Altijd dat eeuwige gepraat over andere mensen....

01-01-2010 23:47 30 berichten
Vandaag een uur bij schoonmoeder op bezoek en een tante van mijn man, en dan een uur praten over andere mensen om maar niet met jezelf geconfronteerd te worden, dat deden ze alleen maar. Wie herkent dit ?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat Leeuwenwelp bedoelt dat je niet mag meeleven met een ziek familielid, Toetyfroety.

Ik herken het wel: mijn oma deed dat ook altijd, oom van die-en-die had wat aan de lever, tante zus-en-zo had een zeer been... erg weinig interessant allemaal. Mijn moeder klaagde daar ook altijd over dat oma het altijd had over allerlei mensen en hun ziektes. En nu is mijn moeder zelf oma en doet ze precies hetzelfde... haha! Mijn oplossing is altijd zo snel mogelijk proberen het onderwerp van gesprek te veranderen, en dan vooral naar positieve onderwerpen. Mijn schoonmoeder heeft er ook een handje van als ze terug is van vakantie. Als je vraagt hoe het was, krijg je eerst een kwartier gemopper over het eten dat niet goed was, het bed dat kraakte, dat het 's nachts te warm was etc. Mijn man roept dan altijd heel hard: 'En vertel nu even wat je voor LEUKE dingen hebt meegemaakt!'

Als je niet zo heel erg gelukkig bent, kom je ook eerder in een mopper-modus denk ik. En als je dan alleen bent en thuis zit, kun je je de hele dag aan van alles ergeren en als er dan bezoek komt, moet je je even afreageren. Dat mag, als het maar niet de hele avond duurt... Mensen moeten zich ook bewust worden dat ze dan niet leuk gezelschap zijn.
Tja maar doet de TO hier veel anders dan? ook zij zit te mopperen over haar schoonmoeder in iedere topic die zij opent. Zij praat in wezen dus ook over hun (achter hun rug) Aleem vermoeit ze ons daarmee ipv haar vrienden of familieleden. Dat doet haar schoonma tenminste wel. Ze praat met haar familie daarover.

TO, ik wil hiermee echt niet beweren dat jij je aanstelt oid. Wat ik wel wil zeggen is, dat je beter de problemen die je hebt met iemand direkt met hem/haar bespreekt. Is natuurlijk moeilijker dan je gal op dit forum spuien. Maar geloof me, daar bereik je veel meer mee en je zult je veel beter vinden als je dit eenmaal gedaan hebt.
Tja maar doet de TO hier veel anders dan? ook zij zit te mopperen over haar schoonmoeder in iedere topic die zij opent. Zij praat in wezen dus ook over hun (achter hun rug) Aleem vermoeit ze ons daarmee ipv haar vrienden of familieleden. Dat doet haar schoonma tenminste wel. Ze praat met haar familie daarover.

TO, ik wil hiermee echt niet beweren dat jij je aanstelt oid. Wat ik wel wil zeggen is, dat je beter de problemen die je hebt met iemand direkt met hem/haar bespreekt. Is natuurlijk moeilijker dan je gal op dit forum spuien. Maar geloof me, daar bereik je veel meer mee en je zult je veel beter vinden als je dit eenmaal gedaan hebt.
quote:leeuwenwelp schreef op 01 januari 2010 @ 23:57:

ze tonen nooit geen belangstelling naar ons toeDat is toch juist fijn, van die geïnteresseerde schoonouders!
Ach ik had ook zo'n schoonfamilie, maar ik zag het gewoon als de Privé navertellen, maar dan zonder BN-ers .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven