Bekende homo's en lesbi's gezocht

04-11-2008 21:31 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een lesgeven op mijn school over homosexualiteit. Ik ben op zoek naar bekende mensen (mag Nederlands zijn) die homo of lesbo of mogelijk bi zijn. Ik wil daar dan foto's van opzoeken om aan mijn leerlingen te laten zien dat er veel mensen zijn die homo zijn en dat het vaak mensen zijn waarvan je het niet zou verwachten. Mijn leerlingen hebben laten zien nogal bekrompen te zijn hierin en ik wil ze er met andere ogen naar laten kijken.

Dus wie kan mij wat bekende namen geven, ik kom niet verder dan Gordon, Gerard Joling etc. Ik zoek naar bekende mensen waarvan het niet zo duidelijk is dat mijn leerlingen dat ook weten.

Wie kan me helpen???
Ik heb een lijstje van homoseksuele sporters. Misschien dat je daar iets aan hebt. Ik vind het namelijk zelf altijd erg opvallend hoe weinig homoseksuelen er in sport voorkomen. (Of waarschijnlijk zijn ze er wel maar niet out and proud).

En een basketballer is natuurlijk wel een stoer iemand lijkt mij.

List homosexual athletes
Ik weet niet of jullie in NL al Amarica's next top model serie 5 hebben gehad, maar daarin Kim Stolz, die is lesbish en werkt nu voor MTV. Misschien dat dat aansluit bij de kids van tegenwoordig?
Was Pink niet biseksueel?
Lees ik inene dat Roeland Fernhout homoseksueel is....jammer maar helaas...nou ja, niks aan te doen

Ik krijg trouwens de indruk dat 'de jeugd' steeds intollereanter wordt wat betreft homoseksualiteit. Ik hoop dat ik het mis heb hoor. En het gekke is dat ik juist zelf een Bible-belt achtergrond heb.

Mijn ouders waren gelukkig heel 'normaal' wat betreeft homoseksualteit, er werd geen drama van gemaakt of ik kan me geen ingewikkelde gesprekken erover herinneren.

Ik weet nog dat ik toen ik een klein meisje was een keer aan mijn ouders vroeg wat 'lesbi' btekende, want ik had het als scheldwoord gehoord. Mijn ouders zeiden toen, dat is een vrouw die van vrouwen houdt en een homo is een man die van mannen houdt.

En dat was het, geen opgeheven vingertje, maar vooral een soort van onuitgesproken vanzelfsprekendheid dat het normaal was (homoseksualiteit dus, niet 'homo' als scheldwoord). Zo'n instelling was er ook over gelijkheid van vrouwen zeg maar. Nu hebben ze genoeg dingen fout gedaan hoor, die malle ouders van me, maar ik ben er eigenlijk wel heel blij om hoe 'normaal' deze dingen bij ons thuis waren. Nooit krampachtig of een opgeheven vingertje.

In ieder geval veel succes met je les! Ik vind het een heel erg goed idee!
Sipke Jan Bousema... die van de jeugdtv. Zag ik gisteren op ranking the stars.

Daarbij kun je beter de vraag stellen wie er hetero is in showbizzland....
quote:chickie78 schreef op 05 november 2008 @ 11:01:

Toen ik aangaf dat ik diegene zou zijn die ze een homocafe zagen ingaan wat ze er dan van zouden zeggen. Werd er direct gezegd dat dat minder erg was, omdat ik een vrouw ben en ik als vrouw natuurlijk nooit een homocafe zou ingaan???? Wat schattig naief hihi
Is Majoor Bosshardt al genoemd?
Up voor Yasmijn
Present
Geen bijzonderheden
Is Wim Sonneveld al genoemd?

En Wim Kan?
Geen bijzonderheden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven