Alleen zijn?
zondag 22 november 2009 om 14:20
Mijn familie vind het maar raar dat ik het lekker vind om dingen alleen te doen. Zoals alleen winkelen, vind ik héérlijk zodat ik mn eigen winkels kan bezoeken. En ik wil bij voorbeeld ook deze zomer alleen op vakantie omdat ik niet van zon/strand vakantie hou. Maar wel van citytrips.
En de mensen waar ik mee om ga hebben al kids en relaties.
Maar het wilt niet zeggen dat ik eenzaam ben. Want als mn familie er wel is vind ik het ook super gezellig.
Vinden jullie dit raar? Of normaal?
En de mensen waar ik mee om ga hebben al kids en relaties.
Maar het wilt niet zeggen dat ik eenzaam ben. Want als mn familie er wel is vind ik het ook super gezellig.
Vinden jullie dit raar? Of normaal?
zondag 22 november 2009 om 14:25
prima toch...
Als jij dat lekker vind lijkt me dat helemaal goed.
Ik vind het ook heerlijk om alleen thuis te zijn en winkelen doe ik ook het liefst alleen.
(of met mn zus maar dat is de uitzondering want zelfde smaak en manier van winkelen)
Vakantie heb ik ook wel eens alleen gedaan maar vind ik met partner of vrienden tóch leuker..
Als jij dat lekker vind lijkt me dat helemaal goed.
Ik vind het ook heerlijk om alleen thuis te zijn en winkelen doe ik ook het liefst alleen.
(of met mn zus maar dat is de uitzondering want zelfde smaak en manier van winkelen)
Vakantie heb ik ook wel eens alleen gedaan maar vind ik met partner of vrienden tóch leuker..

zondag 22 november 2009 om 14:29
Niet raar. Ik ken iemand die voor de tweede keer weduwe is en die heeft heel erg veel moeite met alleenzijn(heeft niet alleen met de rouw te maken, hoor, schijnt altijd al zo geweest te zijn), dat lijkt me wel een probleem. Die heeft echt dagelijks behoefte aan gezelschap en ja, dat kan geen vriend invullen en daar is het dus een probleem. Het lijkt mij juist wel prettig als je ook jezelf alleen kunt vermaken.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss

zondag 22 november 2009 om 14:33
En zelfs als je kluizenaar zou willen zijn. Geen probleem toch.
Ik heb weleens een boek gelezen waar iemand overdag postbode was (redelijk alleen beroep), 's avonds naar zijn huis ging waar hij woonde met zijn zes konijnen en verder geen contact met mensen. Leek me ook wel lekker. Zo even toen ik dat las. Lekker overzichtelijk.
Haai snuf, wil jij nog een worteltje? Snuf trek zijn neusje omhoog. Oh en Flappie wil jij nog een appel? Flappie huppelt door het gras richting de appel.
Ik heb weleens een boek gelezen waar iemand overdag postbode was (redelijk alleen beroep), 's avonds naar zijn huis ging waar hij woonde met zijn zes konijnen en verder geen contact met mensen. Leek me ook wel lekker. Zo even toen ik dat las. Lekker overzichtelijk.
Haai snuf, wil jij nog een worteltje? Snuf trek zijn neusje omhoog. Oh en Flappie wil jij nog een appel? Flappie huppelt door het gras richting de appel.
zondag 22 november 2009 om 14:35
Lekker juist! Sinds ik alleen winkelen ontdekte (na mijn tienertijd waar samen winkelen zo'n beetje de hoofdactiviteit met vriendinnen was) begrijp ik het niet meer wanneer mensen samen winkelen. Je staat de hele tijd op elkaar te wachten! I alleen winkelen. Ik vind het zorgelijker als mensen helemaal niet tegen alleen zijn kunnen dan wanneer ze ervan genieten.
zondag 22 november 2009 om 14:36
Ik winkel het liefst alleen, geen gezeur, geen commentaar, geen gepuf/gehijg/gesteun en gekreun als ik nog een winkel in wil. Vice verse geldt dat ook. Nee, i.m.o. ben je volkomen normaal.
Ik zie al zoveel mensen elke dag, dat ik het een verademing vind om even alleen te zijn met mijzelf (voor zover mogelijk).
Ik zie al zoveel mensen elke dag, dat ik het een verademing vind om even alleen te zijn met mijzelf (voor zover mogelijk).
zondag 22 november 2009 om 14:40
quote:Dushi74 schreef op 22 november 2009 @ 14:35:
Riedeltje dat is geen kluizenaar wat mij betreft. Ik bedoel echt mensen die mensenschuw zijn en overdag ook niemand zien. Die echt in een hutje op de hei zitten en geen helemaal geen contact met mensen willen.
Daar is toch ook niks mis mee. Als je kluizenaar wilt zijn? Lekker teruggeworpen op jezelf en misschien kom je nog wel op een briljant idee (bijv. Descartes had zich opgesloten en kwam uiteindelijk in deze stilte toch met de mooie uitspraak: cogito ergo sum 'ik denk dus ik besta').
Of praten we langs elkaar heen..
Riedeltje dat is geen kluizenaar wat mij betreft. Ik bedoel echt mensen die mensenschuw zijn en overdag ook niemand zien. Die echt in een hutje op de hei zitten en geen helemaal geen contact met mensen willen.
Daar is toch ook niks mis mee. Als je kluizenaar wilt zijn? Lekker teruggeworpen op jezelf en misschien kom je nog wel op een briljant idee (bijv. Descartes had zich opgesloten en kwam uiteindelijk in deze stilte toch met de mooie uitspraak: cogito ergo sum 'ik denk dus ik besta').
Of praten we langs elkaar heen..

zondag 22 november 2009 om 14:59
Ik vind het altijd zo raar dat mensen het raar vinden als je in je eentje niet eenzaam bent! Ben de dertig gepasseerd, heb nog geen relatie en zit er eerlijk gezegd ook niet op te wachten. Ik vind het heerlijk in m'n eetje, laat ook absoluut geen dingen daarom. Oké, het heeft een paar praktische nadelen maar die wegen niet op tegen de luxe van het alleen zijn. Maar de vragen en opmerkingen die ik uit m'n omgeving krijg, zijn soms echt niet van de lucht. Mensen die mij een relatie willen inpraten of soms zelfs bij het denigrerende af reageren op een 'alleenstaande'. Alsof je alleen maar meetelt als je aan het geijkte plaatje voldoet.
Oké, er spreekt een lichte frustratie uit mijn post maar dat komt echt omdat ik het heel merkwaardig vind dat je je altijd moet verantwoorden als je bewust alleen bent maar nooit als je de eerder genoemde geijkte paden bewandelt.
Oké, er spreekt een lichte frustratie uit mijn post maar dat komt echt omdat ik het heel merkwaardig vind dat je je altijd moet verantwoorden als je bewust alleen bent maar nooit als je de eerder genoemde geijkte paden bewandelt.
zondag 22 november 2009 om 15:06
@ Lion:
herken het volledig wat je schrijft!!
Snap dat nooit zo goed van de omgeving. Een collega zijn het pasgeleden treffend: er zijn zo veel mensen eenzaam met z'n 2-en. Kies voor jezelf! Dat was wel een eye-opener.
Als je ervoor kiest (of door omstandigheden) om alleen te zijn en gelukkig bent vind ik dit heel knap en sterk van die persoon. (helaas ben ik zelf nog steeds niet zover ;().
herken het volledig wat je schrijft!!
Snap dat nooit zo goed van de omgeving. Een collega zijn het pasgeleden treffend: er zijn zo veel mensen eenzaam met z'n 2-en. Kies voor jezelf! Dat was wel een eye-opener.
Als je ervoor kiest (of door omstandigheden) om alleen te zijn en gelukkig bent vind ik dit heel knap en sterk van die persoon. (helaas ben ik zelf nog steeds niet zover ;().
zondag 22 november 2009 om 15:14
Het is juist goed als je graag alleen bent, dat betekent dat je gewoon de dingen doet die jij leuk vindt, ook als je niemand kan vinden die meewil. In mijn familie is dat heel normaal: ben zelf een paar jaar geleden een week naar Londen geweest in mijn eentje en dat was geweldig. Het geeft een fantastisch gevoel als je alleen in een vreemde stad rondloopt en je van niemand afhankelijk bent.
Niks zo treurig als iemand die niets onderneemt in zijn eentje. Ik heb een vriendin die, toen ze een paar jaar single was, niets meer deed (geen dagje uit, geen vakantie), alleen omdat ze niemand kon vinden om mee te gaan. Ze zit in het onderwijs en klaagde dan ook echt dat ze zich zo verveelde tijdens de lange zomervakanties.... ongelooflijk
Het enige wat ik minder leuk vind is uit eten s' avonds. Ik ken veel mensen die het gerust doen, maar zelf vind ik het minder prettig om in mijn eentje in een restaurantje te zitten (lunch en koffie vind ik dan weer geen probleem, raar he, hoe dat werkt)
Niks zo treurig als iemand die niets onderneemt in zijn eentje. Ik heb een vriendin die, toen ze een paar jaar single was, niets meer deed (geen dagje uit, geen vakantie), alleen omdat ze niemand kon vinden om mee te gaan. Ze zit in het onderwijs en klaagde dan ook echt dat ze zich zo verveelde tijdens de lange zomervakanties.... ongelooflijk
Het enige wat ik minder leuk vind is uit eten s' avonds. Ik ken veel mensen die het gerust doen, maar zelf vind ik het minder prettig om in mijn eentje in een restaurantje te zitten (lunch en koffie vind ik dan weer geen probleem, raar he, hoe dat werkt)