Begin langzaam af te knappen/zorgen te maken
dinsdag 5 februari 2019 om 14:04
Goedemiddag iedereen,
Na een langere tijd vrijgezel te zijn geweest na een serieuze relatie (incl kindje) heb ik sinds ongeveer 2 maand weer een relatie.
We waren beiden vrijwel meteen smoorverliefd en al na een maand vroeg hij of ik zijn vriendin wilde zijn. Dat wilde ik dolgraag, want ik was ook erg verliefd en graag met hem samen. En ik ben nog steeds verliefd en vind het samen super. Maar er sluipt soms een bepaalde irritatie en zorgpunt in mijn gevoel.
Mijn vriend is namelijk 30 jaar oud, heeft zijn studie nog niet afgerond (zit in eindfase en is binnen enkele maanden klaar) en woont nog bij zijn ouders. Om de 1 of andere reden was ik zo verliefd dat dat me niet interesseerde. En ergens doet dat het me nog steeds niet. Maar hij heeft ook een omgekeerd dag nachtritme waardoor hij pas midden in de nacht naar bed gaat en smiddags wakker wordt. Als we samen zijn past hij zich wel aan aan mijn slaaptijden. Ook is hij in het verleden bij een psycholoog geweest waar depressie en een hele lichte vorm van autisme gesteld. Hij was toen een tiener. Ook heeft hij verder geen echte (bij) banen gehad.
Ergens maak ik me nu wel zorgen: hoe gaat een eventuele toekomst samen er uit zien? Zal hij 'normaal' kunnen functioneren? Er is veel liefde tussen ons en het is een schat. Ik wil hem niet kwijt maar merk dat ik me langzaam een beetje ga irriteren aan zijn dagen nacht ritme (hoe moeilijk is het nou om dat aan te passen?) en dat hij nu dus al ruim een half jaar de deadline van zijn afstuderen vooruit schuift, maar ook niet duidelijk en daadkrachtig lijkt te weten hoe dit aan te pakken. Het is, kort gezegd, een lieve, niet zo praktische dromer.
Ik wil niet in de moederrol schieten maar merk dat ik het soms lastig vind geen advies te geven.
Na een langere tijd vrijgezel te zijn geweest na een serieuze relatie (incl kindje) heb ik sinds ongeveer 2 maand weer een relatie.
We waren beiden vrijwel meteen smoorverliefd en al na een maand vroeg hij of ik zijn vriendin wilde zijn. Dat wilde ik dolgraag, want ik was ook erg verliefd en graag met hem samen. En ik ben nog steeds verliefd en vind het samen super. Maar er sluipt soms een bepaalde irritatie en zorgpunt in mijn gevoel.
Mijn vriend is namelijk 30 jaar oud, heeft zijn studie nog niet afgerond (zit in eindfase en is binnen enkele maanden klaar) en woont nog bij zijn ouders. Om de 1 of andere reden was ik zo verliefd dat dat me niet interesseerde. En ergens doet dat het me nog steeds niet. Maar hij heeft ook een omgekeerd dag nachtritme waardoor hij pas midden in de nacht naar bed gaat en smiddags wakker wordt. Als we samen zijn past hij zich wel aan aan mijn slaaptijden. Ook is hij in het verleden bij een psycholoog geweest waar depressie en een hele lichte vorm van autisme gesteld. Hij was toen een tiener. Ook heeft hij verder geen echte (bij) banen gehad.
Ergens maak ik me nu wel zorgen: hoe gaat een eventuele toekomst samen er uit zien? Zal hij 'normaal' kunnen functioneren? Er is veel liefde tussen ons en het is een schat. Ik wil hem niet kwijt maar merk dat ik me langzaam een beetje ga irriteren aan zijn dagen nacht ritme (hoe moeilijk is het nou om dat aan te passen?) en dat hij nu dus al ruim een half jaar de deadline van zijn afstuderen vooruit schuift, maar ook niet duidelijk en daadkrachtig lijkt te weten hoe dit aan te pakken. Het is, kort gezegd, een lieve, niet zo praktische dromer.
Ik wil niet in de moederrol schieten maar merk dat ik het soms lastig vind geen advies te geven.
saraah86 wijzigde dit bericht op 05-02-2019 16:16
0.89% gewijzigd
donderdag 28 maart 2019 om 17:58
Hoi allemaal,
Ik wilde toch even een update geven. Vlak na mijn laatste post hier heb ik bij (inmiddels ex) aangegeven dat ik twijfel doordat hij dus nog niet klaar met studie en bij ouders woon. Een paar weken slingerde ik heen en weer tussen het wel willen proberen en het uit willen maken. De rest tussen ons was zo fijn en vooral hoe het begin was (hoe verliefd hij was, hij lief hij voor me was) bleef lang bij me. Maar ik ging me steeds meer irriteren.
Uiteindelijk heb ik het een keer helemaal afgebroken en gezegd dat hij weer terug moest komen als hij afgestudeerd was en een baan heeft. Het was best wel wat gedoe en ik heb me stevig uitgesproken en kritische vragen gesteld, wat hij niet leuk vond. Hij 'vond het niet leuk hoe ik ermee omging'. Hij zei er uiteindelijk wel vol voor te willen gaan maar zei ook dat hij wat aan ons was gaan twijfelen door mijn getwijfeld en voorwaarden. Eerst zouden we dus een pauze inlassen zodat hij kon afstuderen etc maar hij bleef me appen.
Ik hield hem af, maar toen we elkaar 1x zagen begon hij me te zoenen en kort daarna hadden we toch afgesproken om seks te hebben, ook omdat ik daar toch wel zin in had. Na de seks vroeg hij of we dit weer snel zouden doen en toen zei ik 'weet ik niet zeker'. Wel nogmaals herhaalt dat ik nu geen relatie met hem wil maar, als hij afgestudeerd is, dat hij dan weer aan mag kloppen en we kunnen kijken of we de draad weer op kunnen pakken. Hij sloot nog af met 'ik hoop stiekem dat je me nog belt voor lekkere seks' Dat was van het weekend en nu krijg ik dus bericht en screenshots van een vriendin dat hij weer op tinder zit! En dan ook net zo afgesteld dat ik hem evt niet tegen zou kunnen komen (vriendin is aantal jaren jonger dan ik, ik had snel een nepaccount aangemaakt met eigen leeftijd en daar kwam ik hem niet tegen, terwijl hij eerst zijn instellingen zo had staan tot vrouwen ver boven mijn leeftijd).
Ipv dat hij aan zijn studie werkt en echt zijn leven oppakt is hij dus alweer bezig met andere meiden scoren.. Lekker veel heeft het allemaal betekent voor hem dan zeg..bah, wat een sukkel
Ik wilde toch even een update geven. Vlak na mijn laatste post hier heb ik bij (inmiddels ex) aangegeven dat ik twijfel doordat hij dus nog niet klaar met studie en bij ouders woon. Een paar weken slingerde ik heen en weer tussen het wel willen proberen en het uit willen maken. De rest tussen ons was zo fijn en vooral hoe het begin was (hoe verliefd hij was, hij lief hij voor me was) bleef lang bij me. Maar ik ging me steeds meer irriteren.
Uiteindelijk heb ik het een keer helemaal afgebroken en gezegd dat hij weer terug moest komen als hij afgestudeerd was en een baan heeft. Het was best wel wat gedoe en ik heb me stevig uitgesproken en kritische vragen gesteld, wat hij niet leuk vond. Hij 'vond het niet leuk hoe ik ermee omging'. Hij zei er uiteindelijk wel vol voor te willen gaan maar zei ook dat hij wat aan ons was gaan twijfelen door mijn getwijfeld en voorwaarden. Eerst zouden we dus een pauze inlassen zodat hij kon afstuderen etc maar hij bleef me appen.
Ik hield hem af, maar toen we elkaar 1x zagen begon hij me te zoenen en kort daarna hadden we toch afgesproken om seks te hebben, ook omdat ik daar toch wel zin in had. Na de seks vroeg hij of we dit weer snel zouden doen en toen zei ik 'weet ik niet zeker'. Wel nogmaals herhaalt dat ik nu geen relatie met hem wil maar, als hij afgestudeerd is, dat hij dan weer aan mag kloppen en we kunnen kijken of we de draad weer op kunnen pakken. Hij sloot nog af met 'ik hoop stiekem dat je me nog belt voor lekkere seks' Dat was van het weekend en nu krijg ik dus bericht en screenshots van een vriendin dat hij weer op tinder zit! En dan ook net zo afgesteld dat ik hem evt niet tegen zou kunnen komen (vriendin is aantal jaren jonger dan ik, ik had snel een nepaccount aangemaakt met eigen leeftijd en daar kwam ik hem niet tegen, terwijl hij eerst zijn instellingen zo had staan tot vrouwen ver boven mijn leeftijd).
Ipv dat hij aan zijn studie werkt en echt zijn leven oppakt is hij dus alweer bezig met andere meiden scoren.. Lekker veel heeft het allemaal betekent voor hem dan zeg..bah, wat een sukkel
saraah86 wijzigde dit bericht op 28-03-2019 18:02
14.76% gewijzigd
donderdag 28 maart 2019 om 18:07
donderdag 28 maart 2019 om 18:22
donderdag 28 maart 2019 om 18:41
Nee ik denk dat hij die leeftijdsrsnge zo in heeft gesteld zodat hij op tinder nieuwe meiden kon ontmoeten maar niet door mij 'betrapt' zou worden als ik er eventueel ook rond zou hangen. Misschien slecht maar ik wilde deze theorie bevestigd zien en heb 1 account aangemaakt waarbij de leeftijd een jaar onder mijn leeftijd heb gezet. Daarbij kwam ik hem tegen. Daarna een account waarbij ik de leeftijd op mijn leeftijd heb gezet en 1 account waarbij ik de leeftijd een jaar ouder dan ik ben heb gezet. Op die beide accounts kwam ik hem niet tegen (beetje ingewikkeld maar dat wil zeggen dat hij dus zichtbaar wil zijn voor alle dames die jonger dan ik zijn, tot mijn leeftijd).
Heb hem ermee geconfronteerd en hij zegt dat hij op zoek was naar seks. En ook niet precies weet waarom hij dit deed. Dat het beter was geweest als hij het gezegd had en het jammer vindt dat het zo gelopen is tussen ons, (?).
Vrij klinisch en laconiek. Ach, ik ben echt zo klaar met die man.. Tis alleen teleurstellend. Ik dacht dat hij, naast zijn mindere kanten dan, tenminste wel oprecht om me gaf en betrouwbaar was.
Heb hem ermee geconfronteerd en hij zegt dat hij op zoek was naar seks. En ook niet precies weet waarom hij dit deed. Dat het beter was geweest als hij het gezegd had en het jammer vindt dat het zo gelopen is tussen ons, (?).
Vrij klinisch en laconiek. Ach, ik ben echt zo klaar met die man.. Tis alleen teleurstellend. Ik dacht dat hij, naast zijn mindere kanten dan, tenminste wel oprecht om me gaf en betrouwbaar was.
donderdag 28 maart 2019 om 18:54
Wat is de reden dat je nog zo met hem bezig bent? Wanneer je echt klaar bent hem bent waarom volg je hem dan? Maak je nepaccounts aan? Praatje met hem over wat hij doet op tinder?
Wat denk je daarmee te bereiken?
Hij gaat nooit zo worden als jij wil ook niet wanneer je hem postuum blijft opjagen. Hij is vrij. Hij mag doen wat hij wil.
Vind je je eigen gedrag niet een beetje de grens voorbij?
En het lijkt mij ook zo een tijdverspilling.
Heb je zelf niets leukers te doen?
Hij gaat nooit zo worden als jij wil ook niet wanneer je hem postuum blijft opjagen. Hij is vrij. Hij mag doen wat hij wil.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

donderdag 28 maart 2019 om 20:30
Dit. Ga je verdorie met je kind bezighouden.viva-amber schreef: ↑28-03-2019 18:54Wat is de reden dat je nog zo met hem bezig bent? Wanneer je echt klaar bent hem bent waarom volg je hem dan? Maak je nepaccounts aan? Praatje met hem over wat hij doet op tinder?

donderdag 28 maart 2019 om 22:02
Of was het allemaal bluf van jouw kant TO en wilde je met je gedreig hem veranderen in je gedroomde prins op het witte paard?
Zet hem uit je hoofd, wis, blokkeer en verwijder hem en ga verder met je eigen leven.
donderdag 28 maart 2019 om 23:11
Dit is toch heel duidelijk? Jij stelt een voorwaarde voor een relatie en in plaats van daar ijverig aan te werken, gaat hij op zoek naar een ander. Hij heeft je voorwaarde voor een relatie afgewezen. De seks niet. Hij zei dat nog tegen je, hij is op zoek naar seks. Met jou of een ander, maakt hem niets uit.
donderdag 28 maart 2019 om 23:15
Dit is ook precies wat mij teleurstelt.. Hij had zijn mond vol over een toekomst samen, voorgesteld aan ouders, vrienden over mij vertelt, er op aangedrongen onze tinderaccounts te verwijderen. En dan, als ik 1 imo terechte voorwaarde stel, haakt hij af en gaat op zoek naar seks met een ander.Mermedina schreef: ↑28-03-2019 23:11Dit is toch heel duidelijk? Jij stelt een voorwaarde voor een relatie en in plaats van daar ijverig aan te werken, gaat hij op zoek naar een ander. Hij heeft je voorwaarde voor een relatie afgewezen. De seks niet. Hij zei dat nog tegen je, hij is op zoek naar seks. Met jou of een ander, maakt hem niets uit.
Ipv inderdaad aan die voorwaarde werken (ook voor zichzelf)
Ik heb overigens nu alle contact beëindigd. Moet even verwerken dat iets wat zo ontzettend mooi begon zo snel helemaal omsloeg.
vrijdag 29 maart 2019 om 08:09
Het begon niet mooi deze man was vanaf het allereerste begin helemaal geen relatiemateriaal. Kijk naar de objectieve zaken en wat hij doet en niet alleen maar naar wat iemand zegt. Een thuiswonende 30 die niets doet: NIETS. Geen werk ook nooit gehad...doet al jaren zogenaamd over dezelfde studie en laat zijn ouders voor zijn dak en eten zorgen. Een blowende lapzwans en dat was hij tweede maanden geleden toen hij jou met mooie verhaaltjes het bed in lulde ook.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

vrijdag 29 maart 2019 om 09:17
vrijdag 29 maart 2019 om 09:21
Verstandig dat je het hebt uitgemaakt, maar raar dat je hem 'confronteert' met op Tinder zitten. Dat mag hij toch helemaal zelf weten? Misschien confronterend voor jou inderdaad dat hij iemand is met grote dromen over later maar afstuderen ho maar. Dat zit er al 30 jaar kennelijk niet in en komt heus niet ineens omdat jij het uitmaate met de woorden ' kom maar terug als je afgestudeerd bent met een baan'.
Er is niks mis met een leuke relatie willen, maar ik denk wel dat je bezig bent jezelf voor de gek te houden als je meer potentie ziet/zag in deze man dan er is.
Je doet er beter aan om open te staan voor een man die je wél wat te bieden heeft ipv met nep Tinder profielen je bezig te houden met het handelen en de motivaties van deze man.
Er is niks mis met een leuke relatie willen, maar ik denk wel dat je bezig bent jezelf voor de gek te houden als je meer potentie ziet/zag in deze man dan er is.
Je doet er beter aan om open te staan voor een man die je wél wat te bieden heeft ipv met nep Tinder profielen je bezig te houden met het handelen en de motivaties van deze man.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

vrijdag 29 maart 2019 om 09:28
Jeetje.Saraah86 schreef: ↑28-03-2019 23:15Dit is ook precies wat mij teleurstelt.. Hij had zijn mond vol over een toekomst samen, voorgesteld aan ouders, vrienden over mij vertelt, er op aangedrongen onze tinderaccounts te verwijderen. En dan, als ik 1 imo terechte voorwaarde stel, haakt hij af en gaat op zoek naar seks met een ander.
Ik heb overigens nu alle contact beëindigd. Moet even verwerken dat iets wat zo ontzettend mooi begon zo snel helemaal omsloeg.

vrijdag 29 maart 2019 om 10:37
Het is niets, het was niets en het wordt ook nooit iets.Saraah86 schreef: ↑28-03-2019 23:15Dit is ook precies wat mij teleurstelt.. Hij had zijn mond vol over een toekomst samen, voorgesteld aan ouders, vrienden over mij vertelt, er op aangedrongen onze tinderaccounts te verwijderen. En dan, als ik 1 imo terechte voorwaarde stel, haakt hij af en gaat op zoek naar seks met een ander.
Zodra iemand commentaar op hem levert, wordt je de deur uit gekiepert.
Als je echt vond dat zijn mooie praatjes 'iets moois' was, jemig, dan heb jij ook wel een boel werk te verzetten.
Iedereen kan mooi praten, Gouden Bergen beloven en allerlei loze maar vleiende beloftes doen. Maar daar kijk je doorheen naar wat
er gedaan wordt, de daden die daarbij horen. En als dat niet overeen komt, weet je dus dat het niet meer is dan een mooiprater.