Als je als vrouw niet zo mooi bent
maandag 28 mei 2018 om 22:07
Het begon al in mijn puberteit. Ik werd niet ten dans gevraagd, er waren geen jongens verliefd op mij, ik stond niet stiekem te zoenen ergens.
Ontmoedigd was ik daardoor niet echt. Ik was er niet zo mee bezig, dacht dat mijn tijd nog wel zou komen.
Ik vertrok naar Amsterdam om te studeren, ging uit, met vriendinnen en soms ook wel alleen. Ik begreep nooit wat er leuk was aan uitgaan omdat ik de hele avond alleen stond. Er is mij ook nog nooit een drankje aangeboden, er werden geen gesprekjes aangeknoopt met mij. Ik zocht soms zelf wel contact, meestal kreeg ik dan een verontwaardigde blik terug, of de mannen bleven om zich heen kijken. Soms kwam er wel eens iemand op me af, die zodra hij dichterbij kwam, dan weer weg liep. Ik stond er niet zo bij stil, en dacht dat dit normaal was, dat dit uitgaan was.
Op mijn 23e heb ik voor het eerst gezoend, en met deze man trouwde ik. Ik ben 20 jaar met hem samen geweest. Toen toonde een, hele mooie vrouw, die zelf net verlaten was door haar man, interesse in hem. Binnen een week was hij weg en bestond ik eigenlijk niet meer. En dat was het dan. Ik ben 44 jaar en dit is alle ervaring die ik heb met mannen. Ik ben sociaal, openminded, ben leuk in het contact, heb een normaal zelfvertrouwen, hou van sex, goed lichaam, goed opgeleid, leuke baan. Maar uiteindelijk geeft dat kennelijk toch niet de doorslag.
Ik heb er nooit aan gedacht, er niet eens bij stil gestaan, maar als ik kijk naar mijn leven en het bijna totale gebrek aan mannelijke aandacht...
Een poos geleden was ik ergens op een congres, samen met een mannelijke kennis. We wilden allebei koffie halen en liepen naar de koffiebar waar een hele mooie vrouw stond. Vanaf dat moment was ik volledig onzichtbaar. Ik heb ook geen koffie meer gekregen. Eigenlijk viel toen het muntje. Het was al die tijd gewoon mijn uiterlijk. Het gebrek aan aandacht van mannen, nooit mee uitgevraagd zijn, nooit een drankje aangeboden krijgen, nooit een man die op je af komt, een expartner die het wel makkelijk vond om met mij getrouwd te zijn, maar toen zich wat mooiers aandiende zo weg was. Ik ben gewoon niet mooi genoeg, en die realisatie vind ik heel erg. Door mijn uiterlijk heb ik zoveel ervaringen gemist die normaal zijn. Ik wil ook graag geliefd zijn, zou willen daten, versierd worden, sex hebben, zeker nu ik weer alleen ben. Maar omdat ik niet mooi ben, heb ik niet zoveel te kiezen en misschien wel helemaal niets te kiezen, en dat doet pijn.
Sorry voor het lange verhaal, het helpt om van me af te schrijven. Misschien zijn er mensen die dit herkennen?
Ontmoedigd was ik daardoor niet echt. Ik was er niet zo mee bezig, dacht dat mijn tijd nog wel zou komen.
Ik vertrok naar Amsterdam om te studeren, ging uit, met vriendinnen en soms ook wel alleen. Ik begreep nooit wat er leuk was aan uitgaan omdat ik de hele avond alleen stond. Er is mij ook nog nooit een drankje aangeboden, er werden geen gesprekjes aangeknoopt met mij. Ik zocht soms zelf wel contact, meestal kreeg ik dan een verontwaardigde blik terug, of de mannen bleven om zich heen kijken. Soms kwam er wel eens iemand op me af, die zodra hij dichterbij kwam, dan weer weg liep. Ik stond er niet zo bij stil, en dacht dat dit normaal was, dat dit uitgaan was.
Op mijn 23e heb ik voor het eerst gezoend, en met deze man trouwde ik. Ik ben 20 jaar met hem samen geweest. Toen toonde een, hele mooie vrouw, die zelf net verlaten was door haar man, interesse in hem. Binnen een week was hij weg en bestond ik eigenlijk niet meer. En dat was het dan. Ik ben 44 jaar en dit is alle ervaring die ik heb met mannen. Ik ben sociaal, openminded, ben leuk in het contact, heb een normaal zelfvertrouwen, hou van sex, goed lichaam, goed opgeleid, leuke baan. Maar uiteindelijk geeft dat kennelijk toch niet de doorslag.
Ik heb er nooit aan gedacht, er niet eens bij stil gestaan, maar als ik kijk naar mijn leven en het bijna totale gebrek aan mannelijke aandacht...
Een poos geleden was ik ergens op een congres, samen met een mannelijke kennis. We wilden allebei koffie halen en liepen naar de koffiebar waar een hele mooie vrouw stond. Vanaf dat moment was ik volledig onzichtbaar. Ik heb ook geen koffie meer gekregen. Eigenlijk viel toen het muntje. Het was al die tijd gewoon mijn uiterlijk. Het gebrek aan aandacht van mannen, nooit mee uitgevraagd zijn, nooit een drankje aangeboden krijgen, nooit een man die op je af komt, een expartner die het wel makkelijk vond om met mij getrouwd te zijn, maar toen zich wat mooiers aandiende zo weg was. Ik ben gewoon niet mooi genoeg, en die realisatie vind ik heel erg. Door mijn uiterlijk heb ik zoveel ervaringen gemist die normaal zijn. Ik wil ook graag geliefd zijn, zou willen daten, versierd worden, sex hebben, zeker nu ik weer alleen ben. Maar omdat ik niet mooi ben, heb ik niet zoveel te kiezen en misschien wel helemaal niets te kiezen, en dat doet pijn.
Sorry voor het lange verhaal, het helpt om van me af te schrijven. Misschien zijn er mensen die dit herkennen?
donderdag 31 mei 2018 om 20:50
Maar uiterlijk zegt echt niet alles. Ik nader nu een leeftijd dat verval
wat begint in te treden, maar een jaar of 8-10 geleden was ik best "mooi". Extravagant was ik totaal niet. Aandacht van mannen kreeg ik weinig. Was een muurbloempje, en viel blijkbaar niet op, ondanks het feit dat ik wel oke eruit zag.
donderdag 31 mei 2018 om 20:52
Mooi en lekker zijn twee verschillende dingen.Harloopfanaat1987 schreef: ↑31-05-2018 20:50Maar uiterlijk zegt echt niet alles. Ik nader nu een leeftijd dat vervalwat begint in te treden, maar een jaar of 8-10 geleden was ik best "mooi". Extravagant was ik totaal niet. Aandacht van mannen kreeg ik weinig. Was een muurbloempje, en viel blijkbaar niet op, ondanks het feit dat ik wel oke eruit zag.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
donderdag 31 mei 2018 om 21:10
donderdag 31 mei 2018 om 21:10
Wat een onaardige reacties zeg. Hoezo saai? En hoezo 'doe er wat aan'. Dat over vroeger dat weet ik niet hoor. Bij mij liep het ook niet storm. Ik denk dat er een idee zich heeft postgevat in jouw hoofd. Misschien is uitgaan voor jou ook niet het beste om een leuke man te ontmoeten, of vroeger een leuke jongen.
Roep eens wat hulptroepen in. Iemand die je vertrouwt. En investeer eens wat in je uiterlijk dan, als je denkt dat het daaraan ligt (lijkt me sterk).
Dat je verlaten bent door je man is ook superpijnlijk zeg. Dat hakt er in. Werk aan jezelf, praat er eens over met een professional. Kortom ga met jezelf aan de slag en focus je op dingen die je leuk vindt. Heel veel sterkte, maak er wat van!
Roep eens wat hulptroepen in. Iemand die je vertrouwt. En investeer eens wat in je uiterlijk dan, als je denkt dat het daaraan ligt (lijkt me sterk).
Dat je verlaten bent door je man is ook superpijnlijk zeg. Dat hakt er in. Werk aan jezelf, praat er eens over met een professional. Kortom ga met jezelf aan de slag en focus je op dingen die je leuk vindt. Heel veel sterkte, maak er wat van!
donderdag 31 mei 2018 om 21:13
Ik vind van mezelf niet dat ik zo extreem mooi ben maar heb dat wel al mijn hele leven gehoord dat mensen dat van mij vinden. Ik kreeg wel meer aandacht vroeger van mannen toen we uit gingen dan mijn vriendinnen maar ik ben ook stik gek.Harloopfanaat1987 schreef: ↑31-05-2018 21:05Stof om over na te denken....
Toch geloof ik nog steeds niet dat als mooierd per definitie meer aandacht hebt/krijgt.
donderdag 31 mei 2018 om 21:44
Onzin. Als een Megan fox even de supermarkt bezoekt is dat een totaal andere ervaring dan wanneer een Adèle dat doet. Als mooie vrouw krijg je de hele dag, overal, aandacht.Harloopfanaat1987 schreef: ↑31-05-2018 21:05Stof om over na te denken....
Toch geloof ik nog steeds niet dat als mooierd per definitie meer aandacht hebt/krijgt.
donderdag 31 mei 2018 om 23:49
Werk aan jezelf? Verlaten worden doet pijn. Daar moet je uiteindelijk doorheen. Geen professional ter wereld kan jouw verdriet weg nemen of eerder over laten gaan. Ze kunnen je hooguit handvatten geven om ermee om te gaan.Backpack10 schreef: ↑31-05-2018 21:10Wat een onaardige reacties zeg. Hoezo saai? En hoezo 'doe er wat aan'. Dat over vroeger dat weet ik niet hoor. Bij mij liep het ook niet storm. Ik denk dat er een idee zich heeft postgevat in jouw hoofd. Misschien is uitgaan voor jou ook niet het beste om een leuke man te ontmoeten, of vroeger een leuke jongen.
vrijdag 1 juni 2018 om 02:04
Harloopfanaat1987 schreef: ↑31-05-2018 20:50Maar uiterlijk zegt echt niet alles. Ik nader nu een leeftijd dat vervalwat begint in te treden, maar een jaar of 8-10 geleden was ik best "mooi". Extravagant was ik totaal niet. Aandacht van mannen kreeg ik weinig. Was een muurbloempje, en viel blijkbaar niet op, ondanks het feit dat ik wel oke eruit zag.
Serieus? Iemand uit 87 die spreekt over verval...?
vrijdag 1 juni 2018 om 06:16
Dat is dus echt niet zo. Ik ben zeg maar wel 'mooi' en een lekker wijf (stom om zo uit te spreken want ik ben het er niet mee eens), maar mannen zijn echt niet continu bezig met mij aandacht geven. Moet er niet aan denken.
...
vrijdag 1 juni 2018 om 07:25
Ik heb dat wel de hele dag. Maar ik draag ook wel hakken, jurken. In ieder geval; als ik alleen even over straat ga (supermarkt oid) gaat sowieso wel iemand mijn nummer vragen. Veel blikken, veel pogingen tot flirten. En die zien alleen mijn verpakking.
vrijdag 1 juni 2018 om 08:25
Precies. Je kleed je ernaar. Ook een vrouw met een gemiddeld figuur en een alledaagse kop krijgt veel aandacht wanneer zij erop gekleed gaat. Dat heeft weinig te maken met fysieke schoonheid an sich. Omgekeerd ook. Doutzen wordt ook echt niet de hele dag aangesproken wanneer zij haar haar in een rommelige knot heeft, weinig make up, een oude spijkerbroek en een pullover. Daarnaast speelt uitstraling zo een ontzettend grote rol joh.
vrijdag 1 juni 2018 om 08:35
Lachattenoir schreef: ↑01-06-2018 08:25Precies. Je kleed je ernaar. Ook een vrouw met een gemiddeld figuur en een alledaagse kop krijgt veel aandacht wanneer zij erop gekleed gaat. Dat heeft weinig te maken met fysieke schoonheid an sich. Omgekeerd ook. Doutzen wordt ook echt niet de hele dag aangesproken wanneer zij haar haar in een rommelige knot heeft, weinig make up, een oude spijkerbroek en een pullover. Daarnaast speelt uitstraling zo een ontzettend grote rol joh.
Dit. Echt lelijk bestaat niet. Juist een afwijkend uiterlijk kan enorm aantrekkelijk zijn. Bovendien; er is altijd wel iemand die jou te gek vindt.
Iets met vissen en zee.
vrijdag 1 juni 2018 om 08:38
Toch denk ik dat het anders is. De aandacht is niet anders in een spijkerbroek. Ook hoor ik vaak 'wat kijken veel mannen als ik met jou loop' terwijl mijn vriendinnen er echt wel gemiddeld en goed uitzien. (Ik kleed mij trouwens niet overdreven sexy oid) Maar kennelijk willen mensen perse graag dat het om uitstraling draait, ik denk dat dat tegen valt. Als ik een chagrijnige dag heb is er namelijk geen verschil, en dan heb ik toch echt wel een resting bitch face. Meestal doet mijn innerlijk er echt niet toe, en dat merk ik heel erg in gesprekken met mannen. Al mijn relaties zijn ook uit vriendschappen voortgekomen, of doordat we elkaar al kende, omdat het anders nooit echt oprecht lijkt te zijn ( en kunnen worden) Dit is trouwens niet zozeer kritiek naar mannen en hoe zij naar uiterlijk kijken, voor iemand daarover valt.Lachattenoir schreef: ↑01-06-2018 08:25Precies. Je kleed je ernaar. Ook een vrouw met een gemiddeld figuur en een alledaagse kop krijgt veel aandacht wanneer zij erop gekleed gaat. Dat heeft weinig te maken met fysieke schoonheid an sich. Omgekeerd ook. Doutzen wordt ook echt niet de hele dag aangesproken wanneer zij haar haar in een rommelige knot heeft, weinig make up, een oude spijkerbroek en een pullover. Daarnaast speelt uitstraling zo een ontzettend grote rol joh.
vrijdag 1 juni 2018 om 08:39
Ik draag overdag en als ik naar mijn werk ga geen jurkjes met hoge hakken. Is ook een beetje ongepast bij wat ik doe. Als ik hakken draag en mijn haar los doe, dan merk ik wel verschil. Maar ik ben vrij gesloten/onbenaderbaar, dus ze komen niet zomaar op me af. Mannen die zomaar op straat nummers vragen, vind ik vrij apart. Wat voor types zijn dat dan? Ik zou me daar helemaal niet prettig bij voelen.
Maar ook al ben je voor de buitenwereld knap of mooi, dat wil niet zeggen dat je dat zelf ook zo voelt. Ik ben vaak onzeker en niet tevreden met mezelf.
...
vrijdag 1 juni 2018 om 08:49
Ik denk eerder het omgekeerde: hoe jij mannen benadert. Als je rondloopt met lage schouders en een gevoel van "niemand wil mij want ik ben niet mooi" zul je niet worden benaderd. Maar als je met rechte rug vriendelijk kijkt en af en toe eens glimlacht, word je gezien.Lachattenoir schreef: ↑01-06-2018 08:34Denk dat het vaak ook enorm aan de omgeving ligt of en zo ja hoe mannen je benaderen.
vrijdag 1 juni 2018 om 08:51
Heel eerlijk? Meestal wel 'buitenlandse' mannen. Af en toe een blanke man, en ook vaak jongeren die niet door hebben dat ik 27 ben. Nee ik weet wel dat ik mooi ben voor de buitenwereld, want iedereen benoemt het. Ik ben heel erg onzeker, juist omdat uiterlijk zo'n groot iets is in mijn leven. Als ik een keertje een off dag heb, krijg ik ook meteen kritiek. Sommige dingen maken me ook verdrietig. Bijv: die lieve oom waar ik vroeger (als kind) graag op bezoek kwam, die nu voornamelijk probeert in mijn broekje te komen. Dit soort toestanden. Mijn vriend geeft ook vaak andere complimentjes die niet met uiterlijk te maken hebben. Dat geeft me wel meer zelfvertrouwen.Anárion schreef: ↑01-06-2018 08:39Ik draag overdag en als ik naar mijn werk ga geen jurkjes met hoge hakken. Is ook een beetje ongepast bij wat ik doe. Als ik hakken draag en mijn haar los doe, dan merk ik wel verschil. Maar ik ben vrij gesloten/onbenaderbaar, dus ze komen niet zomaar op me af. Mannen die zomaar op straat nummers vragen, vind ik vrij apart. Wat voor types zijn dat dan? Ik zou me daar helemaal niet prettig bij voelen.
Maar ook al ben je voor de buitenwereld knap of mooi, dat wil niet zeggen dat je dat zelf ook zo voelt. Ik ben vaak onzeker en niet tevreden met mezelf.
vrijdag 1 juni 2018 om 08:52
Glimlachen naar mannen doe ik juist expres niet.amarna schreef: ↑01-06-2018 08:49Ik denk eerder het omgekeerde: hoe jij mannen benadert. Als je rondloopt met lage schouders en een gevoel van "niemand wil mij want ik ben niet mooi" zul je niet worden benaderd. Maar als je met rechte rug vriendelijk kijkt en af en toe eens glimlacht, word je gezien.
...
vrijdag 1 juni 2018 om 08:53
Dit lijkt mij heel naar. Die continue vraag om aandacht van mannen van jou als vrouw omdat je er zo uitziet. Lijkt mij oprecht vervelend.
vrijdag 1 juni 2018 om 08:55
Herkenbaar. Buitenlandse mannen hebben er wel een handje van. Komt ook omdat ik niet broodmager ben. Ben inmiddels al 42 dus het sowieso wel wat minder geworden.DulceLoco schreef: ↑01-06-2018 08:51Heel eerlijk? Meestal wel 'buitenlandse' mannen. Af en toe een blanke man, en ook vaak jongeren die niet door hebben dat ik 27 ben. Nee ik weet wel dat ik mooi ben voor de buitenwereld, want iedereen benoemt het. Ik ben heel erg onzeker, juist omdat uiterlijk zo'n groot iets is in mijn leven. Als ik een keertje een off dag heb, krijg ik ook meteen kritiek. Sommige dingen maken me ook verdrietig. Bijv: die lieve oom waar ik vroeger (als kind) graag op bezoek kwam, die nu voornamelijk probeert in mijn broekje te komen. Dit soort toestanden. Mijn vriend geeft ook vaak andere complimentjes die niet met uiterlijk te maken hebben. Dat geeft me wel meer zelfvertrouwen.
...
vrijdag 1 juni 2018 om 08:56
Tsja, dat geldt dan voor jou. Zoals je kunt lezen heeft Anarion hele andere ervaringen. Ik denk niet alleen dat uitstraling de belangrijkste factor is, ik wéét dat het zo is.DulceLoco schreef: ↑01-06-2018 08:38Toch denk ik dat het anders is. De aandacht is niet anders in een spijkerbroek. Ook hoor ik vaak 'wat kijken veel mannen als ik met jou loop' terwijl mijn vriendinnen er echt wel gemiddeld en goed uitzien. (Ik kleed mij trouwens niet overdreven sexy oid) Maar kennelijk willen mensen perse graag dat het om uitstraling draait, ik denk dat dat tegen valt. Als ik een chagrijnige dag heb is er namelijk geen verschil, en dan heb ik toch echt wel een resting bitch face. Meestal doet mijn innerlijk er echt niet toe, en dat merk ik heel erg in gesprekken met mannen. Al mijn relaties zijn ook uit vriendschappen voortgekomen, of doordat we elkaar al kende, omdat het anders nooit echt oprecht lijkt te zijn ( en kunnen worden) Dit is trouwens niet zozeer kritiek naar mannen en hoe zij naar uiterlijk kijken, voor iemand daarover valt.Ik neem het gedrag niet heel serieus.
vrijdag 1 juni 2018 om 09:01
Ook dat, uitstraling ja.amarna schreef: ↑01-06-2018 08:49Ik denk eerder het omgekeerde: hoe jij mannen benadert. Als je rondloopt met lage schouders en een gevoel van "niemand wil mij want ik ben niet mooi" zul je niet worden benaderd. Maar als je met rechte rug vriendelijk kijkt en af en toe eens glimlacht, word je gezien.