Ben ik een zeur of niet??

19-08-2009 11:56 94 berichten
Mijn vriend gaat elk jaar een week op wintersport met vrienden, vind ik helemaal niet erg.

Daarnaast gaat hij van mei tot sept 3 weekenden in de maand vissen, die 5 maanden houd dat dus in dat we elk maand maar 1 weekend hebben om samen dingen te doen.Dan moeten we ook nog vaak naar verjaardagen.

Verder gaat hij af en toe ook nog doordeweeks s avonds naar vrienden om film te kijken, of s avonds te duiken met een vriend.

We sporten ook nog 3x in de week, dat doen we wel samen, alleen moet dat ook nog binnen zijn tijden, want om 20.30u moet hij voor de buis zitten want dan beginnen zijn programma s.

Ik heb hier iets van gezegd en als hij dit patroon aan wil houden, hij beter alleen kan gaan wonen, en als vrijgezel door het leven kan gaan,want hij houd totaal geen rekening met mij. En 2 weekenden in de maand gaan vissen was ook geen optie, want dat is zonde van ze 100 euro van de visvergunning als je zo weinig gaat. Een weekend is van vrijdag net na het eten,dat moet altijd snel gebeuren want hij moet dan zo snel mogelijk weg, tot zondag rond 12u

Wat denken jullie hiervan?
Alle reacties Link kopieren
Wat is er eigenlijk wél leuk aan je vriend?
The time is now
Ik zou in t weekend als hij aan het vissen is echt niet gaat schoonmaken!

Ga lekker shoppen of met vriendinnen iets doen ofzo...

En doe dat schoonmaken wanneer hij er is. En laat hem dan meehelpen!

En anders lekker stofzuigen tijdens CSI
Marcaro, als hij vindt dat het evenveel werk is, stel dan eens voor om een maandje de taken om te draaien. Dan kan je daarna bepalen of het inderdaad evenveel is.

Het klinkt wel vermoeiend en moeizaam allemaal. Als ik jou was ging er sowieso een steen door de tv, maar ik hou niet van tv-kijken. En al helemaal niet als dat ten koste gaat van allerlei andere dingen!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Dus jullie hebben samen een auto maar hij neemt die ieder weekend mee? Dat is ook niet echt fair.
ja ik vind wel dat je een beetje aan het zeuren bent. Als het niet werkt doe er dan wat aan. Accepteer dat hij zo is en regel je eigen leven of ga weg.

Een man veranderen gaat je niet lukken.

Maar je hebt altijd een keuze.
Spijker, hij wil die elk weekend meenemen.Maar ik zeg daar altijd iets van dus krijgt hij hem hoogstens 1 a 2x in de maand mee. Anders gaat hij met de bus vd zaak, of ik heb al vaker aangegeven dat ik hem anders breng en ophaal zodat ik de auto gewoon heb, maar dat vind ie niet goed, want hij wil weg kunnen wanneer hij dat wil
Uit ervaring weet ik dat je mensen (en vooral mannen) niet kunt veranderen. Je kunt hooguit je eigen gedrag ten aanzien van een man veranderen, in de hoop dat hij inziet dat hij fout is.

In jouw geval kan ik alleen maar zeggen dat deze man helemaal niet toe is aan een relatie. Die had (nog) niet met jou moeten gaan samenwonen. Eerst zn wilde haren verliezen (zie hij overduidelijk nog niet verloren heeft). Ik zou graag willen weten hoe oud jouw vriend is!?
Isolde55,

Dat ga ik nu eindelijk na 8jr inzien dat je een man niet kan veranderen. Iemand kan dat voor een deel zelf wel, maar dan moet hij dat willen, en hij wil dat niet.
Als ik lees hoe het bij jullie er aan toe gaat en hoe weinig tijd hij (jullie) voor elkaar vrij maken, vind ik jou echt geen zeur. Als je toch een relatie met iemand hebt wil je toch juist lekker erop uit met elkaar. Tenminste dat vind ik heel normaal als je een relatie met iemand hebt of met elkaar samen woont.

Hij is echt egoistisch inderdaad, zoals nog iemand zei. Ik zou dit ook absoluut niet accepteren.

Heb je er al eens iets van gezegd? Hoe reageert hij dan? Kunnen jullie wel gewoon eens gezellig met elkaar praten, 's avonds of na het werk, met een kopje thee/ glas wijn erbij? Tijd voor elkaar hebben is ook heel erg belangrijk.

En is dat altijd al zo geweest, of hoe lang wonen jullie nou samen?
Marcaro, hij krijgt hem mee, jij zegt er altijd iets van? Sorry, maar het klinkt net alsof je het over een klein kind hebt!
Ik vraag me overigens wel af hoe lang hij al deze hobbies en gewoontes al heeft. Want als hij al zo deed toen je hem leerde kennen en altijd zo gedaan heeft, dan vind ik je wel een beetje een zeur dat je dat nu opeens niet leuk meer vindt.
ik vind dat jouw man meer dan voldoende doet hoor met die vaatwasser uitruimen, das heel zwaar voor je rug:-)
Bergje65, mijn vriend is 28.

