Als je als vrouw niet zo mooi bent
maandag 28 mei 2018 om 22:07
Het begon al in mijn puberteit. Ik werd niet ten dans gevraagd, er waren geen jongens verliefd op mij, ik stond niet stiekem te zoenen ergens.
Ontmoedigd was ik daardoor niet echt. Ik was er niet zo mee bezig, dacht dat mijn tijd nog wel zou komen.
Ik vertrok naar Amsterdam om te studeren, ging uit, met vriendinnen en soms ook wel alleen. Ik begreep nooit wat er leuk was aan uitgaan omdat ik de hele avond alleen stond. Er is mij ook nog nooit een drankje aangeboden, er werden geen gesprekjes aangeknoopt met mij. Ik zocht soms zelf wel contact, meestal kreeg ik dan een verontwaardigde blik terug, of de mannen bleven om zich heen kijken. Soms kwam er wel eens iemand op me af, die zodra hij dichterbij kwam, dan weer weg liep. Ik stond er niet zo bij stil, en dacht dat dit normaal was, dat dit uitgaan was.
Op mijn 23e heb ik voor het eerst gezoend, en met deze man trouwde ik. Ik ben 20 jaar met hem samen geweest. Toen toonde een, hele mooie vrouw, die zelf net verlaten was door haar man, interesse in hem. Binnen een week was hij weg en bestond ik eigenlijk niet meer. En dat was het dan. Ik ben 44 jaar en dit is alle ervaring die ik heb met mannen. Ik ben sociaal, openminded, ben leuk in het contact, heb een normaal zelfvertrouwen, hou van sex, goed lichaam, goed opgeleid, leuke baan. Maar uiteindelijk geeft dat kennelijk toch niet de doorslag.
Ik heb er nooit aan gedacht, er niet eens bij stil gestaan, maar als ik kijk naar mijn leven en het bijna totale gebrek aan mannelijke aandacht...
Een poos geleden was ik ergens op een congres, samen met een mannelijke kennis. We wilden allebei koffie halen en liepen naar de koffiebar waar een hele mooie vrouw stond. Vanaf dat moment was ik volledig onzichtbaar. Ik heb ook geen koffie meer gekregen. Eigenlijk viel toen het muntje. Het was al die tijd gewoon mijn uiterlijk. Het gebrek aan aandacht van mannen, nooit mee uitgevraagd zijn, nooit een drankje aangeboden krijgen, nooit een man die op je af komt, een expartner die het wel makkelijk vond om met mij getrouwd te zijn, maar toen zich wat mooiers aandiende zo weg was. Ik ben gewoon niet mooi genoeg, en die realisatie vind ik heel erg. Door mijn uiterlijk heb ik zoveel ervaringen gemist die normaal zijn. Ik wil ook graag geliefd zijn, zou willen daten, versierd worden, sex hebben, zeker nu ik weer alleen ben. Maar omdat ik niet mooi ben, heb ik niet zoveel te kiezen en misschien wel helemaal niets te kiezen, en dat doet pijn.
Sorry voor het lange verhaal, het helpt om van me af te schrijven. Misschien zijn er mensen die dit herkennen?
Ontmoedigd was ik daardoor niet echt. Ik was er niet zo mee bezig, dacht dat mijn tijd nog wel zou komen.
Ik vertrok naar Amsterdam om te studeren, ging uit, met vriendinnen en soms ook wel alleen. Ik begreep nooit wat er leuk was aan uitgaan omdat ik de hele avond alleen stond. Er is mij ook nog nooit een drankje aangeboden, er werden geen gesprekjes aangeknoopt met mij. Ik zocht soms zelf wel contact, meestal kreeg ik dan een verontwaardigde blik terug, of de mannen bleven om zich heen kijken. Soms kwam er wel eens iemand op me af, die zodra hij dichterbij kwam, dan weer weg liep. Ik stond er niet zo bij stil, en dacht dat dit normaal was, dat dit uitgaan was.
Op mijn 23e heb ik voor het eerst gezoend, en met deze man trouwde ik. Ik ben 20 jaar met hem samen geweest. Toen toonde een, hele mooie vrouw, die zelf net verlaten was door haar man, interesse in hem. Binnen een week was hij weg en bestond ik eigenlijk niet meer. En dat was het dan. Ik ben 44 jaar en dit is alle ervaring die ik heb met mannen. Ik ben sociaal, openminded, ben leuk in het contact, heb een normaal zelfvertrouwen, hou van sex, goed lichaam, goed opgeleid, leuke baan. Maar uiteindelijk geeft dat kennelijk toch niet de doorslag.
Ik heb er nooit aan gedacht, er niet eens bij stil gestaan, maar als ik kijk naar mijn leven en het bijna totale gebrek aan mannelijke aandacht...
Een poos geleden was ik ergens op een congres, samen met een mannelijke kennis. We wilden allebei koffie halen en liepen naar de koffiebar waar een hele mooie vrouw stond. Vanaf dat moment was ik volledig onzichtbaar. Ik heb ook geen koffie meer gekregen. Eigenlijk viel toen het muntje. Het was al die tijd gewoon mijn uiterlijk. Het gebrek aan aandacht van mannen, nooit mee uitgevraagd zijn, nooit een drankje aangeboden krijgen, nooit een man die op je af komt, een expartner die het wel makkelijk vond om met mij getrouwd te zijn, maar toen zich wat mooiers aandiende zo weg was. Ik ben gewoon niet mooi genoeg, en die realisatie vind ik heel erg. Door mijn uiterlijk heb ik zoveel ervaringen gemist die normaal zijn. Ik wil ook graag geliefd zijn, zou willen daten, versierd worden, sex hebben, zeker nu ik weer alleen ben. Maar omdat ik niet mooi ben, heb ik niet zoveel te kiezen en misschien wel helemaal niets te kiezen, en dat doet pijn.
Sorry voor het lange verhaal, het helpt om van me af te schrijven. Misschien zijn er mensen die dit herkennen?
dinsdag 29 mei 2018 om 14:26
Ik snap je onzekerheid. Mijn vriend heeft mij na een relatie van 15 jaar bedrogen. Hij was/is verliefd op haar. Ze is een mooie vrouw, blond haar, niet heel slank maar wel alles in verhouding en grote borsten, knap gezicht en ik vond haar (voordat ik erachter kwam) heel aardig en een leuke uitstraling. Nu vind ik haar overigens een bitch maar dat is logisch haha. Maar ik voelde me dus erg onzeker. Niet alleen omdat hij vreemdging maar ook omdat zij een mooiere vrouw is dan mij.
Sinds een paar weken heb ik een nieuwe vriend en die vind mij mooi. En daarmee wil ik zeggen dat het vast wel goed komt met jou!
Sinds een paar weken heb ik een nieuwe vriend en die vind mij mooi. En daarmee wil ik zeggen dat het vast wel goed komt met jou!
anoniem_367627 wijzigde dit bericht op 29-05-2018 19:39
0.16% gewijzigd
I’m all about the fairytail baby
dinsdag 29 mei 2018 om 14:31
Ik schrik vooral van het negatieve zelfbeeld wat je hebt, in combinatie met een niet reëel beeld van de maatschappij.
Ik zou er wel hulp bij zoeken als ik jou was.
Verder is er al veel geschreven hier. Ik vind mezelf totaal niet knap en had vroeger de jongens niet achter mij aan lopen. Toch heb ik in mijn twintiger jaren wel gedate en ben ik mijn man tegen het lijf gelopen. Toen ontdekte ik namelijk dat genieten van het leven veel belangrijker is dan het zoeken naar een man.
Oftewel, je uitstraling zegt veel meer dan je uiterlijk.
Ik zou er wel hulp bij zoeken als ik jou was.
Verder is er al veel geschreven hier. Ik vind mezelf totaal niet knap en had vroeger de jongens niet achter mij aan lopen. Toch heb ik in mijn twintiger jaren wel gedate en ben ik mijn man tegen het lijf gelopen. Toen ontdekte ik namelijk dat genieten van het leven veel belangrijker is dan het zoeken naar een man.
Oftewel, je uitstraling zegt veel meer dan je uiterlijk.
dinsdag 29 mei 2018 om 14:41
Ik voel mijzelf ook nooit echt knap. Maar ik heb wel 2x mogen horen dat ik onbenaderbaar lijk...
Soms merk ik het zelf ook wel, dat mensen het bij mij misschien niet helemaal weten, geen idee waarom. Zodra ze mij beter leren kennen hoor ik dan weer vaker dat ik eigenlijk heel lief ben. Heel eerlijk gezegd heb ik het maar gewoon geaccepteerd, anders ga ik er alleen maar aan twijfelen hoe ik overkom enz. Dan heb ik liever zelf ook nog een beetje plezier.
Soms merk ik het zelf ook wel, dat mensen het bij mij misschien niet helemaal weten, geen idee waarom. Zodra ze mij beter leren kennen hoor ik dan weer vaker dat ik eigenlijk heel lief ben. Heel eerlijk gezegd heb ik het maar gewoon geaccepteerd, anders ga ik er alleen maar aan twijfelen hoe ik overkom enz. Dan heb ik liever zelf ook nog een beetje plezier.
dinsdag 29 mei 2018 om 14:42
Caketopper schreef: ↑29-05-2018 14:03In een slachtofferrol zijn ook beeldschone vrouwen onaantrekkelijk.
Iets met het leven en slingers, kansen pakken, stralen, zelfwaardering, en de dingen niet te serieus nemen.
En natuurlijk vooral heel veel sporten!
dinsdag 29 mei 2018 om 14:48
Wat rot voor je dat je man je heeft verlaten, maar hey! Jij verdiend beter.
Wie zegt dat je lelijk bent? Iedereen is zijn eigen individu en mooi op zijn eigen manier. Wat wel echt een verschil maakt is verzorging en uitstraling.
Dus, ga naar de kapper, trakteer jezelf eens op leuke nieuwe kleding en ga zelfverzekerd de wereld in.
Als je je goed voelt en happy bent met jezelf dan straal je dat ook uit! Dus geniet van het leven, verwerk de periode met je man en dan komt het vanzelf wel weer voor jou.
Wie zegt dat je lelijk bent? Iedereen is zijn eigen individu en mooi op zijn eigen manier. Wat wel echt een verschil maakt is verzorging en uitstraling.
Dus, ga naar de kapper, trakteer jezelf eens op leuke nieuwe kleding en ga zelfverzekerd de wereld in.
Als je je goed voelt en happy bent met jezelf dan straal je dat ook uit! Dus geniet van het leven, verwerk de periode met je man en dan komt het vanzelf wel weer voor jou.
Onze tijd is nu.
dinsdag 29 mei 2018 om 14:57
Ben je jezelf niet teveel blind aan het staren op 'mooie' mensen? Hoeveel mensen zijn nou écht echt heel mooi? Elk mens heeft natuurlijk iets moois, maar echt lang niet iedereen weet direct alle aandacht naar zich toe te trekken met haar uiterlijk.
Misschien 5% van de mensen heeft iets waardoor ze direct aantrekkelijk worden gevonden, maar voor de meeste mensen geldt dat denk ik niet. Die worden aantrekkelijk door hun uitstraling, gedrag enz. En ook doordat ze zelfvertrouwen hebben. Zonder zelfvertrouwen straal je iets uit dat ervoor zorgt dat je als niet-interessant wordt gezien door veel mensen.
Mijn tip zou dus zijn om daar aan te gaan werken. Niet door de aandacht van mannen te zoeken maar door jezelf te gaan waarderen hoe je bent en jezelf die liefde te geven die je zoekt in een ander.
Misschien 5% van de mensen heeft iets waardoor ze direct aantrekkelijk worden gevonden, maar voor de meeste mensen geldt dat denk ik niet. Die worden aantrekkelijk door hun uitstraling, gedrag enz. En ook doordat ze zelfvertrouwen hebben. Zonder zelfvertrouwen straal je iets uit dat ervoor zorgt dat je als niet-interessant wordt gezien door veel mensen.
Mijn tip zou dus zijn om daar aan te gaan werken. Niet door de aandacht van mannen te zoeken maar door jezelf te gaan waarderen hoe je bent en jezelf die liefde te geven die je zoekt in een ander.
dinsdag 29 mei 2018 om 15:02
Ja want daar wordt je aantrekkelijk van! Vooral met dit weer, lekker rood en zweterig, niet te versmaden
Oh en ik krijg er ook een kuthumeur van, maar dat is dan weer leuk voor onderdanige jongens begrijp ik uit een ander topic.
dinsdag 29 mei 2018 om 15:22
Ja en dito oksellucht. En natuurlijk verantwoordelijkheid voor je eigen leven nemen. Helpt tegen alles en kan ook niet vaak genoeg gezegd worden.Het-groepje schreef: ↑29-05-2018 15:02Ja want daar wordt je aantrekkelijk van! Vooral met dit weer, lekker rood en zweterig, niet te versmaden
Oh en ik krijg er ook een kuthumeur van, maar dat is dan weer leuk voor onderdanige jongens begrijp ik uit een ander topic.
dinsdag 29 mei 2018 om 17:04
Ach welnee joh, hoe kom je daarbij? De mannen die ik ken vinden het juist wel mooi als vrouwen er met de juiste skills zoiets van weten te maken. Zeker als je je mooi maakt voor hen.Blondie456 schreef: ↑29-05-2018 13:47Ik vind juist die vrouwen zonder make up helemaal niet mooi. Ik zie het meer als voorbeelden dat minder mooie vrouwen er met make up toch heel mooi uit kunnen zien. Bij deze vrouwen vind ik zelf het verschil te groot. Mannen voelen zich dan ook vaak wat belazerd.
Net als bh's/broekjes met opvulling. Als je weinig boezem/kont hebt kan dat net een beetje meer zelfvertrouwen geven. Ik moet de eerste man nog ontmoeten die in bed zegt "Ow, jammer, het waren maar kipfileetjes, dus die volgende date gaan we maar niet doen."
anoniem_356008 wijzigde dit bericht op 29-05-2018 17:08
3.87% gewijzigd
dinsdag 29 mei 2018 om 17:22
Dit dus, mi zit hier wel meer dan alleen het verwerken van het vertrek van je man TO. En na al deze reacties voelt jouw perspectief ongetwijfeld nog steeds als het meest waarheidsgetrouw, maar op zich doet dat er niet toe. Wat hier vooral belangrijk is, is dat de gedachten die je beschrijft je in je leven kunnen belemmeren. Je beschrijft namelijk o.a. dat geliefd zijn, daten en seks niet voor jou weggelegd zouden zijn.
dinsdag 29 mei 2018 om 17:40
Het is wel degelijk de boel belazeren. Maar goed, je mag jezelf wijsmaken wat je wilt.Fragolisa schreef: ↑29-05-2018 17:04Ach welnee joh, hoe kom je daarbij? De mannen die ik ken vinden het juist wel mooi als vrouwen er met de juiste skills zoiets van weten te maken. Zeker als je je mooi maakt voor hen.
Net als bh's/broekjes met opvulling. Als je weinig boezem/kont hebt kan dat net een beetje meer zelfvertrouwen geven. Ik moet de eerste man nog ontmoeten die in bed zegt "Ow, jammer, het waren maar kipfileetjes, dus die volgende date gaan we maar niet doen."
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
dinsdag 29 mei 2018 om 17:43
Ik heb de reacties ( nog ) niet gelezen, alleen de OP en je antwoorden.
Ten eerste.. Wat rot te lezen dat je jezelf lelijkerd als nickname geeft.
Ik kan je vertellen dat( bijna ) elke vrouw wel iemand kan vinden.Ik ken vrouwen die ik helemaal niet mooi vind.
Bijv. iemand die zich volsmeert met slechte make up en die dus als een "poederdoos" rondloopt met mascara, die ontzettend klont omdat ze het vaak niet goed schoonmaakt en veel te veel lagen op doet.
Zelf haar haar kleurt wat niet bevorderlijk uitpakt vanwege de slechte kwaliteit.
Uitstraling heeft ze ( in mijn ogen ) niet en ook geen makkelijk karakter, erg negatief ingesteld en op alles wat te zeuren/ klagen heeft.
Maar ze heeft wel elke keer een vriend.
Op elk potje past een dekseltje
Helaas heb je slechte ervaringen met mannen maar dat betekent niet dat jij lelijk bent.
Misschien stel je je gesloten op of heb je een houding waar mensen van schrikken? Of denken dat je geen contact met ze wilt.
Kweek eerst meer zelfvertrouwen.
Iemand met zelfvertrouwen is heel aantrekkelijk.
Ten eerste.. Wat rot te lezen dat je jezelf lelijkerd als nickname geeft.
Ik kan je vertellen dat( bijna ) elke vrouw wel iemand kan vinden.Ik ken vrouwen die ik helemaal niet mooi vind.
Bijv. iemand die zich volsmeert met slechte make up en die dus als een "poederdoos" rondloopt met mascara, die ontzettend klont omdat ze het vaak niet goed schoonmaakt en veel te veel lagen op doet.
Zelf haar haar kleurt wat niet bevorderlijk uitpakt vanwege de slechte kwaliteit.
Uitstraling heeft ze ( in mijn ogen ) niet en ook geen makkelijk karakter, erg negatief ingesteld en op alles wat te zeuren/ klagen heeft.
Maar ze heeft wel elke keer een vriend.
Op elk potje past een dekseltje
Helaas heb je slechte ervaringen met mannen maar dat betekent niet dat jij lelijk bent.
Misschien stel je je gesloten op of heb je een houding waar mensen van schrikken? Of denken dat je geen contact met ze wilt.
Kweek eerst meer zelfvertrouwen.
Iemand met zelfvertrouwen is heel aantrekkelijk.
dinsdag 29 mei 2018 om 18:02
Apart dat je jezelf totdat je man je verliet nooit lelijk hebt gevonden en nu is dat ineens het hete hangijzer.
Weet je wel zeker of het waar is?
Want wanneer je jezelf eerder lelijk had gevonden dan had een beugeltje, nietje, prikje of laser en /of een restyling (kleding/kapsel) je hele leven aanzienlijk kunnen veraangenamen.
Weet je wel zeker of het waar is?
Want wanneer je jezelf eerder lelijk had gevonden dan had een beugeltje, nietje, prikje of laser en /of een restyling (kleding/kapsel) je hele leven aanzienlijk kunnen veraangenamen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 29 mei 2018 om 18:07
Fragolisa schreef: ↑29-05-2018 17:04Ach welnee joh, hoe kom je daarbij? De mannen die ik ken vinden het juist wel mooi als vrouwen er met de juiste skills zoiets van weten te maken. Zeker als je je mooi maakt voor hen.
Ik wil een mooi iemand, geen mooie make-up of rubber voor de tietjes.
Het gaat om het hele plaatje, vooral uitstraling dus...
dinsdag 29 mei 2018 om 18:11
Hi.
Ik snap je punt wel en heb er zelf ook last van dat de maatschappij zo om mooi zijn draait. Vind het echt belachelijk zelf ook als ik dit waarschijnlijk van mezelf terug lees: Mannen lijken weinig aan hun uiterlijk te hoeven doen. Daarentegen lijkt het wel alsof je er alleen als vrouw aan een normale vriend kan komen die niks aan zijn uiterlijk doet en betrouwbaar is als je als vrouw super knap bent.
Mijn punt is: De lat lijkt hoger te liggen voor vrouwen, want mannen kunnen uit meerdere mooie vrouwen kiezen die betrouwbaar zijn.
En heb ook het idee dat vrouwen aangezet worden tot er beetje hoerig uitzien op festivals bijv. vanwege het bestaan van Dumpert. Ik heb echt een gruwelijke hekel aan dat dumpert. Waar is dumpert van vrouwen waarop mooie mannen staan? Die is er niet want vrouwen zoeken gewoon een leuke man die betrouwbaar is. En mannen zoeken voor mijn gevoel voornamelijk naar een vrouw die moooi is.
Ik snap je punt wel en heb er zelf ook last van dat de maatschappij zo om mooi zijn draait. Vind het echt belachelijk zelf ook als ik dit waarschijnlijk van mezelf terug lees: Mannen lijken weinig aan hun uiterlijk te hoeven doen. Daarentegen lijkt het wel alsof je er alleen als vrouw aan een normale vriend kan komen die niks aan zijn uiterlijk doet en betrouwbaar is als je als vrouw super knap bent.
Mijn punt is: De lat lijkt hoger te liggen voor vrouwen, want mannen kunnen uit meerdere mooie vrouwen kiezen die betrouwbaar zijn.
En heb ook het idee dat vrouwen aangezet worden tot er beetje hoerig uitzien op festivals bijv. vanwege het bestaan van Dumpert. Ik heb echt een gruwelijke hekel aan dat dumpert. Waar is dumpert van vrouwen waarop mooie mannen staan? Die is er niet want vrouwen zoeken gewoon een leuke man die betrouwbaar is. En mannen zoeken voor mijn gevoel voornamelijk naar een vrouw die moooi is.
dinsdag 29 mei 2018 om 18:19
Uh, het zijn de vrouwen zelf die met elkaar wedijveren en het zijn de vrouwen die van zichzelf al mooi zijn die beautyproducten aan de man brengen via modeshows en foto’s. Mannen hier de schuld van geven? Doei!
Mannen willen een mooie vrouw omdat schoonheid (ergens) als teken van gezondheid wordt gezien. Voor de eventuele kindertjes enzo. En het oog wil ook wat, uiteraard. Mannen wedijveren om de mooiste vrouw. Vrouwen wedijveren om de meest succevolle man. Voor de eventuele kindjes enzo. Zo’n man wordt een stuk minder op z’n uiterlijk afgerekend, want minder belangrijk.
Het is allemaal niet zo heel ingewikkeld, denk ik.
Mannen willen een mooie vrouw omdat schoonheid (ergens) als teken van gezondheid wordt gezien. Voor de eventuele kindertjes enzo. En het oog wil ook wat, uiteraard. Mannen wedijveren om de mooiste vrouw. Vrouwen wedijveren om de meest succevolle man. Voor de eventuele kindjes enzo. Zo’n man wordt een stuk minder op z’n uiterlijk afgerekend, want minder belangrijk.
anoniem_370120 wijzigde dit bericht op 29-05-2018 18:19
0.24% gewijzigd
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
dinsdag 29 mei 2018 om 18:19
Nee, de manier waarop mannen naar vrouwen in uitdagende kleding en bergen makeup kijken is vooral lust. Dat zo'n vrouw ook een persoon is, is op dat moment ondergeschikt.Bloemvis2 schreef: ↑29-05-2018 18:11En heb ook het idee dat vrouwen aangezet worden tot er beetje hoerig uitzien op festivals bijv. vanwege het bestaan van Dumpert. Ik heb echt een gruwelijke hekel aan dat dumpert. Waar is dumpert van vrouwen waarop mooie mannen staan? Die is er niet want vrouwen zoeken gewoon een leuke man die betrouwbaar is. En mannen zoeken voor mijn gevoel voornamelijk naar een vrouw die moooi is.
dinsdag 29 mei 2018 om 19:50
Mannen zijn visueel ingesteld. Als een man geen aantrekkingskracht voelt bij een vrouw wordt het niks. Maar niet iedere man voelt zich tot hetzelfde type vrouw aangetrokken. De een valt op blond, de ander op donker, de een op superslank, de ander wil graag rondingen zien etc. Ook is uitstraling enorm belangrijk. De meeste mannen willen echt geen perfect model als vrouw, maar de mannen die ik ken willen wel een vrouw die er verzorgd uitziet. Waar ik benieuwd naar ben is wat je dan niet mooi vind aan jezelf? En wat de een juist mooi vind, vind de ander weer niet mooi. Beauty is in the eye of the beholder
I’m all about the fairytail baby
dinsdag 29 mei 2018 om 19:58
Dit inderdaad. En hoe wel vrouwen meer worden beoordeeld op uiterlijk, worden mannen weer meer beoordeeld op status, mate van succes en lengte. Bovendien kan iedere vrouw, hoe lelijk ook, sex krijgen. Voor mannen is dat vaak toch minder makkelijk.Vanzai schreef: ↑29-05-2018 18:19Uh, het zijn de vrouwen zelf die met elkaar wedijveren en het zijn de vrouwen die van zichzelf al mooi zijn die beautyproducten aan de man brengen via modeshows en foto’s. Mannen hier de schuld van geven? Doei!