Algemene vraag

11-07-2010 15:16 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb na het lezen van een aantal topics een algemene vraag, nl. wanneer beslis je of je een ex opnieuw een kans geeft of niet?

Volgen jullie je gevoel, verstand, time will tell, .... ? Of maken jullie zo'n soort balans op van "dit was goed aan hem, dit niet" en kijk je waar je uitkomt?

Of baseer je je op dingen die hij nog zegt en doet tegen je?...
Ik denk alles wel wat je genoemd hebt.
Daar is geen algemeen antwoord op te geven en per situatie en persoon verschillend.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
waarom ging het uit? en is dat nu dan anders?
Mijn ervaring is dat het gewoon nooit gaat werken als het uit is geweest.
Inderdaad Colalight. Het is niet voor niets uit gegaan. En die reden zal altijd een issue blijven mocht je de relatie weer op willen pakken.
op basis van de afweging, waarom ging het over en is dat nu dan wezelijk anders?

Antwoord was nee, het ook nooit gedaan.

Denk ook niet dan personen snel veranderen, mits zij dat zelf willen en dan is het nog steeds een proces wat erg lang duurt.
quote:colalight schreef op 11 juli 2010 @ 15:31:

Mijn ervaring is dat het gewoon nooit gaat werken als het uit is geweest.Inderdaad, ondanks alle afwegingen die ik heb gemaakt waren ex en ik na 2,5 weer uit elkaar. Wat een verspilling!
quote:Notebook schreef op 11 juli 2010 @ 15:37:

Inderdaad Colalight. Het is niet voor niets uit gegaan. En die reden zal altijd een issue blijven mocht je de relatie weer op willen pakken.Maar als je dan vb. meer denkt als "time will tell", dan kan die issue misschien al verdwenen zijn of verandert, niet?
Dan kan, maar de kans acht ik niet groot. Als je vanwege een bepaald probleem uit elkaar bent gegaan, dan is het wel dermate een groot probleem dat het niet zomaar oplost lijkt me.
issue? wat was de issue?

vaak gaat het toch over gedragingen van de een of de ander....

dat verandert echt niet zo snel, ingesleten patronen en gewoontes, levensvisies veranderen alleen als de persoon dat zelf wil vanuit een intrinsieke motivatie....
Ligt er aan waarom het nu je ex is
quote:isapizza schreef op 11 juli 2010 @ 15:44:

[...]

Maar als je dan vb. meer denkt als "time will tell", dan kan die issue misschien al verdwenen zijn of verandert, niet?Nee, dat is wishful thinking.
quote:colalight schreef op 11 juli 2010 @ 15:31:

Mijn ervaring is dat het gewoon nooit gaat werken als het uit is geweest.Daar leg ik mij bij neer.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven