Ben ik nog verliefd?

20-05-2009 12:57 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal.. ik probeer erachter te komen wat ik moet doen..

Ik heb al 3 jaar een relatie maar de laatste half jaar ben ik minder gelukkig. Naast het feit dat hij in de afgelopen jaar 15 kilo is aangekomen en ik hem daardoor niet meer aantrekkelijk vind, weet ik ook niet meer of ik nog verliefd ben. Ik voel al een paar dagen helemaaal niks! Ik mis hem niet, ik fantaseer niet over hem.. Als hij belt heb ik geen zin om op te nemen.. Ik heb het vanochtend verteld aan de telefoon, hij komt vanavond naar me toe.. Ik heb altijd heel veel van hem gehouden, hij was de ware, dacht ik.. Ik weet dus niet wat ik moet doen en hoe ik erachter kan komen of ik nog bij hem wil zijn..

Iemand tips?
Belangrijkste tip:

praat met hem, ben jij in de tussentijd minder aantrekkelijk voor hem geworden? hebben jullie voldoende aandacht en liefde voor elkaar gehad de afgelopen tijd?
hij is nog wel even verliefd op mij.. Maar hij woont nu 2 uur van me vandaan dus we zien elkaar nu 1 of twee keer per week. Terwijl ik juist toe ben aan de volgende stap, gaan we een stapje terug in onze relatie.. hij zegt dat elkaar weinig zien beter is dan elkaar nooit zien...maar ik weet niet of ik het daar mee eens ben..
Eigenlijk eerlijk zijn.. maar niet teveel over zijn gewicht praten.. dat lijkt mij wel erg sneu. Ik zou voorstellen over tijdelijk elkaar even niet te zien.. dan kan je misschien beter achterkomen wat je voelt.. Aangegeven dat je tijd en ruimte wilt om uit te zoeken wat je voelt.
In je tweede post zie ik dat je vriend twee uur bij je vandaan is gaan wonen tijdens jullie relatie:

Hoelang is dat al zo? En is het in overleg gegaan?

Want je geeft aan hem niet te missen maar wel toe te zijn aan de volgende stap... een toekomst samen (neem ik aan).

Dat is tegenstrijdig. Zijn je gevoelens dat ook of ben je er eigenlijk klaar mee omdat het zo is?
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
quote:unky schreef op 20 mei 2009 @ 12:57:

hoi allemaal.. ik probeer erachter te komen wat ik moet doen..

Ik heb al 3 jaar een relatie maar de laatste half jaar ben ik minder gelukkig. Naast het feit dat hij in de afgelopen jaar 15 kilo is aangekomen en ik hem daardoor niet meer aantrekkelijk vind, weet ik ook niet meer of ik nog verliefd ben. Ik voel al een paar dagen helemaaal niks! Ik mis hem niet, ik fantaseer niet over hem.. Als hij belt heb ik geen zin om op te nemen.. Ik heb het vanochtend verteld aan de telefoon, hij komt vanavond naar me toe.. Ik heb altijd heel veel van hem gehouden, hij was de ware, dacht ik.. Ik weet dus niet wat ik moet doen en hoe ik erachter kan komen of ik nog bij hem wil zijn..

Iemand tips?Moet je niet gewoon ongesteld worden ofzo?
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
iris27: een ovationeel applaus
nou meestal gaat het zo, dat als ik hem een tijdje niet zie dat ik ook minder ga voelen. Ik heb hem nu 1,5 week niet gezien en dan mis ik hem heel erg en dan gaat t over in niet missen na een tijdje..want er is dan soort van niks om te missen. Ik ben het nu meer gewend om alleen te zijn, om 5 nachten per week alleen te slapen. Als we vaker bij elkaar zijn voel ik me wél goed en verliefd, maar als ik hem zo weinig zie, dan neem ik afstand..

Hij woont sinds september in breda, ik woon in leiden. ik ben 24.. Courage, je hebt gelijk..3 jaar gooi je niet weg door 3 stomme dagen.. Maar ik zie hem al die maanden zo weinig terwijl ik hem juist elke dag zou willen zien en het deed altijd zo veel pijn dat ik nu emotioneel afstand neem denk ik.. En dan ga ik nadenken over t feit dat we eigenlijk niks met elkaar gemeen hebben.. en dat hij heel erg is veranderd.. ik ben echt in de war..en nee ik moet niet ongesteld worden :s
quote:badmeester schreef op 20 mei 2009 @ 13:24:

iris27: een ovationeel applausDank u
quote:unky schreef op 20 mei 2009 @ 13:26:

nou meestal gaat het zo, dat als ik hem een tijdje niet zie dat ik ook minder ga voelen. Ik heb hem nu 1,5 week niet gezien en dan mis ik hem heel erg en dan gaat t over in niet missen na een tijdje..want er is dan soort van niks om te missen. Ik ben het nu meer gewend om alleen te zijn, om 5 nachten per week alleen te slapen. Als we vaker bij elkaar zijn voel ik me wél goed en verliefd, maar als ik hem zo weinig zie, dan neem ik afstand..

Hij woont sinds september in breda, ik woon in leiden. ik ben 24.. Courage, je hebt gelijk..3 jaar gooi je niet weg door 3 stomme dagen.. Maar ik zie hem al die maanden zo weinig terwijl ik hem juist elke dag zou willen zien en het deed altijd zo veel pijn dat ik nu emotioneel afstand neem denk ik.. En dan ga ik nadenken over t feit dat we eigenlijk niks met elkaar gemeen hebben.. en dat hij heel erg is veranderd.. ik ben echt in de war..en nee ik moet niet ongesteld worden :s

Oke serieuze reactie:

Is het niet een zelfbescherming? Dat je omdat je anticipeert op de pijn omdat je hem elke keer nadat je hem gezien hebt, weer moet missen. Dat je liever dat helemaal niet hebt, en dus nu - uit zelfbescherming - die afstand wil nemen?

Kan ook inderdaad zijn dat jullie gewoon ouder worden en jezelf een andere kant op ontwikkelen... Juist in die leeftijdsfase waarin jullie elkaar hebben leren kennen en nu zitten verander je als persoon veel hoor!

Ik zou er gewoon eens goed over praten. Gooi het als je van hem houdt, niet op zijn 15 kg die hij is aangekomen, want mij lijkt dat onnodig kwetsend en sowieso niet heel erg relevant voor jouw probleem.... Succes!
he is mijn bericht niet geplaatst?
quote:unky schreef op 20 mei 2009 @ 13:08:

hij is nog wel even verliefd op mij.. Maar hij woont nu 2 uur van me vandaan dus we zien elkaar nu 1 of twee keer per week. Terwijl ik juist toe ben aan de volgende stap, gaan we een stapje terug in onze relatie.. hij zegt dat elkaar weinig zien beter is dan elkaar nooit zien...maar ik weet niet of ik het daar mee eens ben..Dan ben je vermoedelijk nog wel verliefd of houd je van hem, want anders was je niet aan een volgende stap toe, toch?
Wat is er aan hem veranderd? Alleen zn uiterlijk of ook zn innerlijk? En heb je ineens niets meer met elkaar gemeen, of was dat altijd al zo? Kun jij niet naar hem verhuizen? En wat wil hij in jullie relatie en met jullie toekomst?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven