Als je als vrouw niet zo mooi bent
maandag 28 mei 2018 om 22:07
Het begon al in mijn puberteit. Ik werd niet ten dans gevraagd, er waren geen jongens verliefd op mij, ik stond niet stiekem te zoenen ergens.
Ontmoedigd was ik daardoor niet echt. Ik was er niet zo mee bezig, dacht dat mijn tijd nog wel zou komen.
Ik vertrok naar Amsterdam om te studeren, ging uit, met vriendinnen en soms ook wel alleen. Ik begreep nooit wat er leuk was aan uitgaan omdat ik de hele avond alleen stond. Er is mij ook nog nooit een drankje aangeboden, er werden geen gesprekjes aangeknoopt met mij. Ik zocht soms zelf wel contact, meestal kreeg ik dan een verontwaardigde blik terug, of de mannen bleven om zich heen kijken. Soms kwam er wel eens iemand op me af, die zodra hij dichterbij kwam, dan weer weg liep. Ik stond er niet zo bij stil, en dacht dat dit normaal was, dat dit uitgaan was.
Op mijn 23e heb ik voor het eerst gezoend, en met deze man trouwde ik. Ik ben 20 jaar met hem samen geweest. Toen toonde een, hele mooie vrouw, die zelf net verlaten was door haar man, interesse in hem. Binnen een week was hij weg en bestond ik eigenlijk niet meer. En dat was het dan. Ik ben 44 jaar en dit is alle ervaring die ik heb met mannen. Ik ben sociaal, openminded, ben leuk in het contact, heb een normaal zelfvertrouwen, hou van sex, goed lichaam, goed opgeleid, leuke baan. Maar uiteindelijk geeft dat kennelijk toch niet de doorslag.
Ik heb er nooit aan gedacht, er niet eens bij stil gestaan, maar als ik kijk naar mijn leven en het bijna totale gebrek aan mannelijke aandacht...
Een poos geleden was ik ergens op een congres, samen met een mannelijke kennis. We wilden allebei koffie halen en liepen naar de koffiebar waar een hele mooie vrouw stond. Vanaf dat moment was ik volledig onzichtbaar. Ik heb ook geen koffie meer gekregen. Eigenlijk viel toen het muntje. Het was al die tijd gewoon mijn uiterlijk. Het gebrek aan aandacht van mannen, nooit mee uitgevraagd zijn, nooit een drankje aangeboden krijgen, nooit een man die op je af komt, een expartner die het wel makkelijk vond om met mij getrouwd te zijn, maar toen zich wat mooiers aandiende zo weg was. Ik ben gewoon niet mooi genoeg, en die realisatie vind ik heel erg. Door mijn uiterlijk heb ik zoveel ervaringen gemist die normaal zijn. Ik wil ook graag geliefd zijn, zou willen daten, versierd worden, sex hebben, zeker nu ik weer alleen ben. Maar omdat ik niet mooi ben, heb ik niet zoveel te kiezen en misschien wel helemaal niets te kiezen, en dat doet pijn.
Sorry voor het lange verhaal, het helpt om van me af te schrijven. Misschien zijn er mensen die dit herkennen?
Ontmoedigd was ik daardoor niet echt. Ik was er niet zo mee bezig, dacht dat mijn tijd nog wel zou komen.
Ik vertrok naar Amsterdam om te studeren, ging uit, met vriendinnen en soms ook wel alleen. Ik begreep nooit wat er leuk was aan uitgaan omdat ik de hele avond alleen stond. Er is mij ook nog nooit een drankje aangeboden, er werden geen gesprekjes aangeknoopt met mij. Ik zocht soms zelf wel contact, meestal kreeg ik dan een verontwaardigde blik terug, of de mannen bleven om zich heen kijken. Soms kwam er wel eens iemand op me af, die zodra hij dichterbij kwam, dan weer weg liep. Ik stond er niet zo bij stil, en dacht dat dit normaal was, dat dit uitgaan was.
Op mijn 23e heb ik voor het eerst gezoend, en met deze man trouwde ik. Ik ben 20 jaar met hem samen geweest. Toen toonde een, hele mooie vrouw, die zelf net verlaten was door haar man, interesse in hem. Binnen een week was hij weg en bestond ik eigenlijk niet meer. En dat was het dan. Ik ben 44 jaar en dit is alle ervaring die ik heb met mannen. Ik ben sociaal, openminded, ben leuk in het contact, heb een normaal zelfvertrouwen, hou van sex, goed lichaam, goed opgeleid, leuke baan. Maar uiteindelijk geeft dat kennelijk toch niet de doorslag.
Ik heb er nooit aan gedacht, er niet eens bij stil gestaan, maar als ik kijk naar mijn leven en het bijna totale gebrek aan mannelijke aandacht...
Een poos geleden was ik ergens op een congres, samen met een mannelijke kennis. We wilden allebei koffie halen en liepen naar de koffiebar waar een hele mooie vrouw stond. Vanaf dat moment was ik volledig onzichtbaar. Ik heb ook geen koffie meer gekregen. Eigenlijk viel toen het muntje. Het was al die tijd gewoon mijn uiterlijk. Het gebrek aan aandacht van mannen, nooit mee uitgevraagd zijn, nooit een drankje aangeboden krijgen, nooit een man die op je af komt, een expartner die het wel makkelijk vond om met mij getrouwd te zijn, maar toen zich wat mooiers aandiende zo weg was. Ik ben gewoon niet mooi genoeg, en die realisatie vind ik heel erg. Door mijn uiterlijk heb ik zoveel ervaringen gemist die normaal zijn. Ik wil ook graag geliefd zijn, zou willen daten, versierd worden, sex hebben, zeker nu ik weer alleen ben. Maar omdat ik niet mooi ben, heb ik niet zoveel te kiezen en misschien wel helemaal niets te kiezen, en dat doet pijn.
Sorry voor het lange verhaal, het helpt om van me af te schrijven. Misschien zijn er mensen die dit herkennen?
vrijdag 1 juni 2018 om 09:06
Nou daar heb je 'm al. Ik weet precies welke types je bedoelt. Dit soort mannen haken bij allerlei vrouwen aan, van flinterdun tot moddervet. Bloedmooi tot oerlelijk. Als je glimlacht zien ze het als een uitnodiging en als je boos kijkt zien ze het als uitdaging.
vrijdag 1 juni 2018 om 09:10
Ik denk dat een vrolijke zelfverzekerde houding altijd 'helpt' hoor. Mensen willen dan graag bij je in de buurt zijn.Lachattenoir schreef: ↑01-06-2018 08:56Tsja, dat geldt dan voor jou. Zoals je kunt lezen heeft Anarion hele andere ervaringen. Ik denk niet alleen dat uitstraling de belangrijkste factor is, ik wéét dat het zo is.
Maar wat versta jij precies onder uitstraling?
Want een mooie vrouw heeft bijna altijd een sexy uitstraling. Angelina Jolie (nou, meer in haar jeugdige dagen dan) was toch ook niet bepaald een zonnetje om te zien?
Terwijl zij toch wel een hele gewilde vrouw was.
Of valt zoiets toch ook wel onder uitstraling in jouw ogen? Gewoon een vraag hoor. Want ik denk dat mensen ook nog weleens verschillende ideeën kunnen hebben over wat uitstraling zoal inhoudt.
vrijdag 1 juni 2018 om 10:49
Dat denk ik niet. Een vriendin zei ooit tegen me dat ik wel heel mooi ben maar door mijn gesloten houding (naar mannen) geen mannen aantrek. En ik doe het niet bewust, maar blijkbaar straal ik uit dat ze beter weg kunnen blijven.
Natuurlijk heb je van die types die je op straat nasissen, maar die doen dat bij elke vrouw, dus dat tel ik eigenlijk niet mee.
...
vrijdag 1 juni 2018 om 10:54
Oke, dan heb ik misschien wel een open houding?Anárion schreef: ↑01-06-2018 10:49Dat denk ik niet. Een vriendin zei ooit tegen me dat ik wel heel mooi ben maar door mijn gesloten houding (naar mannen) geen mannen aantrek. En ik doe het niet bewust, maar blijkbaar straal ik uit dat ze beter weg kunnen blijven.
Natuurlijk heb je van die types die je op straat nasissen, maar die doen dat bij elke vrouw, dus dat tel ik eigenlijk niet mee.
In ieder geval is het na sissen natuurlijk niet het enige wat je merkt. Maar verschillende situaties. Wat ik bedoel te zeggen; je merkt het gewoon wel als er veel geflirt word. Niet alleen op straat.
Maar bijv artsen in het ziekenhuis, collega's, iemand tegenkomen wanneer je de hond uitlaat enz. Complimentjes overal. Voorkeursbehandelingen.
vrijdag 1 juni 2018 om 10:55
Jennifer Hoffman vind ik een vrouw met een hele mooie uitstraling. En die uitstraling is niet sexy.DulceLoco schreef: ↑01-06-2018 09:10Ik denk dat een vrolijke zelfverzekerde houding altijd 'helpt' hoor. Mensen willen dan graag bij je in de buurt zijn.
Maar wat versta jij precies onder uitstraling?
Want een mooie vrouw heeft bijna altijd een sexy uitstraling. Angelina Jolie (nou, meer in haar jeugdige dagen dan) was toch ook niet bepaald een zonnetje om te zien?Eerder een Addam's family lid.
Terwijl zij toch wel een hele gewilde vrouw was.
Of valt zoiets toch ook wel onder uitstraling in jouw ogen? Gewoon een vraag hoor. Want ik denk dat mensen ook nog weleens verschillende ideeën kunnen hebben over wat uitstraling zoal inhoudt.
Yolanthe vond ik altijd een mooie vrouw maar zij heeft in mijn ogen geen mooie uitstraling.
Wat een mooie uitstraling is is natuurlijk heel persoonlijk.
vrijdag 1 juni 2018 om 13:57
Als je als vrouw niet zo mooi bent? Wees blij dat je geen onaantrekkelijke man bent. Die hebben het namelijk nog moeilijker, gezien 80% van de vrouwen voor 20% van de mannen gaat en andersom 80% van de mannen voor 80% van de vrouwen gaat.
Ik weet natuurlijk niet of je echt onaantrekkelijk bent. Maar stel dat dat zo is, dan hoeft het voor jou nog steeds geen probleem te zijn. Het enige verschil met een aantrekkelijke vrouw is dat jij waarschijnlijk dan zelf wat meer initiatief zal moeten nemen. Natuurlijk word je liever veroverd, maar soms zit dat er gewoon niet in of duurt het wachten daarop te lang. Als vrouw zijnde heb je het dan een stuk gemakkelijker dan als je een man was geweest.
Ik weet natuurlijk niet of je echt onaantrekkelijk bent. Maar stel dat dat zo is, dan hoeft het voor jou nog steeds geen probleem te zijn. Het enige verschil met een aantrekkelijke vrouw is dat jij waarschijnlijk dan zelf wat meer initiatief zal moeten nemen. Natuurlijk word je liever veroverd, maar soms zit dat er gewoon niet in of duurt het wachten daarop te lang. Als vrouw zijnde heb je het dan een stuk gemakkelijker dan als je een man was geweest.
vrijdag 1 juni 2018 om 14:13
Maar ze is geen man.koopzenu schreef: ↑01-06-2018 13:57Als je als vrouw niet zo mooi bent? Wees blij dat je geen onaantrekkelijke man bent. Die hebben het namelijk nog moeilijker, gezien 80% van de vrouwen voor 20% van de mannen gaat en andersom 80% van de mannen voor 80% van de vrouwen gaat.
En roepen "het kan altijd erger" is nooit een oplossing voor een probleem.
vrijdag 1 juni 2018 om 14:39
vrijdag 1 juni 2018 om 19:40
Uiterlijke verzorging wordt niet door iedere man even hoog gewaardeerd denk ik. Ik kan een zekere nonchalance bijvoorbeeld wel waarderen. De meeste vrouwen blijven toch altijd lekker ruiken van zichzelf, ook al wassen ze zich helemaal nooit meerOliebolmetKrenten schreef: ↑01-06-2018 14:39Ik kende er zelfs ééntje die zwaar onverzorgd is, bijna nooit douchte of haar tanden poetste en zelfs zij had geen gebrek aan aandacht.
vrijdag 1 juni 2018 om 20:25
Nou het is maar waar je van houd..
vrijdag 1 juni 2018 om 20:49
vrijdag 1 juni 2018 om 20:54
Wat erg DulceLoco dat die oom zich zo laat kennen. Ik ben best ijdel, besteed aandacht aan mijn uiteriljk, kan vrij makkelijk in contact komen met mannen, maar toch was ik graag echt mooi geweest. Een echte knappe vrouw, een fotomodel. En aan de andere kant; je moet ook maar tegen die aandacht kunnen. Altijd willen mannen wat van je. En er zijn mannen die echt alleen maar naar het uiterlijk kijken. Dat lijkt me echt niet leuk. Van die stomme kerels waar je sowieso niks mee wil die dan maar blijven aandringen.DulceLoco schreef: ↑01-06-2018 08:51Heel eerlijk? Meestal wel 'buitenlandse' mannen. Af en toe een blanke man, en ook vaak jongeren die niet door hebben dat ik 27 ben. Nee ik weet wel dat ik mooi ben voor de buitenwereld, want iedereen benoemt het. Ik ben heel erg onzeker, juist omdat uiterlijk zo'n groot iets is in mijn leven. Als ik een keertje een off dag heb, krijg ik ook meteen kritiek. Sommige dingen maken me ook verdrietig. Bijv: die lieve oom waar ik vroeger (als kind) graag op bezoek kwam, die nu voornamelijk probeert in mijn broekje te komen. Dit soort toestanden. Mijn vriend geeft ook vaak andere complimentjes die niet met uiterlijk te maken hebben. Dat geeft me wel meer zelfvertrouwen.
vrijdag 1 juni 2018 om 23:00
Lelijk zijn?
Vrouwen die jij lelijk víndt. Dat is wat anders dan dat een vrouw ook lelijk ís.
vrijdag 1 juni 2018 om 23:02
Daar heb je niks aan.
Maar het een sluit het ander niet uit. Een vrouw kan ook mooi zijn en grappig en lief en leuk.