Ben ik een zeur of niet??

19-08-2009 11:56 94 berichten
Mijn vriend gaat elk jaar een week op wintersport met vrienden, vind ik helemaal niet erg.

Daarnaast gaat hij van mei tot sept 3 weekenden in de maand vissen, die 5 maanden houd dat dus in dat we elk maand maar 1 weekend hebben om samen dingen te doen.Dan moeten we ook nog vaak naar verjaardagen.

Verder gaat hij af en toe ook nog doordeweeks s avonds naar vrienden om film te kijken, of s avonds te duiken met een vriend.

We sporten ook nog 3x in de week, dat doen we wel samen, alleen moet dat ook nog binnen zijn tijden, want om 20.30u moet hij voor de buis zitten want dan beginnen zijn programma s.

Ik heb hier iets van gezegd en als hij dit patroon aan wil houden, hij beter alleen kan gaan wonen, en als vrijgezel door het leven kan gaan,want hij houd totaal geen rekening met mij. En 2 weekenden in de maand gaan vissen was ook geen optie, want dat is zonde van ze 100 euro van de visvergunning als je zo weinig gaat. Een weekend is van vrijdag net na het eten,dat moet altijd snel gebeuren want hij moet dan zo snel mogelijk weg, tot zondag rond 12u

Wat denken jullie hiervan?
Nou marcaro er zijn volgens mij drie opties (met een serieuze ondertoon)

1. je blijft bij hem, dan zou ik alleen wel vergoeding vragen voor al je schoonmaakactiviteiten.

2. je maakt het uit maar je blijft hetzelfde. Er zijn dan voldoende mannen die ook een schoonmaakster dus maak je geen zorgen.

3. je maakt het uit en gaat voor je eigen geluk. Dan word je voor echt leuke mannen erg aantrekkelijk. Dat betekent alleen niet dat ze volgende week al op de stoep staan.
Lichtpuntjes,

Een dag de tv uitzetten is er niet bij, dat hoef ik niet eens aan te kaarten. 9 van de 10x zet hij hem bij het avond eten al aan, ik heb al meerdere malen gezegd dat ik dit ongezellig vind, maar daar word ook niks meegedaan.

En verder een avond gezellig praten met een kop thee of koffie,lijkt me niet meer als normaal en fijn. Maar het is geen prater,hij zit ook nooit ergens mee.Zijn ouders zijn gescheiden, ze vader kijkt nooit naar hem om, ze moeder en zus ook amper, zijn beste vriend is overleden aan kanker,dan kan je mij niet vertellen dat je nooit ergens mee zit,dat je nooit een kut gevoel hebt of ff een nacht niet lekker geslapen hebt.

Ik sta nu voor de beslissing of ik een kaakoperatie zal ondergaan of niet. Hij kan mij niet helpen in die beslissing, want hij praat er 5 min over en daarmee is het voor hem klaar.Zon beslissing vind ik niet dat ik die in 5 min kan nemen, en ik ben er ook heel erg bang voor,dat kan hij ook niet begrijpen
Alle reacties Link kopieren
Marcaro, je bent geen zeur. Maar je laat het wel te veel op z'n beloop. Blijkbaar is hij nogal hardleers en hardhorend dus volgens mij zit er maar één ding op en dat is een gesprek (met de tv uit, pc uit, visspullen opgeborgen, etc.) waarin je glashelder met elkaar uitwisselt wat één ieders verwachtingen en wensen zijn binnen de relatie. Dus niet een losse opmerking over een auto die hij mee neemt of een tv-programma waar jij geen zin hebt, maar een goed gesprek tussen 2 volwassen mensen.

En als dat voor jou geen soelaas biedt, dan moet je je conclusies trekken. Wat mij betreft 2 opties:

Of je blijft en accepteert de situatie (maar vraag dan wel die vergoeding waar badmeester het over heeft).

Of je gaat en laat ik je vast één ding zeggen: als jullie manier van samenleven/wonen/zijn zo blijft is het happy-single-bestaan zoooooo veel beter. Bang zijn voor wat komen gaat als de relatie over gaat, is wel een erg slechte reden om in een relatie te blijven zitten, vind je niet?

Succes!
Herkenning herkennig en nog eens herkenning!!!

Het lijkt wel mijn verhaal. Mijn inmiddels (en gelukkig) ex was ook op die manier bezig. Totale egoïsme en heb vanalles geprobeerd om toch duidelijk te maken dat ik er niet alleen voor het huishouden was en dat ik ook behoefte had aan leuke dingen samen en tijd voor elkaar. Dat van die tv herken ik ook. Ik moest maar naar zijn voetbalprogramma's kijken of lekker op de slaapkamer mijn ding op tv gaan kijken.

Alles kwam me na 2 jaar samenwonen zo de strot uit dat ik mijn spullen heb gepakt en bij hem weg ben gegaan. Want na een break van 1 week werd me nog duidelijker dat hij totaal geen moeite meer wou doen. Ik kon het ook gewoon niet meer opbrengen om naar een egoïst te leven.

Ik geloof niet dat jij dit al jaren lang getrollereerd hebt hoor! Weet zeker dat jij aan geeft aan hem dat je het anders ziet of wilt. Maar dat heeft bij dit soort figuren geen zin! Ze leven hun eigen leven (dat moet ook), maar zonder ook maar iets rekening te houde met hun partner tenzij het hun uitkomt natuurlijk .

Ik zeg: RUNNNN FORREST RUNNNN!!

Ps: En ja mijn ex was altijd al zo! Tot op zekere hoogte accepteer je het en kun je er mee leven of zie je het niet in, maar het houdt een keer op!
Tja... als hij niet kan of wil praten... dan kom ik al meteen uit op die 2 opties. Maar dan zou ik wel duidelijk maken: als we hier niet over kunnen praten en er verandert (dus) niets tussen ons, dan kap ik ermee.

Het klinkt mij simpelweg in de oren alsof jullie niet bij elkaar passen.
Eind 2007 heb ik ook een eind gemaakt aan een relatie met iemand die zijn eigen dingen belangrijker vond (of nog vindt)

Heb hem meerdere malen aangegeven dat het voor mij niet meer hoeft zo. Er werd iets gemompeld en de TV had meer andacht dan ik. Toen ik het voor Kerst echt zat was heb ik hem gezegd dat wij met spoed e.e.a. op moeten gaan lossen. Het leek of hij even schrok maar er kwam geen reactie. Na een paar weken vertelde dat er iemand verliefd op mij was geworden, van die persoon kreeg ik wel de aandacht die je elkaar hoort te geven in een relatie. Toen ik vroeg waarom hij niet geregeerd had op mijn eerder gespreken, kwam hij met het verhaal dat hij eerst de problemen op zijn werk op wilde lossen. Met Kerst was hij vrij toen zou ik aan de buurt komen. Heb toen mijn besluit genomen en heb mijn spullen gepakt en ben bij mijn ouders gaan wonen.

Toen begreep hij pas hoe ernstig het was maar ik was er klaar mee. Heb nu een vriend die wel zijn leven met mij wil delen en tijd maakt om samen leuke dingen te doen. Ik weet dat mijn ex het erg moeilijk heeft gehad maar dat is zijn eigen schuld. Heb genoeg laten weten dat ik niet gelukkig was.
En dit patroon waarin hij bepaalt hoe jullie leven verloopt accepteer jij al 3,5 jaar??? Mag ik je nomineren voor deurmat van het jaar?

Niet rot bedoeld hoor, maar als je zo lang alles maar pikt en niet op je strepen gaat staan, dan creëer je zelf de situatie dat je vriend je niet serieus neemt. Ik zou niet zo kunnen (en willen) leven.

Jammer van dat koophuis en ja, misschien krijg je een schuld, maar daar koop je wel je vrijheid mee. Ieder weekend doen wat je wilt. Nooit meer Bones en CSI in je eigen huis. Altijd de beschikking over je eigen auto. Ik zou het wel weten!

Misschien dat je, als je je angst om alleen te blijven los kunt laten, kunt zien dat je leven alleen maar beter kan worden als je die egoïstische kleuter aan de kant zet.
Je zit wel erg in de slachtofferrol. Maar jij laat het allemaal gebeuren. Hij kan dit soort dingen alleen maar doen als jij het toelaat.

Grijp jezelf bij elkaar en kom in actie.

En als je hier in blijft zitten dan moet je ophouden met klagen want je hebt het dan aan je zelf te danken.
Snoek,

Ik ben al vaker gesprekken met hem aangegaan, dat heeft geen zin. Want het is alleen maar verwijten naar elkaar toe maken. En hij wil zo blijven leven zoals hij wil geeft hij dan aan.Een compromis sluiten is er niet bij.

En sommige dingen vind ik ook logisch wat ik wil, bijv niet blowen in huis, niet roken in de auto.

In dec heb ik gezegd, ik wil niet meer dat er geblowd word in huis vanaf 1 jan. 3 of 4 jan gaat hij doodleuk in huis blowen, ik zeg we hadden toch een afspraak?? Hij zei toen jij hebt wat gezegd ja, ik heb daar geen antwoord opgegeven. Zulke dingen, zo gemeen.
Dat hij gaat vissen, of jij achter je pc zit, daar is op zich niks mis mee, jullie hebben nu een situatie gecreeerd die voor jou niet leuk is als je met zijn programma's meekijkt, ik zou dan zeggen, zorg dat de pc in de woonkamer komt te staan, ben je samen je eigen ding aan het doen. Ik geloof trouwens dat er maar weinig stellen zijn waar 's avonds de tv na het eten uit is. Geloof ook dat dat niet de oplossing is...stel je voor, hij zet de komende week de tv 's avonds uit en neemt de series op, om ze op een geschiktere tijd te bekijken, wat ga je dan samen in die vrijgekomen tijd doen??? Inderdaad eens een goed gesprek over verwachtingen in een relatie lijkt me een goede, en hem duidelijk maken dat idd de huishoudelijke taken op deze wijze wel erg mager zijn verdeeld. Wees ook eerlijk over je eigen verwachtingen, nogmaals, zelf achter de pc vandaan en hij zijn programma's opgeven...naaah wordt er echt niet leuker op dan.
die ik wilde bestaat al...
En ik ben ook al een paar keer weer terug naar me ouders gegaan en het uitgemaakt, maar dan begint ie te huilen en dan heb ik weer een schuldgevoel enz. Dan denk ik waarom nu huilen, terwijl je geen moeite doet als ik dingen aangeef. En je niet laat zien dat je van me houd.
Marcaro, je hoeft ons niet te overtuigen. Uit al je posts blijkt dat je heel goed weet dat jouw vriend niet het type is waarmee je babies op de wereld wilt zetten of oud wilt worden. Je weet namelijk ook al dat hij niet zal veranderen. Hij zal niet ineens over jouw gevoelens rond je kaakoperatie willen praten. Nu niet, nooit niet. Hij is wie hij is. Al jarenlang. En dat is voor jou niet genoeg, heb je ontdekt. Je bent alleen nog moed aan het verzamelen om weg te gaan. Wees niet bang voor dat wat je vreest. Over tien jaar spijt hebben dat je niet eerder actie durfde ondernemen, dat is pas erg!
Ow moet na mijn posting er alweer op terug komen, inderdaad, DIT GAAT NIET LUKKEN!!!
die ik wilde bestaat al...
Misschien moet je op een bepaald moment besluiten dat het er gewoon echt niet in zit, dat dit hem niet is.

Hoe lang wil je nog zo doorgaan?
Uit ervaring weet ik dat je beter weg kan gaan.

Hij gaat niet veranderen en jij ook niet.

Je bent nog jong. Te jong om avonden in je eentje achter een pc door te brengen. Eenzaam zijn in een relatie is veeeeeeel eenzamer dan alleen zijn.

Als je alleen bent kun je namelijk een vriendin bellen en wat leuks gaan doen.
Marcaro, maar als hij altijd al zo is, is dit toch precies de man op wie je ooit verliefd werd, of niet?

Overigens, wat kan dat huis je schelen? Natuurlijk is het vervelend om opnieuw te moeten beginnen, maar het is geen ramp hoor.

Ik vind het allemaal klinken als hele kinderachtige toestanden. Hij houdt geen rekening met jou, jij moet hem vermanend toespreken. Dat werkt toch niet?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Marcaro, ik kan niet geloven dat je na zo veel postings hier nog dingen uit blijft leggen alsof het allemaal logisch ofzo.

Ik kan eerlijk gezegd ook niet geloven dat er écht mensen als jij bestaan... Al 3,5 leef jij samen met iemand die gewoon in zijn eentje leeft! Hij verpest jouw nieuwe auto (en jij vind dat goed), hij neemt jouw auto mee op momenten dat jij het niet wilt (en jij vindt dat goed), hij voert geen flikker uit in het huishouden (en jij faciliteert dat)... Man, er komt geen einde aan.

Laat er alsjeblieft een einde aan komen!! Wat ga jij missen aan deze man, anders dan een warm lijf in bed? Hij is er nooit voor, hij houdt geen rekening met je, hij doet niet lief tegen je...

jij gaat hetin je eentje ZOVEEL leuker hebben!!
klinkt gezellig!
Mannen die vissen hebben het per definitie niet naar hun zin thuis, waarom zou je anders door weer en wind langs de slootkant gaan zitten om niks te doen?
Jij werkt, kookt, poetst, wast...

Hij blowt, vist en kijkt tv....

Als je hem nog leuk vindt, probeer dan het volgende;

Je kookt alleen nog voor jezelf, desnoods eet je alleen brood met pindakaas.

Je poetst alleen nog in de tijd dat hij de planten water geeft en .. (ik ben even kwijt wat hij verder nog deed in die 10 minuten), doe dan alleen datgene dat voor jou absoluut noodzakelijk is.

Je zet 2 wasmanden neer, eentje voor jou, eentje voor hem, en je wast alleen de inhoud van de jouwe.

Je zegt hem (zéggen, niet vragen en niet smeken) dat jouw auto niet meer voor hem beschikbaar is.

Hij mag vissen zoveel als ie wil, jij gaat fijn iets anders doen. Moeten jullie naar een verjaardag? Die van jouw vriendinnen en familie kun (wil) je waarschijnlijk niet overslaan. Die van hem wel degelijk. Is hij in het weekend niet thuis en zijn vader is jarig? Dan is dat zijn probleem, niet het jouwe.

In de tussentijd zorg je dat bepaalde dierbare spullen bij je ouders worden opgeslagen (foto's, belangrijke papieren, spullen die jij zelf gekregen hebt en niet kwijt wilt raken).

Hij trekt zijn eigen plan, het wordt tijd dat jij dat ook gaat doen.
Marcaro, zijn er ook dingen die WEL leuk zijn in je relatie?

Staan er leuke weekendjes samen tegenover die visweekendjes?

Hebben jullie samen wel eens quality time als hij niet naar de tv kijkt?

Zijn er nog dingen die je leuk aan hem vindt?

Die je blij maken met je relatie?

Als die er zijn en opwegen tegen het negatieve kun je overwegen zo door te gaan.

Anders is echt de enige reden dat je bang bent alleen te zijn.

Maar nu ben je ook niet gelukkig, dus wat zou je verliezen?
Pffff Mamalelie, dat vraagt wel van marcaro dat ze héél ver bij zichzelf vandaan gaat. Persoonlijk ben ik er geen groot voorstander van om kwaad met kwaad te vergelden. Uiteindelijk blijf je toch met de gebakken peren zitten. Namelijk dat je zèlf naar bent geweest/geworden. Hoop (negatieve) energie voor iets dat alleen negativiteit teweeg brengt.
Sprankelend, dat kan wel zijn, maar soms is dat het enige dat werkt. Mijn lief gooide zijn kleren naast de wasmand, want mammie ruimde dat altijd op. Tja, ik ben niet zijn mammie. Dus ik liet het liggen. Na 3 dagen was het over.

Ik kookte, hij moest afwassen. Na 2 jaar kwam er kommentaar, ik mocht ook wel eens afwassen. Dat heb ik gedaan. Maar de dag erna heb ik niet gekookt (rammelde wel van de honger). Na een uurtje ofzo viel het kwartje... en is hij friet gaan halen.

Het gaat erom dat in geval van to vriendlief niet doorheeft wat zij allemaal doet. Het dan niet meer doen kan hem de ogen openen. En als het dat niet doet, kan ze altijd nog weggaan. Maar ze is ooit op hem gevallen en daar moet toch een reden voor zijn.
Woat... Wat een eikel :S Die verdient dus echt geen vrouw in zijn leven op deze manier. Ik zou ermee kappen want dit is geen manier van leven, word je doodongelukkig van.

Ik zou een keer lekker de stekker uit de TV pluggen en voor de TV gaan staan en duidelijk zeggen wat je vindt. Desnoods op papier opschrijven zodat je geen enkel detail mist te benoemen.

Laat die jerk lekker janken joh :S
Hoe langer je bij hem blijft, hoe langer het duurt voordat je een echt leuke man kunt tegenkomen. Waarom gun je jezelf geen leukere relatie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven