Begin langzaam af te knappen/zorgen te maken
dinsdag 5 februari 2019 om 14:04
Goedemiddag iedereen,
Na een langere tijd vrijgezel te zijn geweest na een serieuze relatie (incl kindje) heb ik sinds ongeveer 2 maand weer een relatie.
We waren beiden vrijwel meteen smoorverliefd en al na een maand vroeg hij of ik zijn vriendin wilde zijn. Dat wilde ik dolgraag, want ik was ook erg verliefd en graag met hem samen. En ik ben nog steeds verliefd en vind het samen super. Maar er sluipt soms een bepaalde irritatie en zorgpunt in mijn gevoel.
Mijn vriend is namelijk 30 jaar oud, heeft zijn studie nog niet afgerond (zit in eindfase en is binnen enkele maanden klaar) en woont nog bij zijn ouders. Om de 1 of andere reden was ik zo verliefd dat dat me niet interesseerde. En ergens doet dat het me nog steeds niet. Maar hij heeft ook een omgekeerd dag nachtritme waardoor hij pas midden in de nacht naar bed gaat en smiddags wakker wordt. Als we samen zijn past hij zich wel aan aan mijn slaaptijden. Ook is hij in het verleden bij een psycholoog geweest waar depressie en een hele lichte vorm van autisme gesteld. Hij was toen een tiener. Ook heeft hij verder geen echte (bij) banen gehad.
Ergens maak ik me nu wel zorgen: hoe gaat een eventuele toekomst samen er uit zien? Zal hij 'normaal' kunnen functioneren? Er is veel liefde tussen ons en het is een schat. Ik wil hem niet kwijt maar merk dat ik me langzaam een beetje ga irriteren aan zijn dagen nacht ritme (hoe moeilijk is het nou om dat aan te passen?) en dat hij nu dus al ruim een half jaar de deadline van zijn afstuderen vooruit schuift, maar ook niet duidelijk en daadkrachtig lijkt te weten hoe dit aan te pakken. Het is, kort gezegd, een lieve, niet zo praktische dromer.
Ik wil niet in de moederrol schieten maar merk dat ik het soms lastig vind geen advies te geven.
Na een langere tijd vrijgezel te zijn geweest na een serieuze relatie (incl kindje) heb ik sinds ongeveer 2 maand weer een relatie.
We waren beiden vrijwel meteen smoorverliefd en al na een maand vroeg hij of ik zijn vriendin wilde zijn. Dat wilde ik dolgraag, want ik was ook erg verliefd en graag met hem samen. En ik ben nog steeds verliefd en vind het samen super. Maar er sluipt soms een bepaalde irritatie en zorgpunt in mijn gevoel.
Mijn vriend is namelijk 30 jaar oud, heeft zijn studie nog niet afgerond (zit in eindfase en is binnen enkele maanden klaar) en woont nog bij zijn ouders. Om de 1 of andere reden was ik zo verliefd dat dat me niet interesseerde. En ergens doet dat het me nog steeds niet. Maar hij heeft ook een omgekeerd dag nachtritme waardoor hij pas midden in de nacht naar bed gaat en smiddags wakker wordt. Als we samen zijn past hij zich wel aan aan mijn slaaptijden. Ook is hij in het verleden bij een psycholoog geweest waar depressie en een hele lichte vorm van autisme gesteld. Hij was toen een tiener. Ook heeft hij verder geen echte (bij) banen gehad.
Ergens maak ik me nu wel zorgen: hoe gaat een eventuele toekomst samen er uit zien? Zal hij 'normaal' kunnen functioneren? Er is veel liefde tussen ons en het is een schat. Ik wil hem niet kwijt maar merk dat ik me langzaam een beetje ga irriteren aan zijn dagen nacht ritme (hoe moeilijk is het nou om dat aan te passen?) en dat hij nu dus al ruim een half jaar de deadline van zijn afstuderen vooruit schuift, maar ook niet duidelijk en daadkrachtig lijkt te weten hoe dit aan te pakken. Het is, kort gezegd, een lieve, niet zo praktische dromer.
Ik wil niet in de moederrol schieten maar merk dat ik het soms lastig vind geen advies te geven.
saraah86 wijzigde dit bericht op 05-02-2019 16:16
0.89% gewijzigd

dinsdag 5 februari 2019 om 16:22
Tja, TS zei eerst dat er sprake was van ADD. Dat is echt een heel ander verhaal.Dollop schreef: ↑05-02-2019 16:18Ik heb ook autisme en ik ben hondstrouw, lieg niet, heb een hekel aan drama en hoewel ik nu niet op mijn plek zit op zoek naar ander werk.
Ik word er misselijk van dat mensen hier roepen dat TO diagnoses moet mijden. Doe normaal. Dat hij lui is is zijn karakter, niet zijn diagnose.

dinsdag 5 februari 2019 om 16:29
Dat snap ik niet, hij is heel gedreven en daardoor doet hij er langer over?
Waarom moet hij zich naar jouw ritme aanpassen? Je leert hem zo kennen en hij moet voor jou veranderen?
dinsdag 5 februari 2019 om 16:33
Perfectionisme, waardoor hij oa teveel vakken heeft gekozen, te lang stage heeft gelopen en te uitgebreid met zijn masterthesis bezig is. Hij wil minstens summa cum laude afstuderen. Hij hoeft niet te veranderen, ik vraag me alleen af hoe eea er in de toekomst uit gaat zien
dinsdag 5 februari 2019 om 16:42
Kijk naar het verleden en het nu en zo ziet je toekomst eruit.
Welke werkgever zit te wachten op iemand die met 10-en afstudeert maar die daar 10-15 jaar over heeft gedaan en die 0 werkervaring heeft??
Je vriend leeft niet in de realiteit.
Welke werkgever zit te wachten op iemand die met 10-en afstudeert maar die daar 10-15 jaar over heeft gedaan en die 0 werkervaring heeft??
Je vriend leeft niet in de realiteit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

dinsdag 5 februari 2019 om 16:54
Is dat wat hij je vertelt? Een stage haal je doorgaans als je je best doet. Nogmaals, ik denk dat je het door een roze bril bekijkt terwijl je diep van binnen echt basale twijfels hebt.Saraah86 schreef: ↑05-02-2019 16:33Perfectionisme, waardoor hij oa teveel vakken heeft gekozen, te lang stage heeft gelopen en te uitgebreid met zijn masterthesis bezig is. Hij wil minstens summa cum laude afstuderen. Hij hoeft niet te veranderen, ik vraag me alleen af hoe eea er in de toekomst uit gaat zien
En wat is de reden dat hij geen bijbaan heeft?
dinsdag 5 februari 2019 om 16:55
Zullen we er dan ook nog maar een snufje faalangst bij doen? hij blijft gewoon bezig met studeren omdat hij examenvrees heeft.Saraah86 schreef: ↑05-02-2019 16:33Perfectionisme, waardoor hij oa teveel vakken heeft gekozen, te lang stage heeft gelopen en te uitgebreid met zijn masterthesis bezig is. Hij wil minstens summa cum laude afstuderen. Hij hoeft niet te veranderen, ik vraag me alleen af hoe eea er in de toekomst uit gaat zien
En de toekomst?

De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
dinsdag 5 februari 2019 om 16:55
Ah... wéér thuis is wel wat anders dan nog stééds thuis inderdaad. Ik zou er niet aan moeten denken maar zoiets kan gebeuren, zeker met de huidige woningmarkt.
Nou ja... even aankijken dan maar ? Kijken of er de komende maanden wat ontwikkeling in zit. Zo niet, kun je alsnog afhaken
Nou ja... even aankijken dan maar ? Kijken of er de komende maanden wat ontwikkeling in zit. Zo niet, kun je alsnog afhaken

For whom the bell tolls

dinsdag 5 februari 2019 om 17:43
Maar dat is bij dit heerschap niet de oorzaak. Hij had zijn financiën niet op orde, wat ook best logisch is als je niet wilt werken.Tutjebelletje schreef: ↑05-02-2019 16:55Ah... wéér thuis is wel wat anders dan nog stééds thuis inderdaad. Ik zou er niet aan moeten denken maar zoiets kan gebeuren, zeker met de huidige woningmarkt.
Nou ja... even aankijken dan maar ? Kijken of er de komende maanden wat ontwikkeling in zit. Zo niet, kun je alsnog afhaken![]()
dinsdag 5 februari 2019 om 17:53
In mijn ogen is of je vriend nou wel/niet goed bezig is met zn studie, het wel/niet normaal is om op je dertigste bij je ouders te wonen enzovoort niet relevant. Het probleem is dat al na heel korte tijd duidelijk wordt dat hij niet aan bepaalde (al dan niet terechte of realistische) verwachtingen van jou voldoet. Als dit al zo snel het geval is, zou ik daar mijn conclusies uit trekken. Volgens mij kan je het beter in deze fase, waarin jullie beiden nog niet zo veel in de relatie geïnvesteerd hebben, uitmaken dan over een paar jaar, wanneer je erachter komt dat hij nog steeds niet is wie je wil dat hij is. Ik kan me vergissen, maar ik zelf ken geen voorbeelden van gezonde, blijvende relaties waarbij mensen al zo vroeg in de relatie over vrij belangrijke dingen zo anders dachten.

dinsdag 5 februari 2019 om 18:04
Jawel want hij moet zijn dag en nacht ritme voor jou aanpassen, zeg je zelf letterlijk, 'hoe moeilijk is dat nou'Saraah86 schreef: ↑05-02-2019 16:33Perfectionisme, waardoor hij oa teveel vakken heeft gekozen, te lang stage heeft gelopen en te uitgebreid met zijn masterthesis bezig is. Hij wil minstens summa cum laude afstuderen. Hij hoeft niet te veranderen, ik vraag me alleen af hoe eea er in de toekomst uit gaat zien

dinsdag 5 februari 2019 om 19:19
Summa cum laude is de hoogste onderscheiding en wordt vaak gebruikt wanneer het gemiddelde cijfer tenminste een 9,0 is, en dat ook het cijfer van de scriptie tenminste een 9,0 is. Daarnaast mag voor ook hierbij van geen van de behaalde vakken een herkansing zijn benut en moeten de cijfers van alle individuele vakken een 7,0 of hoger zijn.Saraah86 schreef: ↑05-02-2019 16:33Perfectionisme, waardoor hij oa teveel vakken heeft gekozen, te lang stage heeft gelopen en te uitgebreid met zijn masterthesis bezig is. Hij wil minstens summa cum laude afstuderen. Hij hoeft niet te veranderen, ik vraag me alleen af hoe eea er in de toekomst uit gaat zien
Vraag hem eens naar zijn cijferlijst. Dan wordt je duidelijk of hij serieus is en inderdaad op koers ligt of dat hij maar iets bij elkaar verzint.
dinsdag 5 februari 2019 om 19:34
Ik denk dat het sowieso niet klopt, op de universiteiten waarvan ik het weet, kan je je master alleen cum laude halen als je geen uitloop hebt.Doreia* schreef: ↑05-02-2019 19:19Summa cum laude is de hoogste onderscheiding en wordt vaak gebruikt wanneer het gemiddelde cijfer tenminste een 9,0 is, en dat ook het cijfer van de scriptie tenminste een 9,0 is. Daarnaast mag voor ook hierbij van geen van de behaalde vakken een herkansing zijn benut en moeten de cijfers van alle individuele vakken een 7,0 of hoger zijn.
Vraag hem eens naar zijn cijferlijst. Dan wordt je duidelijk of hij serieus is en inderdaad op koers ligt of dat hij maar iets bij elkaar verzint.

dinsdag 5 februari 2019 om 19:35
Dat leek mij ook al. Gewoon binnen de tijd alleen dan met uitmuntende cijfers.annabananas schreef: ↑05-02-2019 19:34Ik denk dat het sowieso niet klopt, op de universiteiten waarvan ik het weet, kan je je master alleen cum laude halen als je geen uitloop hebt.
dinsdag 5 februari 2019 om 19:38
dat je even weer thuis woont vanwege einde relatie of wereldreis snap ik wel maar nog nooit weggeweest op je 30e...? Maar goed ieder zijn ding natuurlijk! En vriend van TO woont tijdelijk weer thuis begrijp ikLucifer2018 schreef: ↑05-02-2019 15:46Het is anders steeds vaker aan de orde. Studeren en op kamers gaan is niet meer zo vanzelfsprekend of kinderen die weer thuis komen wonen na einde relatie of huurcontract/tegenslag omdat er amper iets te huren is.
vrijdag 15 februari 2019 om 09:13
Hoi allemaal,
ik wilde toch even een update geven want er is gister weer iets gebeurd waar ik me toch wel weer behoorlijk aan geirriteerd heb.
We konden elkaar gisteren, op valentijnsdag niet zien ivm mijn werk en afspraken in de avond. We hadden dis op woensdagavond afgesproken. Was weer erg fijn en gezellig.
Na afloop had ik ongemerkt een lief kaartje voor valentijnsdag in zijn tas gestopt.
Savonds ging hij nog bij een vriend langs en hij heeft me nog gebeld terwijl hij bij die vriend was om welterusten te wensen en te zeggen dat hij van me hield en die vriend schreeuwde lachend op de achtergrond dat mijn vriend het de hele tijd over me had. Daarna zag ik dat hij nog een lief appje gestuurd had rond 23u maar toen sliep ik al. In de nacht werd ik wakker en had ik dat gelezen, waarop ik hem iets terug stuurde en in het appje gezegd had dat hij zijn tas even moest checken. Dat was rond 3.15.
De volgende dag kreeg ik rond half 4 in de middag een berichtje terug. Dat hij helemaal gelukkig en blij werd van mn kaartje, dat hij het superlief vond etc. Dat hij smoorverliefd op me is en me nooit meer kwijt wil etc.
Ook excuseerde hij uitgebreid dat hij zo laat gereageerd heeft. Maar dat schoot me dus een beetje in het verkeerde keelgat: sinds een aantal weken is zijn dag en nachtritme dus nog meer aan het verschuiven en slaapt hij gerust 10 tot 12 uur per dag. Hij heeft al meerdere keren zijn excuus aangeboden dat hij pas later in de middag reageert, terwijl ik bv sochtends een appje stuur, in reactie op zijn appje van die avond ervoor. Dat hij later terugappt is niet zon probleem voor mij, ik ben toch aan het werk. Maar wat mij irriteert is dat hij allereerst dus tot 15u in bed ligt elke dag, terwijl hij meestal rond 3u snachts op bed gaat. Hij slaapt dus elke dag wel 10 a 12u terwijl hij hard aan zijn scriptie moet werken. Ik denk dan: Doe er dan wat aan als je dat zo vervelend vindt!! zet gewoon je wekker, stap hop je bed uit en begin je dag. ipv dat vage geleuter en dan telkens je excuus aanbieden voor een 'late reactie'.
Gister maakte hij het nog vager: hij zei dat hij dus de middag van valentijnsdag rond 12u wakker was geweest, maar zich erg vaag en wazig voelde. Hij had op zijn telefoon gekeken of hij meldingen van appjes had, maar zag alleen appjes van een vriend en was weer gaan slapen (had niet in zijn whatsapp zelf gekeken).
Vervolgens was hij rond half 3 in de middag schijnbaar wakker geworden (zegt hij zelf) en had hij mijn appje waarin ik zei: kijk anders even in je tas, gelezen. Maar vervolgens had hij pas rond half 4 een reactie gegeven over mijn kaartje. Toen ik hem dat later die dag aan de telefoon vertelde zei hij dat hij eerst had ontbeten en gedronken om goed wakker te worden want hij voelde zich nog raar en duizelig. En dat hij daarna wel 10 minuten had gedaan om een leuk appje terug te appen naar mij, omdat hij niet stom over wilde komen. Hij zei ook dat hij faalde, zich een mislukkeling voelt en beter wil worden voor mij en zichzelf.
Gisteren kwam hij vervolgens toen ik thuis was van werk als verrassing met cadeautjes langs en gaf me een dikke knuffel en kussen, dat was dan wel weer heel lief.
Ik vind het zo lastig. Hij is zo lief en we hebben het zo fijn enerzijds. Ik ben ook nog steeds verliefd. Maar aan de andere kant irriteer ik me aan zijn vage, weinig daadkrachtige en slappe gedrag..
ik wilde toch even een update geven want er is gister weer iets gebeurd waar ik me toch wel weer behoorlijk aan geirriteerd heb.
We konden elkaar gisteren, op valentijnsdag niet zien ivm mijn werk en afspraken in de avond. We hadden dis op woensdagavond afgesproken. Was weer erg fijn en gezellig.
Na afloop had ik ongemerkt een lief kaartje voor valentijnsdag in zijn tas gestopt.
Savonds ging hij nog bij een vriend langs en hij heeft me nog gebeld terwijl hij bij die vriend was om welterusten te wensen en te zeggen dat hij van me hield en die vriend schreeuwde lachend op de achtergrond dat mijn vriend het de hele tijd over me had. Daarna zag ik dat hij nog een lief appje gestuurd had rond 23u maar toen sliep ik al. In de nacht werd ik wakker en had ik dat gelezen, waarop ik hem iets terug stuurde en in het appje gezegd had dat hij zijn tas even moest checken. Dat was rond 3.15.
De volgende dag kreeg ik rond half 4 in de middag een berichtje terug. Dat hij helemaal gelukkig en blij werd van mn kaartje, dat hij het superlief vond etc. Dat hij smoorverliefd op me is en me nooit meer kwijt wil etc.
Ook excuseerde hij uitgebreid dat hij zo laat gereageerd heeft. Maar dat schoot me dus een beetje in het verkeerde keelgat: sinds een aantal weken is zijn dag en nachtritme dus nog meer aan het verschuiven en slaapt hij gerust 10 tot 12 uur per dag. Hij heeft al meerdere keren zijn excuus aangeboden dat hij pas later in de middag reageert, terwijl ik bv sochtends een appje stuur, in reactie op zijn appje van die avond ervoor. Dat hij later terugappt is niet zon probleem voor mij, ik ben toch aan het werk. Maar wat mij irriteert is dat hij allereerst dus tot 15u in bed ligt elke dag, terwijl hij meestal rond 3u snachts op bed gaat. Hij slaapt dus elke dag wel 10 a 12u terwijl hij hard aan zijn scriptie moet werken. Ik denk dan: Doe er dan wat aan als je dat zo vervelend vindt!! zet gewoon je wekker, stap hop je bed uit en begin je dag. ipv dat vage geleuter en dan telkens je excuus aanbieden voor een 'late reactie'.
Gister maakte hij het nog vager: hij zei dat hij dus de middag van valentijnsdag rond 12u wakker was geweest, maar zich erg vaag en wazig voelde. Hij had op zijn telefoon gekeken of hij meldingen van appjes had, maar zag alleen appjes van een vriend en was weer gaan slapen (had niet in zijn whatsapp zelf gekeken).
Vervolgens was hij rond half 3 in de middag schijnbaar wakker geworden (zegt hij zelf) en had hij mijn appje waarin ik zei: kijk anders even in je tas, gelezen. Maar vervolgens had hij pas rond half 4 een reactie gegeven over mijn kaartje. Toen ik hem dat later die dag aan de telefoon vertelde zei hij dat hij eerst had ontbeten en gedronken om goed wakker te worden want hij voelde zich nog raar en duizelig. En dat hij daarna wel 10 minuten had gedaan om een leuk appje terug te appen naar mij, omdat hij niet stom over wilde komen. Hij zei ook dat hij faalde, zich een mislukkeling voelt en beter wil worden voor mij en zichzelf.
Gisteren kwam hij vervolgens toen ik thuis was van werk als verrassing met cadeautjes langs en gaf me een dikke knuffel en kussen, dat was dan wel weer heel lief.
Ik vind het zo lastig. Hij is zo lief en we hebben het zo fijn enerzijds. Ik ben ook nog steeds verliefd. Maar aan de andere kant irriteer ik me aan zijn vage, weinig daadkrachtige en slappe gedrag..
vrijdag 15 februari 2019 om 09:24
vrijdag 15 februari 2019 om 09:26
Ja haha, zo voelt het inderdaad precies.Tutjebelletje schreef: ↑15-02-2019 09:24Tja, een beetje een lammeling he ? Luilakken en dan wat jammeren over z'n eigen geluilak. Dit is pubergedrag, buitengewoon onaantrekkelijk bij een 30-jarige.
Kan best veranderen natuurlijk, maar dan zul je hem achter z'n vodden aan moeten zitten. Heb je daar wel zin in ?
Ik ga hem niet achter zijn vodden aanzitten.
Hij heeft wel gezegd dat hij met me samen wil wonen, wil trouwen en ook kinderen wil. Ik heb gezegd dat, als hij dat echt wil, het erg lastig gaat worden als hij geen baan heeft en elke dag tot 15u in zijn bed ligt.
vrijdag 15 februari 2019 om 09:26
Maar... Hoe heb jij er last van dat hij laat uit bed kwam, behalve dan dat hij laat reageerde? Helemaal niet toch? Waarom dan stressen? Omdat je niet weet hoe dit gaat in de toekomst als hij werk heeft? Nou, ik denk zomaar dat z'n ritme dan vanzelf verschuift. Bovendien is samenwonen als het goed is nog lang niet aan de orde bij jullie, dus nogmaals, waar maak jij je druk om?Saraah86 schreef: ↑15-02-2019 09:13Hoi allemaal,
vrijdag 15 februari 2019 om 09:27
Sowieso gaan jullie nog lang niet samenwonen en trouwen. Dus hij mag eerst op zichzelf en een baan en zo.Saraah86 schreef: ↑15-02-2019 09:26Ja haha, zo voelt het inderdaad precies.
Ik ga hem niet achter zijn vodden aanzitten.
Hij heeft wel gezegd dat hij met me samen wil wonen, wil trouwen en ook kinderen wil. Ik heb gezegd dat, als hij dat echt wil, het erg lastig gaat worden als hij geen baan heeft en elke dag tot 15u in zijn bed ligt.
vrijdag 15 februari 2019 om 09:28
Het hóeft niet per se hoor, verkering met iemand die je best leuk vind maar verder praktisch niet ziet zitten. Het is pas je eerste keer daten na een lange serieuze relatie.
Ga er nou maar van uit dat hij niet veranderd.
Een paar jaar geleden datete (is dat de vervoeging?) ik ook met een hele lieve man. Maar hij blowde echt veel en zijn leven was een puinhoop. Ik heb er een punt achter gezet want zag het gewoon niet zitten. Wilde op dezelfde golflengte zitten. Nu heb ik een enorm leuke relatie met iemand waarbij ik dat wel heb.
Ga er nou maar van uit dat hij niet veranderd.
Een paar jaar geleden datete (is dat de vervoeging?) ik ook met een hele lieve man. Maar hij blowde echt veel en zijn leven was een puinhoop. Ik heb er een punt achter gezet want zag het gewoon niet zitten. Wilde op dezelfde golflengte zitten. Nu heb ik een enorm leuke relatie met iemand waarbij ik dat wel heb.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
vrijdag 15 februari 2019 om 09:32
Ik stresste niet omdat hjj later reageerde, maar irriteerde me wel aan dat hij dus voor dezelfde keer klaagde over/zijn excuus aanbood voor zijn late reactie, maar er dus niets aan doet om het te veranderen. Dan denk ik: slap, doe er dan iets aan als je er zo mee zit.
Ik vind het ook weinig aantrekkelijk als iemand elke dag 10 a 12 uur in bed ligt terwijl er een strakke deadline ligt en je eigenlijk iets af moet krijgen.
Het lastige is dat ik echt wel verliefd op hem ben en, buiten dit stukje van zijn karakter, enorm met hem klik en hem super vind
Ik vind het ook weinig aantrekkelijk als iemand elke dag 10 a 12 uur in bed ligt terwijl er een strakke deadline ligt en je eigenlijk iets af moet krijgen.
Het lastige is dat ik echt wel verliefd op hem ben en, buiten dit stukje van zijn karakter, enorm met hem klik en hem super vind
vrijdag 15 februari 2019 om 09:36
Tja, er zijn veel mannen die leuk zijn hoor en waarbij je niet afknapt op hun dag/nacht ritme en slappe houding.Saraah86 schreef: ↑15-02-2019 09:32Ik stresste niet omdat hjj later reageerde, maar irriteerde me wel aan dat hij dus voor dezelfde keer klaagde over/zijn excuus aanbood voor zijn late reactie, maar er dus niets aan doet om het te veranderen. Dan denk ik: slap, doe er dan iets aan als je er zo mee zit.
Waarom zou het per se deze man moetne zijn?
Jullie zitten in de fase waarin je elkaar leert kennen. Nou, nu weet je dus dat dit er bij hem bij komt kijken en het is niet erg om daar op af te knappen. Verwacht alleen niet dat het gaat veranderen, deze man leeft zijn volwassen leven al jaren zo.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”