Angstig voor scheiden

24-01-2021 16:49 84 berichten
Ik ben al 20 jaar samen met hem en we hebben 3 kinderen van 11,10 en 6 jaar oud.

Wij hebben eigenlijk altijd een turbulente relatie gehad.

ik ben heel ondernemend en hij erg passief. Hij Ligt graag op de bank en doet graag niks. Elke avond aan de wijn en chips. Hij is flink aangekomen na het stoppen met roken.
.ook is hij vaak erg gemeen tegen mij.alles wat bij hem mis gaat is vaak mijn schuld en dat uit zich vaak in een fikse ruzie omdat ik dat niet pik.

Hij kan de laatste tijd niks meer van mij hebben .ik heb het geprobeerd bespreekbaar te maken maar ik kreeg geen gehoor.

Nu lijkt het alleen maar steeds te escaleren als ik wil praten.
Ik heb eerlijk tegen hem gezegd dat ik geen aantrekking meer voel door zijn gedrag en luie instelling.

Hij is erg boos geworden en schold mij uit voor zuur wijf, vetzak en hypocriet.

Kortom er valt niet met hem te praten.

Ik wil er graag uitkomen maar hij is alleen maar boos.

Het woord scheiden is inmiddels aan bod gekomen.

Ik moet maar van hem gaan maar de kinderen blijven bij hem en gaan nergens heen zegt hij

Ik weet als ik ga dat het heel vervelend voor mij en de kinderen gaat worden. Ik heb zelf gescheiden ouders dus ik weet waar ik dan aan begin.

Soms denk ik ..ik moet de tijd maar gewoon uitzitten totdat ze volwassen zijn. Ik wil mijn kinderen geen vechtscheiding aan doen.

Ik durf gewoon niet te gaan....
Bdj2017 schreef:
24-01-2021 16:49
Ik moet maar van hem gaan maar de kinderen blijven bij hem en gaan nergens heen zegt hij
Hij weet niet dat de vrouw in het voordeel is bij dit soort rechtzaken?
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
24-01-2021 18:03
Hij weet niet dat de vrouw in het voordeel is bij dit soort rechtzaken?
Hoezo? Is dat niet allang achterhaald? Beide ouders hebben evenveel recht op hun kinderen hoor!
justagirly schreef:
24-01-2021 18:07
Hoezo? Is dat niet allang achterhaald? Beide ouders hebben evenveel recht op hun kinderen hoor!
Niet als één ouder continu de boel chanteert over de ruggen van de kinderen. De kinderen zullen daar vast duidelijkheid over verschaffen.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
24-01-2021 18:13
Niet als één ouder continu de boel chanteert over de ruggen van de kinderen. De kinderen zullen daar vast duidelijkheid over verschaffen.
O dat valt vies tegen hoor.
Hij zal straks zijn beste beentje voor zetten en dan heeft hij gewoon recht op zijn kinderen.
En de kinderen, worden die gehoord dan?
Er komt vast iemand van de kinderbescherming bij een rechtszitting zitten, maar verder... Zou er vanuit gaan dat het 50/50, co- ouderschap gaat worden.
justagirly wijzigde dit bericht op 24-01-2021 18:16
22.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
24-01-2021 18:03
Hij weet niet dat de vrouw in het voordeel is bij dit soort rechtzaken?
Hoezo?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
TO wat een vervelende situatie. Ik raad je aan om voor jezelf stappen te zetten op weg naar een nieuw leven voor jezelf. Kun je aan een huurwoning komen? Hoe wil je de zorg voor jullie kinderen verdelen? Co ouderschap is steeds meer gebruikelijk. Dit kun je op verschillende manieren vormgeven, denk aan week op-week af of halverwege de week wisselen. Kun jij financieel rondkomen met je huidige baan van 24 uur per week? Kun je eventueel meer uren gaan werken bij je huidige werkgever?
Alle reacties Link kopieren
En anders heeft TO recht op toeslagen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een giftige omgeving voor kinderen om daarin op te groeien. Ik zeg het niet snel, maar jij hoeft je niet zo te laten behandelen. Dat verdient niemand.
Hij kan roepen zoveel hij wil, maar voor de kinderen zal er gewoon een omgangsregeling getroffen worden.
Dus, probeer meer uren te werken, huur een huis, en met t geld vd overwaarde van jullie koophuis, richt je de boel in.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
24-01-2021 18:13
Niet als één ouder continu de boel chanteert over de ruggen van de kinderen. De kinderen zullen daar vast duidelijkheid over verschaffen.

Alsjeblieft zeg! Het enige wat we weten is dat de dynamiek tussen vader en moeder ruk is. Hij kan verder een goede vader zijn, zolang hij en TO maar niet samen in een huishouden zitten.

Kinderen hebben hun vader net zo hard nodig. Begrijp dat nou eens.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Ja en als TO opnames laat horen zegt hij gewoon dat hij dat echt niet meer zal doen. Eventueel wat hulp accepteren. Klaar.
Moeders zijn niet belangrijker dan vaders en zo kijken rechters ook.
Alle reacties Link kopieren
Ellerlilalinne schreef:
24-01-2021 18:22
Alsjeblieft zeg! Het enige wat we weten is dat de dynamiek tussen vader en moeder ruk is. Hij kan verder een goede vader zijn, zolang hij en TO maar niet samen in een huishouden zitten.

Kinderen hebben hun vader net zo hard nodig. Begrijp dat nou eens.
Dit dus. Iemand opent hier een topic, vertelt een klagelijk verhaal, en gelijk gaan de meesten ervan uit dat de vrouw de benadeelde zielige partij is en de man een onbehoorlijke bullebak. In elk conflict zijn er echter twee partijen die elk bijdragen aan de situatie. Goed mogelijk inderdaad dat die man gewoon een goede vader is voor zijn kinderen en misschien ligt hij wel elke dag op de bank chips te kanen omdat hij het eeuwigdurende gezanik van zijn vrouw zat is. Weet jij veel.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
24-01-2021 18:23
Ja en als TO opnames laat horen zegt hij gewoon dat hij dat echt niet meer zal doen. Eventueel wat hulp accepteren. Klaar.
Moeders zijn niet belangrijker dan vaders en zo kijken rechters ook.
Tenzij hij scheld en zich dreigend gedraagt naar zijn kinderen of waar die bij zijn, dan kan er echt wel hulp worden ingeschakeld en staat hij sowieso niet sterk in een zaak waarbij hij de kinderen volledig zou afnemen. Ik hoor TO nergens zeggen dat zij de kinderen niet wil delen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet de eerste die - zeker in begin - niet angstig is om te scheiden nog tegenkomen. Al helemaal als er kinderen bij betrokken zijn.
Tenzij je Hollywood-acteur bent, veel te snel getrouwd en het je 7ste scheiding is doe je zoiets niet voor de lol en maak je dit liever ook maar 1 keer mee.


Maar welk beeld wil je je kinderen mee-geven?
Dat elke dag ruzie, spanningen en gescheld doodnormaal is?
Dat jarenlang doodongelukkig zijn in een relatie ook doodnormaal is?

Want dat nemen ze straks wel mee naar hun eigen relaties.


En jep, als hij niet erg hard mee wil en niet wil praten zal 't niet simpel zijn.
Maar je hebt gewoon rechten en recht op bijvoorbeeld co-ouderschap.
Hoe hard hij ook roept dat hij de kinderen bijhoudt.


En je hoeft ook weer niet morgen weg.
Ga eerst kijken naar 't financiële plaatje, naar of je een betaalbare woning vindt met 3 slaapkamers, of je eventueel meer uren kan krijgen, ...
En vertel hem pas als 't merendeel rond is dat je weggaat.
Want ik gok dat de sfeer er niet beter op wordt.

Kan hij je financieel uitkopen met 't huis? Of moet dat verkocht?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Bdj2017 schreef:
24-01-2021 17:17
Altijd geweest.

Als ik uit mn vel vlieg dan ben ik weer een borderliner. Het kan gewoon niet meer.

Hij maakt mn leven zuur. En omdat hij boos is op mij doet hij zo ook tegen de kinderen. Alles draait op mij. Ik sta idd Ingeschreven bij de sociale huurwoningen. Ik hoopte gewoon zo dat hij het licht zou gaan doen, maar hij start nooit een gesprek, nooit excuses. Alles is mijn schuld, ik ben een gek wijf zegt hij
Maar je zet er wel 3 kinderen mee op de wereld... :facepalm:
Nummer*Zoveel schreef:
24-01-2021 17:18
Ik denk dat een scheiding een stuk minder schadelijk voor jullie kinderen zal zijn dan ze het meegeven dat het normaal of zelfs goed zou zijn om jaren in zo’n liefdeloos huwelijk te blijven.

Dit dus.

Je geeft je kinderen een verknipt beeld van relaties mee als je bij elkaar blijft. Jarenlange ruzies en een liefdeloze verknipte relatie beschadigen je kinderen veel meer. Bovendien, als je dan gaat scheiden is de scheiding nog traumatischer omdat je al jarenlang gefrustreerd elkaar naar het leven staat.

Er zijn alleen maar goede redenen om te proberen goed en wel nu uit elkaar te gaan. Alleen al voor de kinderen.
Bdj2017 schreef:
24-01-2021 16:49
Ik ben al 20 jaar samen met hem en we hebben 3 kinderen van 11,10 en 6 jaar oud.

(...)

Ik durf gewoon niet te gaan....
Ik denk bij heel veel lange relaties dat scheiden echt niet per se gelukkiger gaat maken, omdat het niet zo spannende maar best wel gezapige goede leventje dan ineens toch niet zo heel erg meer is als je er plotseling alleen voor staat.

Maar in jouw geval zeg ik: kies voor jezelf. Je man klinkt niet (meer) lief voor jou en haalt je naar beneden tot op psychische mishandeling aan toe. Jij verdient beter.
Ik zou je wel voorbereiden op een scheiding. Dus het komende jaar nemen om zo goed mogelijk er vandoor te kunnen gaan: jouw spaardeel overzetten naar een eigen rekening, inschrijven voor woningen, oriënteren hoe je er financieel voorstaat en evt zorgen voor meer werkuren, zorgen dat je belangrijke documenten voor jezelf kopieert, alvast een advocaat benaderen en vragen wat je moet voorbereiden omdat je tegenwerking verwacht en zo rustig je scheiding gaan voorbereiden. Dat geeft je nog heel wat maanden om sterk te komen staan en alvast voor je kinderen een noodplan te hebben. Dan sta je echt wel sterk en ben je er tegen die tijd mentaal een stuk sterker.
Alle reacties Link kopieren
Zolang je nog aan het nadenken bent: Probeer eens om zelf anders te reageren.

Niet ingaan op zijn gesar en niet willen praten. Want dat helpt toch niet. Dus gewoon om hem heen bewegen en je leven inrichten zoals jij het leuk zou vinden.

Laat hem mooi boos blijven en ga wat leuks doen met de kinderen of alleen bij een vriendin op bezoek (mag nog net) en laat de kinderen een avond bij hem.
óu sont les neiges d'antan

En tenzij je man een slechte vader is of jij een slechte moeder, is het scenario co ouderschap. Het is maar goed dat we tegenwoordig ouders hun kinderen niet meer kunnen onthouden, tenzij goede reden. Maar ik denk ook niet dat dat is wat je wil? Wel naar dat hij jou daarmee dreigt.
Maar voor jou is hij een slechte partner, dus reden genoeg om hem te verlaten.
Hij is een lieve vader, dat heeft er niks mee te maken. Het is onze dynamiek.

Heel de dag met je oordopjes in gaan zitten, na een dag werken ipv even kletsen.en zo zijn er nog 1000x dingen.

Wie zegt dat ik perfect ben..ik zeg alleen dat we er niet meer uitkomen.ik ben gewoon bang dat hij de kinderen opstookt tegen mij.

Maar idd ik moet mijn huiswerk gaan doen, me laten informeren wat er kan.

Ik kan niet tot hem doordringen dus dan houdt het ergens op.

Ik ben nu al gestopt met praten.ik ga regelmatig weg alleen en doe mijn ding, maar niks blijkt te werken om hem zover te krijgen dat we een normaal gesprek kunnen voeren.
Hoe zie je jouw rol in het geruzie ten opzichte van de kinderen? Wat denk je dat bij elkaar blijven op lost?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in precies dezelfde situatie, heb er ook topic over geopend.
20 jaar getrouwd 2 pubers , veel ruzie schreeuwen ik ben een
Kutwijf hoer niksnut etc etc
Wij hebben besloten uit elkaar te gaan, ik ben meteen vertrokken naar huis van mijn moeder, kinderen zijn bij hem.
Ik huil me elke avond in slaap, mis de kinderen vreselijk, alles is zo eng en onzeker.
Deze week eerste afspraak bij mediator, we willen er wel samen uitkomen en 50/50 zorgen.
Man kan hypotheek overnemen, ik ga huren.
Doet ondanks alle ruzies vreselijk veel pijn
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
24-01-2021 18:03
Hij weet niet dat de vrouw in het voordeel is bij dit soort rechtzaken?
Riep mijn man ook altijd “zeg tegen rechter dat je knettergek bent” nu wil ie naar mediator voor 50/50 co ouderschap
Alle reacties Link kopieren
Het zal wel aan mij liggen maar het enige wat mij aan jouw post opvalt is dat je het steeds hebt over:
ik dit....
hij dat....

Nergens lees ik 'wij'.

Mijn vraag is dan ook: is er ooit een wij geweest?
Kunnen jullie het een keer daarover hebben met elkaar?

Of is het altijd ik / hij geweest? Als dat zo is, kun je na 20 jaar (???!!!) echt beter direct wegrennen.
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
24-01-2021 20:36
Hoe zie je jouw rol in het geruzie ten opzichte van de kinderen? Wat denk je dat bij elkaar blijven op lost?
Ik ben ook jaren gebleven voor de kinderen, totdat onze zoon bij laatste ruzie afgelopen kerst de politie gebeld heeft , die kwamen, en hij vertelde dat dit gedrag vaker voorkwam , toen was het klaar en zette ik eindelijk door en ben vertrokken
sandy1974 schreef:
24-01-2021 20:48
Ik zit in precies dezelfde situatie, heb er ook topic over geopend.
20 jaar getrouwd 2 pubers , veel ruzie schreeuwen ik ben een
Kutwijf hoer niksnut etc etc
Wij hebben besloten uit elkaar te gaan, ik ben meteen vertrokken naar huis van mijn moeder, kinderen zijn bij hem.
Hoe heeft dat zo ver kunnen ontsporen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit op jullie eerste date ook gebeurde. Dus ergens in de relatie is dit misgegaan.

En heb je niet zoiets gehad van 'je kunt me 1 keer zo noemen, en dan leg ik je uit dat dit onacceptabel is, en de volgende keer is het einde relatie?

Ik lees ook in de OP dat TO wordt uitgescholden voor vetzak - hoe kan dit gebeuren? hoe kan je dit toelaten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven