Bedrogen door vriend

09-04-2018 10:46 276 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer een maand geleden ben ik erachter gekomen dat mijn vriend vreemd is gegaan. Ik las een berichtje op zijn telefoon, anders had ik het nu nog niet geweten. Hij heeft alles opgebiecht. En het was geen dronken one night stand. Nee 4 maanden lang! Heeft hij een affaire gehad met een andere vrouw. De grond zakte onder mijn voeten vandaan. Hoe kon hij mij en de kinderen dit aan doen?
Hij is er zelf kapot van en heeft veel spijt. Hij wil voor mij gaan, voor ons gezin. En heeft direct alle contact met die ander afgebroken. Het ergste is nog, dat het een wederzijdse vriendin was. Dubbel verraad dus. En ze hebben seks gehad in ons huis. Kotsmisselijk word ik ervan. En ik walg van wat hij heeft gedaan. Ik ben tot op het bot gekwetst.

Hij zegt dat hij niet van haar houd maar zij zegt wat anders. Zij zegt dat ze plannen hadden om samen verder te gaan. Ik weet niet wat ik moet geloven. Waarom is hij anders zolang ermee doorgegaan? Dan is er toch liefde in het spel?
Ik heb hem een paar dagen uit huis gezet direct toen ik erachter kwam. Na een paar dagen mocht hij terugkomen omdat de kinderen hun papa zo miste. Maar van mij hoefde het echt niet meer.

Nu een maand verder word ik nog steeds elke dag kotsmisselijk van mijn eigen huis, zie ik alles voor me wat ze hebben gedaan. Hij laat wel echt xien dat hij voor me gaat. Maar ik kan maar niet begrijpen dat hij zoiets heeft kunnen doen! Dat hij zo egoistisch is geweest en alleen maar aan zichzelf heeft gedacht. Verhuizen gaat (voorlopig) niet want mijn vriend heeft een eigen bedrijf aan huis.
Ik denk niet dat dit ooit nog goed komt, ik wil het opzich wel voor de kinderen maar tussen ons zal het nooit meer hetzelfde zijn. Ik walg nog elke dag van hem.
Ik weet niet of ik er goed aan doe om te blijven want ik kan hier denk ik niet mee leven. We hebben wel 2 kinderen en een bedrijf, dit maakt het extra lastig. Wat moet ik doen?
anoniem_367627 wijzigde dit bericht op 09-04-2018 10:54
4.02% gewijzigd
I’m all about the fairytail baby
Amant schreef:
09-04-2018 19:18
Hij wilde dus door met haar maar is bij je teruggekeerd omdat hij betrapt is.

Neem maar afscheid van hem. Hij is aan het rondkijken voor iets anders. En jij kunt er niets veranderen, want het ligt niet aan jou. Dat zei hij zelf.
Hij zweert bij hoog en laag dat hij mij nooit heeft willen verlaten. Dat hij niet met haar door wilde maar dat het gewoon spannend was en nieuw en hij het moeilijk vond om dat te weerstaan. Ik heb hem ook gelijk de keuze gegeven om naar haar te gaan. Dit sloeg hij af, hij wilde mij niet kwijt.
Nogmaals wat wil jij ?
Wil jij verder dan in relatietherapie zonder ga je het niet redden vrees ik .
Ik wil verder met mijn leven, maar of hij daarin voorkomt kan ik nog niet beantwoorden. Ik denk het eigenlijk niet.
Kersje33 schreef:
09-04-2018 19:59
Ik wil verder met mijn leven, maar of hij daarin voorkomt kan ik nog niet beantwoorden. Ik denk het eigenlijk niet.
Dat is precies wat je hem nu kan aangeven. Hij moet je rust en ruimte geven.
Ik zou dan toch met hem samen in relatietherapie gaan en niet besluiten in wat er allemaal in jouw hoofd en met alle emoties nu. En al helemaal niet met alle invullingen van ons. Laat je vriend daar zelf een rol en verantwoordelijkheid in spelen/geven.
En dan nog kan jij besluiten dat je niet met hem verder gaat.
Voor jezelf en je kinderen zou ik het zo volledig mogelijk willen onderzoeken en op basis daarvan besluiten

:rose:
Toverspiegel schreef:
09-04-2018 11:27

Ik vind dat je wel de plicht hebt om er alles aan te doen om te onderzoeken of het toch niet werkbaar is. Dus idd relatietherapie oid.
Moeder is niet alleen in deze situatie. Ik snap dat ze ontzettend gekwetst en teleurgesteld is, maar haar wereld en verantwoordelijkheid is groter dan alleen haar eigen emoties.

Hij heeft zijn verantwoordelijkheid verzaakt en zijn emoties boven zijn kinderen gezet.
Als zij daar niet mee kan leven is het haar goed recht met hem te stoppen.
Amant schreef:
09-04-2018 19:26
Overweeg het alternatief eens; zou je het fijner vinden wanneer hij zegt dat hij is vreemdgegaan omdat jij een lelijke slonzige zeur geworden bent die geen aandacht meer voor hem had?
Wat een aannames.
Sommige mensen gaan gewoon vreemd, zelfs als ze de mooiste man/vrouw hebben die je maar kan bedenken.

Probeer het nu niet in haar schoenen te schuiven. Als het allemaal zo slecht was, had hij dat moeten zeggen en met haar tot een oplossing kunnen komen. Of hij had weg kunnen gaan.
Paarsebloem schreef:
09-04-2018 20:19
Wat een aannames.
Sommige mensen gaan gewoon vreemd, zelfs als ze de mooiste man/vrouw hebben die je maar kan bedenken.

Probeer het nu niet in haar schoenen te schuiven. Als het allemaal zo slecht was, had hij dat moeten zeggen en met haar tot een oplossing kunnen komen. Of hij had weg kunnen gaan.
Dat doet hij pas als hij iets beters heeft gevonden. Heeft hij zelf gezegd.
Paarsebloem schreef:
09-04-2018 20:19
Wat een aannames.

Tja ik weet zelf ook wel dat zij mooier is dan ik. Het is gewoon een knappe vrouw om te zien en ik weet dat het precies het type is waar mijn vriend op valt. Blond haar, mooie rondingen, knap koppie. Ik ben de laatste jaren veel aangekomen. Ik weet ook wel dat hij dat niet zo mooi vind. Maar dat durft hij denk ik niet uit te spreken. Ze passen ook gewoon goed bij elkaar, zelfde interesses en sport etc. Wij hebben niet echt veel gemeen behalve onze kinderen en films die we leuk vinden. Het zat dus niet alleen in het uiterlijk dat hij haar leuk vond. Dat maakt alles nog confronterender natuurlijk.
Kersje33 schreef:
09-04-2018 20:29
Tja ik weet zelf ook wel dat zij mooier is dan ik. Het is gewoon een knappe vrouw om te zien en ik weet dat het precies het type is waar mijn vriend op valt. Blond haar, mooie rondingen, knap koppie. Ik ben de laatste jaren veel aangekomen. Ik weet ook wel dat hij dat niet zo mooi vind. Maar dat durft hij denk ik niet uit te spreken. Ze passen ook gewoon goed bij elkaar, zelfde interesses en sport etc. Wij hebben niet echt veel gemeen behalve onze kinderen en films die we leuk vinden. Het zat dus niet alleen in het uiterlijk dat hij haar leuk vond. Dat maakt alles nog confronterender natuurlijk.
Dus je vindt het eigenlijk logisch dat zij een relatie met elkaar hebben gehad? Kom op TO, wat zeg je nu weer?
Jeetje zeg wat moeilijk.. ging jullie relatie al slecht hiervoor dan..? Hoe keek jij naar hem als jullie weinig gemeen hebben?

Zou zíj nog met hem door willen..?
Fauna69 schreef:
09-04-2018 20:33
Dus je vindt het eigenlijk logisch dat zij een relatie met elkaar hebben gehad? Kom op TO, wat zeg je nu weer?
Nee logisch niet, maar ik zei altijd gekscherend als je ooit een affaire begint is dat met haar. Omdat ik gewoon wist dat het zijn type was qua uiterlijk en hobby’s enzo. Natuurlijk nooit gedacht dat het ook echt zoy gebeuren. Dat hij een relatie erop nahield met een ander, ookal was het Cameron Diaz herself vind ik ronduit niet goed te praten en walgelijk.
faline schreef:
09-04-2018 20:36
Jeetje zeg wat moeilijk.. ging jullie relatie al slecht hiervoor dan..? Hoe keek jij naar hem als jullie weinig gemeen hebben?

Zou zíj nog met hem door willen..?
Nee slecht ging het niet, gewoon zijn gangetje. We hadden een fijn leven, deden gezamelijk het huishouden en de kinderen enzo. Soms wel wat ruzies of irritaties maar niks schokkends waar we niet uit konden komen ofzo. Wel in de loop der jaren veel minder intimiteit enzo maar dat is ook niet geheel onlogisch als je zolang samen bent, kinderen hebt en een eigen zaak.
Maar in plaats van daar met mij aan te werken, kon hij wel bij een ander zijn best doen.

Ik denk zeker dat zij nog met hem door zou willen.
anoniem_367627 wijzigde dit bericht op 09-04-2018 20:50
3.61% gewijzigd
‘Ik ben de laatste jaren veel aangekomen’. Tja. Dat heeft er niets mee te maken?
Amant schreef:
09-04-2018 20:46
‘Ik ben de laatste jaren veel aangekomen’. Tja. Dat heeft er niets mee te maken?
Vast wel. Ik zie ook wel dat dat minder aantrekkelijk is dan hoe ik eerst was. Maar geeft dat dan het recht om mij maandenlang zo te bedonderen?
Kersje33 schreef:
09-04-2018 20:44
Nee slecht ging het niet, gewoon zijn gangetje. We hadden een fijn leven, deden gezamelijk het huishouden en de kinderen enzo. Soms wel wat ruzies of irritaties maar niks schokkends waar we niet uit konden komen ofzo. Wel in de loop der jaren veel minder intimiteit enzo maar dat is ook niet geheel onlogisch als je zolang samen bent, kinderen hebt en een eigen zaak.
Maar in plaats van daar met mij aan te werken, kon hij wel bij een ander zijn best doen.
En dat is jouw definitie van een fijn leven? Het klinkt nogal ingekakt.
Amant schreef:
09-04-2018 19:08
Joehoe. Ga nou eens met je vriend praten. Hoezo ‘je denkt..’? Hij heeft vier maanden met een andere vrouw in jullie bed geneukt en jij denkt dat dat komt omdat blablabla?

Eerder schreef je over die andere vrouw dat ze echt heel mooi is en helemaal zijn tiep. Ik denk dat je niet verder met je vriend over het waarom wilt praten omdat je het op jezelf zult gaan betrekken.
Ja, joehoe...?? Wat als die vent nou eens gewoon aan de bel trok als er iets was wat hem niet beviel?

Maar goed, ik begrijp dat jij inmiddels ook van mening bent dat TO er beter een punt achter kan zetten...
Amant schreef:
09-04-2018 20:46
Dat zou ik kortzichtig vinden zeg
vivamien schreef:
09-04-2018 20:51
Ja, joehoe...?? Wat als die vent nou eens gewoon aan de bel trok als er iets was wat hem niet beviel?
Niet alles is op te lossen hoor. Sommige dingen hebben niets met communicatie of aandacht te maken.
Waarom denk je dat hij met jou door wil?
dame30 schreef:
09-04-2018 20:52
Dat zou ik kortzichtig vinden zeg
Wat jij vindt doet niet terzake. Het gaat om wat TO’s aanstaande ex vindt (vond).
Amant schreef:
09-04-2018 20:54
Niet alles is op te lossen hoor. Sommige dingen hebben niets met communicatie of aandacht te maken.
Zoals?
faline schreef:
09-04-2018 20:55
Waarom denk je dat hij met jou door wil?
Omdat hij er veel spijt van heeft en het feit dat ik hem de kans heb gegeven naar haar toe te gaan maar hij wilde dat niet, hij koos voor mij. Hij heeft ook geen contact meer met haar.
Kersje33 schreef:
09-04-2018 20:56
Zoals?
Alle dingen die niets met communicatie of aandacht te maken hebben, dus hoe je eruit ziet, waar je je mee bezig houdt, wat je leuk vindt, wie je vrienden zijn, hoe je je gedraagt. Je kunt gewoon een kant of kanten opgaan waardoor die ander zijn interesse in je verliest.
Amant schreef:
09-04-2018 20:54
Nou, als je huwelijk in een sleur zit, of als je uitgekeken bent op je partner, dan is het zeker niet op te lossen door dan maar met een ander het nest in te duiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven