Als je als vrouw niet zo mooi bent
maandag 28 mei 2018 om 22:07
Het begon al in mijn puberteit. Ik werd niet ten dans gevraagd, er waren geen jongens verliefd op mij, ik stond niet stiekem te zoenen ergens.
Ontmoedigd was ik daardoor niet echt. Ik was er niet zo mee bezig, dacht dat mijn tijd nog wel zou komen.
Ik vertrok naar Amsterdam om te studeren, ging uit, met vriendinnen en soms ook wel alleen. Ik begreep nooit wat er leuk was aan uitgaan omdat ik de hele avond alleen stond. Er is mij ook nog nooit een drankje aangeboden, er werden geen gesprekjes aangeknoopt met mij. Ik zocht soms zelf wel contact, meestal kreeg ik dan een verontwaardigde blik terug, of de mannen bleven om zich heen kijken. Soms kwam er wel eens iemand op me af, die zodra hij dichterbij kwam, dan weer weg liep. Ik stond er niet zo bij stil, en dacht dat dit normaal was, dat dit uitgaan was.
Op mijn 23e heb ik voor het eerst gezoend, en met deze man trouwde ik. Ik ben 20 jaar met hem samen geweest. Toen toonde een, hele mooie vrouw, die zelf net verlaten was door haar man, interesse in hem. Binnen een week was hij weg en bestond ik eigenlijk niet meer. En dat was het dan. Ik ben 44 jaar en dit is alle ervaring die ik heb met mannen. Ik ben sociaal, openminded, ben leuk in het contact, heb een normaal zelfvertrouwen, hou van sex, goed lichaam, goed opgeleid, leuke baan. Maar uiteindelijk geeft dat kennelijk toch niet de doorslag.
Ik heb er nooit aan gedacht, er niet eens bij stil gestaan, maar als ik kijk naar mijn leven en het bijna totale gebrek aan mannelijke aandacht...
Een poos geleden was ik ergens op een congres, samen met een mannelijke kennis. We wilden allebei koffie halen en liepen naar de koffiebar waar een hele mooie vrouw stond. Vanaf dat moment was ik volledig onzichtbaar. Ik heb ook geen koffie meer gekregen. Eigenlijk viel toen het muntje. Het was al die tijd gewoon mijn uiterlijk. Het gebrek aan aandacht van mannen, nooit mee uitgevraagd zijn, nooit een drankje aangeboden krijgen, nooit een man die op je af komt, een expartner die het wel makkelijk vond om met mij getrouwd te zijn, maar toen zich wat mooiers aandiende zo weg was. Ik ben gewoon niet mooi genoeg, en die realisatie vind ik heel erg. Door mijn uiterlijk heb ik zoveel ervaringen gemist die normaal zijn. Ik wil ook graag geliefd zijn, zou willen daten, versierd worden, sex hebben, zeker nu ik weer alleen ben. Maar omdat ik niet mooi ben, heb ik niet zoveel te kiezen en misschien wel helemaal niets te kiezen, en dat doet pijn.
Sorry voor het lange verhaal, het helpt om van me af te schrijven. Misschien zijn er mensen die dit herkennen?
Ontmoedigd was ik daardoor niet echt. Ik was er niet zo mee bezig, dacht dat mijn tijd nog wel zou komen.
Ik vertrok naar Amsterdam om te studeren, ging uit, met vriendinnen en soms ook wel alleen. Ik begreep nooit wat er leuk was aan uitgaan omdat ik de hele avond alleen stond. Er is mij ook nog nooit een drankje aangeboden, er werden geen gesprekjes aangeknoopt met mij. Ik zocht soms zelf wel contact, meestal kreeg ik dan een verontwaardigde blik terug, of de mannen bleven om zich heen kijken. Soms kwam er wel eens iemand op me af, die zodra hij dichterbij kwam, dan weer weg liep. Ik stond er niet zo bij stil, en dacht dat dit normaal was, dat dit uitgaan was.
Op mijn 23e heb ik voor het eerst gezoend, en met deze man trouwde ik. Ik ben 20 jaar met hem samen geweest. Toen toonde een, hele mooie vrouw, die zelf net verlaten was door haar man, interesse in hem. Binnen een week was hij weg en bestond ik eigenlijk niet meer. En dat was het dan. Ik ben 44 jaar en dit is alle ervaring die ik heb met mannen. Ik ben sociaal, openminded, ben leuk in het contact, heb een normaal zelfvertrouwen, hou van sex, goed lichaam, goed opgeleid, leuke baan. Maar uiteindelijk geeft dat kennelijk toch niet de doorslag.
Ik heb er nooit aan gedacht, er niet eens bij stil gestaan, maar als ik kijk naar mijn leven en het bijna totale gebrek aan mannelijke aandacht...
Een poos geleden was ik ergens op een congres, samen met een mannelijke kennis. We wilden allebei koffie halen en liepen naar de koffiebar waar een hele mooie vrouw stond. Vanaf dat moment was ik volledig onzichtbaar. Ik heb ook geen koffie meer gekregen. Eigenlijk viel toen het muntje. Het was al die tijd gewoon mijn uiterlijk. Het gebrek aan aandacht van mannen, nooit mee uitgevraagd zijn, nooit een drankje aangeboden krijgen, nooit een man die op je af komt, een expartner die het wel makkelijk vond om met mij getrouwd te zijn, maar toen zich wat mooiers aandiende zo weg was. Ik ben gewoon niet mooi genoeg, en die realisatie vind ik heel erg. Door mijn uiterlijk heb ik zoveel ervaringen gemist die normaal zijn. Ik wil ook graag geliefd zijn, zou willen daten, versierd worden, sex hebben, zeker nu ik weer alleen ben. Maar omdat ik niet mooi ben, heb ik niet zoveel te kiezen en misschien wel helemaal niets te kiezen, en dat doet pijn.
Sorry voor het lange verhaal, het helpt om van me af te schrijven. Misschien zijn er mensen die dit herkennen?
dinsdag 29 mei 2018 om 11:07
O en trouwens, ik ben nu begin 30 en heb geen last meer van mijn huid. Maar tot midden twintig liep ik ook met een hoofd vol pukkels rond en had ik allesbehalve een mooie huid. Ik weet hoe onzeker je daar van kan worden. Ik heb ook werkelijk alles geprobeerd. Van antibiotica tot iedere nacht met een ander kussensloop slapen etc. Niets hielp.
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik ben toen gestopt met melk drinken en het eten van Nutella (haha). Vervolgens ben ik acnebehandelingen gaan volgen bij een huidtherapeut (kun je vergoed krijgen met bepaalde aanvullende verzekeringen) en voila: alles is nu weg.
Ik weet natuurlijk niet wat jij allemaal al geprobeerd hebt. Maar ik werkelijk alles, en bovenstaande was het enige wat hielp. Heb je geen bepaalde allergie bijvoorbeeld? Ik ken ook mensen die roaccutane hebben geslikt, schijnt een paardenmiddel te zijn maar het helpt wel. Er zijn tegenwoordig zoveel mogelijkheden, hopelijk heb je er wat aan.
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik ben toen gestopt met melk drinken en het eten van Nutella (haha). Vervolgens ben ik acnebehandelingen gaan volgen bij een huidtherapeut (kun je vergoed krijgen met bepaalde aanvullende verzekeringen) en voila: alles is nu weg.
Ik weet natuurlijk niet wat jij allemaal al geprobeerd hebt. Maar ik werkelijk alles, en bovenstaande was het enige wat hielp. Heb je geen bepaalde allergie bijvoorbeeld? Ik ken ook mensen die roaccutane hebben geslikt, schijnt een paardenmiddel te zijn maar het helpt wel. Er zijn tegenwoordig zoveel mogelijkheden, hopelijk heb je er wat aan.
dinsdag 29 mei 2018 om 11:14
MinkeDeWit schreef: ↑28-05-2018 23:21Ja jee, ik heb een slechte huid (geen pukkels meer maar wel couperose), dun haar en ben nog dik ook. Toch lig ik altijd wel goed in de markt.
Ik had een hele andere beeld van je.
Ik kwam laatst een dame tegen, toen dacht ik he, dat is Minke de Wit van de Viva. Maar het komt misschien om dat de bewuste dame veel weg had van Wilma Fredstone.
dinsdag 29 mei 2018 om 11:31
Ik heb eczeem in m'n gezicht. Er is een tijd geweest, dat ik veel op stap ging én het eczeem erger was (ja, er was kennelijk een verband)
Toch had ik aan aandacht van het andere geslacht geen gebrek. Zelfs niet als ik in m'n werkkloffie (vies/wijd) nog even snel de kroeg indook.
Behalve dan op avonden, dat ik me niet zo goed voelde en de kroeg in ging om mezelf wat op te vrolijken. Dat werkte dus niet. Dan zat ik maar zo een halve avond alleen aan de bar (wat ik trouwens op momenten ook wel prettig vond)
Mijn haar krult trouwens en staat tegenwoordig een soort van omhoog. Noem het altijd trolletjeshaar (zoals bij die poppetjes) Ik vind het niet altijd mooi, maar m'n dochter zegt juist dat het me leuk staat.
Door allergieën voor mij geen make-up of haarstylingsproducten.
Maar ik ben wie ik ben en over het algemeen vind men dat kennelijk wel een leuk iemand.
Jouw ex is verder gewoon een klootzak, maar bedenk dat zelfs modellen voor andere vrouwen in de steek gelaten zijn. En dan vaak niet eens voor een mooiere vrouw.
Later is nu
dinsdag 29 mei 2018 om 11:34
Ik ben ook niet mooi, en lange tijd was ik verlegen. Toen ik dus nog verlegen was, zag niemand me staan. Een jaar of tien geleden ging ik het huis uit, en er klikte iets en ineens had ik sociale vaardigheden. Ik was ineens scherp, mondig, grappig, zelfverzekerd. Ik flirt met mannen en vrouwen en zij met mij. Ik heb leuke relaties met lieve mensen, en overal waar ik kom willen mensen met me praten, en ik met hen. En nog steeds ben ik niet mooi. Ik ben een beetje chubby, m'n huid is niet perfect, dun haar en geen geweldige lichaamshouding. Maar ik ben wél leuk en benaderbaar.
Ik denk niet dat je je uiterlijk moet veranderen, zeker niet voor anderen (schrijft de tijdspaarder die net gepost heeft in een afvaltopic). Sociale vaardigheden kun je leren, en dan zul je zien dat iedereen je met andere ogen bekijkt.
Dat wil overigens niet zeggen dat er iets mis is met introverte mensen. Mijn partner is de grootste introvert die ik ken, maar hij is ook de leukste en de liefste. Die mensen mogen er ook zijn, graag zelfs, want evenwicht is belangrijk.
Ik denk niet dat je je uiterlijk moet veranderen, zeker niet voor anderen (schrijft de tijdspaarder die net gepost heeft in een afvaltopic). Sociale vaardigheden kun je leren, en dan zul je zien dat iedereen je met andere ogen bekijkt.
Dat wil overigens niet zeggen dat er iets mis is met introverte mensen. Mijn partner is de grootste introvert die ik ken, maar hij is ook de leukste en de liefste. Die mensen mogen er ook zijn, graag zelfs, want evenwicht is belangrijk.
dinsdag 29 mei 2018 om 11:44
Goed verwoord!snoopylynn schreef: ↑28-05-2018 22:10Je klinkt eerder saai dan onaantrekkelijk. En daar kun je wel wat aan doen. Zelfmedelijden is niet aantrekkelijk.
Ga sporten, kleed jezelf leuk en besteed aandacht aan je uiterlijk. de meeste mensen zijn echt niet knap hoor het is maar hoe je je voelt en dat staal je uit.
dinsdag 29 mei 2018 om 11:45
Ik snap je onzekerheid. En je kan ook aan je uiterlijk werken, maar ik denk vooral dat je wat liever voor jezelf moet zijn..
Als je erg knap bent als vrouw, dan heb je keuze uit zoveel mannen. Je merkt het de hele dag door, overal zijn mannen aan het flirten met je. Op datingsites stromen de berichten binnen.
Iedereen benoemt meteen hoe mooi je bent.
Nadeel daaraan is dat je vooral mannen aantrekt met dat uiterlijk, en daar gaat het dan ook vooral om. De rest lijkt er soms niet eens toe te doen. Je kan je echt een object gaan voelen. Zielloos.
Iedereen wil altijd wel die 2e date, terwijl het niet eens klikte, maar dat doet er niet toe voor hen.
Het gras is niet perse groener, maar misschien is dat lastig voor te stellen.
Als je erg knap bent als vrouw, dan heb je keuze uit zoveel mannen. Je merkt het de hele dag door, overal zijn mannen aan het flirten met je. Op datingsites stromen de berichten binnen.
Iedereen benoemt meteen hoe mooi je bent.
Nadeel daaraan is dat je vooral mannen aantrekt met dat uiterlijk, en daar gaat het dan ook vooral om. De rest lijkt er soms niet eens toe te doen. Je kan je echt een object gaan voelen. Zielloos.
Iedereen wil altijd wel die 2e date, terwijl het niet eens klikte, maar dat doet er niet toe voor hen.
Het gras is niet perse groener, maar misschien is dat lastig voor te stellen.
dinsdag 29 mei 2018 om 11:56
Iemand die gewoon in haar element is, die zich vermaakt, die enthousiast overkomt en daardoor gewoon leuk gezelschap vanwege die positieve uitstraling. Daar trekken mannen ook graag mee op. Ok, misschien dat hun uiterlijk niet meteen lust opwekt, maar daardoor hebben ze het wel wat rustiger en hoeven ze al die op seks beluste mannen niet van zich af te slaan. De mannen die haar echt beter leren kennen, die zijn nog steeds graag in haar gezelschap. En dan is degene die dan echt verliefd wordt, iemand die wel lust gevoelens zal krijgen op basis van iets heel anders (liefde) ipv voortplantingsdrift.
Jouw Ex is wel 20 jaar bij jou gebleven. Dus het is echt niet jouw uiterlijk waardoor hij er nu vandoor is. En voor jou is het nu de kans om eens puur jouw eigen interesses te verkennen. Oh, en er zijn vele mannen die in precies hetzelfde schuitje zitten.
Jouw Ex is wel 20 jaar bij jou gebleven. Dus het is echt niet jouw uiterlijk waardoor hij er nu vandoor is. En voor jou is het nu de kans om eens puur jouw eigen interesses te verkennen. Oh, en er zijn vele mannen die in precies hetzelfde schuitje zitten.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
dinsdag 29 mei 2018 om 12:01
Waarom klinkt ze saai? Ze klinkt normaal, gewoon een doorsnee vrouw zoals er twintig in een dozijn zitten. En dat kunnen stuk voor stuk allemaal leuke vrouwen zijn.snoopylynn schreef: ↑28-05-2018 22:10Je klinkt eerder saai dan onaantrekkelijk. En daar kun je wel wat aan doen. Zelfmedelijden is niet aantrekkelijk.
Ga sporten, kleed jezelf leuk en besteed aandacht aan je uiterlijk. de meeste mensen zijn echt niet knap hoor het is maar hoe je je voelt en dat staal je uit.
TO, ik vind het jammer dat dit je conclusie is. Dat je blijkbaar niet mooi bent en daarom niet date waardig. Ik vind echt maar heel weinig mensen echt "mooi". Ik vind zo'n beetje 90% van de mensen die ik zie vooral heel menselijk en niet voldoen aan welke knapheidseis die je maar kunt bedenken. Ik ook niet. Ik ben niet knap volgens de norm. En toch zijn deze 90% mensen, incl. mezelf, die geen problemen hebben met het aangaan van relaties. Mooi zijn geeft je denk ik een kleine voorsprong, maar als je iemand wat langer kent, gaat het vooral om de inhoud. Uiterlijk vervaagt als je snapt wat ik bedoel. Zowel een knap iemand als een onknap iemand moet het op een gegeven moment hebben van uitstraling, wat heb je te vertellen, hoe sta je in het leven, wat is je passie, liefdevolle en zorgzame karaktertrekken, etc.
Ik zou je conclusie overboord zetten en bedenken dat je een leuk mens bent en dat dat is waar je het uiteindelijk ver mee schopt in het leven. En vind je het werkelijk een gemis dat je niet door jan en alleman bent aanbeden als twintiger? Ik zou niet weten wat deze ervaring van toegevoegde waarde is voor je leven.
En voor wat betreft je man. Ik kan daar niks over zeggen. Op het eerste oog zeg ik 'wat een lul'. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat een man de benen neemt omdat iemand een leuk snoetje heeft. Dat zou betekenen dat er in die twintig jaar van jullie samenzijn nooit eerder een leuk snoetje is langsgekomen. Daar moet meer in zitten dat jullie uit elkaar gegroeid zijn. Maar je schrijft te weinig om daar iets zinnigs over te zeggen.
dinsdag 29 mei 2018 om 12:04
ik schrijf heel duidelijk dat ik het over die 2 specifieke dames heb.. ik haal helemaal niet alle knappe vrouwen naar beneden. Ik probeer juist uit te leggen dat de arrogantie die deze 2 dames hadden er zo duimendik bovenop lag dat hun schoonheid ondergesneeuwd werd.YouWish schreef: ↑29-05-2018 07:40Ik vind dit altijd zo jammer, hoewel ik er op zat te wachten. Wanneer iemand zegt zichzelf lelijk te vinden hoef je niet direct knappe vrouwen naar beneden te halen door ze allerlei negatieve eigenschappen toe te schrijven hoor. Daar gaat to zich echt niet beter van voelen (mag ik hopen).
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
dinsdag 29 mei 2018 om 12:07
Je kent die dames niet, je baseert je mening op wat flarden van een gesprek. Daarnaast heeft TO er niks aan om anderen naar beneden te halen, of dar nu uiterlijk of innerlijk is. Daar wordt TO niet knapper van, en diegene die zo negatief over anderen praat al helemaal niet.
dinsdag 29 mei 2018 om 12:17
Ik zat er vroeger als tiener ook altijd mee dat ik minder knap was dan de meeste meisjes, maar wat maakt het eigenlijk uit. Jezelf goed verzorgen, een leuk kapsel aanmeten en mooie jurkjes dragen doet al heel wat en ja, dan maar geen adembenemende schoonheid. Lekker in je vel zitten is zoveel belangrijker. Je hebt benen die kunnen lopen en ogen die kunnen zien, daar valt al zoveel mee te genieten in het leven.
Sterker, het kan ook voordelen hebben dat mensen je niet "knap" vinden, je wordt dan waarschijnlijk eerder als een best friend beschouwd dan iemand waarvan andermans' hormoontjes op tilt slaan.
dinsdag 29 mei 2018 om 12:25
Bovendien vind ik de vrouwen vóór de make up duizendmaal mooier dan met zo'n vieze pancake laag en nepwimpers brrrrr. Dan moet je echt van een bepaald type vrouw houden, maar voor mij zou dit een no go zijn en voor veel mannen ook. Die houden vaak toch wel van een natural look.Blondie456 schreef: ↑29-05-2018 09:35In die filmpjes is wel heel veel make/up gebruikt want ik vind het verschil wel heel erg groot. Dan krijg je weer dat een man zich rot schrikt als hij naast zo´n vrouw wakker wordt zonder makeup
dinsdag 29 mei 2018 om 12:30
Idem hier. Zeer slechte huid en melk (zuivel) bleek bij mij de boosdoener te zijn. Drink nu nog wel af en toe eens chocomelk, maar de dag erop betaal ik de prijs. Ik zou zeggen, probeer eens 6-8 weken zuivel uit je dieet te schrappen en kijk hoe je erop reageert.Madelon1234 schreef: ↑29-05-2018 11:07Maar tot midden twintig liep ik ook met een hoofd vol pukkels rond en had ik allesbehalve een mooie huid. Van antibiotica tot iedere nacht met een ander kussensloop slapen etc. Niets hielp.
dinsdag 29 mei 2018 om 12:47
Voor seks kun je nog naar een (paren)club/sexfeest waar ook alleengaande heren toegelaten worden. Daar is dan een overdosis aan mannen en die zijn allemaal botergeil en willen niets liever dan neuken. Je kunt daar ook nagenoeg naakt rondlopen dus als het al waar is dat iets in jouw gezicht de mannen iets minder aantrekt, dan gaat je mooie lijf het goedmaken en kun je neuken tot je een ons weegt. Als je je begeerd voelt dan gaat dat je ook een lekker gevoel geven.
dinsdag 29 mei 2018 om 12:53
Maar deze W is echt wel lelijk te noemen.
dinsdag 29 mei 2018 om 12:53
Dus in die 20 jaar is je man nog noooit een vrouw tegengekomen die mooier is dan jij? Had je hem opgesloten in de kelder of zo?
Ik denk dat jij hebt bedacht dat het aan je uiterlijk ligt en daar zoek je nu bewijzen bij.
Uitstraling is alles! Ik ben niet mooi, ik ben te dik, ik heb acné en daardoor pigmentvlekken in mijn gezicht, ik mis een borst en draag geregeld geen prothese. Toch nooit gebrek aan aandacht gehad.
Ik denk dat jij hebt bedacht dat het aan je uiterlijk ligt en daar zoek je nu bewijzen bij.
Uitstraling is alles! Ik ben niet mooi, ik ben te dik, ik heb acné en daardoor pigmentvlekken in mijn gezicht, ik mis een borst en draag geregeld geen prothese. Toch nooit gebrek aan aandacht gehad.
dinsdag 29 mei 2018 om 13:47
Ik vind juist die vrouwen zonder make up helemaal niet mooi. Ik zie het meer als voorbeelden dat minder mooie vrouwen er met make up toch heel mooi uit kunnen zien. Bij deze vrouwen vind ik zelf het verschil te groot. Mannen voelen zich dan ook vaak wat belazerd.diyer schreef: ↑29-05-2018 12:25Bovendien vind ik de vrouwen vóór de make up duizendmaal mooier dan met zo'n vieze pancake laag en nepwimpers brrrrr. Dan moet je echt van een bepaald type vrouw houden, maar voor mij zou dit een no go zijn en voor veel mannen ook. Die houden vaak toch wel van een natural look.
dinsdag 29 mei 2018 om 13:59
Ik denk dat het een combi is van beide wat maakt dat je wel/geen aandacht krijgt; uitstraling/charisma én uiterlijk.
Vind het veel te zwart-wit wat de meesten hier antwoorden; dan zal het wel aan je uitstraling/houding whatever liggen.
Vervelend maar waar (denk ik) dat knappe(re) vrouwen eerder aangesproken worden en minder/niet knappe vrouwen een stuk minder.
Natuurlijk zullen er mannen zijn die een relatie aangaan met een niet-knappe vrouw (want er zijn ook minder knappe mannen natuurlijk) maar dan moet je wél eerst contact hebben/de kans krijgen , anders ontdekken ze nooit hoe leuk/spontaan/grappig je bent. En als je weinig tot nooit aangesproken wordt dan is dat wel lastiger he.
Ik denk dat mannen (en vrouwen) wel degelijk eerst naar uiterlijk kijken, en ja, dan zijn de knappe vrouwen in het voordeel.
Ja, natuurlijk wordt je eerder aangesproken als je een open/positieve uitstraling hebt, maar denk niet dat het zo simpel ligt dat als je dat verandert, dat je dan ineens wel veel aanspraak hebt.
Vind het veel te zwart-wit wat de meesten hier antwoorden; dan zal het wel aan je uitstraling/houding whatever liggen.
Vervelend maar waar (denk ik) dat knappe(re) vrouwen eerder aangesproken worden en minder/niet knappe vrouwen een stuk minder.
Natuurlijk zullen er mannen zijn die een relatie aangaan met een niet-knappe vrouw (want er zijn ook minder knappe mannen natuurlijk) maar dan moet je wél eerst contact hebben/de kans krijgen , anders ontdekken ze nooit hoe leuk/spontaan/grappig je bent. En als je weinig tot nooit aangesproken wordt dan is dat wel lastiger he.
Ik denk dat mannen (en vrouwen) wel degelijk eerst naar uiterlijk kijken, en ja, dan zijn de knappe vrouwen in het voordeel.
Ja, natuurlijk wordt je eerder aangesproken als je een open/positieve uitstraling hebt, maar denk niet dat het zo simpel ligt dat als je dat verandert, dat je dan ineens wel veel aanspraak hebt.