Ben ik een rebound
dinsdag 7 december 2021 om 10:32
Mannen, ik snap er nog steeds weinig van... Ik zit met het volgende:
Sinds een aantal dagen leuk chatcontact en later appcontact met een leuke man. Aantrekkelijk, heeft zijn zaakjes op de rit, er zijn raakvlakken (gedeelde hobby, hebben beide 1 of meerdere katten). Alleen..het appcontact verloopt stroever (en is een stuk minder geworden) nadat ik a. had aangegeven niet of bijna niet te bellen en b. ik het wat afkapte toen hij de apps een sensuele kant opstuurde...Nadat ik aangaf niet graag te bellen stelde hij een date voor. We gaan nu morgen wandelen. Sinds zaterdag is het appcontact een stuk minder, want we communiceren op app soms langs elkaar heen en hij praat/ vraagt liever face to face...
Hij is pas een maandje (weer) single na een relatie van een half jaar en zegt absoluut iets serieus te zoeken, maar toch heb ik ergens twijfel daarover...Hoe weet ik of hij er serieus in staat?
Sinds een aantal dagen leuk chatcontact en later appcontact met een leuke man. Aantrekkelijk, heeft zijn zaakjes op de rit, er zijn raakvlakken (gedeelde hobby, hebben beide 1 of meerdere katten). Alleen..het appcontact verloopt stroever (en is een stuk minder geworden) nadat ik a. had aangegeven niet of bijna niet te bellen en b. ik het wat afkapte toen hij de apps een sensuele kant opstuurde...Nadat ik aangaf niet graag te bellen stelde hij een date voor. We gaan nu morgen wandelen. Sinds zaterdag is het appcontact een stuk minder, want we communiceren op app soms langs elkaar heen en hij praat/ vraagt liever face to face...
Hij is pas een maandje (weer) single na een relatie van een half jaar en zegt absoluut iets serieus te zoeken, maar toch heb ik ergens twijfel daarover...Hoe weet ik of hij er serieus in staat?
vrijdag 7 januari 2022 om 11:14
Mooi gezegdAnderlicht schreef: ↑07-01-2022 11:10Een Relatie en/of liefdesverslaving kenmerkt zich ook niet dat je met iedereen een relatie zou willen.
Het gaat erom dat op het moment een mogelijke “ relatiekandidaat” iets aanraakt bij jou, iets triggert, een oud stuk/gevoel naar boven haalt…. dán treed het gevoel van “verslaving” in.
Op dat moment projecteer je al jouw gevoelens, verlangens van gezien willen worden , geliefd willen zijn en bevestiging willen krijgen op die kandidaat. ( die je nog niet kent)
Dat komt omdat een te laag zelfbeeld hebt en niet genoeg van jezelf houd ( zijn vaak onterechte overtuigingen die je uit je jeugd meesleept) Je hoopt dat de ander een oplossing is van de leegte in jezelf. Het is dan makkelijker om met hem bezig te zijn dan het verdrietige gevoel wat in jou huisvest.
Deze jongen “ ken” je nog maar een maand. Je hebt hem 3 keer gezien en na de seks had hij geen interesse meer.
Het gemis wat je nu voelt gaat niet om hem maar zit in jezelf.
Daar zit ook de oplossing.
vrijdag 7 januari 2022 om 12:35
Ik denk eerder dit hierboven. ik denk dat hij geen zin heeft in een project.Onverwachts schreef: ↑06-01-2022 23:48
Jij vond hem niet empathisch genoeg en te hard maar ik denk dat hij geen zin heeft in een project. Excuses voor de hardheid van de laatste zin maar ik heb geen idee hoe ik het liefdevoller maar toch duidelijk kan zeggen. Probeer wat aan je onzekerheid te doen zodat je de volgende leuke man niet ook wegjaag.
vrijdag 7 januari 2022 om 12:35
nee hoor, hij heeft jou niet gebruikt
Jullie hebben samen seks gehad
Hij heeft je van te voren geen beloftes gedaan, dat als je met hem zou neuken, jullie verkering zouden krijgen
sterker nog, hij was in zijn appgedrag al duidelijk: hij had zin in lol, niet in vastigheid
vrijdag 7 januari 2022 om 12:56
Hij heeft die beloftes wel degelijk gedaan: dat ie me niet het bed in wilde lullen, niet alleen de lusten zocht en serieus was. Dat hij voor me wilde gaan.lilalinda schreef: ↑07-01-2022 12:35nee hoor, hij heeft jou niet gebruikt
Jullie hebben samen seks gehad
Hij heeft je van te voren geen beloftes gedaan, dat als je met hem zou neuken, jullie verkering zouden krijgen
sterker nog, hij was in zijn appgedrag al duidelijk: hij had zin in lol, niet in vastigheid
En dan vervolgens boos worden omdat ik hem niet blind op zijn woord durfde te vertrouwen....:s
vrijdag 7 januari 2022 om 13:00
maar in welke wereld leef jij, dat je denkt, dat seks met iemand je een relatie op gaat leveren?
hij wilde seks, jij wilde seks. Samen geneukt. Niemand is bedrogen. Hooguit heb jij jezelf bedrogen
en het heeft helemaal geen zin om er in te blijven hangen. Ga wat leuks doen!
vrijdag 7 januari 2022 om 13:06
En ik denk , jeje topic volgend, dat hij daar ook achter stond .. hij is op zoek naar een gezellige stabiele volwassen relatie , met seks, zonder al te veel drama.
Wellicht is jouw onzekerheid voor hem net wat te ingewikkeld of vraagt dat meer dan hij in een date-fase wil investeren.
En dat mag, dat maakt iemand geen eikel , dat is nou precies waarom je date om dat soort dingen te onderzoeken.
Huil uit, haal adem, ga verder .. jullie zijn geen goede match.
Wellicht is jouw onzekerheid voor hem net wat te ingewikkeld of vraagt dat meer dan hij in een date-fase wil investeren.
En dat mag, dat maakt iemand geen eikel , dat is nou precies waarom je date om dat soort dingen te onderzoeken.
Huil uit, haal adem, ga verder .. jullie zijn geen goede match.
vrijdag 7 januari 2022 om 13:07
Nee hij werd daar niet boos over. Hij werd boos omdat je hem aanspraaknop het feit dat hij na de sex een dag niets.leit horen. Toen zeiden een hoop mensen al dat hij je ws gebruikt had en dat je de eer aan jezelf moest houden. Daarna zegt hij dat je eens over je gedrag moet nadenken. Hij legt dus de schuld bij jou zodat jij aan jezelf gaat twijfelen terwijl hij jou zo behandeld heeft. Maar ik denk niet dat wij jou kunnen helpen. Ik heef het in ieder geval op.
vrijdag 7 januari 2022 om 13:11
vrijdag 7 januari 2022 om 13:12
Ik heb niet gezegd dat ik denk dat seks met iemand me een relatie gaat opleveren. Wel dat ik niet alleen maar seks zoek.lilalinda schreef: ↑07-01-2022 13:00maar in welke wereld leef jij, dat je denkt, dat seks met iemand je een relatie op gaat leveren?
hij wilde seks, jij wilde seks. Samen geneukt. Niemand is bedrogen. Hooguit heb jij jezelf bedrogen
en het heeft helemaal geen zin om er in te blijven hangen. Ga wat leuks doen!
vrijdag 7 januari 2022 om 13:13
hij wilde er helemaal niet voor gaan. hij had zin in geiligheid
Hij appte geil met TO, en als ze niet hapte, stopte de app.
en dat hebben we TO verteld, maar dat wilde ze toen al niet horen
vrijdag 7 januari 2022 om 13:13
Ja, dat werd hij wel, donderdag aan de telefoon. 'Ik had woensdagochtend toch tegen je gezegd dat ik voor je wilde gaan, waarom neem je dat dan niet van me aan?' Maar inderdaad, alles zo draaien dat het volledig mijn schuld was / is is zeker niet oké.Nanouk schreef: ↑07-01-2022 13:07Nee hij werd daar niet boos over. Hij werd boos omdat je hem aanspraaknop het feit dat hij na de sex een dag niets.leit horen. Toen zeiden een hoop mensen al dat hij je ws gebruikt had en dat je de eer aan jezelf moest houden. Daarna zegt hij dat je eens over je gedrag moet nadenken. Hij legt dus de schuld bij jou zodat jij aan jezelf gaat twijfelen terwijl hij jou zo behandeld heeft. Maar ik denk niet dat wij jou kunnen helpen. Ik heef het in ieder geval op.
vrijdag 7 januari 2022 om 13:14
laat Hem Dan Los!
vrijdag 7 januari 2022 om 13:22
Laat dat 'wie heeft er schuld' nou los
Jullie matchen niet punt
Daar kun je beter na 3 dates, wat appjes en een keertje seks achter komen dan na anderhalf jaar, een hypotheek en een kind.
Daarvoor date je , de ene keer weet iemand het wat sneller dan de andere keer. Daar hoef jij het niet mee eens te zijn maar voor een relatie moet je 2 gelijkgestemden hebben
Jullie matchen niet punt
Daar kun je beter na 3 dates, wat appjes en een keertje seks achter komen dan na anderhalf jaar, een hypotheek en een kind.
Daarvoor date je , de ene keer weet iemand het wat sneller dan de andere keer. Daar hoef jij het niet mee eens te zijn maar voor een relatie moet je 2 gelijkgestemden hebben
vrijdag 7 januari 2022 om 13:34
vrijdag 7 januari 2022 om 13:59
Je zegt dat je de posts begrijpt, maar dit blijkt niet uit hoe je erop reageert. Dus het was een oprechte vraag.Snoopy80 schreef: ↑07-01-2022 11:00Ik vraag af en toe om wat toelichting op jullie reacties omdat het vaak een uitdaging is om geschreven tekst te interpreteren. Dat wil niet zeggen dat ik dom ben, hooguit dat mijn brein wat anders functioneert dan dat van jullie. Ik zit dus niet te wachten op botte, ondoordachte reacties die suggereren dat ik dom zou zijn omdat ik vraag om toelichting op een post.
Het lijkt voor mij helemaal niet alsof je dom bent. Wel alsof je in de weerstand gaat zodra je geconfronteerd wordt met iets van jezelf.
Je vroeg niet om toelichting, je zei "ik ben niet liefdesverslaafd want ik kan alleen zijn" terwijl in de post die je quote dat helemaal nergens geinsinueerd werd. Door deze reactie en uitspraken als "jullie doen alsof ik dom ben" verschuif je de aandacht weg van de kern van je probleem, zodat je er niets mee hoeft.
Ook denk ik niet dat "jouw hersenen" anders werken dan "die van ons," dat is ook gewoon weer een vorm van weerstand. Wij zijn geen homogene groep mensen die anders werkende hersenen hebben dan jij, dat is een vreemde voorstelling van zaken.
Door dit alles komt het over alsof je liever in de slachtofferrol wil blijven dan echte verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen aandeel. En daardoor heb je hele grote kans dat je hier niets van gaat leren en de volgende keer weer in zo'n drama belandt.
vrijdag 7 januari 2022 om 14:10
Ohja die was ik nog even vergeten. Nog een reden om je niet meer met deze man bezig te houden. Kom op, super vervelend dat het zo is gelopen maar laat het nu los en ga verder met je leven.
vrijdag 7 januari 2022 om 14:15
To is autistisch. Dat bedoelt ze waarschijnlijk met dat haar hersens anders werkenAvage schreef: ↑07-01-2022 13:59Je zegt dat je de posts begrijpt, maar dit blijkt niet uit hoe je erop reageert. Dus het was een oprechte vraag.
Het lijkt voor mij helemaal niet alsof je dom bent. Wel alsof je in de weerstand gaat zodra je geconfronteerd wordt met iets van jezelf.
Ook denk ik niet dat "jouw hersenen" anders werken dan "die van ons," dat is ook gewoon weer een vorm van weerstand. Wij zijn geen homogene groep mensen die anders werkende hersenen hebben dan jij, dat is een vreemde voorstelling van zaken.
Door dit alles komt het over alsof je liever in de slachtofferrol wil blijven dan echte verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen aandeel. En daardoor heb je hele grote kans dat je hier niets van gaat leren en de volgende keer weer in zo'n drama belandt.
vrijdag 7 januari 2022 om 17:10
Je bevestigd mijn vraagtekens een paar zinnen erboven en geeft al zelf deels antwoord.Snoopy80 schreef: ↑07-01-2022 09:30Even kort reageren op je post, want ga zo aan het werk. Ik heb zijn sexting wel afgekapt omdat ik het daar nog te vroeg voor vond. Daarna heeft hij dat ook niet meer geprobeerd. Er is geen last minute spontane korte date geweest. Het niet (snel genoeg) terug appen vond plaats voor de eerste wandeldate.
Hij is na de derde date niet met een vriendin op pad gegaan. Er zou aanvankelijk een vriendin met hem meegaan naar Amsterdam, dat klopt.
Dat ging niet door. Zijn reactie daags erna was niet of ik niet te hard van stapel liep, maar of ik niet wat heftig reageerde. Later 's avonds toen hij belde kwam er ook nog uit dat hij erg gefrustreerd was geweest over mijn niet willen bellen voor date 1...
Ik denk niet dat de vraag moet zijn of ik hem wel of niet terug wil..als hij mij terug zou willen had hij gewoon contact kunnen zoeken...whatsapp en instagram zijn nog altijd geblokkeerd. Door hem. Hij zei ook 1ste kerstdag niet meer op te zullen nemen als ik nog eens zou bellen.
Uit wat jij schrijft had ik vraagtekens bij de intenties van deze man die door zijn blokkade op WhatsApp iets minder zijn geworden - > kun je me dit uitleggen?
Hij was gefrustreerd over het niet bellen en ging toch door met daten.
Hij wilde sexting maar is gestopt omdat hij wist dat veel vrouwen dan de deur dichtgooien.
Op date 2 gaf hij aan dat je de rem er teveel op hield.
Na het samen slapen is hij bij jou in de ochtend aan het werk geweest, wat onromantisch en dit had hij anders moeten plannen.
Hij heeft die woensdag niets meer laten horen, zelfs 's avonds niet. Hij wist van je autisme en zal toch ook iets van jouw onzekerheid en kwetsbaarheid geweten of gemerkt moeten hebben en als hij het beste in jou boven had willen halen zelfs na jouw nachtelijke appje emphatischer kunnen reageren.
Van jouw heb ik het beeld dat je een aandoenlijke enigszins naïeve vrouw bent, leuk, lief, niet onaantrekkelijk, ongebonden zonder kinderen, geen overdruk sociaal leven, knuffelig, hoog aaibaar gehalte en niet preuts. De perfecte catch voor in bed en om mee over straat te lopen, jouw onzekerheid en autisme heeft hij geprobeerd op de koop toe te nemen.
Ik denk niet dat het een slechte man is en niet alleen op zoek naar sex maar wel op zoek naar een rebound en geen zin en tijd om te investeren in een rustige opbouw en te zoeken naar iemand die niet alleen praktisch maar ook mentaal past.
Je bent verliefd op iemand die jou vooralsnog als een praktische invulling zag en daarvoor wilde gaan. Jouw innerlijke persoon zag hij nog niet helemaal en daar zijn 3 dates ook weinig voor.
Jij was veel te snel en krampachtig op zoek naar die innerlijke invulling waardoor je hem weggejaagd hebt.
Ik kan het helemaal verkeerd hebben maar dit is wat ik uit jouw tekst haal en aanvul met observaties om mij heen.
Jij geeft ergens anders aan niet relatie verslaafd te zijn, dat geloof ik maar je wilt wel graag een relatie denk ik. Het is opvallend dat je op verschillende dingen van mijn samenvatting reageer maar niet op mijn vraag of je graag een relatie wilt en daar dingen voor accepteert.