Als mannen iets afpreken. Hmpf!

08-05-2010 14:16 302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week is mijn man gebeld door vrienden die uit het buitenland nu in Nederland zijn.

Hij heeft met ze afgesproken dat ze vandaag om half zes ons komen bezoeken.

Toen ik het hoorde zei ik natuurlijk meteen, oh dus ze komen hier eten?

Nou daar hadden ze het eigenlijk niet over gehad.

Ik zei, maar waarom om half zes dan, en niet gewoon om 8 uur of zo.

Tja, zei mijn man, ik vertelde dat ik tot 5 uur moest werken, en toen zeiden ze meteen, nou dan komen we om half zes.

Maar....je nodigt jezelf toch niet ongevraagd te eten?

Of is dat ook helemaal niet de bedoeling. Ik wou dat ik zelf die afspraak gemaakt had, dan wist ik wel van de hoed en de rand.

Ik kan ze ook niet bellen, want ze verblijven bij familie? ergens in Nederland.

Nu heb ik maar een paar stokbroden en een blik soep in huis gehaald.

Wat begrijpen jullie eruit?
quote:qwertu schreef op 08 mei 2010 @ 16:06:

[...]

Omdat ik wat makkelijke oplossingen wéét?

Nee hoor. Ik zegt net aan Qlief dat Frizzy vanavond komt eten. Met daar achteraan de vraag: "Wat eten we eigenlijk vandaag?"

(Pasta met tonijn, Friz. Eet je wel vis? )En dan zien we zodirect een topic van Qlief dat heet Help Q heeft afgesproken dat Frizzy komt eten
Mijn hele vriezer ligt trouwens altijd helemaal vol met friet en snacks. Vriend hier heeft er ook nogal een handje van om om 7 uur plotseling met vijf man op de stoep te staan die honger hebben. Maar dit gebeurt eigenlijk alleen altijd in het weekend. Maar in het weekend eten we toch zelden met zijn tweetjes, want of mensen schuiven hier aan of wij ergens anders. Gezellig toch!
quote:Ligeia schreef op 08 mei 2010 @ 15:50:

Is je man undercover agent, TO? Waarom kun je hem niet bereiken? Waarom hebben jullie verder niks besproken? Jullie wisten het al enkele dagen toch? Jullie hebben het jezelf moeilijk gemaakt, lijkt wel...
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
.
.
Als ik naar vrienden in het buitenland ga en ik krijg soep uit blik, dan is voor mij de boodschap: "je bent niet zo erg welkom maar we zijn te beleefd om je weg te sturen".

Nou hebben wij altijd voorraad in huis en ja hoor, ook hier genoeg makkelijke recepten (heerlijke zelfgemaakte soep is de specialiteit ) maar dat kan of wil niet iedereen. Maar een pan pasta moet toch lukken, dat kan echt iedereen.

Saus kun je vooraf klaarmaken en desnoods invriezen, dus ik snap het logistieke probleem niet. En ongeacht wie het doet of wiens vrienden het zijn, maar pasta bolognese of met blauwe kaas en sla is echt te realiseren zonder stress.
.
Ik zie nu pas dat dit topic in de Relatiepijler staat en niet in de Etenpijler. Dat verklaart een boel. Blijft moeilijkdoenerij, Hmpf!...
quote:Snormel wrote on 08 May 2010 @ 16:18:

Als ik naar vrienden in het buitenland ga en ik krijg soep uit blik, dan is voor mij de boodschap: "je bent niet zo erg welkom maar we zijn te beleefd om je weg te sturen".

Nou hebben wij altijd voorraad in huis en ja hoor, ook hier genoeg makkelijke recepten (heerlijke zelfgemaakte soep is de specialiteit ) maar dat kan of wil niet iedereen. Maar een pan pasta moet toch lukken, dat kan echt iedereen.

Saus kun je vooraf klaarmaken en desnoods invriezen, dus ik snap het logistieke probleem niet. En ongeacht wie het doet of wiens vrienden het zijn, maar pasta bolognese of met blauwe kaas en sla is echt te realiseren zonder stress.Oh, wat dat betreft kan de soep uit de vijver komen, als het vrienden betreft, maakt dat helemaal niet uit...
quote:lindy schreef op 08 mei 2010 @ 16:18:

Ach, rolbevestigend, Kenau... ik kook gewoon beter en sneller en ik vind het wel leuk. Overigens zet ik hem in zo'n geval wel als een ware Kenau aan het werk terwijl ik achter het fornuis sta. Hij doet de extra boodschappen in recordtempo en dan mag hij de tafel mooi opdekken, stofzuigen, de plee poetsen enzovoort tot de gasten er zijn.Lijkt mij een prima rolverdeling
quote:frizzy schreef op 08 mei 2010 @ 16:05:

[...]

Jammer dat TO nu stil is. Ik dacht echt ineens dat er méér aan de hand is. En dan kan iets wat normaal zo simpel is ineens de Mount Everest lijken.TO is vast óf boodschappen doen óf de etenspijlerT aan het afstruinen voor makkelijke snelle recepten..
Ik eet vrijwel nooit om half 6, veels te vroeg voor mij. En in veel landen is het gebruikelijk om rond 22:00 pas te eten, misschien voor de vrienden van man ook? Blik soep en stokbroden lijkt me een prima oplossing, al zou ik er zelf nog een salade bij in elkaar flansen waarschijnlijk.
Qlief: sorry, ik wilde het je echt niet moeilijk maken! Je vrouw nodigde me zelf uit!

Let's edit Q!...
En om helemaal eerlijk te zijn, ik zou waarschijnlijk zelf soep maken ipv uit blik.
Het is een beetje de "man bijt hond" mentaliteit.

Die reporters schuiven iedere dag aan bij iemand die aan het eten is. Ze krijgen nou nooit eens een hap van iemand!

Ik vind dat nou zo zielig....
quote:Ligeia schreef op 08 mei 2010 @ 16:19:

Ik zie nu pas dat dit topic in de Relatiepijler staat en niet in de Etenpijler. Dat verklaart een boel. Blijft moeilijkdoenerij, Hmpf!...Na al die pagina's recepten blijkt dat TO gewoon wil horen dat Mannen geen afspraken kunnen maken waardoor het voor ons Vrouwen zo zwaar is....Hmpf!
quote:minny schreef op 08 mei 2010 @ 16:22:

En om helemaal eerlijk te zijn, ik zou waarschijnlijk zelf soep maken ipv uit blik.Gelukkig maar,als ik binnenkort bij je kom dan wens ik geen soep uit een blik..
quote:yoyo2 schreef op 08 mei 2010 @ 16:23:

Die reporters schuiven iedere dag aan bij iemand die aan het eten is. Ze krijgen nou nooit eens een hap van iemand!

Ik vind dat nou zo zielig....Denk je dat niemand dat aanbiedt?
quote:yoyo2 schreef op 08 mei 2010 @ 16:23:

Ik vind dat nou zo zielig....Je weet niet wat ze allemaal naar binnen schuiven als de camera niet meer draait..
Maar het gaat dus om een zaterdagavond bedenk ik me nu in ene? Tja als het nou nog om een maandagavond zou gaan...
quote:Ligeia schreef op 08 mei 2010 @ 15:40:

[...]

En als dat om wat voor reden dan ook niet lukt, zorg ik automatisch voor een draaiboek en andersom. Ik ga er niet van uit dat mijn vriend mij lekker puh met opzet met de shit laat zitten, dat doet hij namelijk niet. Ik ook niet. Dus wat is dan het probleem?Ik zie geen probleem.
Niet zo happen dames..
quote:Mazou schreef op 08 mei 2010 @ 16:03:

[...]

Misschien moeten we met z'n allen voor de deur gaan staan met spandoeken enzo.

En allerlei eten in onze handen. Allemaal zelf gemaakt.

Ja hey weet je wel hoe laat het is... dat red ik toch nooit voor half 6...

Ben ook nog vrijgezel enzo dus heb geen man die me kan helpen.
quote:yoyo2 wrote on 08 May 2010 @ 16:25:

Niet zo happen dames.. Vertel dat die vrienden van TO's man!...
Overigens zou ik me helemaal niet onwelkom voelen als iemand me soep en stokbrood voert als ik langskom. Ik zou alleen maar blij zijn dat diegene tijd met mij door kan brengen ipv urenlang in de keuken te staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven