Bericht van onbekende vrouw

13-02-2020 09:04 1112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben ziek thuis en uit verveling keek ik weer eens op Facebook. Zag dat ik een berichtverzoek had van 2 weken geleden van een onbekende vrouw. Zij beweert 'iets' met mijn vriend te hebben. Ben zo in de war nu. Weet niet wat ik moet doen, of en hoe ik moet reageren? Hoe komt zij aan mijn naam? Ben te ziek om goed helder te denken, gaat van alles door me heen nu. Heb niets gemerkt aan mijn vriend. Hij is op dit moment voor zijn werk niet thuis (???) en komt morgenavond weer thuis. Wil niet overhaast reageren naar mijn vriend. Zal ik reageren op haar bericht?

Bedankt alvast voor jullie advies ⚘
Ik heb dit 10 jaar geleden precies hetzelfde meegemaakt. Ik geloofde haar niet en mijn vriend vertelde mij dat ze loog en niet wist wie het was. Ik bleef zeggen dat ze op moest rotten en ik haar leugens niet geloofde. Totdat zij een geluidsopname stuurde van een telefoongesprek waarin hij zei dat hij zoveel van haar hield.
Dat deed dus heel veel pijn en ik voelde mij ontzettend dom en naïef. Over het algemeen word je niet zomaar benaderd door iemand die wil stoken. ik zou zeker aan haar vragen wie ze is en welke bewijzen ze heeft.
Morgenavond is hij thuis?
Zij zegt dat hij op het punt staat jou te verlaten?
Stuur haar een bericht en nodig haar uit voor morgenavond. Als zij hem zo goed kent en verder wil met hem dan zitten jullie morgen met zijn 3en bij elkaar. Dan heb je direct duidelijkheid.
Helaas zit je in een echt waardeloze situatie. Een onbekende maait zo al het vertrouwen in een relatie weg. Helaas is het niet te verwachten dat een onbekende jou zomaar zo n bericht stuurt. Daar zit echt iets achter. In de meest onschuldige situatie is zij smoorverliefd op hem en is ze aan het stoken.
Jouw vriend zal opheldering moeten geven.
Ga niet te overhaast aan het werk, ziek eerst uit.
Veel sterkte!
als ik die loep zo even bekijk en er vanuit ga dat TO nog steeds me dezelfde vriend is, dan denk ik dat die onbekende vrouw een deksel van een beerput gaat trekken. Die beerput is de vriend in dit geval
Wel vreemd dat zij je anoniem benadert. Waarom zou dat zijn? Of het is een stoker, of ze wil geen problemen met je vriend (hij zal tegen jou zeggen dat zij een gekkie is en haar een uitbrander geven, als hij echt wat met haar heeft maar niet voor haar bij jou wegwil), of je kent haar persoonlijk, maar als het waar is en hij inderdaad met haar verder zou gaan,kom je alsnog wel achter haar identiteit, dus laat haar dan nu maar de ballen hebben om zichzelf aan jou te openbaren, met bewijs. Wat een rotsituatie.

Hem zou ik pas confronteren als je meer weet van haar en als je hem ziet, niet aan de telefoon. Zodat je zijn reactie kunt zien.
Doreia* schreef:
13-02-2020 11:17
Maar je gaat er wel je partner mee aan een kruisverhoor onderwerpen. Dus heeft troela haar zin. Terwijl je haar niet eens serieus wil nemen, laat je haar wel tussen jou en je partner in komen te staan. Dat vind ik bijzonder. Ik zou dus eerst haar willen checken. Mijn partner ken ik al.
Kruisverhoor?

Nee hoor ik laat lachend het berichtje zien, en vraag wat we eten vanavond. Reactie komt vanzelf wel....
jouw leven is een keuze
Luci_Morgenster schreef:
13-02-2020 11:07
Echt East, je blijft maar rare dingen invullen voor anderen. Jij gaat vooral zelf erg uit van het meteen geloven van die dame trouwens, heel vreend.

Dit.

Irritante manier ook van topic overnemen.
Someonenew schreef:
13-02-2020 11:18
Ja klopt, en waarom zou hij dat niet weer doen? Toen kwam hij er ook niet eerlijk voor uit, niet naar zijn ex maar ook niet naar TO ze heeft het van anderen gehoord want daar wilde hij niet over praten (anders zou het een bom onder de relatie leggen).

Maar nu eerst bewijs zien hé ;) Als dat er is..
Gezien de loep zou ik nu toch ook wel geneigd zijn eerst 's contact op te nemen met die vrouw. Het zou nog weleens waar kunnen zijn wat zij zegt.
2east schreef:
13-02-2020 11:22
Nee hoor ik laat lachend het berichtje zien, en vraag wat we eten vanavond. Reactie komt vanzelf wel....

Maar het gaat hier niet om jou hé.
Ik zit er nog eens over na te denken en ik geloof dat ik het volgende zou doen, bij nader inzien. Een berichtje sturen dat ze mij en mijn vriend zo goed kent en dat ik graag strijd met open vizier, dus dat ze van harte welkom is om kennis te maken.
Omdat ik er niet van hou om contact te hebben met iemand die ik niet ken.
2east schreef:
Kruisverhoor?

Tuurlijk. Tot het je daadwerkelijk overkomt.
ninanoname schreef:
13-02-2020 11:24
Ik zit er nog eens over na te denken en ik geloof dat ik het volgende zou doen, bij nader inzien. Een berichtje sturen dat ze mij en mijn vriend zo goed kent en dat ik graag strijd met open vizier, dus dat ze van harte welkom is om kennis te maken.
Omdat ik er niet van hou om contact te hebben met iemand die ik niet ken.
en wat bereik je daar dan mee?
Iemand die anoniem een bericht stuurt zou ik eerst laten weten dat ik best wil praten maar dat ik eerst haar identiteit wil weten. Dit vind ik namelijk behoorlijk laf van haar.
2east schreef:
Kruisverhoor?

Waarom zou je dat lachend doen? Ik zie de grap niet. Als die vrouw stookt is het als nog niet grappig. Het is vervelend voor mensen als ze worden lastig gevallen. Als het waar is heeft zij er iets aan (en is het niet grappig) en als het niet waar is dan is er iemand gemeen tegen haar (ook niet grappig)
Dat “je moet hem vertrouwen” is echt een hele rationele opvatting. Kan een cognitieve dissonantie worden. Twijfel na zo’n bericht is echt heel gezond. Ieder mens zou het natuurlijke instinct moeten hebben om zichzelf te beschermen. Dat is wat twijfel je laat doen. Ongezonde twijfel en achterdocht zijn iets anders maar daar is hier geen sprake van omdat er een duidelijke aanleiding is.
Someonenew schreef:
13-02-2020 10:50
Gaat dit trouwens om dezelfde man van je topic eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger?
Ja, is inderdaad dezelfde man. Hij is in onze relatie nooit vreemdgegaan overigens.
hopperdepopper schreef:
13-02-2020 11:26
Iemand die anoniem een bericht stuurt zou ik eerst laten weten dat ik best wil praten maar dat ik eerst haar identiteit wil weten. Dit vind ik namelijk behoorlijk laf van haar.
En behalve laf ook lastig om de waarde van de informatie in te schatten. "TRUUS 1997" kan ook zomaar je puisterige buurjongen zijn, die je aan het pesten is vanf z'n zolderkamer....
jouw leven is een keuze
2east schreef:
Kruisverhoor?

Ook een manier om het te doen, maar gezien de reacties hier op het forum niet de meest gangbare. Het zou in ieder geval niet mijn manier zijn en mijn partner zou echt denken van 'huh!?! jij dropt een bom en vraagt dan wat we gaan eten?'. Ik denk dat mijn partner nog bijna boos zou worden om deze manier van handelen.
Rhoslynne schreef:
13-02-2020 11:27
Ja, is inderdaad dezelfde man. Hij is in onze relatie nooit vreemdgegaan overigens.
dat weet je niet
hij heeft in ieder geval geen moeite met vreemdgaan
2east schreef:
13-02-2020 11:28
En behalve laf ook lastig om de waarde van de informatie in te schatten. "TRUUS 1997" kan ook zomaar je puisterige buurjongen zijn, die je aan het pesten is vanf z'n zolderkamer....
Dat is dan toch handig om te weten? Maar jij vindt dat ze niks moet vragen.
S-Meds schreef:
13-02-2020 11:27
Dat “je moet hem vertrouwen” is echt een hele rationele opvatting. Kan een cognitieve dissonantie worden. Twijfel na zo’n bericht is echt heel gezond. Ieder mens zou het natuurlijke instinct moeten hebben om zichzelf te beschermen. Dat is wat twijfel je laat doen. Ongezonde twijfel en achterdocht zijn iets anders maar daar is hier geen sprake van omdat er een duidelijke aanleiding is.
Heel mooi verwoord!
2east schreef:
13-02-2020 11:28
waarom zouden pubers dat doen? dat is nog veel verder gezocht dan de gedachte dat deze onbekende mogelijk iets weet dat de relatie kan verstoren
Mark40 schreef:
13-02-2020 11:26
Waarom zou je dat lachend doen? Ik zie de grap niet. Als die vrouw stookt is het als nog niet grappig. Het is vervelend voor mensen als ze worden lastig gevallen. Als het waar is heeft zij er iets aan (en is het niet grappig) en als het niet waar is dan is er iemand gemeen tegen haar (ook niet grappig)
Nee, je hebt absoluut gelijk, maar of het nu wel of niet waar is, ik heb geen idee wat m'n partner er op t ezeggen heeft, en die krijgt van mij op voorhand het voordeel van de twijfel en tot dat het tegendeel bewezen is, wil ik er niet te zwar aan moeten tillen. Da's slecht voor je hart ook....
jouw leven is een keuze
Ik zou haar om bewijs vragen. En daarna pas vriend confronteren. Sterkte!
S-Meds schreef:
13-02-2020 11:30
waarom zouden pubers dat doen? dat is nog veel verder gezocht dan de gedachte dat deze onbekende mogelijk iets weet dat de relatie kan verstoren
bij wijze van spreke......
jouw leven is een keuze
S-Meds schreef:
13-02-2020 11:30
Ik lees bij 2east inderdaad veel vertrouwen in de partner, maar weinig in de rest van de wereld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven