Als je als vrouw niet zo mooi bent

28-05-2018 22:07 297 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het begon al in mijn puberteit. Ik werd niet ten dans gevraagd, er waren geen jongens verliefd op mij, ik stond niet stiekem te zoenen ergens.
Ontmoedigd was ik daardoor niet echt. Ik was er niet zo mee bezig, dacht dat mijn tijd nog wel zou komen.
Ik vertrok naar Amsterdam om te studeren, ging uit, met vriendinnen en soms ook wel alleen. Ik begreep nooit wat er leuk was aan uitgaan omdat ik de hele avond alleen stond. Er is mij ook nog nooit een drankje aangeboden, er werden geen gesprekjes aangeknoopt met mij. Ik zocht soms zelf wel contact, meestal kreeg ik dan een verontwaardigde blik terug, of de mannen bleven om zich heen kijken. Soms kwam er wel eens iemand op me af, die zodra hij dichterbij kwam, dan weer weg liep. Ik stond er niet zo bij stil, en dacht dat dit normaal was, dat dit uitgaan was.
Op mijn 23e heb ik voor het eerst gezoend, en met deze man trouwde ik. Ik ben 20 jaar met hem samen geweest. Toen toonde een, hele mooie vrouw, die zelf net verlaten was door haar man, interesse in hem. Binnen een week was hij weg en bestond ik eigenlijk niet meer. En dat was het dan. Ik ben 44 jaar en dit is alle ervaring die ik heb met mannen. Ik ben sociaal, openminded, ben leuk in het contact, heb een normaal zelfvertrouwen, hou van sex, goed lichaam, goed opgeleid, leuke baan. Maar uiteindelijk geeft dat kennelijk toch niet de doorslag.
Ik heb er nooit aan gedacht, er niet eens bij stil gestaan, maar als ik kijk naar mijn leven en het bijna totale gebrek aan mannelijke aandacht...
Een poos geleden was ik ergens op een congres, samen met een mannelijke kennis. We wilden allebei koffie halen en liepen naar de koffiebar waar een hele mooie vrouw stond. Vanaf dat moment was ik volledig onzichtbaar. Ik heb ook geen koffie meer gekregen. Eigenlijk viel toen het muntje. Het was al die tijd gewoon mijn uiterlijk. Het gebrek aan aandacht van mannen, nooit mee uitgevraagd zijn, nooit een drankje aangeboden krijgen, nooit een man die op je af komt, een expartner die het wel makkelijk vond om met mij getrouwd te zijn, maar toen zich wat mooiers aandiende zo weg was. Ik ben gewoon niet mooi genoeg, en die realisatie vind ik heel erg. Door mijn uiterlijk heb ik zoveel ervaringen gemist die normaal zijn. Ik wil ook graag geliefd zijn, zou willen daten, versierd worden, sex hebben, zeker nu ik weer alleen ben. Maar omdat ik niet mooi ben, heb ik niet zoveel te kiezen en misschien wel helemaal niets te kiezen, en dat doet pijn.
Sorry voor het lange verhaal, het helpt om van me af te schrijven. Misschien zijn er mensen die dit herkennen?
lolapaloeza schreef:
31-05-2018 08:16
Vandaar al die liefdes met personen die je eigenlijk al heel lang kent of een collega. Dan hangt het contact niet van uiterlijk af.
Dat is de reden dat ik niet in platonische vriendschap tussen mannen en vrouwen geloof.

O en voor mezelf geldt: als ik een vrouw niet meteen aantrekkelijk vindt, dan gebeurt dat ook niet meer, hoe lief ze ook blijkt te zijn.
Als je niet mooi bent qua uiterlijk, dan wordt je uitstraling belangrijker. Dat kan alsnog zorgen dat iemand jou aantrekkelijk vindt.
Soms wist ik niet dat ik iemand aantrekkelijk vond, tot die man heel leuk blijkt. Dan valt me pas op hoe sexy hij altijd al was.
iones schreef:
30-05-2018 16:55
Nee, vrouwen vinden dat minder belangrijk. Echt.
Misschien niet alle vrouwen, maar veel vrouwen denken er zo over.
Voor mezelf kan een ondeugende blik, leuke lach of sprankelende conversatie voldoende zijn om een man die volgens gangbare normen niet knap is heel aantrekkelijk te vinden.
De inhoud vind ik belangrijker dan de verpakking.
Een filmsterknappe vent waar ik geen goed gesprek mee kan voeren of die me niet aan het lachen kan krijgen zal me nooit boeien.
julius schreef:
31-05-2018 08:35
Dat is de reden dat ik niet in platonische vriendschap tussen mannen en vrouwen geloof.

O en voor mezelf geldt: als ik een vrouw niet meteen aantrekkelijk vindt, dan gebeurt dat ook niet meer, hoe lief ze ook blijkt te zijn.
Die collega die ik toch leuker bleek te vinden dan verwacht vond ik nooit helemaal onaantrekkelijk. Maar hij viel me in die zin gewoon niet op. Ik vond helemaal niets van hem, ik haalde hem ook regelmatige door de war met een andere collega met hetzelfde kapsel. Tot ik hem beter leerde kennen.

Dat ik hem uiteindelijk toch heel aantrekkelijk bleek te vinden had trouwens niets te maken met hoe lief hij was.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
YouWish schreef:
31-05-2018 08:08
Sarcasme....?
Nee serieus.
Bearnaise schreef:
31-05-2018 09:18
Nee serieus.

Pff degene waar jij zo serieus op reageerde was overduidelijk sarcastisch.
YouWish schreef:
31-05-2018 09:24
Pff degene waar jij zo serieus op reageerde was overduidelijk sarcastisch.
Oh oeps.. :facepalm:
Dreamer schreef:
30-05-2018 20:36
Wat nou als jouw man kaal geworden was?
Mijn man is na een kort ziekbed overleden en als hij behandeld had kunnen worden dan was hij waarschijnlijk kaal geworden. Dus ik denk van had ik maar een kale man maar bij ziekte enzo vind ik het heel iets anders.
Bearnaise schreef:
31-05-2018 09:30
Oh oeps.. :facepalm:

;-D
Blondie456 schreef:
31-05-2018 09:37
Mijn man is na een kort ziekbed overleden en als hij behandeld had kunnen worden dan was hij waarschijnlijk kaal geworden. Dus ik denk van had ik maar een kale man maar bij ziekte enzo vind ik het heel iets anders.
:hug:

Ik denk dat als je van iemand bent gaan houden, dus na de verliefdheid, dat het uiterlijk van ondergeschikt belang is. Mooi hoe dat gaat.
Bearnaise schreef:
31-05-2018 09:46
:hug:

Ik denk dat als je van iemand bent gaan houden, dus na de verliefdheid, dat het uiterlijk van ondergeschikt belang is. Mooi hoe dat gaat.
Ik zou dan weer wel heel boos geworden zijn als hij zijn hoofd zo maar kaal geschoren zou hebben. Zo zou hij ook boos geworden zijn als ik mijn haar kort had laten knippen.
Blondie456 schreef:
31-05-2018 09:53
Ik zou dan weer wel heel boos geworden zijn als hij zijn hoofd zo maar kaal geschoren zou hebben. Zo zou hij ook boos geworden zijn als ik mijn haar kort had laten knippen.
Ja klopt! Gek he?

Misschien gaat het erom dat je haar verliezen, hangborsten krijgen, bijkomen door ouderdom oid wat geleidelijker gaat. Het is iig anders.
Blondie456 schreef:
31-05-2018 09:37

Nouja, dat bedoelde ik wel een beetje, inderdaad. Sorry als ik zout in een wonde wreef, trouwens :hug:
Ik houd ook niet zo van kale mannen, maar het haar van mijn man wordt toch echt steeds dunner. Daar valt weinig aan te doen, natuurlijk. Op een gegeven moment zal hij zich dan ook kaal gaan scheren, want hij vindt zo'n randje haar niets.
Later is nu
amarna schreef:
31-05-2018 08:53
Misschien niet alle vrouwen, maar veel vrouwen denken er zo over.
Voor mezelf kan een ondeugende blik, leuke lach of sprankelende conversatie voldoende zijn om een man die volgens gangbare normen niet knap is heel aantrekkelijk te vinden.
De inhoud vind ik belangrijker dan de verpakking.
Een filmsterknappe vent waar ik geen goed gesprek mee kan voeren of die me niet aan het lachen kan krijgen zal me nooit boeien.

Volgens mij is dat voor de meeste mannen ook echt zo hoor. Wat heb je nou aan een mooie vrouw, als je er geen gesprek mee kunt voeren of lol mee kunt hebben?
Later is nu
TO,
Ik heb het idee dat je niet voor jezelf opkomt.
Je wordt niet mee uitgevraagd vertel je, of er wordt je geen drankje aangeboden.
Je kunt toch zelf actiever zijn naar mannen? Durf het eens, misschien vinden ze het hartstikke leuk als een vrouw zelf het initiatief neemt.

En zoek het niet in uitgaansgelegenheden. Maak eens een praatje met een man bij de bushalte of in de supermarkt. Niet met het doel om hem te versieren, maar om meer zelfvertrouwen te krijgen.

En waarom heb je je collega die voor jou geen koffie meer haalde toen hij een mooie vrouw zag er niet (met een grapje) op aangesproken ?
Dreamer schreef:
31-05-2018 10:16
Wat heb je nou aan een mooie vrouw, als je er geen gesprek mee kunt voeren of lol mee kunt hebben?
Aan je arm rond paraderen en om naar te kijken.
En als ze zeestert in bed, zorg je gewoon dat je er een inktvis bij hebt voor de leuke seks.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
jaw schreef:
31-05-2018 13:27
En als ze zeestert in bed, zorg je gewoon dat je er een inktvis bij hebt voor de leuke seks.
En als ze wel mooi is, maar het IQ van een garnaal en EQ van een meelworm heeft?
jaw schreef:
31-05-2018 13:27
En een haai om aan je pik te zuigen :kwijl:
Paarsebloem schreef:
31-05-2018 19:33
En een haai om aan je pik te zuigen :kwijl:
Nee, een inktvis, zo eentje die al haar ledematen om je heen slaat om jou maar in die opening daartussen te krijgen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
amarna schreef:
31-05-2018 18:47
En als ze wel mooi is, maar het IQ van een garnaal en EQ van een meelworm heeft?
Dan werk je gewoon zoveel dat je haar alleen in bed tegenkomt. Hoef je meteen het huishouden niet te doen. Win - win.
julius schreef:
31-05-2018 19:46
Dan werk je gewoon zoveel dat je haar alleen in bed tegenkomt. Hoef je meteen het huishouden niet te doen. Win - win.
Is het niet simpeler, sneller en goedkoper om een prostituee te huren als je geen andere eisen stelt dan een mooi uiterlijk en goede seks?
Geen zoektochten naar een mooie partner, geen dure echtgenote, geen gezeik aan je kop, geen eisen die aan jou worden gesteld, geen schoonfamilie.
Win-win!
amarna schreef:
31-05-2018 20:03
Is het niet simpeler, sneller en goedkoper om een prostituee te huren als je geen andere eisen stelt dan een mooi uiterlijk en goede seks?
Geen zoektochten naar een mooie partner, geen dure echtgenote, geen gezeik aan je kop, geen eisen die aan jou worden gesteld, geen schoonfamilie.
Win-win!
Met een hoer is het lastig pronken natuurlijk, en daarbij hebben de mannen die kiezen voor zo'n vrouw de behoefte aan een 'thuisbasis', of in ieder geval het gevoel die te hebben. Er aan deelnemen is vaak teveel gevraagd.

Mijn ding is het ook niet hoor.
Maar iedereen wordt toch uiteindelijk "minder mooi"? Bedoel als je het alleen van je uiterlijk moet hebben, dan wordt het lastig denk ik....
Ik kan mannen "die niet aan het standaard "mooi" zijn "voldoen" ", ontzettend! aantrekkelijk vinden. Er zit echt een wezenlijk verschil tussen mooi en aantrekkelijk bij mij.
Harloopfanaat1987 schreef:
31-05-2018 20:25
Maar iedereen wordt toch uiteindelijk "minder mooi"? Bedoel als je het alleen van je uiterlijk moet hebben, dan wordt het lastig denk ik....
Ik kan mannen "die niet aan het standaard "mooi" zijn "voldoen" ", ontzettend! aantrekkelijk vinden. Er zit echt een wezenlijk verschil tussen mooi en aantrekkelijk bij mij.
Vrouwen en mannen worden (op het eerste gezicht) gewoon niet langs dezelfde meetlat gelegd.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven