Ambitie

19-11-2011 16:43 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames,

Ik heb een vraag... Ik ben een vrouw van 33 en heb in de laatste 12 jaar veel geinvesteerd in verschillende studies. Daar heb ik hard voor moeten werken. Nu voel ik eindelijk dat ik het zelfvertrouwen heb en er klaar voor ben om daar iets mee te doen, zoals boeken publiceren en eigen projecten op zetten. Ik hoop er ook op dat een deel van de projecten die ik ga doen via de media publiekelijk gemaakt kunnen worden. Mijn vriend die 11 jaar ouder is dan ik vindt dit verlangen van mij redelijk narcistisch en onvolwassen, hij wijdt het aan mijn leeftijd en zegt dat ik enkel bevestiging zoek van buiten af. Dit stelt me eerlijk gezegd teleur, omdat ik veel innerlijke obstakels heb moeten overkomen om zover te komen dat ik mijn ideeen eindelijk durf te realizeren. Ik zou graag hebben dat hij mij omhoog duwde, mij steunde en trots op mij was. Hij heeft een goede baan, maar verder weinig ambitie. Is dit herkenbaar voor iemand hier?

Erg bedankt,

Lou.
Is ie niet gewoon jaloers?
Als je dit door zet, dan groei je boven hem uit en het zou wel eens kunnen dat hij zich daar bedreigd door voelt.

Zet je plannen door meid, je hebt niet voor niets zo lang op school gezeten. Het zou erg narcistisch en onvolwassen zijn als je er niets mee zou doen.

Trouwens, dat zijn ook wel verwijten zeg, misschien is het een plan voor je partner om hand eens in eigen boezem te steken.
Het is voor mij niet herkenbaar. Maar het lijkt me erg vervelend als je vriend je niet kan steunen in iets dat overduidelijk belangrijk is voor je.
Leuk, zo'n parner die zo achter je staat
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik vind je post eigenlijk behoorlijk tegengesteld. Aan de ene kant zeg je dat je veel zelfvertrouwen hebt, terwijl je aan de andere kant toch ook zegt dat je zijn bevestiging nodig hebt. En dat terwijl je hem kwalijk neemt dat hij opmerkt dat je bevestiging van buitenaf nodig hebt.
Gewoon lekker doen wat je wilt. Je bent er nu klaar voor, toch? Dan heb je zijn steun helemaal niet nodig.

Als hij ziet dat je succes hebt, dan draait hij vast bij. En anders zet je 'm het huis uit ;)
Is dit wel de juiste partner voor jou, moet je je eens afvragen?
quote:mademoisellelexie schreef op 19 november 2011 @ 16:50:

Gewoon lekker doen wat je wilt. Je bent er nu klaar voor, toch? Dan heb je zijn steun helemaal niet nodig.Dit!! Ga er nu voor! Je bent er klaar voor!
Zoals je het nu omschrijft klinkt het een beetje 'krom'. (Heb er even geen ander woord voor).

Heel mooi dat je ideeen hebt, maar waarom ben je nu bezig met eventuele publieke aandacht?

Als het een mooi project is, goed uitgevoerd met volledige inzet en ook nog eens interessant gevonden wordt door andere mensen, komt eventuele aandacht vanzelf. Maar dat zou toch niet het hoofddoel moeten zijn en dat lijkt nu wel zo.
anoniem_123987 wijzigde dit bericht op 19-11-2011 17:40
Reden: lekker getypt
% gewijzigd
Bijvoorbeeld, schrijf je een boek omdat je het nu al helemaal ziet zitten om bij 'De wereld draait door' aan tafel te zitten en erover te vertellen, of schrijf je een boek omdat je je verhaal kwijt moet (wat het ook is) en je het idee hebt een aanvulling te zijn op de bestaande boeken.
anoniem_123987 wijzigde dit bericht op 19-11-2011 17:41
Reden: slordigheidje!
% gewijzigd
Natuurlijk wil ze dat haar boek een aanvulling wordt maar ervan dromen met Matthijs aan tafel te zitten geeft toch niks?;)
Het klinkt een beetje als iemand van 32 die ik laatst heb ontmoet... ja ik wil graag iets met kinderen gaan doen, kinderarts ofzo.

Je bent 32 en wil duidelijk nu carrière gaan maken... begin eerst daar eens mee, en dan zie je wel verder. Bewijs maar dat je het kan.
Beste dames,

Wat fijn dat ik nu al antwoorden heb ontvangen!

@nummerzoveel: ik heb niet gezegd dat ik veel zelfvertrouwen heb, ik heb gezegd dat ik nu het vertrouwen heb om wat met de ideeen te doen. Maar ik vind je post wel interessant, het laat idd zien dat ik misschien toch onzekerder ben dan dat ik graag zou willen. Misschien heb ik zelf de angst dat als ik wel succesvol zou worden, dat mijn vriend mij dan verlaat.(= verlatingsangst).

Toch denk ik ook wel eens dat mijn vriend bang is voor verandering..

@ Lettertype: Je hebt gelijk aangaande de publieke aandacht. Misschien is dat het wel. Ik wil idd die ideeen graag uitwerken, voor de ideeen zelf en ook om anderen er gelukkiger mee te maken of te helpen, maar ergens lonkt toch die televisie. Misschien zouden mijn intenties zuiverder zijn als het alleen om het werk ging, niet om het publiekelijke succes.

Ik vraag me alleen af waarom ik op de TV wil met mijn boek e.d.? Mijn vriendinnen hebben dat verlangen niet, waarom lonkt dat bij mij wel zo? Ik wil niet heel graag bij DWDD zitten hoor ;), ik bedoelde meer bij een informatief programma. (Een echt informatief programma ! ).

Bedankt voor jullie antwoorden!

Lou
Beste dames,

Wat fijn dat ik nu al antwoorden heb ontvangen!

@nummerzoveel: ik heb niet gezegd dat ik veel zelfvertrouwen heb, ik heb gezegd dat ik nu het vertrouwen heb om wat met de ideeen te doen. Maar ik vind je post wel interessant, het laat idd zien dat ik misschien toch onzekerder ben dan dat ik graag zou willen. Misschien heb ik zelf de angst dat als ik wel succesvol zou worden, dat mijn vriend mij dan verlaat.(= verlatingsangst).

Toch denk ik ook wel eens dat mijn vriend bang is voor verandering..

@ Lettertype: Je hebt gelijk aangaande de publieke aandacht. Misschien is dat het wel. Ik wil idd die ideeen graag uitwerken, voor de ideeen zelf en ook om anderen er gelukkiger mee te maken of te helpen, maar ergens lonkt toch die televisie. Misschien zouden mijn intenties zuiverder zijn als het alleen om het werk ging, niet om het publiekelijke succes.

Ik vraag me alleen af waarom ik op de TV wil met mijn boek e.d.? Mijn vriendinnen hebben dat verlangen niet, waarom lonkt dat bij mij wel zo? Ik wil niet heel graag bij DWDD zitten hoor ;), ik bedoelde meer bij een informatief programma. (Een echt informatief programma ! ).

Bedankt voor jullie antwoorden!

Lou
Klopt, Spectra..Ik kijk teveel op de dingen vooruit. Moet het eerst nog doen ;)

Ik vraag me alleen af hoeveel mensen datzelfde verlangen hebben. En waar het vandaan komt?

Lou.
Hmm. Ik kan me wellicht de reactie van je vriend wel wat voorstellen. Je hebt al allerlei ideeën bij het eindresultaat, terwijl je nog moet beginnen.
Gewoon gaan beginnen.

Laat je vriend maar 's wat zien!

Succes.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Wat maakt het uit waar het vandaan komt... Misschien wil je bevestiging van alles en iedereen of wil je het onbereikbare idealiseren.

Begin eerst maar eens met hard werken! Want met piekeren en halve plannen maken ben je er over 10 jaar nog niet.

Wellicht is je vriend reëel en slaan je plannen helemaal nergens op.... maar dat wil je vast helemaal niet horen.
quote:spectral schreef op 19 november 2011 @ 17:20:

Wat maakt het uit waar het vandaan komt... Misschien wil je bevestiging van alles en iedereen of wil je het onbereikbare idealiseren.

Begin eerst maar eens met hard werken! Want met piekeren en halve plannen maken ben je er over 10 jaar nog niet.

Wellicht is je vriend reëel en slaan je plannen helemaal nergens op.... maar dat wil je vast helemaal niet horen.Nou zeg. Als je je partner uit maakt voor narcistisch en onvolwassen, krijg ik niet de indruk dat dat van een weldenkend mens afkomstig is.
Nou, de plannen zijn wel reeel, in ontwikkeling, alleen nog niet afgerond. Ik vroeg me eigenlijk af of er hier vrouwen zijn die ooit te maken hebben gehad met partners die niet geheel achter ze stonden, niet in ze geloofden o.i.d.? Mijn vriend zal straks best trots op me zijn, maar ik zou zo graag nu van hem horen dat hij in die ideeen gelooft i.p.v te zeggen dat het voortkomt uit een behoefte aan erkenning. Hij minimaliseert het altijd. Ik bedoel: ik denk dat hij de drive niet begrijpt.

Hebben de vrouwen die hier partners hebben dit wel eens meegemaakt? Hebben jullie allemaal een partner die jullie zouden steunen?

Lou
Mwah dat durf ik niet zomaar te zeggen.... we kennen tenslotte de plannen niet.

Dat het niet zo aardig is binnen de relatie is weer een ander verhaal.

Maargoed je weet niet hoe de verhoudingen liggen. 12 jaar studeren en dan met mogelijk naïeve plannen komen, mjah misschien is hij nu wel eens klaar met dat geneuzel.
TO, heb je de afgelopen jaren gestudeerd naast een baan, of heb je al die tijd grotendeels fulltime gestudeerd? In dat laatste geval snap ik namelijk dat je vriend eerst eens resultaat wil zien voordat hij laaiend enthousiast wordt. Niet leuk voor jou, maar wel begrijpelijk als je 't mij vraagt.
Nou, ik werk niet alleen aan de plannen, heb een collega, dus echt geneuzel is het niet. 12 jaar is niet enkel studeren, ook met werk erbij.

Ach, ik kom er wel! Tot over een paar jaar bij DWDD!

Lou
Dit riekt naar jaloezie...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven