Angstig voor scheiden

24-01-2021 16:49 84 berichten
Ik ben al 20 jaar samen met hem en we hebben 3 kinderen van 11,10 en 6 jaar oud.

Wij hebben eigenlijk altijd een turbulente relatie gehad.

ik ben heel ondernemend en hij erg passief. Hij Ligt graag op de bank en doet graag niks. Elke avond aan de wijn en chips. Hij is flink aangekomen na het stoppen met roken.
.ook is hij vaak erg gemeen tegen mij.alles wat bij hem mis gaat is vaak mijn schuld en dat uit zich vaak in een fikse ruzie omdat ik dat niet pik.

Hij kan de laatste tijd niks meer van mij hebben .ik heb het geprobeerd bespreekbaar te maken maar ik kreeg geen gehoor.

Nu lijkt het alleen maar steeds te escaleren als ik wil praten.
Ik heb eerlijk tegen hem gezegd dat ik geen aantrekking meer voel door zijn gedrag en luie instelling.

Hij is erg boos geworden en schold mij uit voor zuur wijf, vetzak en hypocriet.

Kortom er valt niet met hem te praten.

Ik wil er graag uitkomen maar hij is alleen maar boos.

Het woord scheiden is inmiddels aan bod gekomen.

Ik moet maar van hem gaan maar de kinderen blijven bij hem en gaan nergens heen zegt hij

Ik weet als ik ga dat het heel vervelend voor mij en de kinderen gaat worden. Ik heb zelf gescheiden ouders dus ik weet waar ik dan aan begin.

Soms denk ik ..ik moet de tijd maar gewoon uitzitten totdat ze volwassen zijn. Ik wil mijn kinderen geen vechtscheiding aan doen.

Ik durf gewoon niet te gaan....
als je nog langer blijft bestaat de kans dat je kinderen je net zo gaan behandelen als hij nu al doet. Pubers , en dat worden ze binnen afzienbare tijd, staan niet bekend om hun zachtzinnigheid, en pa krijgt van alles gedaan thuis met zijn grofheid, dus waarom zouden zij dat niet ook gaan proberen?

Ik zou inderdaad alles goed uitzoeken en voorbereidingen treffen om weg te gaan. Dat je ergens lang woont zegt niets, sta je ook lang ingeschreven bij de woningbouw?

Ik zou niet meteen meer gaan werken. Ik werk 32 uur en krijg geen toeslagen. Als je 24 uur werkt krijg je die wel. Eerst maar eens kijken of je dan wel redt. Kun je eventueel 4x6 uur, dat is handig met nog een kleintje van 6.
Ik sta 20 jaar ingeschreven.hier is de wachttijd 8jaar gemiddeld

Hij noemt mij zo omdat ik aangaf dat hij wel wat meer zou kunnen gaan bewegen. Hij is best wat aangekomen, maar hij komt niet meer van die bank af. Als hij thuis is ligt hij en dat was het.

Toen ik vroeg of dat hij zich wat actiever kon opstellen kreeg ik de volle laag over me heen.ik ben diegene die altijd gaat fietsen met de kids, buiten gaat wandelen etc. Papa heeft nooit zin.

Ik probeer die ruzies natuurlijk niet bij de kinderen te doen, maar soms gebeurd het wel.

Hij kan echt ineens mij de schuld geven uit het niets.
dat ik zijn zonnebril kwijt ben geraakt.dan heb ik die middag even in zijn auto iets opgehaald.dan is hij 1 dag later zijn dure Zonnebril kwijt en gaat dan helemaal tekeer terwijl ik dat ding niet eens heb gezien.als ik dan aangeef dat ik hem niet gezien heb dan zegt hij jajajaja jij weet nooit van iets

Dat soort dingen. Ik heb mijn mondje wel klaar ja, ik tolereer die bullshit niet, daarom escaleert het weer.
Alle reacties Link kopieren
Wat een voorbeeld voor je kinderen ben jij. Je laat je partner zó tegen je razen? Wauw. En altijd al een turbulente relatie gehad? Waarom maak je dan in godsnaam 3(!) kinderen?

Wáárom?
Ik vraag je niet om mij te veroordelen.

Turbulent ja...
Bdj2017 schreef:
24-01-2021 22:02
Ik sta 20 jaar ingeschreven.hier is de wachttijd 8jaar gemiddeld

Hij noemt mij zo omdat ik aangaf dat hij wel wat meer zou kunnen gaan bewegen. Hij is best wat aangekomen, maar hij komt niet meer van die bank af. Als hij thuis is ligt hij en dat was het.

Toen ik vroeg of dat hij zich wat actiever kon opstellen kreeg ik de volle laag over me heen.ik ben diegene die altijd gaat fietsen met de kids, buiten gaat wandelen etc. Papa heeft nooit zin.

Ik probeer die ruzies natuurlijk niet bij de kinderen te doen, maar soms gebeurd het wel.

Hij kan echt ineens mij de schuld geven uit het niets.
dat ik zijn zonnebril kwijt ben geraakt.dan heb ik die middag even in zijn auto iets opgehaald.dan is hij 1 dag later zijn dure Zonnebril kwijt en gaat dan helemaal tekeer terwijl ik dat ding niet eens heb gezien.als ik dan aangeef dat ik hem niet gezien heb dan zegt hij jajajaja jij weet nooit van iets

Dat soort dingen. Ik heb mijn mondje wel klaar ja, ik tolereer die bullshit niet, daarom escaleert het weer.
Heftig, TO, heel naar.

Je schrijft dat soort dingen. Dus dit soort schreeuwpartijen zijn al vaker voorgekomen. Ik weet even niet meer of jullie al relatietherapie hebben gehad?

En is er iets medisch mis met hem? thuiskomen en op de bank gaan liggen, klinkt niet echt gezond. Bij een vrouw zou ik dan aan bloedarmoede, b12 tekort, vitamine d tekort en schildklier problemen denken. Kan er bij hem ook iets medisch mis zijn? Of een overspannenheid?

Of maakt hij zulke idioot lange werkdagen? Dat-ie daarom moe en gefrustreerd is.
Alle reacties Link kopieren
Het respect is erg ver te zoeken. Geen goede bodem voor een fijne voortzetting van de relatie.
Overigens zag ik laatst een echtpaar dat ging scheiden en beiden een ander huis ging zoeken en de kinderen in het ouderlijk huis lieten wonen. Om de week kwam vader dan in huis of moeder. Kinderen hadden dus een vaste plek en geen sprake van nieuwe relaties en gesleep met de kinderen.
HETISDEWAARHEID schreef:
24-01-2021 22:18
Het respect is erg ver te zoeken. Geen goede bodem voor een fijne voortzetting van de relatie.
Overigens zag ik laatst een echtpaar dat ging scheiden en beiden een ander huis ging zoeken en de kinderen in het ouderlijk huis lieten wonen. Om de week kwam vader dan in huis of moeder. Kinderen hadden dus een vaste plek en geen sprake van nieuwe relaties en gesleep met de kinderen.
dat lijkt me veel beter voor de kinderen. financieel moet het wel te doen zijn dat beide ouders ook nog een eigen huis hebben.
Alle reacties Link kopieren
rozemarijn123 schreef:
24-01-2021 22:22
dat lijkt me veel beter voor de kinderen. financieel moet het wel te doen zijn dat beide ouders ook nog een eigen huis hebben.
Ik hoor ook soms over dat er 1 extra appartement gehuurd wordt.
Waar de ene week moeder en de andere week vader verblijft.

Maar met dit exemplaar - dat al moord en brand schreeuwt als ie zijn zonnebril niet vindt - zou ik daar precies geen zin in hebben.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
sandy1974 schreef:
24-01-2021 21:18
Ik ben ook jaren gebleven voor de kinderen, totdat onze zoon bij laatste ruzie afgelopen kerst de politie gebeld heeft , die kwamen, en hij vertelde dat dit gedrag vaker voorkwam , toen was het klaar en zette ik eindelijk door en ben vertrokken

Goed dat je uiteindelijk de juiste keuze gemaakt hebt in een moeilijke situatie.

In vergelijking met de situatie van TO vind ik het eigenlijk heel erg opvallend dat jij wel inhoudelijk er op in gaat maar TO totaal niet.
-Shifty- schreef:
24-01-2021 22:31
Goed dat je uiteindelijk de juiste keuze gemaakt hebt in een moeilijke situatie.

In vergelijking met de situatie van TO vind ik het eigenlijk heel erg opvallend dat jij wel inhoudelijk er op in gaat maar TO totaal niet.
Waar moet ik inhoudelijk op ingaan?

Alle ruzies die gemaakt zijn of waar doel je op?

Verklaar je nader
Bdj2017 schreef:
24-01-2021 22:34
Waar moet ik inhoudelijk op ingaan?

Alle ruzies die gemaakt zijn of waar doel je op?

Verklaar je nader
Je reageert nu op shifty, maar mijn eerdere vragen zijn bijvoorbeeld niet beantwoord door jou.
Waarom zou jij het huis uitmoeten.

Wellicht kun een flink bedrag aan partner- en kinderalimentatie tegemoet zien.
rozemarijn123 schreef:
24-01-2021 22:14
Heftig, TO, heel naar.

Je schrijft dat soort dingen. Dus dit soort schreeuwpartijen zijn al vaker voorgekomen. Ik weet even niet meer of jullie al relatietherapie hebben gehad?

En is er iets medisch mis met hem? thuiskomen en op de bank gaan liggen, klinkt niet echt gezond. Bij een vrouw zou ik dan aan bloedarmoede, b12 tekort, vitamine d tekort en schildklier problemen denken. Kan er bij hem ook iets medisch mis zijn? Of een overspannenheid?

Of maakt hij zulke idioot lange werkdagen? Dat-ie daarom moe en gefrustreerd is.
Nee heb ik voorgesteld.therapie is voor huilebalken zegt hij..

Hij is 38 en idd niet gezond zou je zeggen. Hij trekt vaak lekker zijn eigen plan.het vervelende is dat ik het niet weet, hij praat niet.

Hij werkt niet anders dan normaal.ik werk volledig thuis nu en hij 5 dagen buiten de deur.dus ook niet dat we continu op elkaars lip zitten
anoniem_63d7f8be06c94 wijzigde dit bericht op 24-01-2021 22:42
0.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
VelvetVolvo schreef:
24-01-2021 22:39
Waarom zou jij het huis uitmoeten.

Wellicht kun een flink bedrag aan partner- en kinderalimentatie tegemoet zien.
Ik lees nergens dat ze getrouwd zijn.

En die partner-ali zijn ze aan 't afbouwen.
En op kinder-ali heb je nagenoeg nooit recht als je voor co-ouderschap gaat.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Geregistreerd partnerschap
Alle reacties Link kopieren
rozemarijn123 schreef:
24-01-2021 21:20
Hoe heeft dat zo ver kunnen ontsporen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit op jullie eerste date ook gebeurde. Dus ergens in de relatie is dit misgegaan.

En heb je niet zoiets gehad van 'je kunt me 1 keer zo noemen, en dan leg ik je uit dat dit onacceptabel is, en de volgende keer is het einde relatie?

Ik lees ook in de OP dat TO wordt uitgescholden voor vetzak - hoe kan dit gebeuren? hoe kan je dit toelaten?

Doe toch niet zo wereldvreemd. Heel flauw ook.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Bdj2017 schreef:
24-01-2021 22:41
Nee heb ik voorgesteld.therapie is voor huilebalken zegt hij..

Hij is 38 en idd niet gezond zou je zeggen. Hij trekt vaak lekker zijn eigen plan.het vervelende is dat ik het niet weet, hij praat niet.

Hij werkt niet anders dan normaal.ik werk volledig thuis nu en hij 5 dagen buiten de deur.dus ook niet dat we continu op elkaars lip zitten

Snel weg bij hem. Zou me nu niet bezighouden met hem of hoe dit zo heeft kunnen komen. Vooral zorgen dat je zelf nu een laserfocus hebt, dan erger je je ook niet meer aan hem. Achter je nieuwe huis aan, achter een mediator aan. Zorg ook dat je je financiele situatie in kaart brengt en dat hij geen rekeningen kan blokkeren of doorsluizen. Indien nodig pincodes van je eigen rekeningen veranderen, enz. Zodat hij bot vangt mocht hij dwars willen liggen. Niets houdt je nu tegen om een beter leven te gaan leiden alleen en met jullie kinderen. Je kan dit echt, bij hem blijven is toch echt geen optie.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Je hebt ervoor gekozen om 3 kinderen te krijgen met een man die totaal niet bij je past en nul respect voor je heeft en nu kies je ervoor om er nog bij te blijven ook. Je bent al een stuk in de 30 neem ik aan. Je verspilt kostbare jaren. Je kinderen krijgen een gruwelijk beeld van hoe relaties eruitzien, hoe je communiceert, hoe je ruzie maakt en zullen dit patroon zelf herhalen bij hun latere partners.
Is hij altijd zo geweest of is het recent? Je hebt recht om gelukkig te zijn en als je zeker bent dat je van hem wilt scheiden is het beter dat je het misschien iets vroeger doet? Misschien voelen de kinderen ook een spanning thuis. Maak je alleszins niet te veel zorgen. Het komt allemaal goed. Je hebt recht om gelukkig te zijn!
Alle reacties Link kopieren
To, wanneer jouw pogingen om hem te veranderen zoveel onrust en ruzie opleveren waar je kinderen bij zijn, waarom stop je daar dan niet mee?

Je hebt vast gelijk, maar je gaat het niet krijgen. Je blijft die ruzies voeden, omdat je perse iets door wil drammen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een mogelijkheid om naar relatietherapie te gaan. Het is ook rot voor je kinderen die alles van mee krijgen. Je kinderen zitten in de puberteit en dit is ook niet goed voor hun ontwikkeling. Je man heeft je klem gezet. Geef je grenzen aan en kom op voor jezelf. Ben je financiël onafhankelijk van hem? Aangezien je ook al jarenlang ingeschreven staat is het ook mogelijk om verdere stappen te overwegen als het echt niet gaat. Kies in de ergste scenario voor jezelf en je kinderen. Dat is de belangrijkste. Soms is scheiden onvermijdelijk, ook al heb je het liever niet (door je verleden)
Wissewis schreef:
24-01-2021 22:42
En die partner-ali zijn ze aan 't afbouwen.
En op kinder-ali heb je nagenoeg nooit recht als je voor co-ouderschap gaat.
Kopt niet. Kinderalimentatie gaat uit van bestaande levensstandaard van kinderen en die zoveel mogelijk behouden na scheiding. De kosten worden verdeeld over vader en moeder naar draagkracht en daar wordt dan voor de betalende ouder een zorgkorting vanaf getrokken voor de dagen dat de kinderen bij deze ouder zijn.

Maar jij woont toch ook niet in Nederland? Waarom doe je zulke uitspraken over een situatie waar je niet bekend mee bent?
Alle reacties Link kopieren
rozemarijn123 schreef:
24-01-2021 22:38
Je reageert nu op shifty, maar mijn eerdere vragen zijn bijvoorbeeld niet beantwoord door jou.
Ook mijn vraag niet.
En nee, geen oordeel maar een oproep tot ZELFREFLECTIE.
Jij begint al met 'Ik ben 20 jaar samen'.

Meestal is het 'wij zijn al 20 jaar samen'....?
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
Bdj2017 schreef:
24-01-2021 22:43
Geregistreerd partnerschap

Is het huis van jullie? Van hem?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Je kunt overigens ook alleen in relatietherapie. Ondanks dat je de relatie wil verbreken kan het nuttig zijn om tips te krijgen hoe je op zijn gedrag kunt reageren zodat de situatie niet escaleert. Ik bedoel hierbij niet dat het jouw schuld is als het escaleert. Ik bedoel dat jullie wisselwerking kan leiden tot escalatie en dat als een van jullie ander gedrag zou vertonen het risico op escalatie mogelijk kleiner is. Je hebt weinig tot geen invloed op zijn gedrag dus blijft over het kijken naar je eigen gedrag met een expert. Na een scheiding blijft er toch een vorm van relatie tussen jullie bestaan als ouders van jullie kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven