Bericht van onbekende vrouw
donderdag 13 februari 2020 om 09:04
Hoi allemaal,
Ik ben ziek thuis en uit verveling keek ik weer eens op Facebook. Zag dat ik een berichtverzoek had van 2 weken geleden van een onbekende vrouw. Zij beweert 'iets' met mijn vriend te hebben. Ben zo in de war nu. Weet niet wat ik moet doen, of en hoe ik moet reageren? Hoe komt zij aan mijn naam? Ben te ziek om goed helder te denken, gaat van alles door me heen nu. Heb niets gemerkt aan mijn vriend. Hij is op dit moment voor zijn werk niet thuis (???) en komt morgenavond weer thuis. Wil niet overhaast reageren naar mijn vriend. Zal ik reageren op haar bericht?
Bedankt alvast voor jullie advies ⚘
Ik ben ziek thuis en uit verveling keek ik weer eens op Facebook. Zag dat ik een berichtverzoek had van 2 weken geleden van een onbekende vrouw. Zij beweert 'iets' met mijn vriend te hebben. Ben zo in de war nu. Weet niet wat ik moet doen, of en hoe ik moet reageren? Hoe komt zij aan mijn naam? Ben te ziek om goed helder te denken, gaat van alles door me heen nu. Heb niets gemerkt aan mijn vriend. Hij is op dit moment voor zijn werk niet thuis (???) en komt morgenavond weer thuis. Wil niet overhaast reageren naar mijn vriend. Zal ik reageren op haar bericht?
Bedankt alvast voor jullie advies ⚘

zaterdag 15 februari 2020 om 14:39
Ik vind het een raar verhaal en je kan er weinig mee. Als ze een verhouding hadden, en ze wilde stoken lijkt het mij logisch dat ze wel degelijk screenshots zou sturen. En onder haar eigen naam zou mailen.Rhoslynne schreef: ↑15-02-2020 14:29Heb nogal wat moeten doorlezen, wat een ontwikkelingen! Eerst nogal wat kinderachtig gespeculeer, wat me bijna deed besluiten het topic verder maar te laten voor wat het is (geworden). Maar vind dat toch niet zo eerlijk t.o.v. degenen die wel serieus reageren.
We hebben gepraat, ook met de oud klasgenoot die op de foto staat. Mijn vriend had haar gemaild met de vraag of wij haar samen konden bellen en dat vond ze goed. Ze verzekerde mij geen verhouding te hebben met mijn vriend en die mailtjes niet gestuurd te hebben. Ik geloof haar. Die foto zou op internet hebben gestaan dus iedereen kan daarmee aan de haal. Het is wel een erg raar verhaal en ik vind het een eng idee dat er iemand is die zoiets flikt (en dan met name die sneer naar mij dat ik geen echte vrouw zou zijn).
Heb verder geen reaktie meer via dat fake account van Facebook. We kunnen ons niet voorstellen wie ons zo haat om dit te doen.
Als het een ander is, wat ook best zou kunnen is het wel heel erg raar. Maar het zou kunnen natuurlijk.
zaterdag 15 februari 2020 om 14:43
Mooi! Vooral goed dat je dit mét je partner oplost!Rhoslynne schreef: ↑15-02-2020 14:29Heb nogal wat moeten doorlezen, wat een ontwikkelingen! Eerst nogal wat kinderachtig gespeculeer, wat me bijna deed besluiten het topic verder maar te laten voor wat het is (geworden). Maar vind dat toch niet zo eerlijk t.o.v. degenen die wel serieus reageren.
We hebben gepraat, ook met de oud klasgenoot die op de foto staat. Mijn vriend had haar gemaild met de vraag of wij haar samen konden bellen en dat vond ze goed. Ze verzekerde mij geen verhouding te hebben met mijn vriend en die mailtjes niet gestuurd te hebben. Ik geloof haar. Die foto zou op internet hebben gestaan dus iedereen kan daarmee aan de haal. Het is wel een erg raar verhaal en ik vind het een eng idee dat er iemand is die zoiets flikt (en dan met name die sneer naar mij dat ik geen echte vrouw zou zijn).
Heb verder geen reaktie meer via dat fake account van Facebook. We kunnen ons niet voorstellen wie ons zo haat om dit te doen.
jouw leven is een keuze
zaterdag 15 februari 2020 om 14:53
Fijn dat helder is dat je vriend en deze vrouw hier niets mee te maken hebben.Rhoslynne schreef: ↑15-02-2020 14:29Heb nogal wat moeten doorlezen, wat een ontwikkelingen! Eerst nogal wat kinderachtig gespeculeer, wat me bijna deed besluiten het topic verder maar te laten voor wat het is (geworden). Maar vind dat toch niet zo eerlijk t.o.v. degenen die wel serieus reageren.
Je zult er waarschijnlijk nooit achter komen wie jullie dit geflikt heeft.
En de opmerking “echte vrouw”, die moet je maar snel vergeten want dat slaat nergens op.

zaterdag 15 februari 2020 om 14:57
Je vriend heeft het fantastisch opgelost. Blij dat alles is opgehelderd. Fake account blokkeren en klaar ermee.Rhoslynne schreef: ↑15-02-2020 14:29Heb nogal wat moeten doorlezen, wat een ontwikkelingen! Eerst nogal wat kinderachtig gespeculeer, wat me bijna deed besluiten het topic verder maar te laten voor wat het is (geworden). Maar vind dat toch niet zo eerlijk t.o.v. degenen die wel serieus reageren.

zaterdag 15 februari 2020 om 15:05
Hoeft niet per se in je nabije omgeving te zijn. Misschien een labiele ex-klasgenoot die altijd al jaloers is geweest op die vriend en hem tijdens die reünie sociaal zag doen met de vrouwtjes en dacht ik krijg jou nog wel

zaterdag 15 februari 2020 om 15:10
Die foto van die reünie staat gewoon online toch? Dus het moet iemand zijn die weet dat TO de vriendin van haar vriend is. Een paar honderd man?viva-amber schreef: ↑15-02-2020 15:07Het moet wel iemand zijn die alle partijen kent. Volgens mij is die lijst niet lang.
zaterdag 15 februari 2020 om 15:13
zaterdag 15 februari 2020 om 15:20
We moeten verder speuren!
havermout1 lijkt mij een goede speurneus.

Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?

zaterdag 15 februari 2020 om 15:22
Oh dat heb ik ook wel eens hoor, dat er dan een twat shot per ongeluk naar een collega gaat wiens vrouw ik weer gerust moet stellen. Geeft soms een hoop gedoe.

zaterdag 15 februari 2020 om 15:22
havermout1 schreef: ↑15-02-2020 15:19Ik heb een donkerbruin vermoeden dat ze koude voeten kreeg en daarom heeft besloten alles te ontkennen, en vriend allang blij.
Ik geloof geen barst van dat verhaal.

zaterdag 15 februari 2020 om 15:32
Ik geloof hen niet zomaar. Jullie waren niet bij dat gesprek. Ik heb dat natuurlijk een beetje beknopt verteld allemaal, maar klonk gewoon oprecht. Zij was natuurlijk ook nogal verontwaardigd dat die foto van hen gebruikt is voor deze 'grap'.
Bovendien (en ik hoop niet dat dit verkeerd klinkt), zag ik op de foto al dat zij zijn type niet is. Je kan aan haar gezicht zien dat ze de nodige kilo's teveel heeft, wel een mooi gezicht hoor. Maar mijn vriend houdt niet van dik, zelfs niet van mollig.
Bovendien (en ik hoop niet dat dit verkeerd klinkt), zag ik op de foto al dat zij zijn type niet is. Je kan aan haar gezicht zien dat ze de nodige kilo's teveel heeft, wel een mooi gezicht hoor. Maar mijn vriend houdt niet van dik, zelfs niet van mollig.
zaterdag 15 februari 2020 om 15:32
Rhoslynne schreef: ↑15-02-2020 14:29Het is wel een erg raar verhaal en ik vind het een eng idee dat er iemand is die zoiets flikt (en dan met name die sneer naar mij dat ik geen echte vrouw zou zijn).
Allereerst; wat ontzettend fijn dat jouw partner het samen met jou zo goed heeft opgepakt. En wat sneu ook voor jouw partner en voor de dame in kwestie.
En ja, het is heel naar als iemand je zoiets anoniem flikt. Dat is het gedrag van een stalker.
Ik vermoed dat het iemand is geweest die bij jouw man en die dame op school zat, en die één van hen wilde kwetsen. Misschien wel om iets wat jaren geleden op die school is gebeurd.
Ik snap heel goed dat je die sneer heel persoonlijk hebt opgevat. Maar het kan net zo goed zijn dat de stalker niets van jouw verleden weet en het gewoon als algemene kutopmerking plaatste.
Mijn advies zou zijn om nog wel even wat screenshots te maken en die in een apart mapje op jullie PC op te slaan. Vermoedelijk druipt de stalker wel af nu het geen effect heeft gehad. Maar mocht deze zich toch weer melden, dan is het raadzaam om naar de politie te stappen, en dan kan dit in het dossier.
En verder zou ik toch proberen om het te laten rusten.

zaterdag 15 februari 2020 om 15:38
Oh God berg je maar....

zaterdag 15 februari 2020 om 15:39
Dit denk ik ook, dit zijn pesters die niet zijn doorgeëvolueerdNummer*Zoveel schreef: ↑15-02-2020 15:32Ik vermoed dat het iemand is geweest die bij jouw man en die dame op school zat, en die één van hen wilde kwetsen. Misschien wel om iets wat jaren geleden op die school is gebeurd.
zaterdag 15 februari 2020 om 15:41
Happy witch-hunt!!!havermout1 schreef: ↑15-02-2020 15:19Ik heb een donkerbruin vermoeden dat ze koude voeten kreeg en daarom heeft besloten alles te ontkennen, en vriend allang blij.
Ik geloof geen barst van dat verhaal.