We zijn al 8 jr samen en wonen 3,5 jr samen.

Maar eigenlijk is zijn gedrag altijd zo geweest, alleen nu kan ik er niet meer tegen.

Ik ben 25 en zou heel graag een kindje willen, maar niet in deze situatie. Ik wil een vriend die er voor me is,altijd achter me staat, die laat zien dat ie van me houd en trots op me is.

Ik doe echt heel veel voor hem, ik geef alleen maar en hij neemt alleen maar lijkt het wel
Marcaro, wat is de reden dat je nog bij hem bent? Wat maakt deze relatie voor jou nog leuk?
Nou nou jij laat natuurlijk ook wel een beetje nemen he?

Ik bedoel een vriendin zoals jij zou ik ook wel willen (voor 1 maand dan daarna zou ik me schuldig voelen). Het lijkt niet echt alsof je ballen hebt if i may be so free.
Spijker,

Ik bedoel hij krijgt hem mee, het is eigenlijk mijn auto. Ik heb hem betaald en hij staat op mijn naam.

Hij heeft een bedrijfsauto waar hij 500 km prive mee mag rijden, en als hij dingen goed van tevoren bedenkt en hij maar om het weekend zou gaan vissen kan hij makkelijk altijd met ze bedrijfsbus, maar als ik ergens naar toe ben met mijn auto en hij wil naar een vriend,wat makkelijk met de metro kan of met de fiets(20 min fietsen) en je doet dat een paar keer, dan gaan je kms snel op als je dan zo makkelijk bent en denkt ik ga maar met me bedrijfsauto. En door al die visspullen in mijn auto, is hij van de binnenkant ook behoorlijk beschadigd en dat vind ik echt zonde
Misschien is het goed om eens voor jezelf te bedenken wat jij graag wil in een relatie, en daarbij wat jouw grenzen zijn.
Al 8 jaar?? Pfff...knap van je hoor. Jij hebt een relatie maar hij heeft een huishoudster

Los van het feit dat hij erg veel tijd besteed aan zijn hobbie(s) vind ik het veel kwalijker dat het hem gewoon geen reet interesseert wat jij wilt. Als je aangeeft dat je graag wat meer aandacht wilt gaat hij een extra nacht of weekend vissen?

Ik zou in een weekend dat hij vissen is lekker de slotenmaker laten komen denk ik...
badmeester, ik geen ballen?? Wat bedoel je daar precies mee??

En ik mij laten nemen, ik vind het heel normaal in een relatie dat je veel geeft en dingen doet voor een ander. Maar sommige dingen gaan te ver, als je niks terug krijgt
als je dit zo al jaaaren lang getolereerd hebt dit al zo jaaaren lang aan de gang is, heb ik er een hard hoofd in dat je dit patroon nog kan veranderen...
Op dit moment ben je in mijn ogen nog geen zeur. Maar hij heeft duidelijk te kennen gegeven dat hij niet voornemens is zijn gedrag te veranderen. Als je blijft ben je over een poosje waarschijnlijk wel een zeur .

Je weet waar hij staat, je weet dat jij dit niet bevredigend vindt voor jouw relatie. Tijd om conclusies te trekken
En de reden dat ik nog bij hem ben, dat zit ik me ook te bedenken en dat bedenk ik me al heel lang.

Gewenning of misschien het feit dat ik dan alleen ben, bang dat ik nooit meer een relatie krijg. En het me heel veel pijn doet als ik me huis zou moeten verkopen(waarschijnlijk ook nog met verlies), en ik weer helemaal overnieuw zou moeten beginnen. Eerst weer terug naar me ouders.

Het is gewoon meer bang zijn wat komen gaat,en of dat wel beter is
Jemig, wat slik jij veel. Hij doet en laat wat ie wil en wanneer ie echt niks anders te doen heeft, heeft ie tijd voor jou. Dit is geen gezonde relatie. Is hij wel toe aan een relatie. Hij kan beter vrijgezel blijven en lekker zijn leventje leiden.
quote:marcaro schreef op 19 augustus 2009 @ 13:20:

Het is gewoon meer bang zijn wat komen gaat,en of dat wel beter isIk zou dit regeltje even uitprinten. Kan je jezelf een jaar nadat je weg bent gegaan even oneeeeeeeeeeeindig verbazen dat je dat ooit gedacht hebt.
quote:marcaro schreef op 19 augustus 2009 @ 13:20:

En de reden dat ik nog bij hem ben, dat zit ik me ook te bedenken en dat bedenk ik me al heel lang.

Gewenning of misschien het feit dat ik dan alleen ben, bang dat ik nooit meer een relatie krijg. En het me heel veel pijn doet als ik me huis zou moeten verkopen(waarschijnlijk ook nog met verlies), en ik weer helemaal overnieuw zou moeten beginnen. Eerst weer terug naar me ouders.

Het is gewoon meer bang zijn wat komen gaat,en of dat wel beter isGeloof me, dat is echt veel en veeeeeel beter!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven