Bellen naar Engeland...

10-07-2011 00:22 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen maar omdat t met relaties te maken heeft toch maar hier.

Rare vraag: als je naar engeland belt gaat de telefoon dan altijd anders over dan binnen nederland? Ik weet wel dat ie anders over gaat, maar dus niet of dit altijd zo is.

Mn vriend moest dit weekend plots naar engeland wegens ziekte in de family. Hij heeft me gewoon gesmst enzo en ik probeerde hem even te bellen en toen ging de tel 'gewoon' over. Geen idee waarom hij hierover zou liegen, maar ik ben nogal wantrouwig ingesteld soms.

Dus weet iemand toevallig het antwoord op deze rare vraag?

Thanks!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Ik snap er eigenlijk niets van
Ben je niet de enige, snap het ook niet
Je bedoelt een andere verbindingstoon?
Ja, in engeland doet hij 'ring ring' en hier 'tring tring'

(of de begintune van de muppetshow, de ketchupsong, Heb je even voor mij, het Ave Maria of welke ringtone hij dan ook heeft ingesteld...)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nope hier nog 1, wablief..?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Toch vind ik het wel een naar idee dat jij blijkbaar denkt dat hij kan liegen over ziekte in de familie in engeland.
Inderdaad, dat is meer een onderwerp waarover gepraat moet worden dan een ringtone gok ik zo
Ik denk dat de telefoon in Engeland hetzelfde overgaat als hier in Nederland.

Waarom zou dat ineens in Engeland anders zijn?

Ikke nie snap nie..
Ik snap hem volgens mij wel. Als de telefoon hier in Nederland overgaat, hoor je als beller "tuut, tuut" als je naar een ander nummer belt wat zich op dat moment in Nederland begeeft. Als je naar een nummer belt wat zich op dat moment in het buitenland verkeert hoor je met het doorschakelen van centrales in het buitenland ook andere "tuut, tuut" geluiden, in sommige landen is het meer een piepje, of hoor je meer een tringgeluidje.

Dat bedoel je toch, TO?
Nee ik bedoel de verbindingstoon. Zoals ik me herrinner hoor je als je naar engeland belt iets van prrrt prrrt terwijl het binnen nederland een echte zoemtoon is. Maar het is dus echt een rare vraag :-)

Wat betreft of ik denk dat hij liegt of niet, er is veel gebeurd de laatste tijd en het is ook zeker een issue, maar dat wilde ik niet bespreken hier :-)
Ja mispunt dat is precies wat ik bedoelde. Ik weet dus alleen niet of het altijd zo is als je naar het buitenland (engeland) belt.
Zet z'n nummer neer, dan bellen we en vertellen we wat we horen
Ik weet niet of dat altijd zo is trouwens, TO. Nu je het zegt is het als ik naar de UK bel inderdaad altijd die verbindingstoon. Maar hoe dan ook lijkt het me dat als je uberhaupt al twijfelt aan de redenen en verblijfplaats van je vriend er iets fundamenteels niet goed zit in jullie relatie.
Over het algemeen (ik hoor het geloof ik niet in alle landen, als mijn collega's buitenlands zijn, maar zal er eens op letten) hoor je idd een ander toon, als je iemand mobiel belt (óok als het dus een NL mobiel is).

Geen rare vraag dus Bladora. Wel kut dat je je zorgen maakt daarover. Want ik weet dus niet zeker of het altijd zo is, heeft mss ook te maken met de provider waar hij (of jij) bij zit?
quote:-Bladora- schreef op 10 juli 2011 @ 00:38:

Nee ik bedoel de verbindingstoon. Zoals ik me herrinner hoor je als je naar engeland belt iets van prrrt prrrt terwijl het binnen nederland een echte zoemtoon is. Maar het is dus echt een rare vraag :-)

Wat betreft of ik denk dat hij liegt of niet, er is veel gebeurd de laatste tijd en het is ook zeker een issue, maar dat wilde ik niet bespreken hier :-)Wat klote dat je je hierdoor nu druk/zorgen zit te maken om een telefoongeluidje.
Nee er zit ook iets niet goed. Klopt. Maar voordat ik het op het spits ga drijven en hem ga vragen waar hij echt zit, wilde ik gewoon even weten of het ook zo kan zijn dat je naar de UK een 'normale' verbindingstoon hebt.
Ja misschien heb ik mezelf ook gek gemaakt. Ik dacht al de hele dag

'als ik m bel en ik hoor dat weet ik zeker dat hij liegt' en ja hoor toen ik belde nederlandse verbindingstoon. Maar als ik hem vals beschuldig en hij echt bij zn zieke moeder zit maak ik het alleen maar erger....pfff dat wordt een slapeloze nacht:-(
Bel em es zonder het landnummer ervoor te zetten. Als je em dan nog steeds te spreken krijgt, is ie in Nederland.

Ik zou het echt niet met zekerheid durven te zeggen Bladora, of het horen van die toon (of het niet horen er van) aangeeft of hij wel of niet in Engeland is. Wat je kan proberen als je het echt redenen hebt om te twijfelen, is bellen op een tijdstip wanneer je weet dat hij de telefoon niet opneemt, of bellen met je huistelefoon terwijl je hem aan mobiel aan de lijn hebt. Als hij in Engeland is krijg je soms (meestal?) in het Engels te horen dat het nummer niet bereikbaar is. Is ook geen gegarandeerde methode, maar ik kan niets beters bedenken om het te checken.

Wat ontzettend naar voor je dat je zelfs hier aan moet twijfelen bij je eigen partner.
Is de kortste klap dan niet zijn moeder bellen?
Ik ken zijn moeder niet zo goed dat ik haar nummer heb...

Ik heb helaas geen vaste telefoon om dat uit te proberen maar toen ik hem vanavond de eerste keer belde kreeg ik wel gewoon zn nederlandse voicemail. Ik weet niet meer of dat normaal ook zo is, behalve als zn telefoon uit staat(hij zit met enige regelmaat in de uk). Damn als ik nu zeker wist dat ik hem kon vertrouwen.... Ben er misselijk van
Idd zoals eerder gezegd bellen zonder de +31 ervoor en als hij zo in je telboek staat dus de +316... Veranderen in 06...
Dat plan van cici25 is zo slecht nog niet als je echt zeker wilt weten. Volgens mij moet je ook voor een gsm nummer 0031 zetten anders doet hij het niet. Toch? Of zeg ik nu iets heel stoms
quote:Roze_uiltje schreef op 10 juli 2011 @ 01:19:

Dat plan van cici25 is zo slecht nog niet als je echt zeker wilt weten. Volgens mij moet je ook voor een gsm nummer 0031 zetten anders doet hij het niet. Toch? Of zeg ik nu iets heel stomsKlopt. Haal gewoon +31 weg uit je mobiel en maak er 06 van. Daar hoef je geen vaste telefoon voor te hebben hoor, TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven