Bedrogen door vriend

09-04-2018 10:46 276 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer een maand geleden ben ik erachter gekomen dat mijn vriend vreemd is gegaan. Ik las een berichtje op zijn telefoon, anders had ik het nu nog niet geweten. Hij heeft alles opgebiecht. En het was geen dronken one night stand. Nee 4 maanden lang! Heeft hij een affaire gehad met een andere vrouw. De grond zakte onder mijn voeten vandaan. Hoe kon hij mij en de kinderen dit aan doen?
Hij is er zelf kapot van en heeft veel spijt. Hij wil voor mij gaan, voor ons gezin. En heeft direct alle contact met die ander afgebroken. Het ergste is nog, dat het een wederzijdse vriendin was. Dubbel verraad dus. En ze hebben seks gehad in ons huis. Kotsmisselijk word ik ervan. En ik walg van wat hij heeft gedaan. Ik ben tot op het bot gekwetst.

Hij zegt dat hij niet van haar houd maar zij zegt wat anders. Zij zegt dat ze plannen hadden om samen verder te gaan. Ik weet niet wat ik moet geloven. Waarom is hij anders zolang ermee doorgegaan? Dan is er toch liefde in het spel?
Ik heb hem een paar dagen uit huis gezet direct toen ik erachter kwam. Na een paar dagen mocht hij terugkomen omdat de kinderen hun papa zo miste. Maar van mij hoefde het echt niet meer.

Nu een maand verder word ik nog steeds elke dag kotsmisselijk van mijn eigen huis, zie ik alles voor me wat ze hebben gedaan. Hij laat wel echt xien dat hij voor me gaat. Maar ik kan maar niet begrijpen dat hij zoiets heeft kunnen doen! Dat hij zo egoistisch is geweest en alleen maar aan zichzelf heeft gedacht. Verhuizen gaat (voorlopig) niet want mijn vriend heeft een eigen bedrijf aan huis.
Ik denk niet dat dit ooit nog goed komt, ik wil het opzich wel voor de kinderen maar tussen ons zal het nooit meer hetzelfde zijn. Ik walg nog elke dag van hem.
Ik weet niet of ik er goed aan doe om te blijven want ik kan hier denk ik niet mee leven. We hebben wel 2 kinderen en een bedrijf, dit maakt het extra lastig. Wat moet ik doen?
anoniem_367627 wijzigde dit bericht op 09-04-2018 10:54
4.02% gewijzigd
I’m all about the fairytail baby
Toverspiegel schreef:
09-04-2018 11:34
Zou je het je kunnen voorstellen dat anderen wel na een affaire door gaan met een relatie?

Hier in mijn omgeving is het 1x toch goed gekomen en zijn ze nu jaren verder.

Ik weet zelf trouwens niet wat ik zou doen in jouw situatie. Ik zou het verschrikkelijk vinden als ik zo was bedrogen. Kan me goed voorstellen dat je hem eigenlijk niet geloofd als hij zegt voor jou te willen gaan. Dat rijmt bijna niet met 4 maanden lang een affaire.

Maar tegelijkertijd heb ik ook niet zo'n heel romantisch beeld van de liefde. In elke relatie is wel iets. En je bent niet met zn tweetjes, maar met zn vieren. Je man kan prima voor zichzelf zorgen, maar je kinderen nog niet.
Als je besluit te scheiden, hou dan heel goed in de gaten dat zij niet de dupe worden.
Ik geloof wel dat hij voor mij kiest. Zij is nu niet meer in beeld. Het gaat mij erom dat ik er tot op de dag van vandaag nog steeds niet mee om kan gaan, nog steeds elke dag walg van de situatie. En ik maar niet kan bevatten dat hij dit heeft kunnen doen. Ik weet niet of dit beeld wat ik nu van hem heb, ooit weer goed komt. Ik heb zelfs momenten dat ik hem echt haat.
Dit moet je ook niet meer willen.
Wat een verraad!

Gezien hoe je je voelt zou je Hulp moeten zoeken nu..Je zit in een trauma situatie.
Lichamelijk en geestelijk.

Is er geld voor handen om een huisje/caravan te huren op een camping bv. (Handig voor de kinderen wat dingen te doen)
Kersje33 schreef:
09-04-2018 11:40
Ik geloof wel dat hij voor mij kiest. Zij is nu niet meer in beeld. Het gaat mij erom dat ik er tot op de dag van vandaag nog steeds niet mee om kan gaan, nog steeds elke dag walg van de situatie. En ik maar niet kan bevatten dat hij dit heeft kunnen doen. Ik weet niet of dit beeld wat ik nu van hem heb, ooit weer goed komt. Ik heb zelfs momenten dat ik hem echt haat.
Dat gaat niet zomaar over en ik denk dat het regelmatig terug gaat komen. Je kan hier alleen uit komen als je dat ook echt wil. Het is niet gezegd dat het lukt als je het wil maar als je niet meer wil lukt het zeker niet.
YagaBaba schreef:
09-04-2018 11:46
Dat gaat niet zomaar over en ik denk dat het regelmatig terug gaat komen. Je kan hier alleen uit komen als je dat ook echt wil. Het is niet gezegd dat het lukt als je het wil maar als je niet meer wil lukt het zeker niet.
En heel logisch als ze dat niet zou willen.
Lucifermiauww schreef:
09-04-2018 11:48
En heel logisch als ze dat niet zou willen.
Daar heb ik geen mening over. Dat kan ze alleen zelf bepalen.
Wil je er uitkomen voor jezelf ? Dus niet voor je gezin of je man ?
Snap dat je nu van hem walgt en dat is heel begrijpelijk.
Er zijn stellen die dit overleven maar het heeft zijn tijd nodig en is niet in een paar maanden voorbij.
anoniem_353291 wijzigde dit bericht op 09-04-2018 12:03
0.43% gewijzigd
Soms denk ik, ik wil niet alles opgeven, ik wil er uitkomen voor ons gezin. Maar op andere momenten denk ik nee ik zie mezelf hier niet mee leven. En dan haat ik hem.
Is relatietherapie dan een optie?
Er zijn ook gewoon dingen gezegd tegen die ander die ik gewoon niet kan verkroppen. En hij zegt dat hij dat deed om haar te tevreden te stellen en dat hij die dingen niet echt meende maar ik weet niet wat ik daarvan moet geloven. Zij wil hem en hij wil zijn eigen hachje redden dus wie spreekt de waarheid?
Kersje33 schreef:
09-04-2018 12:05
Er zijn ook gewoon dingen gezegd tegen die ander die ik gewoon niet kan verkroppen. En hij zegt dat hij dat deed om haar te tevreden te stellen en dat hij die dingen niet echt meende maar ik weet niet wat ik daarvan moet geloven. Zij wil hem en hij wil zijn eigen hachje redden dus wie spreekt de waarheid?

Doet dat er toe? Als je er niet mee kunt leven, wegwezen. De kinderen komen er wel over heen, hoor. Beter dan in een met haat gevuld huis opgroeien.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Ik weet niet of je daar achter gaat komen, wie de waarheid spreekt. Het is sowieso, lijkt mij, moeilijk om hem of haar te geloven na het verraad.
Wat ik hierboven aangaf, is relatietherapie een optie voor jullie? Ik heb het idee dat jullie er zo op deze manier niet uit gaan komen samen. Wie weet met behulp van een therapeut wel. Maar dan moeten jullie dat wel allebei willen.
Veel sterkte, het lijkt mij erg moeilijk en pijnlijk.
En nog even als aanvulling op relatietherapie. Hiermee instemmen betekent niet dat je dan aangeeft verder met elkaar te willen. Het kan ook helpen hoe dingen op een "goede" manier te regelen omtrent de kinderen, de eventuele scheiding.
Kersje33 schreef:
09-04-2018 12:05
Heel eerlijk? Ik geloof er niks van dat hij dat zei om haar tevreden te stellen.
Ach, als een man met een vrouw neukt zegt ie dat ie van haar houdt. Zo gaat het nu eenmaal. Daar hoeft inderdaad niks achter te zitten. Een vrouw die dat tijdens het neuken hoort interpreteert het weer heel anders, namelijk als zijnde waar.

Wees blij dat je een man hebt die nog begeerd wordt door andere vrouwen.

En tenslotte, was je nog steeds het zelfde lustobject voor hem als toen je elkaar pas ontmoet had?
Mannen willen nu eenmaal seks, om het even hoe en met wie.
minoes5 schreef:
09-04-2018 12:11
Ik weet niet of je daar achter gaat komen, wie de waarheid spreekt. Het is sowieso, lijkt mij, moeilijk om hem of haar te geloven na het verraad.
Wat ik hierboven aangaf, is relatietherapie een optie voor jullie? Ik heb het idee dat jullie er zo op deze manier niet uit gaan komen samen. Wie weet met behulp van een therapeut wel. Maar dan moeten jullie dat wel allebei willen.
Veel sterkte, het lijkt mij erg moeilijk en pijnlijk.
Ja dat zou een optie kunnen zijn. Ik zal er eens over nadenken.
Zorg alsjeblieft voor hulp bij het verwerken hiervan! Of de uitkomst nou scheiden of blijven is, het is - voor je kinderen - van cruciaal belang dat ten eerste jijzelf dit verwerkt en ten tweede jullie weer op goede voet komen te staan met z'n tweeën.
willem1959 schreef:
09-04-2018 12:20
Ach, als een man met een vrouw neukt zegt ie dat ie van haar houdt. Zo gaat het nu eenmaal. Daar hoeft inderdaad niks achter te zitten. Een vrouw die dat tijdens het neuken hoort interpreteert het weer heel anders, namelijk als zijnde waar.

En tenslotte, was je nog steeds het zelfde lustobject voor hem als toen je elkaar pas ontmoet had?
De relatie tussen hen was in de eerste maanden alleen op emotioneel vlak. Later hadden ze ook seks. Dat het dus niet alleen om de seks draaide is mij duidelijk. Er kwam dus ook liefde bij kijken. En dat maakt dit ook nog moeilijker.
En nee ik ben niet meer hetzelfde lustobject als toen. Zij is een hele mooie vrouw, echt zijn type ook.
Op alle vlakken was zij zijn droomvrouw. Maar hij zegt niks meer voor haar te voelen. Hij wil mij
willem1959 schreef:
Wat een gezwets.
willem1959 schreef:

Ik weet wie het tikt maar toch?

Waarom moet je daar blij van worden?
Hecht je zoveel waarde aan wat anderen vinden? En 'lustobject' zegt ook alweer genoeg.

Als TO maar blij is en dat is ze niet. En terecht.
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 09-04-2018 12:38
2.68% gewijzigd
Gemalto schreef:
09-04-2018 12:36
Wat een gezwets.
Willem denkt dat alle mannen zijn zoals hij. Beperkt zicht heet dat.
MiniMe3 schreef:
09-04-2018 11:06
Natuurlijk ga je haar niet slaan. Beetjegek heet niet voor niets zo.

En waarom kun je niet verhuizen als hij een bedrijf aan huis heeft? Of wou je hem nog meenemen?
Zo ja... kijken of je je eroverheen kunt zetten. En lukt dat niet, dan als voorwaarde stellen dat je verhuist. Maar ik zou er klaar mee zijn.
Natuurlijk wel! Daar hoef je niet een beetje gek voor te zijn hoor. En hem dumpen, hij neukte ook nog met jou neem ik aan ? Dus hij ging van haar kut naar de jouwe? Ik zou er niet mee kunnen leven.
Hij heeft spijt dat hij betrapt is. Je bent hier zelf achter gekomen, als dat niet het geval was geweest, dan was hij vrolijk verder gegaan.
Ik zou hem het huis uit flikkeren en snel ook. Wat een klootzak om je zo te belazeren.
lolly-pop schreef:
09-04-2018 12:47
Hij heeft spijt dat hij betrapt is. Je bent hier zelf achter gekomen, als dat niet het geval was geweest, dan was hij vrolijk verder gegaan.
Ik zou hem het huis uit flikkeren en snel ook. Wat een klootzak om je zo te belazeren.
Ik denk ook niet dat hij het me ooit zelf zou vertellen. En hij zegt dat hij bepaalde dingen tegen haar zei om haar tevreden te stellen omdat hij bang was dat het allemaal uit zou komen. Maar ik weet niet of ik hem kan geloven. Hij zegt dat natuurlijk ook om zijn eigen hachje te redden.
S-Groot schreef:
09-04-2018 12:29
Zorg alsjeblieft voor hulp bij het verwerken hiervan! Of de uitkomst nou scheiden of blijven is, het is - voor je kinderen - van cruciaal belang dat ten eerste jijzelf dit verwerkt en ten tweede jullie weer op goede voet komen te staan met z'n tweeën.

Ga je hulp zoeken TS?
Doordat het een vriendin is ben je dubbel verraden. Het is geen vreemde maar hij kiest dan ook nog iemand die dicht bij jou staat. Twee mensen die je lief hebt die maanden tegen jou liegen.

Wat moet jij wel niet ervaren op dit moment?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven