Als je als vrouw niet zo mooi bent

28-05-2018 22:07 297 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het begon al in mijn puberteit. Ik werd niet ten dans gevraagd, er waren geen jongens verliefd op mij, ik stond niet stiekem te zoenen ergens.
Ontmoedigd was ik daardoor niet echt. Ik was er niet zo mee bezig, dacht dat mijn tijd nog wel zou komen.
Ik vertrok naar Amsterdam om te studeren, ging uit, met vriendinnen en soms ook wel alleen. Ik begreep nooit wat er leuk was aan uitgaan omdat ik de hele avond alleen stond. Er is mij ook nog nooit een drankje aangeboden, er werden geen gesprekjes aangeknoopt met mij. Ik zocht soms zelf wel contact, meestal kreeg ik dan een verontwaardigde blik terug, of de mannen bleven om zich heen kijken. Soms kwam er wel eens iemand op me af, die zodra hij dichterbij kwam, dan weer weg liep. Ik stond er niet zo bij stil, en dacht dat dit normaal was, dat dit uitgaan was.
Op mijn 23e heb ik voor het eerst gezoend, en met deze man trouwde ik. Ik ben 20 jaar met hem samen geweest. Toen toonde een, hele mooie vrouw, die zelf net verlaten was door haar man, interesse in hem. Binnen een week was hij weg en bestond ik eigenlijk niet meer. En dat was het dan. Ik ben 44 jaar en dit is alle ervaring die ik heb met mannen. Ik ben sociaal, openminded, ben leuk in het contact, heb een normaal zelfvertrouwen, hou van sex, goed lichaam, goed opgeleid, leuke baan. Maar uiteindelijk geeft dat kennelijk toch niet de doorslag.
Ik heb er nooit aan gedacht, er niet eens bij stil gestaan, maar als ik kijk naar mijn leven en het bijna totale gebrek aan mannelijke aandacht...
Een poos geleden was ik ergens op een congres, samen met een mannelijke kennis. We wilden allebei koffie halen en liepen naar de koffiebar waar een hele mooie vrouw stond. Vanaf dat moment was ik volledig onzichtbaar. Ik heb ook geen koffie meer gekregen. Eigenlijk viel toen het muntje. Het was al die tijd gewoon mijn uiterlijk. Het gebrek aan aandacht van mannen, nooit mee uitgevraagd zijn, nooit een drankje aangeboden krijgen, nooit een man die op je af komt, een expartner die het wel makkelijk vond om met mij getrouwd te zijn, maar toen zich wat mooiers aandiende zo weg was. Ik ben gewoon niet mooi genoeg, en die realisatie vind ik heel erg. Door mijn uiterlijk heb ik zoveel ervaringen gemist die normaal zijn. Ik wil ook graag geliefd zijn, zou willen daten, versierd worden, sex hebben, zeker nu ik weer alleen ben. Maar omdat ik niet mooi ben, heb ik niet zoveel te kiezen en misschien wel helemaal niets te kiezen, en dat doet pijn.
Sorry voor het lange verhaal, het helpt om van me af te schrijven. Misschien zijn er mensen die dit herkennen?
Wat is een mooie vrouw? Wie bepaald dat? Voor mij is het een combinatie van uitstraling, uiterlijke verzorging en het goed in je vel zitten van een vrouw. Dat straal je uit. Zelfvertrouwen. Lol hebben in het leven.

Geloof me mannen en ook vrouwen omgeven zich het liefste met mensen waarvan ze blij van worden, lol mee kunnen hebben. Laat het los To, echt, je voldoet nooit aan de norm van een ander. Sterker nog, waarom zou je dat na steven? Onzin!

Een paar prachtige voorbeelden: Bette Midler, Tineke Schouten, Sarah Jessica Parker
Allemaal goedbedoelde adviezen natuurlijk maar To voelt zichzelf lelijk en heeft ook de nodige ervaringen die dat voor haar bevestigen. Heeft het dan echt zin om te doen alsof ze gek is? Ik zou me kapot ergeren als men mij komt uitleggen dat ik het mij verbeeld terwijl mijn hele leven geen haan naar mij heeft gekraaid en ik dondersgoed weet waar dat aan ligt.
Gun To te voelen wat zij voelt en denkt.
Volgens mij is het verder een positief leuk mens zoals ze zichzelf omschrijft en heeft ze gewoon even een baaldag.
Dat mag.
nina1966 schreef:
29-05-2018 01:01
Nou is dit filmpje volgens mij niet echt. Heb geen echte lelijkerd gezien namelijk . Wel mensen die een opfrissertje konden gebruiken zoals die blonde dame. Wat vale huid wat met goed eten en een cremmetje al een stuk kan verbeteren. En make up... Make up kan zo ontzettend veel doen. https://www.youtube.com/watch?v=8CLuEkbcgKU
:facepalm: Dat is nu net het hele punt van dat filmpje. Natuurlijk zijn ze niet lelijk. Maar ze vinden dat wel van zichzelf.

Dit filmpje gaat over het beeld dat vrouwen over zichzelf hebben en dat het vaak niet strookt met de realiteit.

Ik vind het jammer dat je al meteen met "oplossingen" voor die vrouwen komt. Beter eten, make-up... Ik word hondsmoe van al die dingen die ik "moet" (ook van mezelf) zodat ik er voor de maatschappij "acceptabel" uit zie. Er komt telkens wat bij. Hou op zeg.
Bblientje schreef:
29-05-2018 02:18
Allemaal goedbedoelde adviezen natuurlijk maar To voelt zichzelf lelijk en heeft ook de nodige ervaringen die dat voor haar bevestigen. Heeft het dan echt zin om te doen alsof ze gek is? Ik zou me kapot ergeren als men mij komt uitleggen dat ik het mij verbeeld terwijl mijn hele leven geen haan naar mij heeft gekraaid en ik dondersgoed weet waar dat aan ligt.
Volgens mij is het verder een positief leuk mens zoals ze zichzelf omschrijft en heeft ze gewoon even een baaldag.
Dat mag.
Is zo.
MinkeDeWit schreef:
28-05-2018 23:21
Ja jee, ik heb een slechte huid (geen pukkels meer maar wel couperose), dun haar en ben nog dik ook. Toch lig ik altijd wel goed in de markt.
Ik had echt een heel ander beeld van jou minke!
Als ik op stap ga wordt mijn make up loze vriendin (niet mooi, niet lelijk) in haar simpele spijkerbroek en zwart shirt continue aangesproken en ik in mijn jurkje en lichte make up niet. Ik hoor weleens dat ik mooi ben, maar...: die vriendin van mij heeft uitstraling, charisma. Zij trekt aandacht en mannen door haar hele houding,ze straalt openheid en plezier uit. Ik ben misschien zogezegd mooi maar mijn uitstraling is veeeeeeel minder.
Daar heb ik echt van geleerd dat hoe je jezelf opstelt en hoe je je voelt, meer doet dan je uiterlijke kenmerken, al kunnen die wel helpen natuurlijk.
:hug: natuurlijk voel je je rot. Dat is niet zo gek. Bedrogen en verlaten worden heeft weinig met uiterlijk te maken.

Een vriendin van mij is een mooie, intelligente, grappige vrouw. Echt prachtig. Haar man ging jarenlang vreemd en verliet haar voor een andere, bepaald niet mooie vrouw.

Geef jezelf de tijd om te rouwen. Verlaten worden na zoveel jaar is enorm pijnlijk. Je mag best zielig zijn en een dagje zelfmedelijden hebben. Ook voor jou komt het echt wel weer. Je klinkt als een leuke vrouw.
biol schreef:
28-05-2018 22:47
Er zaten zaterdag trouwens twee bloedmooie meiden naast me op het terras. Ze vonden zichzelf ook heel mooi want maakte met regelmaat opmerkingen als: ja pietje deed een poging bij me, nou denk je dat? Ik kan echt wel een mooiere man krijgen. Ik ben gemaakt voor een man met geld ofzo. Tja.. dan kan je nog zo mooi zijn. Die arrogantie is een mega afknapper en volgens mij zijn die vrouwen juist lang alleen omdat ze zo’n attitude hebben. Ze zijn leuk voor een avondje lol maar niet als trouwmateriaal

Ik vind dit altijd zo jammer, hoewel ik er op zat te wachten. Wanneer iemand zegt zichzelf lelijk te vinden hoef je niet direct knappe vrouwen naar beneden te halen door ze allerlei negatieve eigenschappen toe te schrijven hoor. Daar gaat to zich echt niet beter van voelen (mag ik hopen).
To ik begrijp dat je erg met je huid zit, daar kun je erg onzeker van worden! Ga eens naar de huisarts voor een doorverwijzing naar een dermatoloog. Er is veel aan te doen tegenwoordig!
Denk dat het inderdaad niet aan je uiterlijk ligt maar aan wat je uitstraalt.

Mijn buurvrouw is 1.60, 120 kg, heeft uitgegroeid geblondeerd haar en een IQ van 80 en toch heeft zij een vriend en ben ik, langbenige brunette en 'aantrekkelijk' nog steeds alleen.
anoniem_369373 wijzigde dit bericht op 29-05-2018 07:51
Reden: Stijlfout
0.57% gewijzigd
YouWish schreef:
29-05-2018 07:40
Ik vind dit altijd zo jammer, hoewel ik er op zat te wachten. Wanneer iemand zegt zichzelf lelijk te vinden hoef je niet direct knappe vrouwen naar beneden te halen door ze allerlei negatieve eigenschappen toe te schrijven hoor. Daar gaat to zich echt niet beter van voelen (mag ik hopen).
Ze heeft het over twee oppervlakkige knappe vrouwen die zichzelf heel wat leken te vinden. Niet over alle knappe mensen.

Ik ken ook hele aantrekkelijke mensen die enorm arrogant zijn. Voor mij zijn ze dan echt niet aantrekkelijk meer. Ik ken ook knappe mensen met een leuk karakter, die mensen zijn dubbel zo aantrekkelijk.
Pusswithoutboots schreef:
29-05-2018 07:46
Denk dat het inderdaad niet aan je uiterlijk ligt maar aan wat je uitstraalt.

Mijn buurvrouw is 1.60, 120 kg, heeft uitgegroeid geblondeerd haar en een IQ van 80 en toch heeft zij een vriend en ben ik, langbenige brunette en 'aantrekkelijk' nog steeds alleen.
Doe eens een dagje pretpark inderdaad. Geen enkele relatie tussen een partner hebben en voldoen aan een schoonheidsideaal.
anoniem_636a100800946 wijzigde dit bericht op 29-05-2018 07:58
1.08% gewijzigd
Klopt dat het niet makkelijk is geweest en dat is het nog steeds niet altijd
Ik ben wie ik ben. En in mijn geval valt er aan die afwijking (lelijkheid) niks te doen.
Ik wil niet dat het mijn geluk beïnvloed. Ik weet dat ik er door anderen (soms heel hard) op beoordeeld word, maar ik blijf continu werken aan mijn zelfbeeld. Als dat redelijk goed blijft, dan kan ik als een redelijk gelukkig persoon door het leven.
Dat gevoel komt grotendeels uit wat ik uit mezelf haal, niet van anderen mensen.

Ik zal hier mijn leven lang mee om moeten gaan. Ik weiger dat continu een blokkade op mij te laten zijn

Ik hoop dat mijn verhaal je een beetje helpt.
anoniem_63bae62af3fb8 wijzigde dit bericht op 29-05-2018 08:03
0.15% gewijzigd
Owlette schreef:
29-05-2018 07:53
Ze heeft het over twee oppervlakkige knappe vrouwen die zichzelf heel wat leken te vinden. Niet over alle knappe mensen.

Ik ken ook hele aantrekkelijke mensen die enorm arrogant zijn. Voor mij zijn ze dan echt niet aantrekkelijk meer. Ik ken ook knappe mensen met een leuk karakter, die mensen zijn dubbel zo aantrekkelijk.
Zozo oppervlakkig nog wel ze kent ze meteen door en door?

Joh ze vangt wat flarden van een gesprek op en trekt meteen de conclusie dat ze arrogant zijn omdát ze knap zijn. De conclusie mooi dus kutkarakter wordt gewoon veel te vaak/snel getrokken. Oh en bovendien alleen leuk voor een ONS, absoluut geen trouwmateriaal :facepalm:

Ik ken overigens ook lelijke mensen die arrogant zijn. En hele lieve lelijke mensen. En nu? Wat heeft to daar aan?
Arcticfox1 schreef:
29-05-2018 07:56
Kloot dat het niet makkelijk is geweest en dat is het nog steeds niet altijd
Ik ben wie ik ben. En in mijn geval valt er aan die afwijking (lelijkheid) niks te doen.
Ik wil niet dat het mijn geluk beïnvloed. Ik weet dat ik er door anderen (soms heel hard) op beoordeeld word, maar ik blijf continu werken aan mijn zelfbeeld. Als dat redelijk goed blijft, dan kan ik als een redelijk gelukkig persoon door het leven.
Dat gevoel komt grotendeels uit wat ik uit mezelf haal, niet van anderen mensen.

Ik zal hier mijn leven lang mee om moeten gaan. Ik weiger dat continu een blokkade op mij te laten zijn

Ik hoop dat mijn verhaal je een beetje helpt.
:hug:

Je klinkt hier als een lieve vrouw die haar leven goed op de rit heeft.
YouWish schreef:
29-05-2018 08:00
:hug:

Je klinkt hier als een lieve vrouw die haar leven goed op de rit heeft.
Lief van je
Ik denk dat iedereen zijn eigen strijd voert. En ik vind het heel jammer dat in onze maatschappij mensen zo hard worden afgerekend op hun uiterlijk.
YouWish schreef:
29-05-2018 07:59
Zozo oppervlakkig nog wel ze kent ze meteen door en door?

Joh ze vangt wat flarden van een gesprek op en trekt meteen de conclusie dat ze arrogant zijn omdát ze knap zijn. De conclusie mooi dus kutkarakter wordt gewoon veel te vaak/snel getrokken. Oh en bovendien alleen leuk voor een ONS, absoluut geen trouwmateriaal :facepalm:

Ik ken overigens ook lelijke mensen die arrogant zijn. En hele lieve lelijke mensen. En nu? Wat heeft to daar aan?
Heb je de opmerkingen gelezen die ze zegt te hebben opgevangen? Dat vind ik persoonlijk nogal oppervlakkig klinken.

Ik zie dat echt niet on mij heen dat mensen ervan uit gaan dat knappe mensen arrogant zijn.
Bblientje schreef:
29-05-2018 02:18
Dat mag.
:worship:
Enn schreef:
28-05-2018 22:41
Há! Kwartje is gevallen :hello:
Het duurt even.
In die filmpjes is wel heel veel make/up gebruikt want ik vind het verschil wel heel erg groot. Dan krijg je weer dat een man zich rot schrikt als hij naast zo´n vrouw wakker wordt zonder makeup
Misschien juist minder make up?
Een slechte huid verdoezelen met make up ziet er vaak juist slechter uit.

Verder kun je ook te knap zijn. Mannen durven te knappe vrouwen ook niet aan te spreken.

Hoezo kreeg je geen koffie? Daar had je toch om kunnen vragen? Waarschijnlijk ben je erg introvert en passief op zo'n moment.

Leer voor jezelf op te komen.

Volgens mij was ik eerder is een hele normale opmerking.

In het ergste geval schreeuw je hallo en zwaai je met je armen. Aandacht vragen.
Al ben jij niet iemand waar mannen hun hoofd voor omdraaien op straat en heb je nooit veel aandacht van mannen gehad, dan wil dat niet zeggen dat er niemand is die jou leuk of aantrekkelijk vindt.
Belangrijker dan dingen veranderen aan je uiterlijk is te zorgen dat jij weer goed in je vel komt te zitten. Verlaten worden voor een ander is niet niks, dat hakt erin. Investeer daar eerst in. Dan krijg je vanzelf de behoefte om goed voor jezelf te zorgen in welke vorm dat ook is (zo te lezen doe je dat ook al wel). Dan merk je vanzelf of je behoefte hebt aan andere kleding, kapsel of wat dan ook, waardoor jij je weer zelfverzekerd voelt. Vooral wat past bij wie jij bent en hoe jij je voelt en dat straal je dan uit, wat aantrekkelijk kan zijn. Misschien niet voor alle mannen, maar dat hoeft ook niet.
Misschien vind je een schoonheidsbehandeling ineens niet meer belangrijk. Of toch nog wel. Maar niet als uitgangspunt.
hondenmens schreef:
28-05-2018 23:49
Niet wat als mooi beschouwd wordt.
Ik ben niet zo vrouwelijk. Was al nooit zo'n meisje-meisje. Ook weer geen tomboy. Beetje tussen in. Met make-up heb ik niks, krijg er ook jeuk van. En ik ben nogal klein van stuk. Dikke dijen, verder wel slank. Geen lange benen.
Ik had ooit gelezen dat het bij mannen vooral draait om de verhouden dijen-middel.
Dus dikke dijen zijn niet erg (behalve als u verder héél slank bent).

Zelf vind ik lengte niet belangrijk.
Als alles maar een beetje in verhouding is (dus geen enorme boezem op spillebenen).
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Castor1975 schreef:
28-05-2018 22:55
Tjoh, jij klinkt lekker.....
Wat is het punt wat je wilt maken?
Ik zal je zeggen TO, ik heb een tijdje terug met een jongen gedate die totaal niet knap was. Echt. Als je een foto zou zien, zeg je precies hetzelfde. Maar hij had wél heel veel zelfvertrouwen (zonder arrogant te zijn), kleedde zich heel leuk, was spraakzaam en had heel veel humor. Het is uiteindelijk niks geworden, maar dat lag aan andere dingen. Totaal niet aan zijn uiterlijk. Super superleuke jongen was het.

Later heb ik met een jongen gedate die wel enorm knap is. Ook niks geworden. Maar als ik moest kiezen tussen die twee, ging ik voor date nummer 1. Op een of andere manier deed hij me veel meer dan de knappe gast die daarna kwam. Heeft gewoon heel veel met houding, intelligentie en uitstraling te maken.

Ik snap best dat dit makkelijk praten is. Jij vindt jezelf niet mooi en dat gaat niet zomaar uit je hoofd. Zoals hier al eerder is gezegd, verander wat je écht niet mooi vindt (voor zover dat kan) aan jezelf en accepteer verder gewoon hoe je eruitziet. Je kunt er toch niets aan doen. Veel beter is om het los te laten en je sprankelende persoonlijkheid en humor weer naar boven te laten komen. Je bent vast een enorm leuk mens, dus zonde om je de rest van je leven druk te blijven maken om je uiterlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven