Als mannen iets afpreken. Hmpf!

08-05-2010 14:16 302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week is mijn man gebeld door vrienden die uit het buitenland nu in Nederland zijn.

Hij heeft met ze afgesproken dat ze vandaag om half zes ons komen bezoeken.

Toen ik het hoorde zei ik natuurlijk meteen, oh dus ze komen hier eten?

Nou daar hadden ze het eigenlijk niet over gehad.

Ik zei, maar waarom om half zes dan, en niet gewoon om 8 uur of zo.

Tja, zei mijn man, ik vertelde dat ik tot 5 uur moest werken, en toen zeiden ze meteen, nou dan komen we om half zes.

Maar....je nodigt jezelf toch niet ongevraagd te eten?

Of is dat ook helemaal niet de bedoeling. Ik wou dat ik zelf die afspraak gemaakt had, dan wist ik wel van de hoed en de rand.

Ik kan ze ook niet bellen, want ze verblijven bij familie? ergens in Nederland.

Nu heb ik maar een paar stokbroden en een blik soep in huis gehaald.

Wat begrijpen jullie eruit?
quote:Moonlight82 schreef op 08 mei 2010 @ 15:46:

[...]

Zou het kunnen dat je de enige bent die zich nu druk maakt? Het kan niet de bedoeling zijn dat jij vanavond helemaal in de stress zit en dat die vrienden op de stoep staan met het voorstel om ergens naar een restaurant te gaan.Ik denk zomaar dat je hier gelijk in hebt Moon: waarschijnlijk maakt niemand zich druk. Daarom vind ik het vervelend dat TO zich wel druk maakt. Volgens mij is het belangrijkste van een spontaan bezoek dat iedereen ontspannen is en geniet van het samenzijn. Eten is dan bijzaak, en daar zal denk ik niemand zich echt druk om maken hoor (míts je als gastvrouw ook een onspannen houding aanneemt).
quote:qwertu schreef op 08 mei 2010 @ 15:48:

[...]

Ja hoor, schuif maar aan.

Weet je waar ik woon? Dat weet Moon geloof ik wel ongeveer. Ik vraag het wel ff via Hyves.
Is je man undercover agent, TO? Waarom kun je hem niet bereiken? Waarom hebben jullie verder niks besproken? Jullie wisten het al enkele dagen toch? Jullie hebben het jezelf moeilijk gemaakt, lijkt wel...
Jullie zijn ook van harte bij mij uitgenodigd hoor, maar dan wel even 3 maanden van te voren aankondigen en een week van te voren bevestigen, anders wordt het helaas alleen bakboter en koffiemelk .

(had ik al gezegd dat ik ook niet zo'n kok ben en verder ook ontzettend vergeetachtig in die dingen, haha)
quote:iris1969 wrote on 08 May 2010 @ 15:52:

Jullie zijn ook van harte bij mij uitgenodigd hoor, maar dan wel even 3 maanden van te voren aankondigen en een week van te voren bevestigen, anders wordt het helaas alleen bakboter en koffiemelk .

(had ik al gezegd dat ik ook niet zo'n kok ben en verder ook ontzettend vergeetachtig in die dingen, haha)Toch hè, lijkt het me heel erg leuk om bij jou op visite te mogen komen. Volgens mij heb je geen eten meer nodig dan...
quote:toetyfroety schreef op 08 mei 2010 @ 14:16:

Maar....je nodigt jezelf toch niet ongevraagd te eten?

Waarom niet?

Als je honger hebt!
.
Gezellig, neem wel gelijk even wat kledingrollers mee (ik heb 4 en soms zelfs 5 zeer harige katten......).
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 08 mei 2010 @ 15:46:

Ik vind soep uit blik heel vies.

ik ook, maar als ik naar iemand toe ga, ga ik voor die persoon en niet voor wat ik naar binnen kan schuiven.

Maak je niet te druk Toety, het gezelschap is belangrijker.
quote:Ligeia schreef op 08 mei 2010 @ 15:50:

Is je man undercover agent, TO? Waarom kun je hem niet bereiken? Waarom hebben jullie verder niks besproken? Jullie wisten het al enkele dagen toch? Jullie hebben het jezelf moeilijk gemaakt, lijkt wel...
Peas on earth!
Altijd grappig hoe iedereen weer over elkaar struikelt om te laten weten hoe gastvrij ze zelf thuis zijn, compleet met recepten, boodschappenlijstjes en eigen-kookunst-etalerende adviezen.

Is dit ook een bevestiging van rolpatronen?
quote:iris1969 wrote on 08 May 2010 @ 15:56:

Gezellig, neem wel gelijk even wat kledingrollers mee (ik heb 4 en soms zelfs 5 zeer harige katten......).Op visite gaan bij jou is dus zelfs voordelig, want dan hoef ik mijn eigen kledingrollers (gouden greep voorzien van gegraveerde naam natuurlijk) niet mee te nemen. Scheelt een velletje of tig. Ik heb ook een berg katten...
quote:sapphire schreef op 08 mei 2010 @ 15:57:

[...]

ik ook, maar als ik naar iemand toe ga, ga ik voor die persoon en niet voor wat ik naar binnen kan schuiven.

Maak je niet te druk Toety, het gezelschap is belangrijker.

Ik vind dat ook, maar als mensen bij míj langskomen, zorg ik meestal dat ik wel iets leukers dan soep-uit-blik in huis heb
Peas on earth!
quote:DeKenau schreef op 08 mei 2010 @ 15:58:

Altijd grappig hoe iedereen weer over elkaar struikelt om te laten weten hoe gastvrij ze zelf thuis zijn, compleet met recepten, boodschappenlijstjes en eigen-kookunst-etalerende adviezen.

Is dit ook een bevestiging van rolpatronen? Ik denk dat anderen niet reageren. In dit topic zijn heel wat makkelijke oplossingen aangedragen. En die worden eerder aangedragen door gastvrije mensen omdat ze daar ervaring mee hebben dan door mensen die er geen raad mee weten.
Nou als geen energie hebt om te koken haal je toch lekker chinees.
quote:DeKenau schreef op 08 mei 2010 @ 15:58:

Is dit ook een bevestiging van rolpatronen?

Hey daar werd om gevraagd he.

Verder ben ik van het actiecomitee 'Zet uw gasten niet om half 6 op straat'
quote:Moonlight82 schreef op 08 mei 2010 @ 16:00:

[...]

Misschien moeten we met z'n allen voor de deur gaan staan met spandoeken enzo.

En allerlei eten in onze handen. Allemaal zelf gemaakt.
Ik zie het probleem niet Als je eeecht niks in huis hebt haal je toch friet/wok/chinees/pizza of zoiets.

En je kunt ook nog boodschappen doen, en dan wat moois koken. Als ze niet mee eten dan kun je de volgende dag daar nog een keer van eten.

Het klinkt alsof je er een wereldprobleem van maakt :s Doe niet zo moeilijk en relaaaax
quote:qwertu schreef op 08 mei 2010 @ 15:55:

[...]

Hahahah, zou toch wel heel grappig zijn als je straks ècht aan mijn deur stond. We eten hier wel rond zessen hoor. Dáár zijn we is ons kind dan weer totaal ínflexibel in.

Moon, red ik dat? Binnen 2 uurtjes bij Q aan de deur staan?

Jammer dat TO nu stil is. Ik dacht echt ineens dat er méér aan de hand is. En dan kan iets wat normaal zo simpel is ineens de Mount Everest lijken.
quote:Moonlight82 schreef op 08 mei 2010 @ 16:00:

[...]

Ik geloof niet dat TO dáár nou echt om vroeg...

Ik ben het overigens met de meeste adviezen helemaal eens, maar toch vind ik het ook typisch vrouwelijk om elkaar om de oren te gaan slaan met het beste en snelste recept.

Kan aan mij liggen.
.
.
Ik zou trouwens niet graag te gast zijn bij iemand die op dat punt zo'n controlefreak is. Als gast pik je dat toch wel op en voel je je bezwaard.
Oooooooooooooooh lekker Q!
quote:qwertu schreef op 08 mei 2010 @ 16:08:

[...]

Heb je een fiets?

Ik heb een hele snelle.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven