Auto frustratie buren
maandag 17 september 2018 om 06:45
Onze parkeerplaats deelt de ruimte met een aangrenzend appartementencomplex. Nu woont er daar een nieuw stel met dus een auto.
Geen probleem behalve dat als ze hem openen de auto enorm hard begint te piepen. Ook midden in de nacht. Mijn wekker op standje bejaard komt nog niet eens in de buurt van die herrie.
Ik lig inmiddels vanaf 5 uur wakker omdat ze al de hele ochtend heen en weer lijken te lopen naar de auto.
Mag dit zomaar in Nederland? De auto heeft een Bulgaars kenteken, misschien is het daar de normaalste zaak van de wereld. En kan ik er wat van zeggen of iets mee doen? Heb eigenlijk geen zin in gezeik. Maar word zo langzamerhand wel gek van het gepiep.
Geen probleem behalve dat als ze hem openen de auto enorm hard begint te piepen. Ook midden in de nacht. Mijn wekker op standje bejaard komt nog niet eens in de buurt van die herrie.
Ik lig inmiddels vanaf 5 uur wakker omdat ze al de hele ochtend heen en weer lijken te lopen naar de auto.
Mag dit zomaar in Nederland? De auto heeft een Bulgaars kenteken, misschien is het daar de normaalste zaak van de wereld. En kan ik er wat van zeggen of iets mee doen? Heb eigenlijk geen zin in gezeik. Maar word zo langzamerhand wel gek van het gepiep.
maandag 17 september 2018 om 06:57
De auto staat nu een week of 2 voor de deur. En het gebeurt heel regelmatig. Dus ik zit me inmiddels aardig op te vreten. Zo vroeg is inderdaad nieuw. ‘s Avonds laat gebeurt het wel vaak.
maandag 17 september 2018 om 07:48
Ik denk niet dat het een alarm is, maar een serie korte piepjes die afgaat bij het ontgrendelen en vergrendelen van de auto. Heeft de auto van m’n man ook en kun je uitzetten.
maandag 17 september 2018 om 08:04
Het is dit inderdaad. Het zijn 5 piepjes niet een inbraak allarm.
Ik was gewoon even benieuwd of zoiets in Nederland mag. Voor onnodig claxonneren kan je immers ook een flinke boete krijgen.
Ik hoop wel dat ze Nederlands of Engels spreken maar zal het idd maar even vragen als ik ze zie. Als het makkelijk uit te zetten is dan moet het een kleine moeite zijn.
Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die er last van heeft.
maandag 17 september 2018 om 08:23
Oh nee ik was geenszins van plan er direct een rel van te maken.
maandag 17 september 2018 om 09:18
Briefje met:
Добро утро съседи, вашият автомобил прави силен шум, когато се отваря. Аз съм притеснен от това. Искате ли да деактивирате това? Благодаря.
Of als dat schrift een beetje pittig voor je is:
Dobro utro sŭsedi, vashiyat avtomobil pravi silen shum, kogato se otvarya. Az sŭm pritesnen ot tova. Iskate li da deaktivirate tova? Blagodarya.
En je krijgt in Nederland geen boete voor openbaar piepen. Wel voor zeiken.
Добро утро съседи, вашият автомобил прави силен шум, когато се отваря. Аз съм притеснен от това. Искате ли да деактивирате това? Благодаря.
Of als dat schrift een beetje pittig voor je is:
Dobro utro sŭsedi, vashiyat avtomobil pravi silen shum, kogato se otvarya. Az sŭm pritesnen ot tova. Iskate li da deaktivirate tova? Blagodarya.
En je krijgt in Nederland geen boete voor openbaar piepen. Wel voor zeiken.
maandag 17 september 2018 om 09:20
tuurlijk kan je er iets van zeggen, of het eens lachend ter sprake brengen. Je hoeft hen daarom ook niet meteen aan te vallen. Als je vriendelijk bent of ze eens uitnodigt voor een drankje en het dan ter sprake brengt krijg je veel meer gedaan. Als jullie niet op zo vriendschappelijke voet staan of mekaar echt niet kennen kan je dat drankje achterwege laten natuurlijk.
maandag 17 september 2018 om 09:41
Haha nee ik ken de mensen totaal niet. Dus de drankje is een beetje gek
Maar ik zal eens een praatje met ze aanknopen. Een briefje is niet echt mijn stijl.
Ik erger me helemaal niet snel aan de buren in zn algemeenheid. Je probeert gewoon rekening met elkaar te houden. En idereen maakt wel eens lawaai, heeft ruzie of een keer een feestje. Maar dit wordt een beetje te vaak.
Maar ik zal eens een praatje met ze aanknopen. Een briefje is niet echt mijn stijl.
Ik erger me helemaal niet snel aan de buren in zn algemeenheid. Je probeert gewoon rekening met elkaar te houden. En idereen maakt wel eens lawaai, heeft ruzie of een keer een feestje. Maar dit wordt een beetje te vaak.
maandag 17 september 2018 om 10:07
Overlast veroorzaken mag niet in Nederland, en je buren structureel wakkerpiepen is toch wel overlast.
Maar voor je het over die boeg gooit, zou ik ze eerst een keer zeggen dat die piepjes bij jullie in huis heel hard klinken, en vragen of ze ze uit willen zetten.
maandag 17 september 2018 om 10:12
Dat snap ik, maar het is natuurlijk de vraag of autopiepjes als overlast gelden. Ik zou er doorheen slapen.
Maar ja, bij mij stond de brandweer een keer met gillende sirenes onder mijn raam ivm brand in de straat. Ik had niks gemerkt. Ik slaap overal doorheen!