Ben ik gek op 2 mannen tegelijk?
vrijdag 2 september 2022 om 17:51
Ik heb al een tijd een relatie. We wonen samen. Ik ben heel gelukkig met mijn partner, maar na zo veel jaar mis ik soms wat spanning. Toen wij de laatste keer verhuizen kwam ik in onze nieuwe woonplaats iemand tegen waar het goed mee klikte. Een totaal andere persoon dan mijn vriend, maar toen ik hem zag dacht ik meteen "ojee".
Hij heeft alles wat mijn partner niet heeft. Dat zijn niet veel dingen maar wel een paar waar ik veel waarde aan hecht. Er is in het verleden ooit iets gebeurd, waar mijn partner vanaf weet. Wat hij niet weet is dat we nog steeds af en toe contact hebben. Heel soms zoenen we maar nooit meer dan dat.
Ik vind het ontzettend lastig want ik ben gek op mijn huidige partner en ik wil hem niet kwijt. Ik raak hem wel kwijt als hij hier achter zal komen. Tegelijk heb ik ook gevoelens voor deze andere persoon, misschien meer lichamelijk, maar toch. Mijn ego wordt enorm gestreeld waardoor ik me beter voel door het contact wat ik met hem heb. Daardoor gaan de andere dingen in het leven ook beter.
Herkent iemand dit? Ik ben op zoek naar mensen met dezelfde ervaringen en hoe zij hiermee om zijn gegaan.
Hij heeft alles wat mijn partner niet heeft. Dat zijn niet veel dingen maar wel een paar waar ik veel waarde aan hecht. Er is in het verleden ooit iets gebeurd, waar mijn partner vanaf weet. Wat hij niet weet is dat we nog steeds af en toe contact hebben. Heel soms zoenen we maar nooit meer dan dat.
Ik vind het ontzettend lastig want ik ben gek op mijn huidige partner en ik wil hem niet kwijt. Ik raak hem wel kwijt als hij hier achter zal komen. Tegelijk heb ik ook gevoelens voor deze andere persoon, misschien meer lichamelijk, maar toch. Mijn ego wordt enorm gestreeld waardoor ik me beter voel door het contact wat ik met hem heb. Daardoor gaan de andere dingen in het leven ook beter.
Herkent iemand dit? Ik ben op zoek naar mensen met dezelfde ervaringen en hoe zij hiermee om zijn gegaan.
vrijdag 2 september 2022 om 18:13
Bij dit soort ethische vraagstukken vraag ik mezelf altijd af watvoor mens ik graag wil zijn. In dit specifieke geval is de vraag dus "wil ik het soort mens zijn dat haar liefdespartner, die alle reden heeft voor blind vertrouwen, belazert en daarmee beschadigt". Die aanpak kan ik je van harte aanbevelen, heel verhelderend.
sprankelend wijzigde dit bericht op 02-09-2022 18:18
1.82% gewijzigd
vrijdag 2 september 2022 om 18:13
Ze voedt het al want ze hangt al met d'r tong in die andere gast.
vrijdag 2 september 2022 om 18:18
vrijdag 2 september 2022 om 18:23
Vraag jezelf eens af hoe je partner het gaat vinden als hij hier wel achter komt. En wat zijn reactie daarop gaat zijn. En wat het gevoel is dat je daarbij krijgt…
Ik heb het een keer meegemaakt. Het was voor mij reden om mijn relatie te verbreken. Ik ben uiteindelijk getrouwd met de man voor wie ik mijn relatie verbrak.. en nu 22 jaar later zijn we nog steeds bij elkaar.
Ik heb het een keer meegemaakt. Het was voor mij reden om mijn relatie te verbreken. Ik ben uiteindelijk getrouwd met de man voor wie ik mijn relatie verbrak.. en nu 22 jaar later zijn we nog steeds bij elkaar.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
vrijdag 2 september 2022 om 18:26
Vreemdgangers kunnen op weinig sympathie rekenen hier.
Je wilt je partner niet kwijt zeg je. Maar is dat wel echt zo? Want het is niet raar om gevoelens te krijgen voor iemand anders. Maar als je je partner echt niet kwijt wou dan zou je niet met een ander zoenen als je weet dat het einde relatie is als hij er achter komt.
Uit eigen ervaring; een keer zoenen hoeft niet einde relatie te betekenen. Contact onderhouden met een ander en in hem dingen zien die beter en leuker zijn dan je partner betekent meestal het begin van het einde van de relatie. En vaak ook van die andere.
Doe de juiste volgorde en vraag je eerst eens af wat je met je huidige relatie en partner wilt.
Je wilt je partner niet kwijt zeg je. Maar is dat wel echt zo? Want het is niet raar om gevoelens te krijgen voor iemand anders. Maar als je je partner echt niet kwijt wou dan zou je niet met een ander zoenen als je weet dat het einde relatie is als hij er achter komt.
Uit eigen ervaring; een keer zoenen hoeft niet einde relatie te betekenen. Contact onderhouden met een ander en in hem dingen zien die beter en leuker zijn dan je partner betekent meestal het begin van het einde van de relatie. En vaak ook van die andere.
Doe de juiste volgorde en vraag je eerst eens af wat je met je huidige relatie en partner wilt.
I wanna live my life with the volume full!
vrijdag 2 september 2022 om 18:27
Je klinkt best egocentrisch. Je zegt dat je hem niet kwijt wilt, maar niet dat je hem enorm gaat kwetsen. Of nou ja, daar ben je al mee bezig. Hij weet het alleen nog niet.
Je weet kennelijk dat hij dit niet gaat accepteren en toch doe je het bewust. Zoals je er ook bewust voor kiest om het niet te vertellen.
Verder klinken je opmerkingen als " niet meer dan dat" en "andere dingen gaan ook beter" alsof je het een beetje wilt goedpraten.
Je weet kennelijk dat hij dit niet gaat accepteren en toch doe je het bewust. Zoals je er ook bewust voor kiest om het niet te vertellen.
Verder klinken je opmerkingen als " niet meer dan dat" en "andere dingen gaan ook beter" alsof je het een beetje wilt goedpraten.
vrijdag 2 september 2022 om 18:30
Ik ben ook niet per se een voorstander van gehak op vreemdgangers en moralistisch gedoe, maar in dit topic is het wat TS daarover zegt wat iets in mij triggert. Het ogenschijnlijke bagatelliseren en niet echt stil lijken te staan bij de gevoelens van partner maar vooral voor de eventuele gevolgen voor haarzelf.Eidde schreef: ↑02-09-2022 18:26Vreemdgangers kunnen op weinig sympathie rekenen hier.
vrijdag 2 september 2022 om 18:33
Ja, natuurlijk krijgen vreemdgangers geen sympathie.
Wees gewoon eerlijk naar je partner toe of neem een open relatie ( mer iemand die dat ook echt zelf wil) als je wil rondhoppen, zeker als je zo hangt aan spanning mbt relaties/seks.
Daar is helemaal niets mis mee. En respectvoller naar die ander toe.
Dit voeden zoals TO en dingen roepen als alle dingen gaan nu beter want spanning en mijn ego word opgepoetst, dan ben je gewoon een kwal en/of emotioneel onderontwikkeld.
Wees gewoon eerlijk naar je partner toe of neem een open relatie ( mer iemand die dat ook echt zelf wil) als je wil rondhoppen, zeker als je zo hangt aan spanning mbt relaties/seks.
Daar is helemaal niets mis mee. En respectvoller naar die ander toe.
Dit voeden zoals TO en dingen roepen als alle dingen gaan nu beter want spanning en mijn ego word opgepoetst, dan ben je gewoon een kwal en/of emotioneel onderontwikkeld.
anoniem_63a4aa770857d wijzigde dit bericht op 02-09-2022 18:34
10.11% gewijzigd
vrijdag 2 september 2022 om 18:34
Hoezo moralistisch als ik bewust je partner voorliegen niet ok vindt? Dan heb ik het dus niet over een keertje dronken zoenen, maar over wat TO doet. Da's gewoon bewust en bij volle verstand.andnowwedance schreef: ↑02-09-2022 18:30Ik ben ook niet per se een voorstander van gehak op vreemdgangers en moralistisch gedoe, maar in dit topic is het wat TS daarover zegt wat iets in mij triggert. Het ogenschijnlijke bagatelliseren en niet echt stil lijken te staan bij de gevoelens van partner maar vooral voor de eventuele gevolgen voor haarzelf.
vrijdag 2 september 2022 om 18:35
vrijdag 2 september 2022 om 18:46
Torn between two lovers
Feeling like a fool
Loving both of you
Is breaking all the rules
In het Nederlands was ook zo'n soort liedje:
Wat heb ik nou aan algebra
Nu ik voor de keuze sta
Jij vraagt van wie ik nou
Het meeste hou
Ik hou van jou maar ook van hem
Ik hou van kaas maar ook van jam
Zijn ogen zijn net zo blauw
Als die van jou
En Annie M.G. Schmidt had ook iets dergelijks:
Hoe gaan die dingen
Je hebt een vrouw
Dat is heel simpel
Je bent haar trouw
Maar op een ochtend
Dan denk je hé
Mijn god nog toe
Het zijn er twee
Dan zeg je wacht eens
Dit wordt te mal
Ik ben benieuwd of mijn geweten spreken zal
Je luistert goed en dat is dan zo raar
Je stem daar binnen heeft geen bezwaar
Je hebt geen schuldgevoel geen spijt en geen berouw
Dat is zo wonderlijk je voelt je niet ontrouw
Alleen maar fijn en opgewekt
Tot op die dag dat 't wordt ontdekt
Pas op dat ene vervloekt ogenblik
Ben je een schurk, een ploert, een schoft, een viezerik
Maar ik weet niet echt een oplossing. Het laatste: je moet kiezen, je moet kiezen, je moet kiezen.
Ik wil dus zeggen dat je niet de enige bent met het probleem. Ik zou vanaf nu zo integer mogelijk proberen te handelen, dan houd je daar betere herinneringen aan over. Want dit gaat allemaal voorbij.
Feeling like a fool
Loving both of you
Is breaking all the rules
In het Nederlands was ook zo'n soort liedje:
Wat heb ik nou aan algebra
Nu ik voor de keuze sta
Jij vraagt van wie ik nou
Het meeste hou
Ik hou van jou maar ook van hem
Ik hou van kaas maar ook van jam
Zijn ogen zijn net zo blauw
Als die van jou
En Annie M.G. Schmidt had ook iets dergelijks:
Hoe gaan die dingen
Je hebt een vrouw
Dat is heel simpel
Je bent haar trouw
Maar op een ochtend
Dan denk je hé
Mijn god nog toe
Het zijn er twee
Dan zeg je wacht eens
Dit wordt te mal
Ik ben benieuwd of mijn geweten spreken zal
Je luistert goed en dat is dan zo raar
Je stem daar binnen heeft geen bezwaar
Je hebt geen schuldgevoel geen spijt en geen berouw
Dat is zo wonderlijk je voelt je niet ontrouw
Alleen maar fijn en opgewekt
Tot op die dag dat 't wordt ontdekt
Pas op dat ene vervloekt ogenblik
Ben je een schurk, een ploert, een schoft, een viezerik
Maar ik weet niet echt een oplossing. Het laatste: je moet kiezen, je moet kiezen, je moet kiezen.
Ik wil dus zeggen dat je niet de enige bent met het probleem. Ik zou vanaf nu zo integer mogelijk proberen te handelen, dan houd je daar betere herinneringen aan over. Want dit gaat allemaal voorbij.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
vrijdag 2 september 2022 om 18:56
Heh? Ik heb het helemaal niet over jou of over überhaupt de reacties in dit topic. Ik heb het in het algemeen over sommige reacties op het forum in dergelijke topics en volgens mij bedoelde Eidde dit ook.
Ik zeg notabene in mijn eigen reactie hetzelfde als jij; dat ze zit bewust doet en bewust achterhoudt.
vrijdag 2 september 2022 om 18:59
Was ook algemene vraag hoorandnowwedance schreef: ↑02-09-2022 18:56Heh? Ik heb het helemaal niet over jou of over überhaupt de reacties in dit topic. Ik heb het in het algemeen over sommige reacties op het forum in dergelijke topics en volgens mij bedoelde Eidde dit ook.
Ik zeg notabene in mijn eigen reactie hetzelfde als jij; dat ze zit bewust doet en bewust achterhoudt.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in