Ben ik zo onzeker???

26-01-2010 20:13 366 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen,

Ik heb even een vraagje,

Ik heb een hele leuke vriend,echt mijn ware en ik ook voor hem. Het klikt ontzettend goed. Hij is superlief...

Nu heb ik een vraagje: zijn buurvrouw is zijn ex en dat vind ik niet zo leuk, en nu willen we voordat we samen iets moois gaan opbouwen, heel veel sparen. Nu is er maar 1 mogelijkheid, ik zal dan bij hem moeten intrekken. Maar ik weet niet wat ik moet doen.

Er is overigens geen contact meer tussen hem en zijn buurvrouw.

Kunnen jullie mijn adviseren???
Ow meisje 22 nu gaat het 3 pagina's lang over zuigen...
...
Tweety: Zuigen= opnaaien
quote:evalientje2 schreef op 26 januari 2010 @ 22:49:

[...]

Volgens mij wel. Er zijn namelijk mannen die hier misbruik van maken. Beetje naief onhandig meisje dat gezellig wil samenwonen zonder de dingen juridisch dicht te timmeren zodat hij geen risico loopt als het misgaat.

Die zijn er inderdaad, maar wie zegt dat vriend van TO zo is? Niemand en dat blijkt ook nergens uit.

Nogmaals jut de boel niet zo op vanuit sensatiezucht. Dit topic is inmiddels al 23 pagina's lang, dus je kan nu wel inschatten hoe TO reageert op zogenaamde zijpaden als dit soort opmerkingen.

Nergens voor nodig.
Tweety is je vriend lief?

Hoe lang hebben jullie verkering?
quote:TheQ schreef op 26 januari 2010 @ 22:51:

@everose. Dit schiet mij even in het verkeerde keelgat. Waarom is mijn (in mijn ogen gedegen) kennis op basis van ervaring iets wat tweety moet negeren?

Is niet zo bedoeld. Maar als tweety hier op ingaat is ze nog verder van huis. Ze is al onzeker en hapt op alles wat hier gezegd wordt. En we waren al een beetje aan het eind, kom je daarmee.

Ik zeg niet dat ik het niet met je eens ben hoor.
Tweety, waarom vind je het een goed idee om samen te gaan wonen, de buurvrouw even buiten beschouwing gelaten?

Zou je niet vooral aan zelfstandigheid moeten werken, denk je?
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
quote:everose schreef op 26 januari 2010 @ 22:53:

[...]

Is niet zo bedoeld. Maar als tweety hier op ingaat is ze nog verder van huis. Ze is al onzeker en hapt op alles wat hier gezegd wordt. En we waren al een beetje aan het eind, kom je daarmee.

Ik zeg niet dat ik het niet met je eens ben hoor.

Precies!!! Dat wilde ik ook zeggen.

Tweety, veel sterkte. Zoek hulp en praat over je problemen. Zorg goed voor jezelf!
...
Ik laat dat aan de therapie van Tweety over, ik heb daar niet voor gestudeerd. En vind een forum nou niet de plek om dat soort problemen op te gaan lossen.

Ik ga slapen.

@Tweety, heel veel succes met je therapie en het maken van je keuze.
Ja en daarmee herkauw je, desondanks in andere woorden wat wij (inmiddels al) 25 pagina's naar TO benadrukken. Zorg voor jezelf, zoek hulp, word financieel onafhankelijk.

Maar jij roept meteen 'misbruik'. Inmiddels heb je ook kunnen lezen hoe TO op alles hapt enzovoort, enzovoort.

Wat Everose dus ook al zei.

En nu ga ik even lekker in de stand by modus *gaapt*.
Tweety, volgens mij heb jij een baan toch? geen idee hoeveel uur jij kunt / mag werken?

Heb je wel eens gekeken naar de mogelijkheid van een wajong uitkering?

Jij zegt dat je geen geld hebt om op jezelf te wonen. Misschien heb je zo een mogelijkheid om op jezelf te gaan wonen zodat je financieel afhankelijk word en misschien ook wat minder onzeker doordat je op jezelf leert vertrouwen
quote:meisje22 schreef op 26 januari 2010 @ 22:35:

Ja zeg, waar is iedereen nu opeens? Ik kan dit niet alleen hoor!

Ja sorry, mijn internet vloog er ineens uit....

Ga nu eerst even 5 pagina;s bijlezen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Nou dat viel mee

Maar mijn advies.....niet gaan samenwonen want ik denk oprecht dat TO veel te onzeker is, zich in allemaal bochten gaat wringen op vriend tevreden te houden, zichzelf volledig voorbij streeft in het hebben van een leuke relatie en de buurvrouw in haar hoofd veel groter gaat maken dan dat ze daadwerkelijk is.

Lieve TO, kweek eerst wat zelfvertrouwen, wat geloof in jezelf en ga DAN samenwonen

Dat maakt je een leuker mens voor jezelf maar ook voor je lief...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hoi Tweetie. Ben je er nog? Ik heb eindelijk het topic weer gevonden. Ik las dat je vond dat ik wel een beetje gelijk had met mijn vorige stukje.

Goed dat je nu rustig nadenkt over het samenwonen. Iedereen zegt dat je je niet druk moet maken over die ex, ik hoop dat je inmiddels inziet dat zij geen probleem is.

Je schrijft dat er maar 1 mogelijkheid is om samen een toekomst op te bouwen, dat je bij hem intrekt en samen heel veel gaat sparen. Daar maak ik me wel een beetje zorgen over. Voor het wonen kan ik zo 3 andere mogelijkheden bedenken: je kan ook een kamer huren, met een vriendin ergens gaan wonen of nog een tijdje langer thuis wonen. Over het sparen: misschien wil je zelf wel helemaal niet sparen, maar wil je een mooie auto wil kopen of naar een mooi land op vakantie.

Ik maak me zorgen omdat dit klinkt alsof je zelf nog niet zo lang hebt nagedacht over wat jij nu wilt. Daar kan je best spijt van krijgen. Als je zeker weet dat met je vriend wil gaan samenwonen nu in zijn huis en veel wil sparen is wat je wil dan moet je het gaan doen. Als je dat niet zeker weet zou ik het echt nog niet doen. Want terug naar je ouders is geen goede oplossing schrijf je, dus als je het ineens toch niet leuk vind dan heb je een groot probleem.
Ben toch wel benieuwd of je al weet wat je gaat doen?
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven