Als enige single over
donderdag 28 september 2017 om 22:37
Aha..Daar zeg je natuurlijk iets heel belangrijks. Jouw vorige relatie heeft toch wel jouw beeld vertroebeld over hoe mannen kunnen zijn. Waarschijnlijk ben je daarom zo serieus , omdat je gelijk wilt weten wat voor vlees je in de kuip hebt. Logisch, maar niet realistisch. Mensen worden nu eenmaal gekwetst door anderen. Hoe meer liefde er speelt, hoe meer je gekwetst kunt raken. En dat is natuurlijk doodeng. Maar het lijkt mij enger om onvrijwillig single te blijven uit angst voor iets wat helemaal nooit hoeft te gebeuren.Lattemacciato44 schreef: ↑28-09-2017 22:31@ Tiswa ik geef dates zeker een kans vins het vooral belangrijk dat het tijdens de eerste date gezellig is.
@Moiren ik heb vaak het idee dat manne van mijn leeftijd meer van de scharrels zijn dan van de serieuze relaties maar dit kan komen doordat ik mannen vaak opstap leer kennen. Ben in mijn vorige relatie best wel gekwetst en ben best wel bang om opnieuw gekwetst te worden.
donderdag 28 september 2017 om 22:38
Daar kan je wat aan gaan doen of er naar leven. Die keuze is aan jou.Lattemacciato44 schreef: ↑28-09-2017 22:35@ Dakduif ik merk naarmate de meeste van mijn vrienden gesetteld zijn ik dat ook graag zou willen. Als stelletje heb je toch veel fijne momenten samen. Samen een weekendje weg, filmpje kijken, uiteten gaan, samen wakker worden in het weekend etc.
De angst zit hem in afgewezen te worden en bang zijn om alleen over te blijven.
Straks strandt een deel van die relaties van je vriendinnen en zijn ze terug vrijgezel.
Heel veel relaties zijn helaas niet "voor eeuwig".
Bovendien komen er op zulke manieren ook misschien weer leuke mannen vrij.
(Niet dat je die van je vriendinnen maar moet overnemen, maar midden 20 heb je nog meer dan tijd genoeg ...)
Heel veel relaties zijn helaas niet "voor eeuwig".
Bovendien komen er op zulke manieren ook misschien weer leuke mannen vrij.
(Niet dat je die van je vriendinnen maar moet overnemen, maar midden 20 heb je nog meer dan tijd genoeg ...)
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 28-09-2017 22:39
8.03% gewijzigd
Maar niet zomaar denk ik.
donderdag 28 september 2017 om 22:40
Dat is ook eng, maar het goede nieuws is dat die potentiële date dat waarschijnlijk net zo voeltLattemacciato44 schreef: ↑28-09-2017 22:35@ Dakduif ik merk naarmate de meeste van mijn vrienden gesetteld zijn ik dat ook graag zou willen. Als stelletje heb je toch veel fijne momenten samen. Samen een weekendje weg, filmpje kijken, uiteten gaan, samen wakker worden in het weekend etc.
De angst zit hem in afgewezen te worden en bang zijn om alleen over te blijven.
En echt alleen overblijven kan denk ik alleen als je zelf onrealistische verwachtingen hebt van een totaalplaatje, wat niet weggelegd is.
donderdag 28 september 2017 om 22:41
Ze zegt niet dat ze het leven serieus neemt maar "Ik ben iemand die relaties heel serieus neemt".MoirenPhae schreef: ↑28-09-2017 22:33Maar waarom denk je dat het leven wat minder serieus nemen gelijk aan one night stands staat?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
donderdag 28 september 2017 om 22:41
Ik begrijp waar je heen wilt. Ze zegt zoiets niet zomaar. Ik denk alleen dat ze zich er zelf niet van bewust is waarom ze dit dacht.
donderdag 28 september 2017 om 22:43
Ik denk zomaar vanuit wat ze mee heeft gemaakt.MoirenPhae schreef: ↑28-09-2017 22:42En als e het wat minder serieus neemt neuk je toch niet gelijk rond?
Ik vraag me af waar die associatie vandaan komt.
donderdag 28 september 2017 om 22:44
donderdag 28 september 2017 om 22:45
Of mss wel opvoeding en heeft ze daarom meegemaakt wat ze heeft meegemaakt.
Ik weet het niet. Wel dat er vaak hardnekkige denkbeelden onder dit soort dingen zitten (heeft iedereen trouwens, van die blauwdrukken).
Pas als je ze herkent kan je ze veranderen.
donderdag 28 september 2017 om 22:49
Ze wil een serieuze relatie, geen one night stands. Prima toch.MoirenPhae schreef: ↑28-09-2017 22:42En als e het wat minder serieus neemt neuk je toch niet gelijk rond?
Ik vraag me af waar die associatie vandaan komt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
donderdag 28 september 2017 om 22:50
Het is inderdaad vaak gecompliceerder dan zo op het eerste gezicht.MoirenPhae schreef: ↑28-09-2017 22:45Of mss wel opvoeding en heeft ze daarom meegemaakt wat ze heeft meegemaakt.
Ik weet het niet. Wel dat er vaak hardnekkige denkbeelden onder dit soort dingen zitten (heeft iedereen trouwens, van die blauwdrukken).
Pas als je ze herkent kan je ze veranderen.
En inderdaad, herken de valkuilen bij jezelf, zodat je uiteindelijk andere keuzes leert maken die je wél brengen waar je wezen wilt.
donderdag 28 september 2017 om 22:51
@ allemaal, ik zeg dit inderdaad niet zomaar.op de middelbare school ben ik er gepest waardoor ik best wel bang ben om afgewezen te worden. Heb hiervoor hulp gezocht.
Ik heb van mijn 18e tot mijn twintigste een relatie gehad en hier ben ik zeker twee jaar kapot van geweest. Vervolgens ben ik met een aantal jongens gaan daten maar was het wel leuk maar kwam er nooit iets serieus uit voort en vorig jaar heb ik ook '"relatie" van vijf maanden gehad waarna ik behoorlijk van slag was toen dit over ging.
Ik probeer me open te stellen voor anderen. Vaak hoor ik opstap dat ik boos kijk terwijl ik absoluut geen chagrijnig persoon ben maar waarschijnlijk omdat ik zo onzeker ben geworden over mezelf kijk ik serieus/boos.
Ik heb van mijn 18e tot mijn twintigste een relatie gehad en hier ben ik zeker twee jaar kapot van geweest. Vervolgens ben ik met een aantal jongens gaan daten maar was het wel leuk maar kwam er nooit iets serieus uit voort en vorig jaar heb ik ook '"relatie" van vijf maanden gehad waarna ik behoorlijk van slag was toen dit over ging.
Ik probeer me open te stellen voor anderen. Vaak hoor ik opstap dat ik boos kijk terwijl ik absoluut geen chagrijnig persoon ben maar waarschijnlijk omdat ik zo onzeker ben geworden over mezelf kijk ik serieus/boos.
donderdag 28 september 2017 om 22:52
Ik heb er helemaal geen mening over. Maar schijnbaar ben ik onduidelijk.
Ik stel voor iets minder serieus te doen.
TO zegt geen ons te willen.
Seks was nog niet eens in me opgekomen, ik bedoelde wat luchthartiger, daar refereer ik ook aan.. Dus vroeg ik me af waarom TO gelijk denkt dat ik bedoel dat ze moet gaan onsen, omdat ik denk dat dat niet zomaar in je opkomt als het ognergens over seks is gegaan.
donderdag 28 september 2017 om 22:54
Natuurlijk is dat helemaal prima.
Ergens gaat er alleen iets niet helemaal goed op liefdesgebied zoals zij graag zou zien.
Misschien laat ze wel potentiële supermannen schieten ,omdat haar beeld gekleurd is wat mannen betreft.
Iemand die gekwetst is en dat nooit meer mee wil maken, kan onbedoeld de vetkeerde signalen afgeven op een date.
Misschien verteld TO daar wel over bv. tijdens de date. Wij weten helaas niet wat er mis gaat.
donderdag 28 september 2017 om 22:55
uh????? leg eens uit. je zegt eerst dat iedereen in een relatie zit. en nu dat de mannen van jouw leeftijd alleen van de scharrels zijn. met wat voor mannen hebben je vriendinnen dan een relatie?Lattemacciato44 schreef: ↑28-09-2017 22:31@ Tiswa ik geef dates zeker een kans vins het vooral belangrijk dat het tijdens de eerste date gezellig is.
@Moiren ik heb vaak het idee dat manne van mijn leeftijd meer van de scharrels zijn dan van de serieuze relaties maar dit kan komen doordat ik mannen vaak opstap leer kennen. Ben in mijn vorige relatie best wel gekwetst en ben best wel bang om opnieuw gekwetst te worden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
donderdag 28 september 2017 om 22:56
Stel je voor dat TO deze " denkwijze" ( niet negatief bedoelt) meeneemt naar een date, dan weet je al wat er mis gaat.MoirenPhae schreef: ↑28-09-2017 22:52Ik heb er helemaal geen mening over. Maar schijnbaar ben ik onduidelijk.
Ik stel voor iets minder serieus te doen.
TO zegt geen ons te willen.
Seks was nog niet eens in me opgekomen, ik bedoelde wat luchthartiger, daar refereer ik ook aan.. Dus vroeg ik me af waarom TO gelijk denkt dat ik bedoel dat ze moet gaan onsen, omdat ik denk dat dat niet zomaar in je opkomt als het ognergens over seks is gegaan.
donderdag 28 september 2017 om 23:00
Jij kan ook iemand vragen.Lattemacciato44 schreef: ↑28-09-2017 22:59Ik denk inderdaad dat ik aan mijn uitstraling moet werken en er luchtig in moet staan. Ik heb sowieso niet zo veel dates omdat ik niet vaak gevraagd wordt en het sowieso wel spannend vind.
Misschien handig om te onderzoeken waar de behoefte om heel serieus te zijn vandaan komt. Kan je de controle loslaten?
donderdag 28 september 2017 om 23:02
Er luchtig in moeten staan is natuurlijk alleen maar haalbaar als jij dat ook zo voelt. Je moet denk ik eerst voor jezelf het idee loslaten dat elke man je uiteindelijk zal kwetsen. Geef het verleden een plek en je toekomst een kans. Dan vakt alles vanzelf op zijn plek.Lattemacciato44 schreef: ↑28-09-2017 22:59Ik denk inderdaad dat ik aan mijn uitstraling moet werken en er luchtig in moet staan. Ik heb sowieso niet zo veel dates omdat ik niet vaak gevraagd wordt en het sowieso wel spannend vind.
donderdag 28 september 2017 om 23:03
Hele goede vraag.MoirenPhae schreef: ↑28-09-2017 23:00Jij kan ook iemand vragen.
Misschien handig om te onderzoeken waar de behoefte om heel serieus te zijn vandaan komt. Kan je de controle loslaten?
donderdag 28 september 2017 om 23:06
Ik denk dat de angst om gekwetst/afgewezen te worden bij mij heel diep zit.
@Hamerhaai (sommige) mannen in de kroeg komen vaak op mij over alsof ze een beetje rond willen neuken met iedereen en verder niks. De vrienden van mijn vriendinnen zijn hartstikke lieve mannen. Heb laatst aan een vriendin gevraagd of zij een date/stapavond/kennismaking kon regelen met een vriend van haar vriend, hij leek me wel een leuke vent.
@Hamerhaai (sommige) mannen in de kroeg komen vaak op mij over alsof ze een beetje rond willen neuken met iedereen en verder niks. De vrienden van mijn vriendinnen zijn hartstikke lieve mannen. Heb laatst aan een vriendin gevraagd of zij een date/stapavond/kennismaking kon regelen met een vriend van haar vriend, hij leek me wel een leuke vent.