Ben ik gek op 2 mannen tegelijk?
vrijdag 2 september 2022 om 17:51
Ik heb al een tijd een relatie. We wonen samen. Ik ben heel gelukkig met mijn partner, maar na zo veel jaar mis ik soms wat spanning. Toen wij de laatste keer verhuizen kwam ik in onze nieuwe woonplaats iemand tegen waar het goed mee klikte. Een totaal andere persoon dan mijn vriend, maar toen ik hem zag dacht ik meteen "ojee".
Hij heeft alles wat mijn partner niet heeft. Dat zijn niet veel dingen maar wel een paar waar ik veel waarde aan hecht. Er is in het verleden ooit iets gebeurd, waar mijn partner vanaf weet. Wat hij niet weet is dat we nog steeds af en toe contact hebben. Heel soms zoenen we maar nooit meer dan dat.
Ik vind het ontzettend lastig want ik ben gek op mijn huidige partner en ik wil hem niet kwijt. Ik raak hem wel kwijt als hij hier achter zal komen. Tegelijk heb ik ook gevoelens voor deze andere persoon, misschien meer lichamelijk, maar toch. Mijn ego wordt enorm gestreeld waardoor ik me beter voel door het contact wat ik met hem heb. Daardoor gaan de andere dingen in het leven ook beter.
Herkent iemand dit? Ik ben op zoek naar mensen met dezelfde ervaringen en hoe zij hiermee om zijn gegaan.
Hij heeft alles wat mijn partner niet heeft. Dat zijn niet veel dingen maar wel een paar waar ik veel waarde aan hecht. Er is in het verleden ooit iets gebeurd, waar mijn partner vanaf weet. Wat hij niet weet is dat we nog steeds af en toe contact hebben. Heel soms zoenen we maar nooit meer dan dat.
Ik vind het ontzettend lastig want ik ben gek op mijn huidige partner en ik wil hem niet kwijt. Ik raak hem wel kwijt als hij hier achter zal komen. Tegelijk heb ik ook gevoelens voor deze andere persoon, misschien meer lichamelijk, maar toch. Mijn ego wordt enorm gestreeld waardoor ik me beter voel door het contact wat ik met hem heb. Daardoor gaan de andere dingen in het leven ook beter.
Herkent iemand dit? Ik ben op zoek naar mensen met dezelfde ervaringen en hoe zij hiermee om zijn gegaan.
vrijdag 2 september 2022 om 19:08
Was ook een algemeen antwoord, leek mij.andnowwedance schreef: ↑02-09-2022 18:56Heh? Ik heb het helemaal niet over jou of over überhaupt de reacties in dit topic. Ik heb het in het algemeen over sommige reacties op het forum in dergelijke topics en volgens mij bedoelde Eidde dit ook.
Ik zeg notabene in mijn eigen reactie hetzelfde als jij; dat ze zit bewust doet en bewust achterhoudt.
Het blijft gewoon hele rare uitspraak.
vrijdag 2 september 2022 om 19:13
Zo komt het inderdaad over. De huidige partner is er voor de zekerheid, het neukertje voor de spanning en het plezier.Lady*Voldemort schreef: ↑02-09-2022 18:45Je bent helemaal niet gek op je partner, je wilt alleen de veiligheid niet kwijt. En daarom besodemieter je hem dus maar, want stel je voor dat je het alleen moest rooien. Getverdegetver zeg.
vrijdag 2 september 2022 om 19:24
Zoooo 1950.LuciFee2022 schreef: ↑02-09-2022 18:35Ja, foei. Je zal eens een beetje proberen deugen als mens. Zo debiel.![]()
Vandaag de dag gaat het om persoonlijke vrijheid, niet om rekening houden met een ander als dat je niet uitkomt. Je leven en je relatie zou maar eens niet "spannend" zijn. De horror.
vrijdag 2 september 2022 om 19:40
.sprankelend schreef: ↑02-09-2022 18:13Bij dit soort ethische vraagstukken vraag ik mezelf altijd af watvoor mens ik graag wil zijn. In dit specifieke geval is de vraag dus "wil ik het soort mens zijn dat haar liefdespartner, die alle reden heeft voor blind vertrouwen, belazert en daarmee beschadigt". Die aanpak kan ik je van harte aanbevelen, heel verhelderend.
Dit werkt voor mij ook heel goed. Toevoeging: daarbij betekent het niet dat je gevoel verkeerd is, dit gaat over je handelen. Je kan best superverliefd zijn, maar omdat je eerlijk wil zijn naar je vriend, er niets mee doen. Als je die verliefdheid niet veroordeelt is het meestal makkelijker om goed te handelen dan wanneer je in één beweging én het handelen én je gevoel afkeurt.
Verder vraag je of dit herkenbaar is voor anderen. Ik denk dat dit voor heel veel mensen herkenbaar is gedurende hun leven of een langdurige relatie. Het is namelijk heel normaal om je soms tot een ander aangetrokken te voelen of verliefd te worden. Alle emotionele en relationele betekenissen die wij daaraan hebben gegeven zijn uit onze cultuur voortgekomen. Als dit niet zo was zouden niet zo veel mensen het meemaken (denk aan hoe veel er wordt vreemdgegaan, omdat we het handelen naar die aantrekking terwijl je in een relatie zit veroordelen). Een aantrekking voelt heel erg spannend. En bij een verliefdheid komt ook nog eens een gevoel dat het heel erg bijzonder is kijken. Dat hoort er allemaal bij en is heerlijk, spannend, opwindend, intens....en het gaat over, na 1-2 jaar. In die tijd wordt het meestal intenser wanneer je het voedt en dooft het uit wanneer je het (helemaal) niet voedt.
Een relatie is dan weer wat anders. Daar gaat regelmatig een aantrekking of verliefdheid aan vooraf, maar dat hoeft niet. Het omvat ook veel meer dan een aantrekking of verliefdheid.
Nu heb jij dus een relatie en een aantrekking/verliefdheid. Dat kan best met elkaar botsen. Om te bepalen wat je ermee gaat doen kom je denk ik terug op de vraag hierboven: wat voor mens wil je graag zijn?
Ik herken het in ieder geval wel. Ik ben getrouwd en heb sinds een paar jaar een vriend erbij (met goedkeuring van mijn man). Die vriend erbij begon met een hevige aantrekking en verliefdheid (zo ook de relatie met mijn man trouwens, veel langer geleden). Nu, een paar jaar later, is de verliefdheid op die vriend best wel over en blijft er liefde, warmte, en allerlei andere relatie-achtige dingen over. Het hele intense van een paar jaar terug is echt niet meer zoals toen, die enorme opwinding, het gevoel dat het zó bijzonder was tussen ons, de spanning om elkaar te zien. Het is nog steeds heerlijk en fijn, maar niet zo spannend en intens als toen. Wat ik wel ervaar met mijn vriend is dat als we elkaar een tijdje niet (kunnen) zien die spanning weer een beetje toeneemt. Als we dag in, dag uit samen zijn, is er minder spanning.
sailship wijzigde dit bericht op 02-09-2022 19:58
7.08% gewijzigd
vrijdag 2 september 2022 om 19:53
De ervaring die ik heb was niet zo positief. Mijn toenmalige partner vond het niet zo leuk (understatement) en heeft me met een tasje kleding op straat gezet. Uiteindelijk ben ik met de andere man getrouwd, maar dat was achteraf bezien ook geen verstandige zet. Het is dus wel leuk en spannend als het allemaal net begint en ik dacht destijds ook echt dat ik gewoon van twee mannen hield. Waarschijnlijk zat de liefde voor beide niet zo diep, maar ik moest nog flink wat jaren ouder worden om te ervaren hoe het is als je wel echt van iemand houdt.
vrijdag 2 september 2022 om 20:22
Niet elke kriebel in je kruis is een teken van boven.
Iedereen komt wel eens iemand tegen waarbij je aantrekkingskracht voelt.
De meeste mensen komen er op een gegeven moment achter dat dat niet betekent dat 'die nieuwe' beter is dan de oude.
Hij is gewoon nieuw. En na 2 jaar ook niet spannend meer.
En het is prima als jij achter elke kriebel in je broek aan wilt gaan, maar het is niet prima om je vriend wijs te maken dat jullie in een monogame relatie zitten.
Hij wil misschien ook wel lekker rondtongen met spannende meiden, maar hij heeft teveel respect voor jouw gevoelens en jullie afspraak om exclusief voor elkaar te gaan.
Iedereen komt wel eens iemand tegen waarbij je aantrekkingskracht voelt.
De meeste mensen komen er op een gegeven moment achter dat dat niet betekent dat 'die nieuwe' beter is dan de oude.
Hij is gewoon nieuw. En na 2 jaar ook niet spannend meer.
En het is prima als jij achter elke kriebel in je broek aan wilt gaan, maar het is niet prima om je vriend wijs te maken dat jullie in een monogame relatie zitten.
Hij wil misschien ook wel lekker rondtongen met spannende meiden, maar hij heeft teveel respect voor jouw gevoelens en jullie afspraak om exclusief voor elkaar te gaan.
vrijdag 2 september 2022 om 21:47
Ik vind het eigenlijk wel triest dat je ego enorm wordt gestreeld en alles daarna beter gaat on je gewone leven.
Helaas herken ik het van mezelf van vroeger, maar inmiddels wijzer, denk ik, hoe kon het zijn dat ik het zo nodig had dat mijn ego werd gestreeld.
Mijn advies is: als je echt gek bent op je partner en hem niet kwijt wilt, loop dan voortaan met een grote boog om die ander heen.
Doe zelf iets waardoor je een egoboost krijgt: doe die studie die je al zo lang wilt doen, ga eindelijk in een band, loop een marathon, wat dan ook
Helaas herken ik het van mezelf van vroeger, maar inmiddels wijzer, denk ik, hoe kon het zijn dat ik het zo nodig had dat mijn ego werd gestreeld.
Mijn advies is: als je echt gek bent op je partner en hem niet kwijt wilt, loop dan voortaan met een grote boog om die ander heen.
Doe zelf iets waardoor je een egoboost krijgt: doe die studie die je al zo lang wilt doen, ga eindelijk in een band, loop een marathon, wat dan ook
vrijdag 2 september 2022 om 21:49
vrijdag 2 september 2022 om 22:41
Ik had dit ook ooit. Maar ik wilde mijn man niet bedriegen en vond dat ik eerlijk moest zijn.
Tot groot verdriet van mijn toenmalige man heb ik de relatie verbroken en verder gegaan met de man waar ik mee had gezoend en meer voor voelde.
Inmiddels al bijna 18 jaar samen met hem en vele jaren gelukkig getrouwd.
Mijn tip is dus ook: wees eerlijk naar je partner en maak een keuze. Dat gaat echt verdriet doen, maar dat is beter dan gekwetst en bedrogen te worden.
Tot groot verdriet van mijn toenmalige man heb ik de relatie verbroken en verder gegaan met de man waar ik mee had gezoend en meer voor voelde.
Inmiddels al bijna 18 jaar samen met hem en vele jaren gelukkig getrouwd.
Mijn tip is dus ook: wees eerlijk naar je partner en maak een keuze. Dat gaat echt verdriet doen, maar dat is beter dan gekwetst en bedrogen te worden.
vrijdag 2 september 2022 om 22:52
Je bent niet écht gek op 2 mannen tegelijk. Als je écht gek zou zijn op je partner zou je hem niet zo besodemieteren en kwetsen! Dan had je meer respect voor iemand. Iemand waar je gek op bent wil je toch niet pijn doen en voor de gek houden?
Ik denk dat je vooral gek bent op jezelf. Als al jóúw behoeftes maar bevredigd worden is de rest niet belangrijk.
Ik denk dat je vooral gek bent op jezelf. Als al jóúw behoeftes maar bevredigd worden is de rest niet belangrijk.
vrijdag 2 september 2022 om 23:10
Dat betwijfel ik. En als ze echt zo van hem houdt, kan ze ook gewoon de conclusie trekken dat hij beter verdient dan dit.Viefje schreef: ↑02-09-2022 21:47Ik vind het eigenlijk wel triest dat je ego enorm wordt gestreeld en alles daarna beter gaat on je gewone leven.
vrijdag 2 september 2022 om 23:33
Als je bijval zoekt zou ik het vreemdgaan topic opzoeken.
Ik vond een keer een collega leuk, voelde wat kriebels. Ik vond het heel erg en heb het met mijn man besproken. En het is weer overgewaaid.
Want ja, dat was spanning en seks, en geen liefde. Ik zou daar nooit iemand mee kwetsen en er een goede relatie voor opgeven. Maar je moet het helemaal zelf weten als jij het wel de moeite waard vind om een hele berg ellende te veroorzaken omdat je lekker wilt seksen.
Ik vond een keer een collega leuk, voelde wat kriebels. Ik vond het heel erg en heb het met mijn man besproken. En het is weer overgewaaid.
Want ja, dat was spanning en seks, en geen liefde. Ik zou daar nooit iemand mee kwetsen en er een goede relatie voor opgeven. Maar je moet het helemaal zelf weten als jij het wel de moeite waard vind om een hele berg ellende te veroorzaken omdat je lekker wilt seksen.
zaterdag 3 september 2022 om 22:26
Ik krijg van dit bericht een beetje de kriebels…
Je hele bericht lijkt voornamelijk om jezelf te draaien, inplaats van de gevoelens van bijvoorbeeld je partner.
Je bent je partner nu gewoon zwaar aan het belazeren en dat weet je zelf ook dondersgoed. Als je spanning mist, moet je met hem daarover communiceren. Dan kan daar wellicht iets aangedaan worden, maar dit is absoluut niet de manier.
[
Je hele bericht lijkt voornamelijk om jezelf te draaien, inplaats van de gevoelens van bijvoorbeeld je partner.
Je bent je partner nu gewoon zwaar aan het belazeren en dat weet je zelf ook dondersgoed. Als je spanning mist, moet je met hem daarover communiceren. Dan kan daar wellicht iets aangedaan worden, maar dit is absoluut niet de manier.
[
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in