Andere man tegengekomen

25-06-2018 14:05 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben 29 en gelukkig in een relatie met een hele lieve man.

Echter dat dacht ik, of eigenlijk moet ik zeggen, ik twijfel nu een beetje.

Momenteel heb ik 1,5 jaar een relatie met mijn huidige vriend na lang single geweest te zijn en veel dates. Door zolang single geweest te zijn ben ik gewend om alleen te zijn, alleen te denken, flinke muur om mijzelf heen gebouwd om niet gekwetst te worden en de bepaalde vrijheid die daarbij hoort. Dit allemaal wordt steeds minder en inmiddels heeft mijn huidige vriend die muur allang afgebroken. Ik ben gelukkig met hem en hij biedt mij alles voor mijn gevoel.

Afgelopen week kwam ik via mijn werk in contact met een man die ineens mijn hart sneller deed kloppen. Terwijl ik in mijn dagelijkse werk met heel veel mensen/klanten te maken heb als relatie manager.

Ik dacht bij mijzelf er eigenlijk verder niet meer aan totdat hij mij had toegevoegd op facebook. Het voelde goed en natuurlijk voor mijn ego- aangezien mijn zelfbeeld niet altijd even positief is- dat een knappe man mij had toegevoegd .

Aangezien ik heel veel collega's en klanten op mijn facebook heb -waar ik overigens niks mee doe- dacht ik dat het wel kon. Alleen begonnen we te chatten en begon mijn hart alleen maar sneller te gaan voor hem. Waar ik eerst dacht dat niks tussen mijn relatie in kon komen is dus gebeurd en dat is eng. Ik dacht de liefde gevonden te hebben en dat het onverstoorbaar was. Nu heb ik ineens ook gevoelens voor een andere man.

Inmiddels antwoord ik niet meer op de chat en probeer ik het achter mij te laten, maar hij spookt nog steeds door mijn hoofd. Alsof ik weer in de vrijgezellenstatus zit en niet kan wachten om te daten.

Ik probeer het achter mij te laten maar het laat me maar niet los. Ben ik dan niet gelukkig genoeg in mijn relatie, niet verliefd genoeg of was dit een one-time iets... zit er best wel mee. Voor mijn gevoel ben ik wel gelukkig en wil ik deze relatie heel graag. Maar iets verlangt ook naar het onbekende.

Zijn dit soort dingen normaal in een relatie waar je verleidingen tegenkomt of ligt het dieper?
Vesper- schreef:
29-06-2018 17:21
Gewillige mensen krijgen meer aanbod. Zo had ik een collega die nou niet bepaald aantrekkelijk was, maar wiens persoonlijkheid meer dan goed maakte. Die had altijd aandacht.
"Gewillig" is heel wat anders dan een "aardige persoonlijkheid".
Volgens mij kan je zeker wel gevoelens voor een ander krijgen terwijl het in je eigen relatie gewoon goed zit. Hier ook meegemaakt. Al vele jaren samen met mijn man. Ben nog steeds erg gek op hem, niks op aan te merken, vind hem ook nog steeds aantrekkelijk en zijn vaak intiem. We hebben ook kinderen samen. Gewoon heel gelukkig met hem. Toch was daar die andere man. Het is zo gelopen dat ik contact met hem kreeg ivm een gezamenlijke hobby (zelfde sport). Via facebook en later whattsapp met hem 'gesproken'. Gewoon heel vriendschappelijk, in principe geen geflirt (wel lachen om elkaars grapjes, knipogen op de app, beetje plagen, maar geen dingen als: je bent leuk. Geen idee ook hoe hij over mij denkt/dacht trouwens). In real life kwam (kom) ik hem ook regelmatig tegen en daar ook gewoon leuk contact met elkaar. Maar ja, wat je aandacht geeft groeit, zoals hierboven al gezegd wordt. Dat klopt. Ik ging er meer voor voelen. Leuke vent om te zien, en als je dan aandacht krijgt, dan wil je nog meer aandacht, nog leuk een appje sturen en gezellig kletsen, nog wat indruk maken dmv een sportieve prestatie met hem te delen (omdat je weet dat hij dat interessant vindt). het voelt gewoon goed voor je ego om aandacht te krijgen van een leuke vent. Dat ie je ziet staan, je leuk genoeg vindt om mee te praten/appen. Het lijkt misschien raar maar kan echt niks bedenken in mijn relatie wat niet goed zou zitten. Het is denk ik puur het feit van dat een ander spannend kan zijn, leuk om aandacht te krijgen etc etc. Het contact tussen ons is nu veel minder. Niet meer appen. Zien elkaar nog heel af en toe, maar praten niet veel meer samen (heb hem verteld dat we moeten stoppen, man had de appjes gelezen, die verder onschuldig waren maar hij begreep dat er heus wel iets meer speelde). En dan merk je dat die gevoelens toch echt wel afnemen, het wordt niet meer gevoed. Ik denk dat het ook helemaal niet gelijk slecht hoeft te zijn als je iets voelt voor een ander, als je er maar niks mee doet. Wat ik dus wel gedaan heb, had niet met hem moeten appen.
appen is het nieuwe vreemdgaan
Wikka schreef:
30-06-2018 13:29
appen is het nieuwe vreemdgaan
Als in een gesprek voeren met iemand is al vreemdgaan?

Het moet niet gekker worden.
Ik heb het ook wel eens meegemaakt in een relatie. Verschrikkelijk dubbel want ik wilde echt niet weg bij mijn man, maar nieuwe man die mij veel aandacht gaf was toch wel spannend. Na een week of 2 vlinders te hebben gehad (en verder nooit afgesproken of zo) vond ik het genoeg. Heb de vlinderman verteld dat het geen goed idee was en mijn aandacht weer gericht op eigen man (althans, voor toen, want uiteindelijk zijn we wel uit elkaar gegaan, maar om andere redenen).
karin12345 schreef:
29-06-2018 17:25
"Gewillig" is heel wat anders dan een "aardige persoonlijkheid".
Ik heb het woord aardig dan ook niet genoemd.
Ik kan er nu sowieso niks meer mee. Hij is voor een jaar naar het buitenland verhuisd. Had hij mij overigens niks over gezegd, dus het is ook nog een beetje dubbel wat hij dan precies wilde.
Ik denk dat je niet tevreden bent en dan gelijk van de kaart bent als je wat anders ziet lopen.
Niet echt goed voor je relatie om je aandacht op n ander te gaan richten.
tulpje21 schreef:
30-06-2018 11:24
Volgens mij kan je zeker wel gevoelens voor een ander krijgen terwijl het in je eigen relatie gewoon goed zit. Hier ook meegemaakt. Al vele jaren samen met mijn man. Ben nog steeds erg gek op hem, niks op aan te merken, vind hem ook nog steeds aantrekkelijk en zijn vaak intiem. We hebben ook kinderen samen. Gewoon heel gelukkig met hem. Toch was daar die andere man. Het is zo gelopen dat ik contact met hem kreeg ivm een gezamenlijke hobby (zelfde sport). Via facebook en later whattsapp met hem 'gesproken'. Gewoon heel vriendschappelijk, in principe geen geflirt (wel lachen om elkaars grapjes, knipogen op de app, beetje plagen, maar geen dingen als: je bent leuk. Geen idee ook hoe hij over mij denkt/dacht trouwens). In real life kwam (kom) ik hem ook regelmatig tegen en daar ook gewoon leuk contact met elkaar. Maar ja, wat je aandacht geeft groeit, zoals hierboven al gezegd wordt. Dat klopt. Ik ging er meer voor voelen. Leuke vent om te zien, en als je dan aandacht krijgt, dan wil je nog meer aandacht, nog leuk een appje sturen en gezellig kletsen, nog wat indruk maken dmv een sportieve prestatie met hem te delen (omdat je weet dat hij dat interessant vindt). het voelt gewoon goed voor je ego om aandacht te krijgen van een leuke vent. Dat ie je ziet staan, je leuk genoeg vindt om mee te praten/appen. Het lijkt misschien raar maar kan echt niks bedenken in mijn relatie wat niet goed zou zitten. Het is denk ik puur het feit van dat een ander spannend kan zijn, leuk om aandacht te krijgen etc etc. Het contact tussen ons is nu veel minder. Niet meer appen. Zien elkaar nog heel af en toe, maar praten niet veel meer samen (heb hem verteld dat we moeten stoppen, man had de appjes gelezen, die verder onschuldig waren maar hij begreep dat er heus wel iets meer speelde). En dan merk je dat die gevoelens toch echt wel afnemen, het wordt niet meer gevoed. Ik denk dat het ook helemaal niet gelijk slecht hoeft te zijn als je iets voelt voor een ander, als je er maar niks mee doet. Wat ik dus wel gedaan heb, had niet met hem moeten appen.
Hoe lang duurt zoiets en had je in het moment ook overzicht over de situatie? Had je ook verliefde gevoelens? Ik probeer dit voor mezelf op dit moment ook allemaal te achterhalen in een gelijksoortige situatie. Alleen is de rolverdeling m-v omgedraaid. Het zou fijn als ik er wat meer vat op kreeg. Ik probeer soms ook van die tips op internet uit (negeren, uit je hoofd zetten door hard te gaan werken enzovoort) alleen het is me de afgelopen maanden nog niet helemaal gelukt. Ja, het harde werken wel, maar niet het definitief uit mijn hoofd zetten. Het is zelfs erger geworden. Heb je ook verteld dat je een relatie had? Ik heb dat wel gedaan, maar het leek alsof het er in de gesprekken niet echt toe deed. Ik schaam me ook dood voor het feit dat ik hierin terecht ben gekomen.
Ik ken ook iemand die dit had, die is nu dood.
Damned if I don’t
Blondie222 schreef:
05-07-2018 10:53
Ik denk dat je niet tevreden bent en dan gelijk van de kaart bent als je wat anders ziet lopen.
Niet echt goed voor je relatie om je aandacht op n ander te gaan richten.
Het overkomt je vooral... ik was in ieder geval niet op zoek. Dacht ook een beetje dat hele relatiegedoe wel achter me gelaten te hebben.
ViezeHond schreef:
12-10-2018 15:31
Ik ken ook iemand die dit had, die is nu dood.
Want?
thinnermaaktvuur schreef:
12-10-2018 15:33
Want?
Allergisch voor garnalen, en tijdens het zwemmen in zee nam ze per ongeluk een slok zeewater waar een garnaal in zat.
Damned if I don’t
ViezeHond schreef:
12-10-2018 15:35
Allergisch voor garnalen, en tijdens het zwemmen in zee nam ze per ongeluk een slok zeewater waar een garnaal in zat.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap er helemaal niets van.
Als ik iemand een uinodiging stuur moet de ander toch zelf ja klikken?
Hoezo heeft hij jou toegevoegd? Je hebt zelf ja geklikt. Gewoon verzoek afwijzen was ook een optie geweest.
Als ik al die topics zo eens lees hier dan lijken mensen steeds aandachtsgeiler en egocentrischer te worden.
De aandacht en liefde van de eigen partner is niet voldoende. Het moet altijd meer, meer en anders en nieuw zijn. Je partner bedonderen in de jacht op nieuw geluk lijkt een klein offer en een logische stap te zijn. We lijken ons niet te durven binden en worden in feite steeds eenzamer. Een beetje je best doen om het soort gevoelens zoals in dit topic benoemd te verdragen en opzij te zetten lijkt te veel moeite. Trieste ontwikkeling. Gelukkig is het Viva forum niet maatgevend, maar toch ...

Ga bij jezelf te rade waarom je man niet goed genoeg voor je is TO.
Tja je bent het niet verplicht om in je huidige relatie te blijven he. Maar het zou wel netjes zijn als je het bespreekbaar maakt met je huidige vriend. Wellicht haalt dat de druk wat van de ketel af. Ik kan niet voor je bepalen wat je moet doen. Wat gooi je weg wanneer je het uitmaakt? Wat je ervoor terug krijgt, geen idee. Je kent deze man niet eens echt. Ben je niet verliefd op dat mooie plaatje?
Ouwedibbes schreef:
12-10-2018 16:14
Als ik al die topics zo eens lees hier dan lijken mensen steeds aandachtsgeiler en egocentrischer te worden.
De aandacht en liefde van de eigen partner is niet voldoende. Het moet altijd meer, meer en anders en nieuw zijn. Je partner bedonderen in de jacht op nieuw geluk lijkt een klein offer en een logische stap te zijn. We lijken ons niet te durven binden en worden in feite steeds eenzamer. Een beetje je best doen om het soort gevoelens zoals in dit topic benoemd te verdragen en opzij te zetten lijkt te veel moeite. Trieste ontwikkeling. Gelukkig is het Viva forum niet maatgevend, maar toch ...

Helemaal mee eens ! Het is met alles zo.
Ouwedibbes schreef:
Als ik al die topics zo eens lees hier dan lijken mensen steeds aandachtsgeiler en egocentrischer te worden. De aandacht en liefde van de eigen partner is niet voldoende. Het moet altijd meer, meer en anders en nieuw zijn.
Voor mij geldt niet dat ik op zoek was naar iets nieuws. Er komt uit het niets iemand anders op je pad. Wat nieuw is, is dat de werkvloer gemengder is en de kans op dit soort ontmoetingen dus toeneemt.
Ouwedibbes schreef:
Je partner bedonderen in de jacht op nieuw geluk lijkt een klein offer en een logische stap te zijn. We lijken ons niet te durven binden en worden in feite steeds eenzamer.
Dat gaat voor mij ook niet echt op. En het offer is vrij groot.
Ouwedibbes schreef:
Een beetje je best doen om het soort gevoelens zoals in dit topic benoemd te verdragen en opzij te zetten lijkt te veel moeite. Trieste ontwikkeling. Gelukkig is het Viva forum niet maatgevend, maar toch ...
Voor mij geldt dat ik er niet op zat te wachten. Ze kwam ineens op mijn pad. Ja, ik heb het opzij gezet. Of geprobeerd. Je doet net alsof iemand van de een op de andere dag overstapt. Zo leuk is het allemaal niet.
Ik zeg niet dat het leuk is. Ik ben vurig (en in stilte) verliefd geweest op een gezamenlijke vriend. Maar ik hield van mijn man en gezin. En No way dat ik daar ook maar iets tussen liet komen ! Ik heb de verliefdheid uitgezeten. Het duurde even, maar het ging over. Niemand beschadigd.
Volgens mij is de TO nog voor de eerste hittegolf van dit jaar al afgehaakt hoor.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Ouwedibbes schreef:

Dit. Helemaal mee eens.
En helaas nu ook zelf de dupe van geworden als bedrogen...

Thindermaaktvuur, denk goed na wat je gaat doen. Mijn relatie is voor eeuwig veranderd. De kijk op mijn man na deze stappen die gezet zijn. Dat wat hij nu verloren is van mij..
Ook al zijn we nog samen. Het is bikkelhard werken.
Stop nu je nog kunt. Of ga open en eerlijk praten met partner. Ik zou willen dat mijn partner dat gedaan had. Nu is de pijn 1000 erger..
Dit is een ouder topic idd.
Ouwedibbes schreef:
14-10-2018 19:19
Ik zeg niet dat het leuk is. Ik ben vurig (en in stilte) verliefd geweest op een gezamenlijke vriend. Maar ik hield van mijn man en gezin. En No way dat ik daar ook maar iets tussen liet komen ! Ik heb de verliefdheid uitgezeten. Het duurde even, maar het ging over. Niemand beschadigd.
Dank je wel voor deze reactie. Hier heb ik zelf meer aan. Kun je misschien iets meer zeggen over hoe je die verliefdheid verbijt? Ga je dan iemand uit de weg? En als dat niet kan: zeg je tegen diegene 'ik vind je leuk', maar ik kan er niks mee (=friendzonen)? Uitzitten was ook mijn eerste impuls. Alleen het is soms wel verdraait lastig.
Vanzai schreef:
14-10-2018 19:21
Volgens mij is de TO nog voor de eerste hittegolf van dit jaar al afgehaakt hoor.
Sorry dat ik het weer aanhaalde. Ik zit nog steeds met dat probleem. Leek me raar om daar een nieuw topic voor te openen. Het kan ook andere mensen helpen denk ik.
xdiana84x schreef:
14-10-2018 20:44
Dit. Helemaal mee eens.
En helaas nu ook zelf de dupe van geworden als bedrogen...
In welke zin ben je bedrogen? Is je man ook echt vreemdgegaan? Dat is wel echt naar inderdaad. Ik ben daar zelf wel duidelijker in. Heb zelf meegemaakt dat een partner ooit vreemdging, dus dat wil ik koste wat het kost voorkomen.
xdiana84x schreef:
14-10-2018 20:44
Thindermaaktvuur, denk goed na wat je gaat doen. Mijn relatie is voor eeuwig veranderd. De kijk op mijn man na deze stappen die gezet zijn. Dat wat hij nu verloren is van mij..
Ook al zijn we nog samen. Het is bikkelhard werken.
Stop nu je nog kunt. Of ga open en eerlijk praten met partner. Ik zou willen dat mijn partner dat gedaan had. Nu is de pijn 1000 erger..
Dit is een ouder topic idd.
Ik denk dat ik het ga vertellen als ik wat meer controle over mijn gedachten heb. Ik heb andere vrouw aan het einde van de zomer verteld dat ik een relatie heb. Zij heeft ook een relatie. Ik dacht dat daardoor de energie tussen ons wel wat meer zou afnemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven