Angstig voor scheiden

24-01-2021 16:49 84 berichten
Ik ben al 20 jaar samen met hem en we hebben 3 kinderen van 11,10 en 6 jaar oud.

Wij hebben eigenlijk altijd een turbulente relatie gehad.

ik ben heel ondernemend en hij erg passief. Hij Ligt graag op de bank en doet graag niks. Elke avond aan de wijn en chips. Hij is flink aangekomen na het stoppen met roken.
.ook is hij vaak erg gemeen tegen mij.alles wat bij hem mis gaat is vaak mijn schuld en dat uit zich vaak in een fikse ruzie omdat ik dat niet pik.

Hij kan de laatste tijd niks meer van mij hebben .ik heb het geprobeerd bespreekbaar te maken maar ik kreeg geen gehoor.

Nu lijkt het alleen maar steeds te escaleren als ik wil praten.
Ik heb eerlijk tegen hem gezegd dat ik geen aantrekking meer voel door zijn gedrag en luie instelling.

Hij is erg boos geworden en schold mij uit voor zuur wijf, vetzak en hypocriet.

Kortom er valt niet met hem te praten.

Ik wil er graag uitkomen maar hij is alleen maar boos.

Het woord scheiden is inmiddels aan bod gekomen.

Ik moet maar van hem gaan maar de kinderen blijven bij hem en gaan nergens heen zegt hij

Ik weet als ik ga dat het heel vervelend voor mij en de kinderen gaat worden. Ik heb zelf gescheiden ouders dus ik weet waar ik dan aan begin.

Soms denk ik ..ik moet de tijd maar gewoon uitzitten totdat ze volwassen zijn. Ik wil mijn kinderen geen vechtscheiding aan doen.

Ik durf gewoon niet te gaan....
justagirly schreef:
24-01-2021 18:07
Hoezo? Is dat niet allang achterhaald? Beide ouders hebben evenveel recht op hun kinderen hoor!
In cijfers uit 2017 (CBS) bleek dat 27% van de ouders kozen voor co-ouderschap. Van die 27% bleven na twee jaar nog 22% over. Tussen de 1 en 6% was de hoofdverblijfplaats bij de vader. Dus nee, helaas nog niet achterhaald; de kinderen gaan nog steeds meestal voornamelijk naar de moeder.
sandy1974 schreef:
24-01-2021 21:01
Riep mijn man ook altijd “zeg tegen rechter dat je knettergek bent” nu wil ie naar mediator voor 50/50 co ouderschap
Als je dat onverantwoord vindt hoef je niet mee te werken aan co-ouderschap en zal er toch een omgangsregeling worden uitgesproken. In de meeste gevallen zal de hoofdverblijfplaats van de kinderen dan toch bij de moeder worden.
Blankepit schreef:
25-01-2021 13:02
In cijfers uit 2017 (CBS) bleek dat 27% van de ouders kozen voor co-ouderschap. Van die 27% bleven na twee jaar nog 22% over. Tussen de 1 en 6% was de hoofdverblijfplaats bij de vader. Dus nee, helaas nog niet achterhaald; de kinderen gaan nog steeds meestal voornamelijk naar de moeder.

Ik wil die cijfers weleens zien. Vraag me af of dit wel zo zwart / wit is als jij stelt namelijk. Er zit een hoop tussen echt 50-50 en de klassieke omgangsregeling van twee weekenden per maand. Zoals 60-40 of flexibel of afhankelijk van roosters.

Als de CBS cijfers uitgaan van waar de kinderen ingeschreven staan, dan kan ik me er al heel wat meer bij voorstellen. Want moeders verdienen vaak minder dus financieel komt inschrijven bij moeder vaak beter uit. Maar dat is wat anders.
Alle reacties Link kopieren
Het is al eerder gezegd, maar ga naar een advocaat. Zo iemand kan jou precies uitleggen wat er mogelijk is en wat jij kan en mag (en hij). Dan laat je je misschien niet zo makkelijk afschrikken door zijn geroep dat hij de kinderen houdt en jij weg moet. Zo werkt het namelijk niet.

Zoals je zelf al zegt: het gaat heel vervelend worden voor jou en de kinderen als je echt gaat scheiden. Het feit dat je dit weet over je eigen partner is ook een flinke rode vlag. Er is werkelijk geen een ex die strontvervelend deed tijdens de scheiding waarbij er in de relatie zelf niks aan de hand was. Neem dit gegeven dus serieus en denk aan je eigen veiligheid.

Het werkt het beste als je het in stapjes indeelt. Huisvesting, inkomen, bezittingen, administratie etc. Maar de eerste stap is echt die advocaat. Als de angst je enige reden is om een scheiding niet in gang te zetten, dan is deze paradoxaal genoeg dé reden om het wel te moeten willen.
Bdj2017 schreef:
24-01-2021 22:41
Nee heb ik voorgesteld.therapie is voor huilebalken zegt hij..
Als hij dat niet wil, is dat ook weer duidelijk. Blijft over er samen uitkomen of niet.

Maak aan hem duidelijk dat op deze manier voortmodderen einde relatie betekent. Dat maakt het misschien het ook voor jou wat tastbaarder.
Alle reacties Link kopieren
CatherineTheGreat schreef:
25-01-2021 08:16
Ook mijn vraag niet.
En nee, geen oordeel maar een oproep tot ZELFREFLECTIE.
Jij begint al met 'Ik ben 20 jaar samen'.

Meestal is het 'wij zijn al 20 jaar samen'....?
Duhh die relatie gaat niet goed. Snap je het topic wel?
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
boekenlegger0 schreef:
25-01-2021 08:46
Je kunt overigens ook alleen in relatietherapie. Ondanks dat je de relatie wil verbreken kan het nuttig zijn om tips te krijgen hoe je op zijn gedrag kunt reageren zodat de situatie niet escaleert. Ik bedoel hierbij niet dat het jouw schuld is als het escaleert. Ik bedoel dat jullie wisselwerking kan leiden tot escalatie en dat als een van jullie ander gedrag zou vertonen het risico op escalatie mogelijk kleiner is. Je hebt weinig tot geen invloed op zijn gedrag dus blijft over het kijken naar je eigen gedrag met een expert. Na een scheiding blijft er toch een vorm van relatie tussen jullie bestaan als ouders van jullie kinderen.
Prima idee!

TO, ik wens je veel sterkte. Het zou mooi zijn als je de relatie nog zou kunnen verbeteren. En als het absoluut uitzichtloos is, er een scheiding komt waarin jouw belang ook goed recht wordt gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je berichtjes gelezen, en het klinkt echt heel naar.
Wees wijs en verstandig en kies voor jezelf en de kinderen.
Deze man is niet goed voor je.
Wees niet bang en ga aan de slag om alles te regelen.
Je hebt ook recht op geluk.
Wat voor voorbeeld geven jullie de kinderen zo mee? Ik snap dat het eng is, maar het is beter voor jou en de kinderen.
Uiteindelijk komen jullie hier doorheen en wordt je gelukkiger.
Heel veel sterkte ermee
Het eerste wat ik zou doen is zorgen voor een woning zorgen, gelukkig sta je al lang ingeschreven maar neem alleen een huis waar je blij van wordt. Vervolgens scharrel je via Marktplaats meubels e.d. op zodat je opnieuw kan starten en je kinderen mee kunnen verhuizen zonder thuis ruzie te krijgen wie het bestek mag houden.

Je kinderen en jij hebben het recht om te leven zonder schelden en ruzie en je man is gelukkig dol op zijn kinderen maar dat is niet hetzelfde als exclusie recht krijgen over ze dus daar zou ik me niet bang door laten maken. Kom op, uit je stoel en ga kijken wat de woningbouw je te bieden heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven