Anders sinds onze ruzie

01-03-2018 13:55 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
----
anoniem_363247 wijzigde dit bericht op 10-07-2018 10:30
0.00% gewijzigd
In 2,5 jaar tijd flink wat ruzies, schrijf je. En: Hij was er echt helemaal klaar mee.
Kan het zijn dat hij moe wordt van alle ruzies? Misschien beseft hij zich dat jullie toch niet zo goed bij elkaar passen?
Hoe denk jij hierover? Waarom hebben jullie zoveel ruzie?
Klinkt alsof jij nu al je eigenwaarde kwijt bent en jij vanalles aan het doen bent om jezelf omlaag te halen en je helemaal te vormen naar wat jij denkt dat zijn wensen zijn. Terwijl je eigenlijk al weet dat jullie niet bijelkaar passen en de gevoelens die jij voor hem hebt zijn gebaseerd op een oud fantasiebeeld dat al jaren niet bestaat tussen jullie twee. Anders zouden jullie al niet zo vaak ruzie hebben.

Je bent beter af om nu al een einde te maken aan deze relatie en eens af te kicken van dat droombeeld van hem dat je hopeloos in stand probeert te houden en waar hij totaal niet aan kan voldoen, met als gevolg zijn ergernissen en jullie ruzies omdat jij een persoon op hem probeert te forceren dat hij niet is.

De rest van jouw "gevoelens" voor hem zijn gevoelens uit nostalgie voor iets dat nooit bestaan heeft maar dat jij voor jezelf zo hebt ingevuld.

Daarnaast, alleen en als single kan jij ook bestaan. En dan leer jij jezelf weer terugvinden. Dus, hoe jij je moet gedragen is simpel. Maak het uit, verbreek alle contacten en hou hem buiten jouw leven.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
waarover gaan die ruzies? is er een patroon in te vinden? vaak als je het zo voelt is het ook zo...
IJskoffie schreef:
01-03-2018 13:59
In 2,5 jaar tijd flink wat ruzies, schrijf je. En: Hij was er echt helemaal klaar mee.
Kan het zijn dat hij moe wordt van alle ruzies? Misschien beseft hij zich dat jullie toch niet zo goed bij elkaar passen?
Hoe denk jij hierover? Waarom hebben jullie zoveel ruzie?
We passen naar mijn idee heel goed met elkaar, zelfde humor, vinden dezelfde dingen leuk/stom. We zijn allebei heel uitgesproken en koppig, dus dit botst soms. We wonen niet bij elkaar, dus onze ruzies beginnen meestal, heel stom, op whatsapp. We begrijpen elkaar dan eigenlijk verkeerd en in korte tijd worden er dan heel veel dingen van beide kanten gezegd waardoor het uiteindelijk niet meer ging over het geen waar we ruzie over hebben, maar over wat er allemaal is gezegd. We worden beide moe van deze ruzies, maar spreken ook naar elkaar uit dat we elkaar niet kwijt willen. Dit heeft ie ook gezegd na de laatste ruzie, en hij zegt zelf dat er bij hem niks is veranderd maar toch voelt het sinds dien niet meer hetzelfde.
jullie zijn nog erg jong toch? en toch al langer samen??
Best lekker om tijd zonder relatie te zijn hoor, goed voor een mens.
Je afvragen waarom je in een relatie zou willen zitten waarin je het nodig vind om continu op je tenen te lopen en jezelf aan te passen. Als je partner maakt dat je je ergert aan jezelf is ie niet de juiste. Telkens hetzelfde gesprek voeren is irritant en een partner die continue om bevestiging vraagt ook, dus stop daar mee.

Heb je al letterlijk tegen hem gezegd:” sinds onze laatste ruzie is er iets bij mij geknapt waardoor ik niet meer het gevoel heb dat we een team zijn”?
Wat zegt hij daar op?
Stoppen met appen over serieuzere dingen. Ook die emoticons kunnen niet precies zeggen hoe je het bedoelt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Niet meer appen dus. En overweeg relatietherapie, aangezien jullie niet communiceren.
Poelewoeps schreef:
01-03-2018 14:03
We passen naar mijn idee heel goed met elkaar, zelfde humor, vinden dezelfde dingen leuk/stom. We zijn allebei heel uitgesproken en koppig, dus dit botst soms. We wonen niet bij elkaar, dus onze ruzies beginnen meestal, heel stom, op whatsapp. We begrijpen elkaar dan eigenlijk verkeerd en in korte tijd worden er dan heel veel dingen van beide kanten gezegd waardoor het uiteindelijk niet meer ging over het geen waar we ruzie over hebben, maar over wat er allemaal is gezegd. We worden beide moe van deze ruzies, maar spreken ook naar elkaar uit dat we elkaar niet kwijt willen. Dit heeft ie ook gezegd na de laatste ruzie, en hij zegt zelf dat er bij hem niks is veranderd maar toch voelt het sinds dien niet meer hetzelfde.
Niet meer appen dus. Gewoon ouderwets bellen.
In 2,5 jaar al flinke ruzies? Dat beloofd wat voor de toekomst. Zowiezo irritaties nooit via whatsapp doen. Whatsapp is voor kleine snelle mededelingen.
Neem eens wat afstand, je geluk hoort niet van hem af te hangen.

Lucylucille: relatietherapie? Serieus? Volgens mij gaat het hier over pubers. Ze is 20, net puber af dus.
ik geef mn bek ook maar een douw
Lucylucille schreef:
01-03-2018 14:09
Niet meer appen dus. En overweeg relatietherapie, aangezien jullie niet communiceren.

Echt?
Ze wonen nog niet eens samen, zijn volgens mij nog behoorlijk jong ook.
Lijkt me een beetje teveel van het goede.
There is always something happening, and it's usually right now
Poelewoeps schreef:
01-03-2018 14:03
We wonen niet bij elkaar, dus onze ruzies beginnen meestal, heel stom, op whatsapp.
Via whatsapp kun je ook gratis bellen, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Afgelopen week nog ruzie gehad met iemand omdat ik weiger te appen over zaken waar gevoel en emotie bij komt kijken juist omdat daar zoveel ruzies en misverstanden door ontstaan. Men vind bellen vaak een groot probleem eerlijk mijn ervaring is dat appen heel veel problemen opleverd, praat toch gewoon met elkaar men vindt mij een bejaarde omdat ik weiger te appen tenzij het is dat ik iets later ben ofzo Kortom als ik een relatie zou hebben met iemand die appen een goed gesprek noemt weet ik al dat gaat niets worden bellen dus gewoon met woorden intonatie een lach in je stem of juist irritatie goede les voor de volgende keer je bent de enige niet...
Lenn12345 schreef:
01-03-2018 14:47
Afgelopen week nog ruzie gehad met iemand omdat ik weiger te appen over zaken waar gevoel en emotie bij komt kijken juist omdat daar zoveel ruzies en misverstanden door ontstaan. Men vind bellen vaak een groot probleem eerlijk mijn ervaring is dat appen heel veel problemen opleverd, praat toch gewoon met elkaar men vindt mij een bejaarde omdat ik weiger te appen tenzij het is dat ik iets later ben ofzo Kortom als ik een relatie zou hebben met iemand die appen een goed gesprek noemt weet ik al dat gaat niets worden bellen dus gewoon met woorden intonatie een lach in je stem of juist irritatie goede les voor de volgende keer je bent de enige niet...
Als je net zo appt als dat je hier schrijft zou ik ook liever bellen. Punten en komma's leest een stuk prettiger.
Waar hebben jullie dan wel ruzie over als jullie dezelfde dingen leuk/ stom vinden.
Dan lijkt me dat je het vaker met elkaar eens bent toch?
Madeliefjees schreef:
01-03-2018 14:18
In 2,5 jaar al flinke ruzies? Dat beloofd wat voor de toekomst. Zowiezo irritaties nooit via whatsapp doen. Whatsapp is voor kleine snelle mededelingen.
Neem eens wat afstand, je geluk hoort niet van hem af te hangen.

Lucylucille: relatietherapie? Serieus? Volgens mij gaat het hier over pubers. Ze is 20, net puber af dus.

Dat had ik niet begrepen, dat het pubers zijn.
Lucylucille schreef:
01-03-2018 15:58
Dat had ik niet begrepen, dat het pubers zijn.
Nou ja 'pubers' ik ben bijna 21 en hij is 25..
Rooosjee schreef:
01-03-2018 14:53
Waar hebben jullie dan wel ruzie over als jullie dezelfde dingen leuk/ stom vinden.
Dan lijkt me dat je het vaker met elkaar eens bent toch?
Ja het gaat eigenlijk ook nooit ergens over.. miscommunicatie. Soms komen dingen bot/gemeen over via app terwijl je t niet zo bedoelt, en voor ik t weet is er weer ruzie om niks. Vervolgens gaat dat te lang door. Als we elkaar dan weer in het echt zien kunnen we het goed uitpraten, maar ja ik denk toch dat die ruzies er wel inhakken.
Jullie gedragen je anders wel als pubers.
ik geef mn bek ook maar een douw
Die man is afgeknapt.

Het moet alleen nog besproken worden.
SilverShadow schreef:
01-03-2018 14:50
Als je net zo appt als dat je hier schrijft zou ik ook liever bellen. Punten en komma's leest een stuk prettiger.
Hahahaha dit is geschreven als een app: ik heb het op mijn mobiel geschreven. Precies een appje zoals anderen ook naar mij appen.

Scherp! Je bent de enige die het opgevallen is :D
En ja, zo app ik ook. Alsof je een robot hoort kleppen; ik heb er zo'n hekel aan... en weet dat daar de misverstanden door ontstaan.

Tnx voor je reactie, hét bewijs dat appen geen goed idee is als je een wezenlijk gesprek wilt voeren.
Ik zou willen dat meer mensen zo reageren als jij. Ik praat liever met iemand als ze me iets te melden hebben.

Tenzij het een vluchtige boodschap is in de trend van: ik kom een half uurtje later. Dan app ik: is goed hoor.

En ik heb een paar keer een foto geappt met de vraag: bedoel je dit? Een cadeautje voor mijn nichtje bv, dan check ik even bij haar ouders of ik het juiste verjaardagscadeautje te pakken heb. Dat is handig en sneller dan bellen: ze zien het en zeggen ja, die wil ze graag hebben.

Dat is wel handig maar mensen die schrijven: ik heb al maanden lange gesprekken en ken die persoon dus heel goed maar nu: (en dan komt er een verhaal) blijkt dat ze die persoon nog nooit zelfs maar aan de telefoon hebben gehad.
Appen is niet 'een gesprek voeren' dat wilde ik ermee zeggen. Gelukt ;)
jaw schreef:
01-03-2018 14:02
Klinkt alsof jij nu al je eigenwaarde kwijt bent en jij vanalles aan het doen bent om jezelf omlaag te halen en je helemaal te vormen naar wat jij denkt dat zijn wensen zijn. Terwijl je eigenlijk al weet dat jullie niet bijelkaar passen en de gevoelens die jij voor hem hebt zijn gebaseerd op een oud fantasiebeeld dat al jaren niet bestaat tussen jullie twee. Anders zouden jullie al niet zo vaak ruzie hebben.

Je bent beter af om nu al een einde te maken aan deze relatie en eens af te kicken van dat droombeeld van hem dat je hopeloos in stand probeert te houden en waar hij totaal niet aan kan voldoen, met als gevolg zijn ergernissen en jullie ruzies omdat jij een persoon op hem probeert te forceren dat hij niet is.

De rest van jouw "gevoelens" voor hem zijn gevoelens uit nostalgie voor iets dat nooit bestaan heeft maar dat jij voor jezelf zo hebt ingevuld.

Daarnaast, alleen en als single kan jij ook bestaan. En dan leer jij jezelf weer terugvinden. Dus, hoe jij je moet gedragen is simpel. Maak het uit, verbreek alle contacten en hou hem buiten jouw leven.
psies en bellen is beter... zeker als je tevoren weet dat appen op ruzie uitdraait
Lenn, ik dacht hetzelfde toen ik je stukje las, dus toen ik daaronder de reactie zag van Silvershadow moest ik lachen :P en nu zie ik jouw reactie, haha.

Heel erg met je eens!
Oh en on topic; heb je het echt met deze woorden aangekaart bij je vriend? Zoals je hier doet?

Ik zou als jullie elkaar zien hier echt een goed gesprek over voeren. 1 x een goed gesprek en dan is het daarna ook klaar en hoef je er niet steeds om te “zeuren” of er mee in je maag te lopen. Dan is er duidelijkheid voor jullie beide.

Want zeg nou eerlijk... dat jij nu op je tenen moet lopen en bang bent iets fout te doen, daar wordt je toch niet gelukkig van?

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven