Altijd boos op mij
dinsdag 5 maart 2019 om 08:27
Ik ben al bijna 20 jaar samen met dezelfde partner. Altijd gelukkig geweest met hem. Maar de laatste jaren is wat veranderd, hij is bijna altijd boos op mij. Hij is van mening dat ik thuis moet zijn als hij thuis is. Ik mag niks ondernemen want dan krijg ik te horen dat ik niet bij hem wil zijn. Ik werk fulltime en hij is op vrijdag thuis. Meestal krijg ik rond 3 uur al een berichtje wanneer kom je naar huis terwijl ik tot 5 uur werk. Als ik een keertje wat ga drinken met de collega’s dan wordt hij kwaad en praat dan niet meer met mij. Meestal krijg ik als ik onderweg naar huis ben een berichtje in de trand van fijn dat je zo op tijd naar huis komt. Als ik met vrienden naar de film ga wil hij nooit mee. Maar is vervolgens weer boos op mij en negeert mij dan vervolgens weer een paar dagen. Hij hangt dan de beledigde uit. Ik weet het niet meer wat ik doen moet. Alles wat ik doe is fout maar ik wil ook niet alleen maar thuis op de bank zitten. Alleen dan is hij tevreden. Is het zo verkeerd wat ik doe? Is het raar dat je wat voor jezelf doet in een relatie?
dinsdag 5 maart 2019 om 08:55
dinsdag 5 maart 2019 om 09:04
Dit klinkt niet als een gezonde relatie. Het is, in mijn ogen, volstrekt normaal, dat je ook dingen onderneemt zonder je partner.
Speelt er nog meer mee bij je man? Zit hij verder wel goed in zijn vel? Heeft hij vrienden? Gaat hij wel eens sporten of iets ondernemen met vrienden, een broer, ouders, buren, etc?
Speelt er nog meer mee bij je man? Zit hij verder wel goed in zijn vel? Heeft hij vrienden? Gaat hij wel eens sporten of iets ondernemen met vrienden, een broer, ouders, buren, etc?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
dinsdag 5 maart 2019 om 09:21
Dat idee heb ik ook... maar zo gauw ik met hem erover wil praten dan krijg ik geen antwoord alleen maar stilzwijgen en dan wordt ik genegeerd. Meestal krijg ik nog een mens loop niet zo te zeiken erachteraan.
dinsdag 5 maart 2019 om 09:21
Dat idee heb ik ook... maar zo gauw ik met hem erover wil praten dan krijg ik geen antwoord alleen maar stilzwijgen en dan wordt ik genegeerd. Meestal krijg ik nog een mens loop niet zo te zeiken erachteraan.
dinsdag 5 maart 2019 om 09:28
en waarom blijf je bij hem??Poppetje14 schreef: ↑05-03-2019 09:21Dat idee heb ik ook... maar zo gauw ik met hem erover wil praten dan krijg ik geen antwoord alleen maar stilzwijgen en dan wordt ik genegeerd. Meestal krijg ik nog een mens loop niet zo te zeiken erachteraan.
dinsdag 5 maart 2019 om 09:38
Ik zou mn spullen pakken en eens een week bij een vriendin of je ouders logeren. Of eem vakantiehuisje in de buurt zodat je kinderen gewoon nr school kunnen. En hem even laten voelen hoe het is als er heel lang niemand meer thuis komt.Poppetje14 schreef: ↑05-03-2019 09:21Dat idee heb ik ook... maar zo gauw ik met hem erover wil praten dan krijg ik geen antwoord alleen maar stilzwijgen en dan wordt ik genegeerd. Meestal krijg ik nog een mens loop niet zo te zeiken erachteraan.
Het moment dat ik een probleem mrt mn vriend wil bespreken en genegeerd wordt en zogenaamd niet moet zeiken was ik er klaar mee. Hij kan t niet met me eens zijn, maar we luisteren wel naar elkaar. Deze man respecteert jou niet meer. En het blijft zo doorgaan totdat jouw grens bereikt is.
dinsdag 5 maart 2019 om 09:40
dinsdag 5 maart 2019 om 09:49
Het veranderen zal wel te maken hebben met zijn leeftijd. De ene man krijgt een midlife-crisis en wil zich weer jong voelen en gedraagt zich ook zo. Andere mannen krijgen het "oude-mannen-syndroom"; ze willen het liefst rustig thuis blijven, mijden activiteiten buitenshuis, zoeken minder sociaal contact, veel klagen...
Niets mis mee maar hij mag van jou niet verwachten dat jij hetzelfde doet.
Probeer een gesprek aan te gaan en zeg dat je het niet meer trekt op die manier. Dat jij wel nog de behoefte voelt om wat sociaal contact te hebben en nog nood hebt aan uitjes.
Probeer een tussenoplossing te vinden: het ene weekend gezellig thuis blijven met z'n tweeën en het volgende weekend eens te doen waar jij zin in hebt.
Ook na 20jaar huwelijk moet je er nog steeds aan werken; geven en nemen maar het moet van 2 kanten komen, niet alleen van jou.
Je man zit vermoedelijk ook niet zo goed in z'n vel als hij steeds boos is. Probeer eens na te gaan wat er echt achter zit. Is het jaloezie dat jij nog actiever bent, dat je nog steeds aantrekkelijk bent, is hij onzeker over zichzelf?
Ik hoop dat je jouw huwelijk weer op de rails krijgt, maar vergeet niet dat jij ook gelukkig moet zijn!
Niets mis mee maar hij mag van jou niet verwachten dat jij hetzelfde doet.
Probeer een gesprek aan te gaan en zeg dat je het niet meer trekt op die manier. Dat jij wel nog de behoefte voelt om wat sociaal contact te hebben en nog nood hebt aan uitjes.
Probeer een tussenoplossing te vinden: het ene weekend gezellig thuis blijven met z'n tweeën en het volgende weekend eens te doen waar jij zin in hebt.
Ook na 20jaar huwelijk moet je er nog steeds aan werken; geven en nemen maar het moet van 2 kanten komen, niet alleen van jou.
Je man zit vermoedelijk ook niet zo goed in z'n vel als hij steeds boos is. Probeer eens na te gaan wat er echt achter zit. Is het jaloezie dat jij nog actiever bent, dat je nog steeds aantrekkelijk bent, is hij onzeker over zichzelf?
Ik hoop dat je jouw huwelijk weer op de rails krijgt, maar vergeet niet dat jij ook gelukkig moet zijn!
dinsdag 5 maart 2019 om 09:49
Het klinkt inderdaad alsof hij niet zo lekker in zijn vel zit en hij reageert zich af op jou. Nee, het is niet raar dat je iets voor jezelf doet als je in een relatie zit. Dat is juist erg gezond.
Ik zou het gesprek aangaan en als hij je dan nog steeds bestempelt als 'zeikwijf' dan zou het voor mij denk ik wel klaar zijn.
Vraag aan jou: wat is er nog zo leuk aan deze man dat je dit al jaren pikt?
Ik zou het gesprek aangaan en als hij je dan nog steeds bestempelt als 'zeikwijf' dan zou het voor mij denk ik wel klaar zijn.
Vraag aan jou: wat is er nog zo leuk aan deze man dat je dit al jaren pikt?