Relaties

alle pijlers

Relaties

alle pijlers 

Als je als vrouw niet zo mooi bent

maandag 28 mei 2018 om 22:07

Het begon al in mijn puberteit. Ik werd niet ten dans gevraagd, er waren geen jongens verliefd op mij, ik stond niet stiekem te zoenen ergens. 
Ontmoedigd was ik daardoor niet echt. Ik was er niet zo mee bezig, dacht dat mijn tijd nog wel zou komen.
Ik vertrok naar Amsterdam om te studeren, ging uit, met vriendinnen en soms ook wel alleen. Ik begreep nooit wat er leuk was aan uitgaan omdat ik de hele avond alleen stond. Er is mij ook nog nooit een drankje aangeboden, er werden geen gesprekjes aangeknoopt met mij. Ik zocht soms zelf wel contact, meestal kreeg ik dan een verontwaardigde blik terug, of de mannen bleven om zich heen kijken. Soms kwam er wel eens iemand op me af, die zodra hij dichterbij kwam, dan weer weg liep. Ik stond er niet zo bij stil, en dacht dat dit normaal was, dat dit uitgaan was.
Op mijn 23e heb ik voor het eerst gezoend, en met deze man trouwde ik. Ik ben 20 jaar met hem samen geweest. Toen toonde een, hele mooie vrouw, die zelf net verlaten was door haar man, interesse in hem. Binnen een week was hij weg en bestond ik eigenlijk niet meer. En dat was het dan. Ik ben 44 jaar en dit is alle ervaring die ik heb met mannen. Ik ben sociaal, openminded, ben leuk in het contact, heb een normaal zelfvertrouwen, hou van sex, goed lichaam, goed opgeleid, leuke baan. Maar uiteindelijk geeft dat kennelijk toch niet de doorslag.
Ik heb er nooit aan gedacht, er niet eens bij stil gestaan, maar als ik kijk naar mijn leven en het bijna totale gebrek aan mannelijke aandacht...
Een poos geleden was ik ergens op een congres, samen met een mannelijke kennis. We wilden allebei koffie halen en liepen naar de koffiebar waar een hele mooie vrouw stond. Vanaf dat moment was ik volledig onzichtbaar. Ik heb ook geen koffie meer gekregen. Eigenlijk viel toen het muntje. Het was al die tijd gewoon mijn uiterlijk. Het gebrek aan aandacht van mannen, nooit mee uitgevraagd zijn, nooit een drankje aangeboden krijgen, nooit een man die op je af komt, een expartner die het wel makkelijk vond om met mij getrouwd te zijn, maar toen zich wat mooiers aandiende zo weg was. Ik ben gewoon niet mooi genoeg, en die realisatie vind ik heel erg. Door mijn uiterlijk heb ik zoveel ervaringen gemist die normaal zijn. Ik wil ook graag geliefd zijn, zou willen daten, versierd worden, sex hebben, zeker nu ik weer alleen ben. Maar omdat ik niet mooi ben, heb ik niet zoveel te kiezen en misschien wel helemaal niets te kiezen, en dat doet pijn.
Sorry voor het lange verhaal, het helpt om van me af te schrijven. Misschien zijn er mensen die dit herkennen?
                    Ontmoedigd was ik daardoor niet echt. Ik was er niet zo mee bezig, dacht dat mijn tijd nog wel zou komen.
Ik vertrok naar Amsterdam om te studeren, ging uit, met vriendinnen en soms ook wel alleen. Ik begreep nooit wat er leuk was aan uitgaan omdat ik de hele avond alleen stond. Er is mij ook nog nooit een drankje aangeboden, er werden geen gesprekjes aangeknoopt met mij. Ik zocht soms zelf wel contact, meestal kreeg ik dan een verontwaardigde blik terug, of de mannen bleven om zich heen kijken. Soms kwam er wel eens iemand op me af, die zodra hij dichterbij kwam, dan weer weg liep. Ik stond er niet zo bij stil, en dacht dat dit normaal was, dat dit uitgaan was.
Op mijn 23e heb ik voor het eerst gezoend, en met deze man trouwde ik. Ik ben 20 jaar met hem samen geweest. Toen toonde een, hele mooie vrouw, die zelf net verlaten was door haar man, interesse in hem. Binnen een week was hij weg en bestond ik eigenlijk niet meer. En dat was het dan. Ik ben 44 jaar en dit is alle ervaring die ik heb met mannen. Ik ben sociaal, openminded, ben leuk in het contact, heb een normaal zelfvertrouwen, hou van sex, goed lichaam, goed opgeleid, leuke baan. Maar uiteindelijk geeft dat kennelijk toch niet de doorslag.
Ik heb er nooit aan gedacht, er niet eens bij stil gestaan, maar als ik kijk naar mijn leven en het bijna totale gebrek aan mannelijke aandacht...
Een poos geleden was ik ergens op een congres, samen met een mannelijke kennis. We wilden allebei koffie halen en liepen naar de koffiebar waar een hele mooie vrouw stond. Vanaf dat moment was ik volledig onzichtbaar. Ik heb ook geen koffie meer gekregen. Eigenlijk viel toen het muntje. Het was al die tijd gewoon mijn uiterlijk. Het gebrek aan aandacht van mannen, nooit mee uitgevraagd zijn, nooit een drankje aangeboden krijgen, nooit een man die op je af komt, een expartner die het wel makkelijk vond om met mij getrouwd te zijn, maar toen zich wat mooiers aandiende zo weg was. Ik ben gewoon niet mooi genoeg, en die realisatie vind ik heel erg. Door mijn uiterlijk heb ik zoveel ervaringen gemist die normaal zijn. Ik wil ook graag geliefd zijn, zou willen daten, versierd worden, sex hebben, zeker nu ik weer alleen ben. Maar omdat ik niet mooi ben, heb ik niet zoveel te kiezen en misschien wel helemaal niets te kiezen, en dat doet pijn.
Sorry voor het lange verhaal, het helpt om van me af te schrijven. Misschien zijn er mensen die dit herkennen?

woensdag 30 mei 2018 om 14:12

Wie heeft er eigenlijk bij een eerste keer briljante seks? De eerste keer is toch altijd wat ehm.. Nou iig niet 100%. Doe mij maar liever die 2e en 3e keer.  Al is dat denk ik weer een andere discussie.
Jammer dat je nick lelijkerd is. Ik voel me gedwongen je zo te noemen als ik je aan wil spreken. Ik vind het nieuwe programma Fred van Leer alles uit de kast op TLC wel een aanrader voor je. Hij laat elke vrouw zien dat je met de juiste kleding echt wel meer kunt uitstralen. Als je je lelijk voelt, kleed je je vaak ook anders. Ik zou het je gunnen jezelf wat meer te accepteren en te denken Fuck it! Ik mag er zijn.
Afgezien daarvan doe ik niet meer mee aan body shamen. Toen ik een relatie met een vrouw had, werd ik ook constant aangesproken of ik niet buiten haar "league" was en anderen zeiden ronduit eerlijk dat ze haar te lelijk vonden. Heb me echt verbaasd over die brutaliteit en spreek mij sindsdien ook meer daarover uit. Voor mij was ze perfect.
                    Jammer dat je nick lelijkerd is. Ik voel me gedwongen je zo te noemen als ik je aan wil spreken. Ik vind het nieuwe programma Fred van Leer alles uit de kast op TLC wel een aanrader voor je. Hij laat elke vrouw zien dat je met de juiste kleding echt wel meer kunt uitstralen. Als je je lelijk voelt, kleed je je vaak ook anders. Ik zou het je gunnen jezelf wat meer te accepteren en te denken Fuck it! Ik mag er zijn.
Afgezien daarvan doe ik niet meer mee aan body shamen. Toen ik een relatie met een vrouw had, werd ik ook constant aangesproken of ik niet buiten haar "league" was en anderen zeiden ronduit eerlijk dat ze haar te lelijk vonden. Heb me echt verbaasd over die brutaliteit en spreek mij sindsdien ook meer daarover uit. Voor mij was ze perfect.
                                    When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
                                                                                Desmond Tutu

woensdag 30 mei 2018 om 14:53

Daar komt ook gewoon de biologie bij kijken. De lust. de voorkeur voor een biologisch perfect exemplaar. Gezond, sterke genen, etc. Wat bij de keuze voor een vrouw dus al snel betekent iemand die er jong uitziet, want betere eicellen, fitter om nageslacht ter wereld te brengen en liefst vrij van eventuele (geslachts)ziektes. En voor de keuze van een man, succesvol, sterk, fit, status etc. om zo iemand te hebben die sterke genen heeft en de middelen om zorg te leveren voor nageslacht. En het is vooral Lust gevoelens die daarin leidend zijn.
Echter, wanneer echt verliefdheid en liefde etc. mee gaat spelen, dan worden al snel een heleboel van dat soort primaire kenmerken opzij geschoven en kiest men de partner ook op minder oppervlakkige kenmerken zoals in staat zijn om ook gezamenlijk te kunnen leven en er ook onvoorwaardelijk voor elkaar zijn. Dan moet er dus ook een mentale klik zijn, een klik die pas ontdekt kan worden wanneer men echt tijd samen doorbrengt. Dan komen die lustgevoelens ook wel, maar pas achteraf, wanneer men elkaar al beter kent. En zo zijn er mensen die met een partner zijn die voor hen de beste is, ook al is die misschien niet de mooiste.
                                    Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.

woensdag 30 mei 2018 om 15:47

Ik kwam deze tegen op internet en moest aan dit topic denken: 
http://prettypearbride.com/must-have-mo ... ody-image/
                    http://prettypearbride.com/must-have-mo ... ody-image/

woensdag 30 mei 2018 om 16:25

Ik ben niet zo van de back-up. Het is dan gewoon in het moment een goed idee, een vervolg is altijd een beetje geforceerd omdat het echt zo 'op afspraak' is.
Ik geef ook geen contact gegevens dus ik denk niet dat het voor de persoon in kwestie verrassend is dat het eenmalig is.
En het kan vast zo zijn dat hij het helemaal niet zo spannend vond allemaal, dat maakt voor mijn ervaring niet veel uit natuurlijk.
                                    Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

woensdag 30 mei 2018 om 17:19

woensdag 30 mei 2018 om 17:31

Nou, ik in elk geval wel. Ik vind uiterlijk wel belangrijk. Voor mij geen man met baard of tatoos of een kale man.

woensdag 30 mei 2018 om 20:06

Natuurlijk is uiterlijk belangrijk, net als seks belangrijk is. Alleen geloof ik niet dat je door een geweldig uiterlijk of geweldige seks iemand echt aan je kunt binden.
Het helpt bij het contact maken, of zorgt dat je wat extra moeite doet, maar daarna moet er toch echt meer zijn. Voor liefde is het in ieder geval niet genoeg, en verrassend vaak eigenlijk geen voorwaarde.
                    Het helpt bij het contact maken, of zorgt dat je wat extra moeite doet, maar daarna moet er toch echt meer zijn. Voor liefde is het in ieder geval niet genoeg, en verrassend vaak eigenlijk geen voorwaarde.

woensdag 30 mei 2018 om 20:06

Verder alles goed?iones schreef: ↑30-05-2018 13:29Het is wél zo dat mannen te veel gewicht leggen op uiterlijk en dit heeft gevolgen. Dat kunnen we niet ontkennen.
Maar ik denk wel dat er in jouw geval veel aan te doen is. Trouwens, tegen een écht mooie vrouw kan bijna niemand op, dus maak je daar niet te sappel over. De meeste mannen zijn nu eenmaal leeghoofdig. Dat blijkt wel uit het feit dat het uiterlijk zo belangrijk vinden.
                                    Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen

woensdag 30 mei 2018 om 20:14

Kale mannen kunnen heel sexy zijn, tattoos jammie! En mannen met baard zijn heerlijk! Haha zo zie je maar weer dat iedereen weer iets anders aantrekkelijk vindBlondie456 schreef: ↑30-05-2018 17:31Nou, ik in elk geval wel. Ik vind uiterlijk wel belangrijk. Voor mij geen man met baard of tatoos of een kale man.
                                    I’m all about the fairytail baby 

woensdag 30 mei 2018 om 20:14

DitKoffielepel schreef: ↑28-05-2018 22:23Ik ben niet bijzonder knap. Wel verzorgd en zelfverzekerd. Op mannen stap ik zelf af als ik daar behoefte aan heb en drankjes aannemen van onbekenden doe ik niet. Het lijkt me waarschijnlijker dat je innerlijk je in de weg zit.

woensdag 30 mei 2018 om 20:24

Klopt. Mannen zeggen nooit nare dingen over het uiterlijk van vrouwen en accepteren ons gewoon zoals we zijn.
Het beste is daarom als vrouw je niet bezig te houden met hoe mannen over ons uiterlijk denken en ons gewoon te kleden zoals we willen. Make-up is vaak toch niet goed voor onze huid.
Kleed je daarom hoe je je goed voelt, of dat nu in een jurk of een tuinbroek is, en laat de te dure make-up voor wat het is. Daar worden we veel gelukkiger van.

woensdag 30 mei 2018 om 20:36

Blondie456 schreef: ↑30-05-2018 17:31Nou, ik in elk geval wel. Ik vind uiterlijk wel belangrijk. Voor mij geen man met baard of tatoos of een kale man.
Wat nou als jouw man kaal geworden was?
                                    Later is nu

woensdag 30 mei 2018 om 20:45

Ik denk eerlijk gezegd dat je met elkaar meegroeit als je ouder wordt, en elkaar dus wel aantrekkelijk blijft vinden.
Ik vind mijn man mooi om te zien, maar hij is niet de ultieme belichaming van knapheid. Dat hoeft ook niet, hij is mooi voor mij.

woensdag 30 mei 2018 om 21:13

Meer heb je dan ook niet nodig. Dat vind ik mooi erg positief.

donderdag 31 mei 2018 om 01:06

Euh... Ik heb veel te vaak mannen denigrerend horen praten over het uiterlijk van vrouwen. Zij doen dat net zo goed als vrouwen.Paarsebloem schreef: ↑30-05-2018 20:24Klopt. Mannen zeggen nooit nare dingen over het uiterlijk van vrouwen en accepteren ons gewoon zoals we zijn.

donderdag 31 mei 2018 om 06:40

Dat klopt voor mij ook, maar Blondie is vaak nogal stellig in dit soort uitingen. Dus ik vroeg het me af, hoe dat voor haar geweest zou zijn.
                                    Later is nu

donderdag 31 mei 2018 om 07:49

Ik stap niet op een vrouw af als ik haar niet aantrekkelijk vindt, dus het is zeker wel een voorwaarde. Natuurlijk is innerlijk en de klik veel belangrijker, maar daar kom je toch pas achter als het uiterlijk je bevalt?lolapaloeza schreef: ↑30-05-2018 20:06Natuurlijk is uiterlijk belangrijk, net als seks belangrijk is. Alleen geloof ik niet dat je door een geweldig uiterlijk of geweldige seks iemand echt aan je kunt binden.

donderdag 31 mei 2018 om 08:06

Sommige mensen vallen niet in de categorie mooi, maar vind ik heel aantrekkelijk. Meestal zijn het juist die hele gladde zogenaamde mooie mensen die ik dan weer niks vind. Het is echt een bepaalde uitstraling, en ja, zelfverzekerd zijn doet ook wonderen. En dat vonkje kan al gaan branden bij een kleinigheid zoals een mooie stem of een leuke lach. 
Je ex is gewoon een zak, midlifecrisis of zo. Maar zijn nieuwe zogenaamde mooie vrouw laat over een paar maand ook gewoon een ruft onder de dekens hoor..
                    Je ex is gewoon een zak, midlifecrisis of zo. Maar zijn nieuwe zogenaamde mooie vrouw laat over een paar maand ook gewoon een ruft onder de dekens hoor..

donderdag 31 mei 2018 om 08:16

Vandaar al die liefdes met personen die je eigenlijk al heel lang kent of een collega. Dan hangt het contact niet van uiterlijk af.

donderdag 31 mei 2018 om 08:31

Misschien is hij oprecht verliefd. Kan natuurlijk wel. Het zegt alleen alles over hem en niets over TO. Maar ik begrijp wel dat ze zich erg rot voelt.RockOla schreef: ↑31-05-2018 08:06Sommige mensen vallen niet in de categorie mooi, maar vind ik heel aantrekkelijk. Meestal zijn het juist die hele gladde zogenaamde mooie mensen die ik dan weer niks vind. Het is echt een bepaalde uitstraling, en ja, zelfverzekerd zijn doet ook wonderen. En dat vonkje kan al gaan branden bij een kleinigheid zoals een mooie stem of een leuke lach.
Ik voelde me totaal mislukt, toen mijn man net weg was. Terwijl ik weet dat ik dat niet ben. Verre van zelfs. Maar zo voelt het wel.

Het is toch handig om zo iemand als back up te houden voor de momenten dat je zin hebt in seks?
 Het is toch handig om zo iemand als back up te houden voor de momenten dat je zin hebt in seks?