Alternatief voor openingsdans huwelijksfeest?

14-04-2014 16:57 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben benieuwd of jullie leuke tips hebben! Eind mei gaan mijn vriend en ik trouwen. De voorbereidingen zijn zo goed als afgerond, we zijn nu aangekomen op onze 'entree' 's avonds op ons huwelijksfeest.



Mijn vriend en ik willen allebei geen openingsdans doen. Mijn vriend houdt absoluut niet van dansen en ik vind een alternatief ook leuk. Maarja... wat is dat dan?



Het idee is nu om met het nummer 'Addicted to you' van Avicii op te komen. Op onze trouwlocatie heb je 'boven' de dansvloer een balustrade/balkon aan beide zijden. Daar willen we vanaf naar beneden komen lopen, via de trap die uitkomt op de dansvloer. Dat kan opzich wel op dat nummer van Avicii (wat langzaam steeds meer up-tempo wordt).



Maar dan staan we dus uiteindelijk beneden op de dansvloer.... en dan? Voor dit punt zoeken we dus een leuke act/actie (en dan geen gemixt liedje met verschillende dansstijlen). Hoe opent dan het feest? Moeten wij nog iets 'doen'? Niks doen is ook zo gek...



Ik heb al rondgezocht op internet, maar ik kom steeds op verschillende dansjes/dansroutines uit. En dat willen we juist niet....



Heeft iemand een leuk idee? Misschien al eens een bruiloft zonder openingsdans meegemaakt?



Let me know!



Groet, LDF
Kun je niet als je beneden bent een aantal goede vrienden vragen die dan meteen de dansvloer opkomen zodat er een groepje ontstaat dat gaat dansen? Dan is het geen openingsdans, maar wel duidelijk dat het feest en de dansvloer "geopend" is.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook doen alsof je van de laatste treden van de trap valt. ( huivering door de zaal.) Je kersverse echtgenoot vangt je dan op. (zucht van verlichting door de zaal) Vervolgens sla je hem met je bruidsboeket om de oren als je er achter komt dat er een scheur in je jurk zit. (ontstemming in de zaal ) Je loopt dramatisch een stuk van hem weg en barst in snikken uit. (ongeloof door de zaal) Echtgenoot komt naar je toe en gaat op zijn knieën om je te troosten. Je slaat je armen om hem heen en eindigt met een uitgebreide kus. (applaus door de zaal ) Vervolgens start er een romantisch schuifelnummer en schuifelen jullie de dansvloer op. (rest zaal volgt)



Naderhand laat je in het midden of het een act of echt was.
Alle reacties Link kopieren
quote:biekoe schreef op 14 april 2014 @ 20:48:

Een vriendin van mij kwam 'opdansen'/springen samen met haar broer&zus en haar lief met zijn zus op 'I got a feeling' (ja, van.......ik kom er even niet op), dit was meteen feest!The Black Eyed Peas <-- deze denk ik?
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Wij wilden eigenlijk een soort flashmob doen met broers/zussen/vrienden en dan Thriller doen. Helaas om organisatorische redenen er nooit van gekomen

Uiteindelijk hadden wij Paradise by the dashboardlight als openingsnummer, net zoals schoonouders tig jaar geleden. Dat brak het ijs heel snel en de dansvloer stond zo vol
Als jullie niet van dansen houden, waarom moet er dan (door anderen) gedanst worden. Zet gewoon de muziek aan. Klaar.
Alle reacties Link kopieren
zoveel leuke ideeën!! Kies je voor een lint doorknippen

Maak er een polletje van. Meeste stemmen gelden.
Meds for the horde!!!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben niet eens overwogen om een openingsdans oid te doen. Het avondeten liep gewoon door in t feest. En de feestgasten druppelden binnen, dus geen groots entree voor ons.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor meds versie gaan, geweldig
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat ik stukjes en liedjes tijdens een bruiloft erg vond, maar met veel poeha binnenkomen en een tenenkrommend dansje doen vind ik toch ook wel een gruwel
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven