Beëindigen vriendschap?
zondag 2 september 2018 om 16:52
Hallo,
Sins drie jaar ben ik goed bevriend met een jongen.
Een paar maanden geleden kreeg ik gevoelens voor hem, dit heb ik hem vertelt.
Het was niet wederzijds, hij was erg geschrokken en we hadden een tijdje geen contact meer.
Hij negeerde me omdat hij zich geen houding wist te geven, waardoor ik erg verdrietig was.
We kregen ruzie, uiteindelijk hebben we alles niet echt uitgepraat maar gaan wel weer met elkaar om.
Nu zie ik hem regelmatig maar ik trek het niet meer om met hem om te gaan.
Het word niet meer zoals vroeger, waardoor ik me erg ongemakkelijk voel.
Het lijkt me het beste om de vriendschap te beëindigen, maar hoe doe je dat?
Ik kan geen contact meer met hem opnemen en de vriendschap laten verwateren, maar ik wil hem niet aan het lijntje houden.
Of ik kan hem eerlijk zeggen dat ik geen toekomst zie in onze vriendschap, maar ik wil geen ruzie.
Weten jullie wat ik het beste kan doen?
Liefs
Sins drie jaar ben ik goed bevriend met een jongen.
Een paar maanden geleden kreeg ik gevoelens voor hem, dit heb ik hem vertelt.
Het was niet wederzijds, hij was erg geschrokken en we hadden een tijdje geen contact meer.
Hij negeerde me omdat hij zich geen houding wist te geven, waardoor ik erg verdrietig was.
We kregen ruzie, uiteindelijk hebben we alles niet echt uitgepraat maar gaan wel weer met elkaar om.
Nu zie ik hem regelmatig maar ik trek het niet meer om met hem om te gaan.
Het word niet meer zoals vroeger, waardoor ik me erg ongemakkelijk voel.
Het lijkt me het beste om de vriendschap te beëindigen, maar hoe doe je dat?
Ik kan geen contact meer met hem opnemen en de vriendschap laten verwateren, maar ik wil hem niet aan het lijntje houden.
Of ik kan hem eerlijk zeggen dat ik geen toekomst zie in onze vriendschap, maar ik wil geen ruzie.
Weten jullie wat ik het beste kan doen?
Liefs
joygirl wijzigde dit bericht op 02-09-2018 16:55
0.88% gewijzigd
zondag 2 september 2018 om 16:58
Dat vraag ik me dus ook af. Ik denk dat die jongen het misschien niet eens zo erg zou vinden als TO geen contact meer zoekt. Ik kan begrijpen dat hij zich ongemakkelijk voelt en dat contact niet meer willen opbouwen.butterfly- schreef: ↑02-09-2018 16:54Hij negeerde jou toch ook? Waarom zou je hem dan aan het lijntje houden als je geen contact meer zoekt?
zondag 2 september 2018 om 18:01
Je hoeft toch geen ruzie te maken? Je kan gewoon zeggen dat er merkbaar iets is veranderd en dat je je er niet prettig meer bij voelt.
Het kan natuurlijk zijn dat hij daar boos op reageert, maar door blijven gaan zoals nu terwijl je je daar rot bij voelt om maar te voorkomen dat hij boos wordt, lijkt me ook geen optie.
Het kan natuurlijk zijn dat hij daar boos op reageert, maar door blijven gaan zoals nu terwijl je je daar rot bij voelt om maar te voorkomen dat hij boos wordt, lijkt me ook geen optie.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.