Bedrogen door vriend

09-04-2018 10:46 276 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer een maand geleden ben ik erachter gekomen dat mijn vriend vreemd is gegaan. Ik las een berichtje op zijn telefoon, anders had ik het nu nog niet geweten. Hij heeft alles opgebiecht. En het was geen dronken one night stand. Nee 4 maanden lang! Heeft hij een affaire gehad met een andere vrouw. De grond zakte onder mijn voeten vandaan. Hoe kon hij mij en de kinderen dit aan doen?
Hij is er zelf kapot van en heeft veel spijt. Hij wil voor mij gaan, voor ons gezin. En heeft direct alle contact met die ander afgebroken. Het ergste is nog, dat het een wederzijdse vriendin was. Dubbel verraad dus. En ze hebben seks gehad in ons huis. Kotsmisselijk word ik ervan. En ik walg van wat hij heeft gedaan. Ik ben tot op het bot gekwetst.

Hij zegt dat hij niet van haar houd maar zij zegt wat anders. Zij zegt dat ze plannen hadden om samen verder te gaan. Ik weet niet wat ik moet geloven. Waarom is hij anders zolang ermee doorgegaan? Dan is er toch liefde in het spel?
Ik heb hem een paar dagen uit huis gezet direct toen ik erachter kwam. Na een paar dagen mocht hij terugkomen omdat de kinderen hun papa zo miste. Maar van mij hoefde het echt niet meer.

Nu een maand verder word ik nog steeds elke dag kotsmisselijk van mijn eigen huis, zie ik alles voor me wat ze hebben gedaan. Hij laat wel echt xien dat hij voor me gaat. Maar ik kan maar niet begrijpen dat hij zoiets heeft kunnen doen! Dat hij zo egoistisch is geweest en alleen maar aan zichzelf heeft gedacht. Verhuizen gaat (voorlopig) niet want mijn vriend heeft een eigen bedrijf aan huis.
Ik denk niet dat dit ooit nog goed komt, ik wil het opzich wel voor de kinderen maar tussen ons zal het nooit meer hetzelfde zijn. Ik walg nog elke dag van hem.
Ik weet niet of ik er goed aan doe om te blijven want ik kan hier denk ik niet mee leven. We hebben wel 2 kinderen en een bedrijf, dit maakt het extra lastig. Wat moet ik doen?
anoniem_367627 wijzigde dit bericht op 09-04-2018 10:54
4.02% gewijzigd
I’m all about the fairytail baby
Die was bij mij exit geweest.
Als je er niet mee kan leven dan gaan
Ik had ermee gekapt en dat wijf te grazen genomen. En nu niet gaan praten over je eer hoog houden en blabla, dan maar geen eer. En zij een blauw oog.
Kun je voorlopig bij vrienden of familie terecht? Wat een rotsituatie voor je zeg :hug:
beetjegek schreef:
09-04-2018 10:55
En zij een blauw oog.
Dit ook
Natuurlijk ga je haar niet slaan. Beetjegek heet niet voor niets zo.

En waarom kun je niet verhuizen als hij een bedrijf aan huis heeft? Of wou je hem nog meenemen?
Zo ja... kijken of je je eroverheen kunt zetten. En lukt dat niet, dan als voorwaarde stellen dat je verhuist. Maar ik zou er klaar mee zijn.
Is er geen stacaravan of vakantiehuisje te huur in de buurt voor een langere periode?
Als je zo van hem walgt en kotsmisselijk van je eigen huis wordt, dan zou ik vertrekken.
Veel sterkte.
Lieve TO,

wat een naar verhaal. :hug:. Jij moet helemaal niks. Je kan alle tijd nemen die je nodig hebt om te beslissen wat je wil.

Ik denk dat je vriend wel verliefd was maar ik weet niet of hij ook echt verder wil met haar. Verliefde mensen zeggen wel meer. Het is ook niet relevant. Relevant is of jullie hier nog uit kunnen komen. De tijd zal het leren.

Sterkte.
Voor je kinderen en jezelf kiezen.
Het is nu nog vers, maar zou je hem ooit kunnen vergeven en weer vertrouwen? Zou je het willen überhaupt, in het laatste geval zou je kunnen overwegen om in (relatie) therapie te gaan.

Maar voor mij zou het afgelopen zijn.
YagaBaba schreef:
09-04-2018 11:09
Lieve TO,

wat een naar verhaal. :hug:. Jij moet helemaal niks. Je kan alle tijd nemen die je nodig hebt om te beslissen wat je wil.

Ik denk dat je vriend wel verliefd was maar ik weet niet of hij ook echt verder wil met haar. Verliefde mensen zeggen wel meer. Het is ook niet relevant. Relevant is of jullie hier nog uit kunnen komen. De tijd zal het leren.

Sterkte.
Ik weet dus niet of ik hier ooit over heen ga komen. Als het 1x seks was dan kan ik het nog wel vergeven. Maar hij heeft gewoon 4 maanden lang met haar een relatie gehad! En dan die keren dat ze in ons huis is geweest. Ik kan er maar niet met mn kop bij. Wat hij ook zegt, ik geloof nog steeds niks van wat uit zijn mond komt. Ik had gedacht dat het nu wel wat beter zou gaan na een maand maar ik wordt er nog steeds elke dag kotsmisselijk van.
Ik ben er wel van overtuigd dat hij echt voor mij wil gaan en niet voor haar. Maar ik weet niet of ik dit nog wel kan.
Kersje33 schreef:
09-04-2018 11:21
Ik weet dus niet of ik hier ooit over heen ga komen. Als het 1x seks was dan kan ik het nog wel vergeven. Maar hij heeft gewoon 4 maanden lang met haar een relatie gehad! En dan die keren dat ze in ons huis is geweest. Ik kan er maar niet met mn kop bij. Wat hij ook zegt, ik geloof nog steeds niks van wat uit zijn mond komt. Ik had gedacht dat het nu wel wat beter zou gaan na een maand maar ik wordt er nog steeds elke dag kotsmisselijk van.
Ik ben er wel van overtuigd dat hij echt voor mij wil gaan en niet voor haar. Maar ik weet niet of ik dit nog wel kan.
Maar daar gaat het toch niet om?

Het gaat erom of jij nog zin hebt in heel leven met een man die dat heeft gedaan.
MiniMe3 schreef:
09-04-2018 11:06
Natuurlijk ga je haar niet slaan. Beetjegek heet niet voor niets zo.

En waarom kun je niet verhuizen als hij een bedrijf aan huis heeft? Of wou je hem nog meenemen?
Zo ja... kijken of je je eroverheen kunt zetten. En lukt dat niet, dan als voorwaarde stellen dat je verhuist. Maar ik zou er klaar mee zijn.
Ik weet niet of ik me er ooit overheen kan zetten. Als hij 1x seks zou hebben gehad misschien nog wel. Maar 4 maanden lang een relatie met een ander, en ook nog regelmatig in ons huis..
Lucifermiauww schreef:
09-04-2018 11:23

Het gaat erom of jij nog zin hebt in heel leven met een man die dat heeft gedaan.
Ik weet niet of ik me er ooit overheen kan zetten. Mijn gevoel zegt nu van niet. Ik had ook verwacht dat het na een maand wel iets beter zou gaan maar ik wordt nog steeds elke dag kots misselijk ervan.
Kersje33 schreef:
09-04-2018 11:21
Natuurlijk weet je dat nog niet. Je weet het net. Een maand is nog helemaal niks, het is nog zo vers.

Als je weet wat je wil, kan je dat gewoon doen. Als je het niet weet kan je rustig wachten tot je er uit bent voor jezelf.

Even los van de vraag of je het kan, zou je er nog samen uit willen komen?
Jeetje, geen advies maar een knuffel :hug:
viva-life22 schreef:
09-04-2018 11:17
Voor je kinderen en jezelf kiezen.
Het is nu nog vers, maar zou je hem ooit kunnen vergeven en weer vertrouwen? Zou je het willen überhaupt, in het laatste geval zou je kunnen overwegen om in (relatie) therapie te gaan.

Maar voor mij zou het afgelopen zijn.
Lijkt me wel een moeilijke afweging, wat is nu het beste voor je kinderen?
Een slechte relatie lijkt me belastend voor ze. Maar een scheiding is lang niet altijd de beste oplossing voor de kinderen. Zeker niet als het vanuit boosheid en rancune gebeurd.

Ik vind dat je wel de plicht hebt om er alles aan te doen om te onderzoeken of het toch niet werkbaar is. Dus idd relatietherapie oid.
Moeder is niet alleen in deze situatie. Ik snap dat ze ontzettend gekwetst en teleurgesteld is, maar haar wereld en verantwoordelijkheid is groter dan alleen haar eigen emoties.
YagaBaba schreef:
09-04-2018 11:26
Natuurlijk weet je dat nog niet. Je weet het net. Een maand is nog helemaal niks, het is nog zo vers.

Als je weet wat je wil, kan je dat gewoon doen. Als je het niet weet kan je rustig wachten tot je er uit bent voor jezelf.

Even los van de vraag of je het kan, zou je er nog samen uit willen komen?
Ik weet oprecht niet of ik dat zou willen. Ik weet dat als we geen kinderen zouden hebben, ik het niet meer zou proberen.
Lucifermiauww schreef:
09-04-2018 11:23

Wel als je nog wil proberen om er samen uit te komen.

Dat is voor nu de belangrijkste vraag. Maar het antwoord is meestal niet zo simpel. Liefde is niet ineens weg. Boosheid en verdriet ook niet.
De vraag is niet of hij met jou verder wil (vind ik zelf een hoop gezwets en onbetrouwbaar), maar dé vraag is: wat wil JIJ?
Hij heeft in principe al zijn keuze gemaakt........het is jammer dat jij erachter bent gekomen. Hij probeert nu zijn eigen hachje te redden door te doen alsof hij het allemaal zo erg vindt wat hij gedaan heeft en dat hij toch echt van jou houdt.
Jullie leven staat op zijn kop door zijn toedoen, door zijn keuzes. Je partner is niet meer wie je dacht dat hij was. Jullie leven een leugen.
Ik zou voor mij zelf en de kinderen kiezen. Hij heeft gekozen en nee niet voor jou, noch zijn kinderen, keer op keer.
Ik zou het dus wel weten.
Kersje33 schreef:
09-04-2018 11:29
Ik weet oprecht niet of ik dat zou willen. Ik weet dat als we geen kinderen zouden hebben, ik het niet meer zou proberen.
Is iets langer alleen met de kinderen wonen een optie? Dat geeft jou de rust en de afstand die je wellicht nodig hebt.
zoek een nieuw huis en maak goede afspraken gezien jullie verbondenheid op alle mogelijke manieren, dit word nooit meer wat het moet zijn

zorg goed voor jezelf en je kinderen, leg zaken vast, hij gaat het niet doen blijkt wel
Lorem Ipsum
minoes5 schreef:
09-04-2018 11:30
De vraag is niet of hij met jou verder wil (vind ik zelf een hoop gezwets en onbetrouwbaar), maar dé vraag is: wat wil JIJ?
Hij heeft in principe al zijn keuze gemaakt........het is jammer dat jij erachter bent gekomen. Hij probeert nu zijn eigen hachje te redden door te doen alsof hij het allemaal zo erg vindt wat hij gedaan heeft en dat hij toch echt van jou houdt.

Misschien is dat ook wel zo. Dat weten wij niet.

Jullie leven staat op zijn kop door zijn toedoen, door zijn keuzes. Je partner is niet meer wie je dacht dat hij was. Jullie leven een leugen.
Ik zou voor mij zelf en de kinderen kiezen. Hij heeft gekozen en nee niet voor jou, noch zijn kinderen, keer op keer.
Ik zou het dus wel weten.
Heb je ooit in dezelfde situatie gezeten?
Zou je het je kunnen voorstellen dat anderen wel na een affaire door gaan met een relatie?

Hier in mijn omgeving is het 1x toch goed gekomen en zijn ze nu jaren verder.

Ik weet zelf trouwens niet wat ik zou doen in jouw situatie. Ik zou het verschrikkelijk vinden als ik zo was bedrogen. Kan me goed voorstellen dat je hem eigenlijk niet geloofd als hij zegt voor jou te willen gaan. Dat rijmt bijna niet met 4 maanden lang een affaire.

Maar tegelijkertijd heb ik ook niet zo'n heel romantisch beeld van de liefde. In elke relatie is wel iets. En je bent niet met zn tweetjes, maar met zn vieren. Je man kan prima voor zichzelf zorgen, maar je kinderen nog niet.
Als je besluit te scheiden, hou dan heel goed in de gaten dat zij niet de dupe worden.
YagaBaba schreef:
09-04-2018 11:31
Is iets langer alleen met de kinderen wonen een optie? Dat geeft jou de rust en de afstand die je wellicht nodig hebt.
Misschien wel, maar ik wil mijn kinderen hier niet mee opzadelen. Die waren al zo verdrietig toen hij een par dagen weg was. Ze zijn nog zo klein.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven