Ben ik een rebound
dinsdag 7 december 2021 om 10:32
Mannen, ik snap er nog steeds weinig van... Ik zit met het volgende:
Sinds een aantal dagen leuk chatcontact en later appcontact met een leuke man. Aantrekkelijk, heeft zijn zaakjes op de rit, er zijn raakvlakken (gedeelde hobby, hebben beide 1 of meerdere katten). Alleen..het appcontact verloopt stroever (en is een stuk minder geworden) nadat ik a. had aangegeven niet of bijna niet te bellen en b. ik het wat afkapte toen hij de apps een sensuele kant opstuurde...Nadat ik aangaf niet graag te bellen stelde hij een date voor. We gaan nu morgen wandelen. Sinds zaterdag is het appcontact een stuk minder, want we communiceren op app soms langs elkaar heen en hij praat/ vraagt liever face to face...
Hij is pas een maandje (weer) single na een relatie van een half jaar en zegt absoluut iets serieus te zoeken, maar toch heb ik ergens twijfel daarover...Hoe weet ik of hij er serieus in staat?
Sinds een aantal dagen leuk chatcontact en later appcontact met een leuke man. Aantrekkelijk, heeft zijn zaakjes op de rit, er zijn raakvlakken (gedeelde hobby, hebben beide 1 of meerdere katten). Alleen..het appcontact verloopt stroever (en is een stuk minder geworden) nadat ik a. had aangegeven niet of bijna niet te bellen en b. ik het wat afkapte toen hij de apps een sensuele kant opstuurde...Nadat ik aangaf niet graag te bellen stelde hij een date voor. We gaan nu morgen wandelen. Sinds zaterdag is het appcontact een stuk minder, want we communiceren op app soms langs elkaar heen en hij praat/ vraagt liever face to face...
Hij is pas een maandje (weer) single na een relatie van een half jaar en zegt absoluut iets serieus te zoeken, maar toch heb ik ergens twijfel daarover...Hoe weet ik of hij er serieus in staat?
donderdag 6 januari 2022 om 20:20
Ja.Anderlicht schreef: ↑06-01-2022 18:31Je projecteert nu jouw eigen gevoelens en verlangens op hem. Dit heeft niks met hem als persoon of de realiteit te maken.
Door het gebrek aan zelfliefde/eigenwaarde voel je nu een soort (verlating)angst waardoor deze breuk zo heftig voelt.
Het zijn gevoelens die van oorsprong te maken hebben met ervaringen en trauma’s uit het verleden en nu vermengt raken met deze gebeurtenis.
Probeer het uit elkaar te rafelen.
Het gaat om jouw pijn, verdriet en angst. Dit heeft niks met hem te maken dus haal de focus van hem af!
Stop alle tijd en liefde in jezelf.
Vertroetel het kleine meisje in je.
Investeer in goede voeding, beweging en probeer het fijn te maken voor jezelf.
Het komt goed.
Het kan onmogelijk om hem gaan want je kent deze persoon amper en de liefde van je leven is het duidelijk niet. Wat je voelt is een oude pijn van vroeger die wordt aangeraakt door deze situatie. Ik durf zelfs zo ver te gaan om te stellen dat je deze situatie zelf hebt geregisseerd vanuit je onderbewuste, door een patroon wat in jou zelf zit.
Een theorie is dat wij mensen op deze manier onze trauma's herbeleven, met als doel om onszelf te helen. Op zich is dat een mooi iets. Als je jezelf dit soort dingen ziet doen, goed om te onderzoeken of je deze gevoelens van pijn herkent van eerder in je leven en waar ze mee samenhangen. Deze gevoelens bewust doorvoelen helpt je om te groeien.
donderdag 6 januari 2022 om 22:11
Hoezo zou het onmogelijk om hem kunnen gaan? Ja, ik kende deze persoon nog maar amper maar mis wel bepaalde dingetjes die ik wel al van hem wist.Avage schreef: ↑06-01-2022 20:20Ja.
Het kan onmogelijk om hem gaan want je kent deze persoon amper en de liefde van je leven is het duidelijk niet. Wat je voelt is een oude pijn van vroeger die wordt aangeraakt door deze situatie. Ik durf zelfs zo ver te gaan om te stellen dat je deze situatie zelf hebt geregisseerd vanuit je onderbewuste, door een patroon wat in jou zelf zit.
Een theorie is dat wij mensen op deze manier onze trauma's herbeleven, met als doel om onszelf te helen. Op zich is dat een mooi iets. Als je jezelf dit soort dingen ziet doen, goed om te onderzoeken of je deze gevoelens van pijn herkent van eerder in je leven en waar ze mee samenhangen. Deze gevoelens bewust doorvoelen helpt je om te groeien.
donderdag 6 januari 2022 om 22:13
Ik ben niet relatieverslaafd, ik wil niet met willekeurig wie dan ook samen zijn.Anderlicht schreef: ↑06-01-2022 18:31Je projecteert nu jouw eigen gevoelens en verlangens op hem. Dit heeft niks met hem als persoon of de realiteit te maken.
Door het gebrek aan zelfliefde/eigenwaarde voel je nu een soort (verlating)angst waardoor deze breuk zo heftig voelt.
Het zijn gevoelens die van oorsprong te maken hebben met ervaringen en trauma’s uit het verleden en nu vermengt raken met deze gebeurtenis.
Probeer het uit elkaar te rafelen.
Het gaat om jouw pijn, verdriet en angst. Dit heeft niks met hem te maken dus haal de focus van hem af!
Stop alle tijd en liefde in jezelf.
Vertroetel het kleine meisje in je.
Investeer in goede voeding, beweging en probeer het fijn te maken voor jezelf.
Het komt goed.
Hoe bedoel je, investeer in goede voeding?
donderdag 6 januari 2022 om 22:53
Een gedeelte van hemzelf vond je niet fijn daarom begon je dit topic.
Mis je hem, of mis je het zicht hebben op een relatie en de andacht/damenzijn met iemand?
donderdag 6 januari 2022 om 23:20
We vlogen bepaalde dingen anders aan, dat zeker. Het is niet zo dat ik koste wat kost een relatie wil met willekeurig wie dan ook. Ik kan ook heel goed alleen zijn. De aandacht mis ik zeker wel. Iemand die mij als persooon ziet staan en op waarde weet te schatten, die me mooi, sexy en slim vond, die mijn geest en belevingswereld wilde leren kennen. Ik knuffel wel graag, maar ben wel selectief in met wie. Het samen zijn met iemand mis ik absoluut. Veel van de eigenschappen die ik zoek in een man had hij, zowel uiterlijk als innerlijk.
donderdag 6 januari 2022 om 23:35
Ik kan me niet herinneren iets gezegd te hebben over te bleek...Ten opzichte van vorige dates/ vriendjes van mij moest ik inderdaad even wennen aan zijn postuur. Normaal / slank, maar niet heel gespierd. Wel een goede kop met een volle bos haar, een mooie huid, mooie tanden, mooie lach, sprekende ogen. Geen bierbuik(je). Verzorgd, wel een man waar je naar omkijkt.
donderdag 6 januari 2022 om 23:48
Snoopy, Als ik jouw emoties lees is het alsof ik mijn ex lees, meestal een schitterende vrouw waar ik nog altijd verliefd op ben maar helaas niet mee verder kon. De posts van Anderlicht en Avage zijn echt goed en ik denk dat er ook voor jou veel waarheid in zit.
Heb jij je eigen posts teruggelezen?
Daar zit zoveel onzekerheid in waardoor je deze man afgestoten hebt. Ik had 1e kerstdag een samenvatting geschreven maar niet geplaatst omdat het over was, ik heb hem wel bewaard omdat ik wist dat je terugkwam.
In het begin hadden jullie frequent app contact maar dat werd snel minder waar jij onzeker van werd. Er was al snel sprake van enige sexting, jij wist niet echt wat je er mee aan moest maar stond er ook niet 100% afwijzend tegenover of heb je het geaccepteerd omdat je graag een relatie wil en er vrijwel geen mannen te daten zijn die het niet doen?. Er was sprake van een last minute spontane korte date maar toen ontstond er onzekerheid bij jou omdat hij niet snel genoeg terug app'te, er was ergens ook nog een puntje dat hij wilde bellen maar jij beslist niet. Jullie eerste date was leuk en er kwam een 2e date die ook leuk was maar waarin hij wel aangaf dat jij een afstand aanhield, ergens hebben jullie ook nog een redelijk discussie oid gehad. Voor of tijdens de 3e date heb jij iets verteld over jouw eerdere slechte date ervaring. De 3e date was leuk, is uitgedraaid op seks en hij is blijven slapen. Daarna is hij met een vriendin op pad gegaan en jij hebt hem overdag een lief appje gestuurd wat hij gelezen heeft maar 's avonds laat nog geen reactie gekregen, je hebt een 2e app'je gestuurd wat wel afgeleverd maar niet gelezen werd. was jij extra onzeker en bevestiging zoekend omdat hij met een vriendin op pad was?. Je bent hier op Viva raad gaan vragen, kreeg verschillende man negatieve reacties en hebt hem 's nachts een appje gestuurd dat jij er klaar mee was. De volgende dag krijg je een reactie of je niet te hard van stapel loopt en dat hij het eerste appje nu pas las terwijl er de avond ervoor al blauwe vinkjes waren wat jij vreemd vond, 's middags belt hij je boos op dat jij maar eens na moet denken over je gedrag en dat hij na moet denken of hij nog wel verder wil. Jij hebt daarop een onderdanig appje gestuurd met je excuses. Jij kunt nu geen keuze voor jezelf maken of je hem wel of niet terug wilt en zit een beetje wanhopig te wachten dat hij weer terug komt.
Uit wat jij schrijft had ik vraagtekens bij de intenties van deze man die door zijn blokkade op WhatsApp iets minder zijn geworden. Jij vond hem niet empathisch genoeg en te hard maar ik denk dat hij geen zin heeft in een project. Excuses voor de hardheid van de laatste zin maar ik heb geen idee hoe ik het liefdevoller maar toch duidelijk kan zeggen. Probeer wat aan je onzekerheid te doen zodat je de volgende leuke man niet ook wegjaag.
Daar zit zoveel onzekerheid in waardoor je deze man afgestoten hebt. Ik had 1e kerstdag een samenvatting geschreven maar niet geplaatst omdat het over was, ik heb hem wel bewaard omdat ik wist dat je terugkwam.
In het begin hadden jullie frequent app contact maar dat werd snel minder waar jij onzeker van werd. Er was al snel sprake van enige sexting, jij wist niet echt wat je er mee aan moest maar stond er ook niet 100% afwijzend tegenover of heb je het geaccepteerd omdat je graag een relatie wil en er vrijwel geen mannen te daten zijn die het niet doen?. Er was sprake van een last minute spontane korte date maar toen ontstond er onzekerheid bij jou omdat hij niet snel genoeg terug app'te, er was ergens ook nog een puntje dat hij wilde bellen maar jij beslist niet. Jullie eerste date was leuk en er kwam een 2e date die ook leuk was maar waarin hij wel aangaf dat jij een afstand aanhield, ergens hebben jullie ook nog een redelijk discussie oid gehad. Voor of tijdens de 3e date heb jij iets verteld over jouw eerdere slechte date ervaring. De 3e date was leuk, is uitgedraaid op seks en hij is blijven slapen. Daarna is hij met een vriendin op pad gegaan en jij hebt hem overdag een lief appje gestuurd wat hij gelezen heeft maar 's avonds laat nog geen reactie gekregen, je hebt een 2e app'je gestuurd wat wel afgeleverd maar niet gelezen werd. was jij extra onzeker en bevestiging zoekend omdat hij met een vriendin op pad was?. Je bent hier op Viva raad gaan vragen, kreeg verschillende man negatieve reacties en hebt hem 's nachts een appje gestuurd dat jij er klaar mee was. De volgende dag krijg je een reactie of je niet te hard van stapel loopt en dat hij het eerste appje nu pas las terwijl er de avond ervoor al blauwe vinkjes waren wat jij vreemd vond, 's middags belt hij je boos op dat jij maar eens na moet denken over je gedrag en dat hij na moet denken of hij nog wel verder wil. Jij hebt daarop een onderdanig appje gestuurd met je excuses. Jij kunt nu geen keuze voor jezelf maken of je hem wel of niet terug wilt en zit een beetje wanhopig te wachten dat hij weer terug komt.
Uit wat jij schrijft had ik vraagtekens bij de intenties van deze man die door zijn blokkade op WhatsApp iets minder zijn geworden. Jij vond hem niet empathisch genoeg en te hard maar ik denk dat hij geen zin heeft in een project. Excuses voor de hardheid van de laatste zin maar ik heb geen idee hoe ik het liefdevoller maar toch duidelijk kan zeggen. Probeer wat aan je onzekerheid te doen zodat je de volgende leuke man niet ook wegjaag.
donderdag 6 januari 2022 om 23:51
vrijdag 7 januari 2022 om 07:33
Heel mooi geschreven Anderlicht, Avage, Dina1980 en Onverwachts!
Heb hier niks meer aan toe te voegen.
Er valt ook niks meer toe te voegen..
Snoopy, als je nu, na deze steengoede standpunten en adviezen nog steeds niet inziet dat deze man geen goeie match voor je is, en je hierna nog steeds aan ons gaat vragen " Hoezo? / Waarom?" etc.., dan ben ik bang dat het kwartje nooit meer zal gaan vallen bij je...
Heb hier niks meer aan toe te voegen.
Er valt ook niks meer toe te voegen..
Snoopy, als je nu, na deze steengoede standpunten en adviezen nog steeds niet inziet dat deze man geen goeie match voor je is, en je hierna nog steeds aan ons gaat vragen " Hoezo? / Waarom?" etc.., dan ben ik bang dat het kwartje nooit meer zal gaan vallen bij je...
vrijdag 7 januari 2022 om 09:30
Even kort reageren op je post, want ga zo aan het werk. Ik heb zijn sexting wel afgekapt omdat ik het daar nog te vroeg voor vond. Daarna heeft hij dat ook niet meer geprobeerd. Er is geen last minute spontane korte date geweest. Het niet (snel genoeg) terug appen vond plaats voor de eerste wandeldate.Onverwachts schreef: ↑06-01-2022 23:48Snoopy, Als ik jouw emoties lees is het alsof ik mijn ex lees, meestal een schitterende vrouw waar ik nog altijd verliefd op ben maar helaas niet mee verder kon. De posts van Anderlicht en Avage zijn echt goed en ik denk dat er ook voor jou veel waarheid in zit.
Hij is na de derde date niet met een vriendin op pad gegaan. Er zou aanvankelijk een vriendin met hem meegaan naar Amsterdam, dat klopt.
Dat ging niet door. Zijn reactie daags erna was niet of ik niet te hard van stapel liep, maar of ik niet wat heftig reageerde. Later 's avonds toen hij belde kwam er ook nog uit dat hij erg gefrustreerd was geweest over mijn niet willen bellen voor date 1...
Ik denk niet dat de vraag moet zijn of ik hem wel of niet terug wil..als hij mij terug zou willen had hij gewoon contact kunnen zoeken...whatsapp en instagram zijn nog altijd geblokkeerd. Door hem. Hij zei ook 1ste kerstdag niet meer op te zullen nemen als ik nog eens zou bellen.
Uit wat jij schrijft had ik vraagtekens bij de intenties van deze man die door zijn blokkade op WhatsApp iets minder zijn geworden - > kun je me dit uitleggen?
vrijdag 7 januari 2022 om 09:49
Klopt, we hebben elkaar 3 keer gezien. De eerste keer lukte het ons niet om ergens een coffee to go te krijgen, ofwel omdat winkeltjes/ zaakjes dicht waren of te ver weg om erheen te lopen. We hebben toen ongeveer 2 uur samen doorgebracht, ergens buiten op een stoepje een broodje van de bakker opgegeten. Ik ben letterlijk van de ene relatie/ date naar de andere doorgerold. Hij zoende me tijdens de eerste date, ik vlinderde toen nog niet. Dat heb ik hem toen erna ook gezegd.
vrijdag 7 januari 2022 om 09:49
vrijdag 7 januari 2022 om 09:53
Snoopy, alsjeblieft. Probeer los te komen van deze hufter. Je bent geen jong-ding meer.
Geef jezelf een schop en ga wat anders doen. Deze man in en blijft een hufter. Gun jezelf een leuker leven dan smachten naar een klootzak
vrijdag 7 januari 2022 om 10:03
Maar Snoopy, wat wil je nu nog? Hij heeft duidelijk aangegeven dat hij geen contact meer met je wil.
Na de eerste date vond je hem maar mwa... jouw gevoel voor hem is dus pas na date 2 een beetje ontstaan. Het kan toch niet dat je vanuit mwa in de andere dates zo'n gevoel voor hem hebt ontwikkeld waardoor je nu zo verdrietig bent. Je gaat echt van 0 tot 100.
Laat het los, hij was het niet voor jou, hij maakte je vreselijk onzeker. Jullie waren in de datefase en het blijkt dat jullie gewin echt niet bij elkaar paste. Blijf niet hangen in het feit dat 2 dates ik best wel leuk waren want er was ook heel veel niet leuk/ fijn.
Je houdt nu vast aan iets wat er niet was en is en dat klinkt heel ongezond.
Laat het los, probeert hier voor jezelf lering uit te halen zodat het bij een volgende man beter/anders loopt.
Na de eerste date vond je hem maar mwa... jouw gevoel voor hem is dus pas na date 2 een beetje ontstaan. Het kan toch niet dat je vanuit mwa in de andere dates zo'n gevoel voor hem hebt ontwikkeld waardoor je nu zo verdrietig bent. Je gaat echt van 0 tot 100.
Laat het los, hij was het niet voor jou, hij maakte je vreselijk onzeker. Jullie waren in de datefase en het blijkt dat jullie gewin echt niet bij elkaar paste. Blijf niet hangen in het feit dat 2 dates ik best wel leuk waren want er was ook heel veel niet leuk/ fijn.
Je houdt nu vast aan iets wat er niet was en is en dat klinkt heel ongezond.
Laat het los, probeert hier voor jezelf lering uit te halen zodat het bij een volgende man beter/anders loopt.
vrijdag 7 januari 2022 om 10:47
Dat staat ook niet in de post die je quote.
Begrijp je wel iets van wat er geschreven wordt?
Ik hoop dat je uit dit akkefietje uiteindelijk een mooie les kan halen voor jezelf, het kan geen kwaad om daarmee aan de slag te gaan. Ga je nog starten met therapie?
vrijdag 7 januari 2022 om 10:57
Avage schreef: ↑07-01-2022 10:47Dat staat ook niet in de post die je quote.
Begrijp je wel iets van wat er geschreven wordt? Ja, ik ben niet dom. Dankje.
Ik hoop dat je uit dit akkefietje uiteindelijk een mooie les kan halen voor jezelf, het kan geen kwaad om daarmee aan de slag te gaan. Ga je nog starten met therapie?
Ja
vrijdag 7 januari 2022 om 11:00
Ik vraag af en toe om wat toelichting op jullie reacties omdat het vaak een uitdaging is om geschreven tekst te interpreteren. Dat wil niet zeggen dat ik dom ben, hooguit dat mijn brein wat anders functioneert dan dat van jullie. Ik zit dus niet te wachten op botte, ondoordachte reacties die suggereren dat ik dom zou zijn omdat ik vraag om toelichting op een post.
vrijdag 7 januari 2022 om 11:10
Een Relatie en/of liefdesverslaving kenmerkt zich ook niet dat je met iedereen een relatie zou willen.
Het gaat erom dat op het moment dat er een mogelijke “ relatiekandidaat” in beeld is en hij iets triggert bij jou, een oud stuk/gevoel naar boven haalt…. dán treed het gevoel van “verslaving” in.
Op dat moment projecteer je al jouw gevoelens, verlangens van gezien willen worden , geliefd willen zijn en bevestiging willen krijgen op die kandidaat. ( die je nog niet kent)
Dat komt omdat een te laag zelfbeeld hebt en niet genoeg van jezelf houd ( zijn vaak onterechte overtuigingen die je uit je jeugd meesleept) Je hoopt dat de ander een oplossing is van de leegte in jezelf. Het is dan makkelijker om met hem bezig te zijn dan het verdrietige gevoel wat in jou huisvest.
Deze jongen “ ken” je nog maar een maand. Je hebt hem 3 keer gezien en na de seks had hij geen interesse meer.
Het gemis wat je nu voelt gaat niet om hem maar zit in jezelf.
Daar zit ook de oplossing.