Brown Eyes, ben jij een man of een vrouw?
Peas on earth!
Dat ze niet van poetsen houden.
quote:zoetje2009 schreef op 11 mei 2009 @ 20:02:Net weer heftige discussie gehad. Nou ja.... eigenlijk kan ik het geen eens zo noemen. Hij sluit zich af. Praten zat er dit keer geen eens bij. Hij ging gewoon achter de pc zitten en deed net of hij mij niet hoorde. Kan me bijna niks ergers dan dat voorstellen.Ik kan mij ook bijna niks ergers voorstellen dan "te worden genegeerd door mijn lieve vriend waarmee ik al 5 jaar samenwoon". Dat zou voor mij al een reden zijn om hem terug te geven aan z'n moeder, want als hij zich nu al afsluit om niet te hoeven praten over de rotzooi die hij maakt (en niet opruimt) in huis, hoe zou hij dan in hemelsnaam reageren wanneer er écht belangrijke dingen gebeuren die er écht toe doen. Hij is overduidelijk emotioneel geblokkeerd óf het interesseert hem geen fluit wat je zegt en ben je niet meer dan een huishoudster voor hem.
Zoetje meis.... Kom eens op voor jezelf. Waar is je trots...

Laat zien dat jij zijn huissloof niet bent en kom in actie.

Tips worden er genoeg gegeven.
quote:Brown_Eyes schreef op 11 mei 2009 @ 21:08:

Is normaal voor mannen.Nou de mannen die in mijn leven zijn leven zijn geweest als partner als wel de vrienden die ik heb vinden dit ook niet normaal! En laat ik een ding zeggen: de nieuwe liefde van mijn leven gaat dit ook niet normaal vinden. Tussen helemaal niets doen en volledig de huishouding op je nek nemen zit een groot grijs gebied: waarin je wel kun meewerken en samen dingen kunt doen om aangenaam te wonen en leven samen.
Mijn tip:

Plan op een rustig moment een huishoud-vergadering, met een agenda en notulen maken erbij. Dan kan je heel harde afspraken maken. Doe dit zakelijk en zonder (nou ja, met zo weinig mogelijk ) emotie, maar met goede argumentatie.

Als hij dit niet ziet zitten, zou ik ook gaan latten.

Mijn ervaring is dat mannen hun gedrag niet veranderen door kinderachtige spelletjes over en weer. Kost te veel energie en bereik je niets mee, helaas... Succes!
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
quote:Brown_Eyes schreef op 11 mei 2009 @ 21:12:

Dat ze niet van poetsen houden.

Ik ken zelf geen mensen die poetsen als hobby hebben die er echt op kicken om te poetsen. Al weet ik dat er wel mensen zijn die zo denken en doen. Maar nogmaals ik ken ze niet. Het is alleen wel iets wat moet gebeuren vind ik. En soms moeten dingen nu eenmaal.

Voordeel van samenwonen is dat je samen kunt poetsen. De een doet dit, doet de ander dat. En in wezen hoeft je dan niet eens veel tijd in de week ervoor vrij te maken. Als je samen je kwaad maakt ben je binnen 2 a 3 uur (afhankelijk van hoe vies het is, hoeveel rommel er is en hoe groot je huis is) er doorheen. En meestal nog korter omdat je het samen doet.
ik denk dat je vriend het prima voor elkaar heeft!

jij brengt een full-time loon in en je doet het hele huishouden.

het enige wat hij daarvoor hoeft te doen is af en toe wat gezeur aanhoren....

heb je er zo wel eens over nagedacht?

(wist je trouwens dat een mannenbrein zich automatisch afsluit voor bepaalde hoge tonen, zoals boze vrouwenstemmen die vanzelf de hoogte ingaan.....

dit is wetenschappelijk bewezen.)
Heb niet alle reacties even goed gelezen maar met een paar mensen hier ben ik het toch niet eens. Reacties als: " huur gewoon vaker de huishoudster in" en "het is maar een huishouden" bedoel ik. Het gaat om het principe. Hij vindt blijkbaar dat zij maar alles moet doen in huis. Maar ze werkt mooi wel fulltime, dus waar is de balans? Ik vind het van de zotte. Of huishouden en werk 50/50, of een van de twee minder werken en dus meer in het huishouden doen.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven